Για να μην διακόπτονται πλέον οι αγώνες που αγωνίζονται στη βροχή, η FIA όντως μελετά την εισαγωγή λασπωτήρα, που δοκιμάστηκε στο Silverstone την περασμένη εβδομάδα, προκειμένου να βελτιώσει την ορατότητα των οδηγών σε βρεγμένες συνθήκες.
Η έλλειψη ορατότητας στη βροχή γίνεται όλο και πιο προβληματική στη Formula 1 , σε σημείο που αρκετοί αγώνες έχουν διακοπεί λόγω κακής ορατότητας του περιβάλλοντος τις τελευταίες σεζόν. Το προηγούμενο έτος, το Ιαπωνικό Grand Prix στη Suzuka διακόπηκε από καταρρακτώδη βροχή, ενώ το 2021 το Grand Prix του Βελγίου διαγωνίστηκε σε μόλις τρεις γύρους, όλοι καλυμμένοι πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, λόγω της αδιάκοπης βροχής στις βελγικές Αρδέννες.
Σε αντίθεση με ό,τι θα μπορούσε κανείς να πιστέψει, οι καταστάσεις εξουδετέρωσης συνδέονται γενικά περισσότερο με την έλλειψη ορατότητας που προκαλείται από την προβολή του νερού λόγω της κίνησης των τροχών, παρά από τον υδατοπρογραμματισμό και την ποσότητα του νερού που υπάρχει στην πίστα. Για να προσπαθήσει να αντιμετωπίσει αυτό το πρόβλημα και να αποφύγει όσο το δυνατόν περισσότερο τη διακοπή των αγώνων, σε μια εποχή που η F1 μπορεί να το αντέξει όλο και λιγότερο λόγω των αυξημένων προσδοκιών των θεατών προς τον κλάδο, η FIA μελετά τη δυνατότητα εισαγωγής λασποφύλακες για τον περιορισμό της προβολής του νερού στην πίστα, μια λύση που θα μπορούσε επίσης να χρησιμοποιηθεί στις κατηγορίες junior vanchamp στο ατύχημα της ζωής του. σε τραγικό δυστύχημα που σημειώθηκε κάτω από τη βροχή.
- Mpratakos Drag Factory 40 χρόνια ιστορίας
- Ατύχημα με 5 τραυματίες στην ανάβαση Δημητσάνας – Άτυχοι οι 2 οδηγοί του αγώνα
- F1: Ασταμάτητος ο Max Verstappen κερδίζοντας το Grand Prix της Ουγγαρίας
ν τίποτα δεν έχει ακόμη αποφασιστεί, μια πρώτη δοκιμή πραγματοποιήθηκε στο Silverstone, στον απόηχο του Βρετανικού Grand Prix, με την υποστήριξη της Mercedes και της McLaren . Οι λασπωτήρες ήταν πράγματι τοποθετημένοι τόσο μπροστά όσο και πίσω από τους τέσσερις τροχούς των μονοθέσιων. Εάν όλοι καλωσορίζουν τη σοβαρότητα με την οποία η FIA αντιμετώπισε το πρόβλημα, φαίνεται ότι οι πρώτες δοκιμές που έγιναν δεν ήταν απολύτως πειστικές. «Δεν είναι ακόμη έτοιμα για παραγωγή και ρύθμιση, επομένως υπάρχει ακόμη δουλειά που πρέπει να γίνει », δήλωσε ο Andrew Shovlin, μηχανικός διευθυντής της Mercedes.Βελτιώνουν τον ψεκασμό των ελαστικών, αλλά ο διαχύτης και ο τρόπος που συμπεριφέρεται το πίσω φτερό σημαίνει ότι εξακολουθεί να σηκώνει πολύ νερό.
Γενικότερα, αυτό το σύστημα θέτει και το ζήτημα της χρήσης του, όπως μας υπενθύμισε ο Shovlin. «Είναι επίσης δύσκολο…αν πρέπει να σταματήσετε τον αγώνα για να ρυθμίσετε αυτά τα πράγματα…ή ο αγώνας δεν πρέπει να έχει ξεκινήσει για να τα χρησιμοποιήσει κάποιος… μπορεί να είναι περίπλοκο. Αλλά όπως είπα, αυτό δεν είναι το έργο μας. Μόλις έχουμε συνάψει συμβόλαιο για τη λειτουργία ενός αυτοκινήτου και η FIA θα πιλοτάρει το έργο και θα αποφασίσει στο μέλλον. Αλλά ο στόχος να διασφαλίσουμε ότι μπορούμε να δώσουμε στους φιλάθλους, που πλήρωσαν για να έρθουν στο σιρκουί την Κυριακή, έναν αγώνα για να παρακολουθήσουν, είναι σίγουρα ένας στόχος που αξίζει τον κόπο. Και νομίζω ότι είναι καλό που το άθλημα έχει αυτές τις πρωτοβουλίες που προσπαθούν να βρουν λύσεις στα πιο σημαντικά προβλήματα.
Λέξεις που βρίσκουμε σημαντικά στον Andrea Stella, την κύρια ομάδα της McLaren. «Φαίνεται ότι μπορέσαμε να αποκτήσουμε πολλά σημαντικά δεδομένα για την επικύρωση των μοντέλων, επειδή μεγάλο μέρος του σχεδιασμού βασίζεται στα μοντέλα ανάπτυξης, ειδικά στην προσομοίωση υπολογιστή, και αυτές τις μέρες νομίζω ότι είναι ανεκτίμητης αξίας για τη δυνατότητα χρήσης αυτών των εργαλείων στο μέλλον για τη βελτίωση του σχεδιασμού αυτών των συσκευών. Και είμαι βέβαιος ότι μέσω της πρακτικής πτυχής της δοκιμής θα μπορούσατε επίσης να μάθετε, για παράδειγμα, μπορούν αυτές οι συσκευές να παραμένουν συνεχώς ενεργοποιημένες; Ποιες είναι οι επιπτώσεις για τα pit stop κ.λπ.
Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα: