ENGINE POWER

Μετά από πέντε ράλι, το Nέο σύστημα πόντων WRC έχει ανατρέψει το πρωτάθλημα;

Nέο σύστημα πόντων WRC: WRC αντιμετωπίζει μια κρίσιμη στιγμή στην ιστορία του, μετά την εισαγωγή αυτού του περίπλοκου νέου κανονισμού
Μετά από πέντε ράλι, το Nέο σύστημα πόντων WRC έχει ανατρέψει το πρωτάθλημα;

Nέο σύστημα πόντων WRC: Η εισαγωγή του νέου συστήματος πόντων άλλαξε βαθιά τον τρόπο που προσεγγίζουμε τις διαφορετικές ημέρες μιας εκδήλωσης WRC. Μετά το Ράλι Πορτογαλίας, ας παρατηρήσουμε τις συνέπειες αυτής της νέας κλίμακας: ποιος κέρδισε βαθμούς και κυρίως ποιος τους έχασε;

Επικρίθηκε από πολλούς, εκτιμήθηκε από ορισμένους: ένα είναι σίγουρο, το νέο σύστημα πόντων στο WRC , που εισήχθη αυτή τη σεζόν, δεν αφήνει κανέναν αδιάφορο. Η νέα αυτή ζυγαριά, που εισήχθη για να δυναμώσει λίγο περισσότερο τα ράλι και συγκεκριμένα την Κυριακή, προκάλεσε έντονες αντιδράσεις σε οδηγούς και θεατές.

Ο Sébastien Ogier , οκτώ φορές παγκόσμιος πρωταθλητής ράλι, είναι ίσως αυτός με την πιο έντονη ομιλία σχετικά με αυτούς τους κανονισμούς και δεν κρύβει τη δυσαρέσκειά του για αυτό που περιέγραψε ως «αστείο» : «Πρέπει να παραδεχτούμε ότι είναι προφανές ότι υπάρχουν πράγματα που είναι πραγματικά λάθος. Αυτό κάνει τρεις στους 4 αγώνες όπου οι βαθμοί δεν έχουν συνέπεια και όπου οι νικητές δεν επωφελούνται από τη νίκη. Όλοι σκοράρουν τους ίδιους πόντους και είναι πολύ επιζήμιο. Κανείς δεν καταλαβαίνει τίποτα », μας είπε μετά το Ράλι Κροατίας τον περασμένο Απρίλιο.

 

Οι νικητές ανταμείφθηκαν ελάχιστα στο WRC

Nέο σύστημα πόντων WRC: Και πρέπει να πούμε ότι, στατιστικά, τα στοιχεία του αποδεικνύουν ότι έχει δίκιο. Μετά το Ράλι Πορτογαλίας, 5ος γύρος της σεζόν 2024, ο Γάλλος είναι ο μεγαλύτερος χαμένος σε αυτή τη νέα βαθμολογική κλίμακα, σε σύγκριση με το παλιό σύστημα που χρησιμοποιήθηκε μέχρι το 2023. Με δύο νίκες σε τρεις συμμετοχές, ο Sébastien Ogier έχει αυτή τη στιγμή 70 βαθμούς και βρίσκεται στο 5η θέση στο πρωτάθλημα… ενώ με την παλιά κλίμακα του 2023 οι Gapençais θα είχαν 77 βαθμούς και θα ήταν 3οι στη βαθμολογία των οδηγών! Αρκεί να πω: ευτυχώς οι Habs σέβονται μόνο ένα μερικό πρόγραμμα και επομένως δεν είναι πραγματικός υποψήφιος για τον τίτλο!

Ίδια περίπτωση για τον Esapekka Lappi, νικητή του Ράλι Σουηδίας τον περασμένο Φεβρουάριο: παρά τη νίκη του σε δύο συμμετοχές, ο Φινλανδός έχει μόνο 23 μονάδες, ενώ θα είχε 28 με το παλιό σύστημα. Πρώτο συμπέρασμα για αυτή τη νέα βαθμολογική έκδοση 2024: όπως φοβόμασταν πριν από τη σεζόν, η νίκη ενός ράλι υποτιμάται…

Αντίθετα, αρκετοί οδηγοί – ιδίως αυτοί που ξεκινούν για ολόκληρη τη σεζόν και αγωνίζονται για το πρωτάθλημα – βρίσκουν πλεονέκτημα από την κλίμακα τριών σταδίων που εισήχθη αυτή τη σεζόν. Ο μεγαλύτερος νικητής είναι ο Ott Tänak : ο Εσθονός θα είχε σκοράρει 18 πόντους λιγότερους αν το σύστημα του 2023 είχε διατηρηθεί το 2024! Ο Thierry Neuville (-15 βαθμοί με την κλίμακα 2023) και ο Adrien Fourmaux (-14 βαθμοί) επωφελούνται επίσης από αυτή τη νέα κλίμακα.

Ωστόσο, είναι σημαντικό να τονιστεί ότι οι διαφορές στο πρωτάθλημα μεταξύ των βασικών πρωταγωνιστών έχουν διευρυνθεί με το νέο σύστημα πόντων: η διαφορά των 24 πόντων που χωρίζει αυτή τη στιγμή τους Τιερί Νεβίλ (110 πόντοι) και Έλφιν Έβανς (86 πόντοι), τους δύο πρώτος στην κατάταξη των οδηγών, θα ήταν μόνο 16 βαθμοί με την παλιά κλίμακα. Αν κάνουμε παρέκταση στο Top 4, το χάσμα πηγαίνει από 39 βαθμούς με το σύστημα του 2024 σε 34 βαθμούς με την κλίμακα του 2023.

meta-apo-pente-rali-to-neo-sistima-ponton-tou-wrc-echi-anatrepsi-to-protathlima

Nέο σύστημα πόντων WRC: Το WRC είναι έτοιμο να διορθώσει αυτό το σύστημα;

Εκτός από αυτές τις αλλαγές στην ταξινόμηση των οδηγών – ας ελπίσουμε ότι αυτές έχουν μικρή επιρροή στην έκβαση του πρωταθλήματος στο τέλος της σεζόν – είναι η έλλειψη σαφήνειας και η μερικές φορές παράδοξη κατανομή βαθμών που επικρίνονται έντονα από τους επικριτές αυτής της νέας κλίμακας. Στην Πορτογαλία, όπως και στη Σουηδία νωρίτερα μέσα στη χρονιά, δεν ήταν ο νικητής που σημείωσε τους περισσότερους πόντους το Σαββατοκύριακο, με τον Ott Tänak δεύτερο, αλλά ανταμείφθηκε με 26 πόντους σε σύγκριση με 25 πόντους για τον Sébastien Ogier… και 24 πόντους για τον Thierry Neuville, τρίτος.

Εάν το WRC αντιμετωπίζει μια κρίσιμη στιγμή στην ιστορία του – το Παγκόσμιο Συμβούλιο αναμένεται να αποκαλύψει την κατεύθυνση που θα ακολουθήσει η πειθαρχία μέχρι τον Ιούνιο – η εισαγωγή αυτού του περίπλοκου νέου κανονισμού, τόσο για οδηγούς όσο και για ομάδες και ειδικά για τους θεατές, δεν θα έχει προνοήσει καλή δημοσιότητα για το πρωτάθλημα. Για χάρη του θεάματος και της ψυχαγωγίας, το WRC έχει ξεχάσει την απλότητα, τη σαφήνεια αλλά κυρίως την «αξιοκρατική» πτυχή που μπορεί να προσφέρει ένα παγκόσμιο ράλι στον νικητή του. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι αυτό το θέμα θα βρίσκεται στο τραπέζι συζήτησης τις επόμενες εβδομάδες προκειμένου να βελτιωθεί και να επιτευχθεί, ει δυνατόν, μια ορισμένη συναίνεση.

meta-apo-pente-rali-to-neo-sistima-ponton-wrc-echi-anatrepsi-to-protathlima

Με την κλίμακα του 2024

1) Thierry Neuville – 110 πόντοι
2) Elfyn Evans – 86 πόντοι
3) Ott Tänak – 79 πόντοι
4) Adrien Fourmaux – 71 πόντοι
5) Sébastien Ogier – 70 πόντοι
6) Takamoto Katsuta – 49 πόντοι
7) Kalle 36 πόντοι
ä –8 ) Esapekka Lappi – 23 πόντοι
9) Andreas Mikkelsen – 14 πόντοι
10) Oliver Solberg  – 12 πόντοι

Nέο σύστημα πόντων WRC:  Με την κλίμακα του 2023

1) Thierry Neuville – 95 πόντοι (-15 πόντοι για το rapport au barème 2024)
2) Elfyn Evans – 79 πόντοι (-7)
3) Sébastien Ogier – 77 πόντοι (+7)
4) Ott Tänak – 61 πόντοι (-18)
5) Adrien Fourmaux – 57 πόντοι (-14)
6) Takamoto Katsuta – 41 πόντοι (-8)
7) Kalle Rovanperä – 35 πόντοι (-1)
8) Esapekka Lappi – 28 πόντοι (+5)
9) Andreas Mikkelsen – 16 πόντοι (+2)
10) Όλιβερ Σόλμπεργκ  – 16 πόντοι (+4)

Δες πρώτος όλη την επικαιρότητα της μηχανοκίνησης στο Engine Power

Διαβάσατε το άρθρο με τίτλο «Μετά από πέντε ράλι, το Nέο σύστημα πόντων WRC έχει ανατρέψει το πρωτάθλημα;», όπου αναφέρθηκαν τα παρακάτω #tags (ετικέτες). Για σχετικά άρθρα επιλέξτε #tag.
Post on Facebook Post on X (Twitter) Post on LinkEdin Send this post with WhatsApp Send this post with Viber E-mail Post
Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Μιχάλης Κοντιζάς

Ένας άνθρωπος που δεν γνώριζε τίποτα από τον κόσμο της μηχανοκίνησης αλλά κατάφερε να τον ενώσει στη μεγαλύτερη γιορτή της μηχανοκίνησης στην Ελλάδα στο Motor Festival και να δημιουργήσει την μοναδική τηλεοπτική εκπομπή το Engine Power που προβάλει καθημερινά αθλητές, καθημερινούς ήρωες και πρωταγωνιστές πανελλαδικά. Ένας άνθρωπος που συνεχίζει να νιώθει τίποτα, να νιώθει μηδέν, μπροστά στο μεγαλείο του χώρου και την αστείρευτη αγάπη του κόσμου για την μηχανοκίνηση. Σας παρουσιάζουμε τον Mr Zero... Μιχαήλ Κοντιζά!