ENGINE POWER

Mohammed Ben Sulayem: F1, WRC, WEC,FIA ήρθα να βάλω τάξη

Mohammed Ben Sulayem - Πρόεδρος της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου Η F1 θέλει μια ισχυρότερη FIA
Mohammed Ben Sulayem: F1, WRC, WEC,FIA ήρθα να βάλω τάξη

Mohammed Ben Sulayem: «Δεν κάνω αυτή τη δουλειά για τον εαυτό μου, την κάνω για τον αθλητισμό»

Ήταν στη Βαρκελώνη για την F1 το περασμένο Σαββατοκύριακο. θα είναι στο 24 Hours of Le Mans για την Εκατονταετηρίδα. Συνάντηση με αυτόν τον «υπερπρόεδρο» Mohammed Ben Sulayem  πρόθυμο για το γήπεδο, που δεν φοβάται τις συγκρούσεις και πολλαπλασιάζει εκστρατείες.

Mohammed Ben Sulayem – Πρόεδρος της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου

Ο άντρας έχει ένα σύνθημα: « να υπηρετείς και όχι να σε εξυπηρετούν ». Ένας εθελοντισμός που δεν ήταν πάντα ο καλύτερος αντιληπτός από την ανάληψη των καθηκόντων του στις 17 Δεκεμβρίου 2021. Η αποφασιστικότητά του θεωρείται παρέμβαση, μπορεί να έχει δημιουργήσει εντάσεις, ιδιαίτερα με τον Stefano Domenicali, τον οποίο ο Πρόεδρος της FIA θεωρεί σήμερα να ελαχιστοποιήσει. Τι άλλαξε από τότε; Νιώθει πιο δυνατός ή οι λανθάνουσες συγκρούσεις με τον Όμιλο F1 τον ανάγκασαν να αναθεωρήσει κάποιες από τις θέσεις του;

 fia-Mohammed-Ben-Sulayem-f1

Γεια σου Πρόεδρε. Νιώθεις άνετα στον ρόλο σου στη FIA σήμερα;

Είναι ένα μακρύ ταξίδι. Υπάρχουν πάντα πολλά να γίνουν για να αναπτυχθεί το άθλημα. Είναι μια συνεχής δουλειά, ένας πραγματικός μαραθώνιος.

Είναι ο αθλητισμός εκεί που θέλετε μετά από δεκαεπτά μήνες προεδρίας;

Οχι όχι ακόμα. Και ακόμα κι αν γινόταν, θα υπήρχαν νέες μάχες για να δώσουμε, γιατί η πρόκληση είναι μόνιμη. Όταν είσαι η FIA, ο ρυθμιστής, ο διαχειριστής μιας αρχής, είσαι υπεύθυνος για τόσα πολλά πράγματα. Δεν είναι εύκολο. Αυτό περιλαμβάνει τη διαχείριση κανονισμών που αλλάζουν συνεχώς. Οι προκλήσεις – οικονομικές, πολιτικές, τεχνολογικές, κοινωνικές κ.λπ. – αλλαγή και πρέπει να προβλεφθεί. Δεν μπορούμε απλά να περιμένουμε να εμφανιστούν και να αντιδράσουν.

Αποφασίσατε να κάνετε ένα βήμα πίσω, αναθέτοντας την καθημερινή διαχείριση του ιδρύματος. Για τι ?

Αν ασχολήθηκα με τα πιο μικρά πράγματα, είναι γιατί ήθελα να μάθω λεπτομερώς τις ανάγκες της FIA. Ποιες ήταν οι αδυναμίες μας; Έκτοτε, πραγματοποιήσαμε αναδιάρθρωση, συμπεριλαμβανομένης της οργάνωσης του τμήματος «  Μονοθέσιο ». Δεν είναι πλέον απαραίτητο να επικοινωνήσετε με τον πρόεδρο σε περίπτωση ανησυχίας. Αλλά θέλει χρόνο. Συνεργαζόμαστε πολύ καλά με τη F1. Ο Steve ( Nielsen. Σημείωση του συντάκτη), που είναι ο αθλητικός μας διευθυντής, προέρχεται από τις τάξεις του FOM. Είναι ένα συν. Τον φέραμε για το καλό του αθλήματος. Βρισκόμαστε στη διαδικασία διαμόρφωσης του μονοθέσιου προγράμματος μας, δίνοντάς του ένα πλαίσιο. Το να είσαι αντιδραστικός δεν αρκεί σε ένα δυναμικό άθλημα. Πρέπει να είμαστε προνοητικοί.

Όσον αφορά τη δυνατότητα υποδοχής μιας ή περισσότερων νέων ομάδων της F1, η FIA ήταν «αντιδραστική» ή «προληπτική»;

Υπάρχουν μερικές ομάδες που θέλουν να μπουν και χαιρόμαστε που δείχνουν ενδιαφέρον. Συνεργαστήκαμε με το FOM και τον Stefano Domenicali για την υλοποίηση αυτού του «μανιφέστου ενδιαφέροντος». Κατανοώ τις ερωτήσεις των σημερινών ηθοποιών, αλλά περιμένω να ακούσουν τη θέση μας: δεν είναι δυνατόν να πούμε απλά όχι σε μια αίτηση εάν πληροί όλες τις προϋποθέσεις! Έτσι μπορούμε να προχωρήσουμε μαζί. Οι κανόνες έχουν θεσπιστεί και ένα πράγμα που δεν θα κάνω είναι να τους παραβιάσω.

Πώς αξιολογείτε την υγεία και την ανταγωνιστικότητα της Formula 1;

Ο αθλητισμός είναι πολύ υγιεινός. Αν δούμε την επιχειρηματική πτυχή, κανείς δεν θα πει ότι δεν είναι υγιές. Γίνεται όλο και καλύτερο. Η FOM και οι ομάδες κατανοούν πολύ καλά ότι η FIA κάνει ό,τι μπορεί για να διατηρήσει το πνεύμα του αθλητισμού. Μερικές φορές υπάρχουν εντάσεις, όπως στο Ιαπωνικό GP λόγω σύγχυσης σχετικά με την απονομή βαθμών ( αν και ο αγώνας διεξήχθη μόνο σε 28 γύρους, απονεμήθηκαν πλήρεις πόντοι, καθώς ο αγώνας δεν διακόπηκε οριστικά με κόκκινη σημαία. Σημείωση του συντάκτη) ενώ ήταν οι ομάδες που επέλεξαν το σύστημα…

Το WEC τα πάει πολύ καλύτερα. Είναι αυτός ένας άλλος λόγος για ικανοποίηση;

Είμαστε στο σωστό δρόμο, με πολλούς κατασκευαστές να συμμετέχουν. Όσο περισσότερο είναι παρόντες, τόσο πιο σκληρός είναι ο ανταγωνισμός και τόσο περισσότερα πολιτικά προβλήματα υπάρχουν… πάλι. Ανυπομονώ να είμαι στο Le Mans ( αυτό το Σαββατοκύριακο . Σημείωση του συντάκτη), και όχι μόνο επειδή είναι η έκδοση Centenary.

fia-wrc-championship

Αντίθετα, το WRC βρίσκεται σε σταυροδρόμι…

Όπως γνωρίζετε, το συλλαλητήριομου είναι πολύ αγαπητό. Οι καλύτεροι άνθρωποι εργάζονται εκεί, με επικεφαλής τον Robert Reid, βοηθό προέδρου για τον αθλητισμό, ο οποίος προέρχεται από τα ράλι. Συμβουλευόμαστε τις ομάδες. Έχουμε σχέδια. Προσπαθούμε να φέρουμε περισσότερους κατασκευαστές στο άθλημα. Νομίζω ότι το WRC μπορεί να τα πάει πολύ καλύτερα. Η Formula 1 μου πήρε πολύ χρόνο τον πρώτο μου χρόνο στην εξουσία και τώρα που βλέπω τα αποτελέσματα να έρχονται, έχω περισσότερο χρόνο να επικεντρωθώ στα ράλι. Σύντομα θα έχουμε νέους κανονισμούς, αλλά πρέπει να φροντίσουμε και την εμπορική πτυχή. Οι οπαδοί του ράλι γερνούν, οι νέοι δεν ενδιαφέρονται για αυτό. Είναι σημαντικό να έχετε νέες ιδέες για το πώς να τους εμπλέξετε. Ίσως θα έπρεπε να αντλήσουμε έμπνευση από τη Formula 1, από όσα έφερε το Netflix. Μου έκανε εντύπωση ο αριθμός των ανθρώπων που μου παραδέχτηκαν ότι δεν είχαν παρακολουθήσει το Grand Prix στο παρελθόν. Αυτός είναι ο τύπος σκανδάλης που χρειάζεται το ράλι. Χρειάζεστε μια «μάρκα» Rally, όπως ακριβώς υπάρχει μια «μάρκα» της F1.

Είστε ευχαριστημένος με την εξέλιξη της FIA από τότε που αναλάβατε και πού την βλέπετε σε πέντε χρόνια;

Ναι, είμαι ικανοποιημένος. Τα αποτελέσματα που βλέπω είναι πολύ καλύτερα από όταν έφτασα. Όλοι έχουν καταλάβει ότι η FIA υπάρχει. Η F1 θέλει μια ισχυρότερη FIA γιατί χρειάζεται έναν ισχυρό ρυθμιστή για να ευδοκιμήσει. Ποιος θα επένδυε σε ένα άναρχο πρωτάθλημα; Με μια δυνατή οργάνωση, υπάρχουν αναταράξεις, αλλά είμαι πεπεισμένος ότι είμαστε σε καλό δρόμο. Δεν τους φοβάμαι, είναι μέρος της δουλειάς. Αν δεν τους δέχεσαι, μην είσαι πρόεδρος!

Είναι αυτές οι αναταράξεις περισσότερες από τις αναμενόμενες;

Τα εύκολα πράγματα είναι βαρετά. Και για να φτάσω τη FIA εκεί που θέλω, είναι ένας αγώνας αντοχής. Είμαι όμως ευχαριστημένος με τα αποτελέσματα, αν και εύχομαι τα πράγματα να πήγαιναν πιο γρήγορα. Θα κάνω αυτό που ξέρω ότι πρέπει να κάνω. Αναλαμβάνω τις ευθύνες μου. Ένα πράγμα που έχετε ήδη δει είναι ότι ποτέ δεν ξεφεύγω από ένα πρόβλημα.

Είναι επίσης μια νέα κουλτούρα που προσπαθείτε να εμφυσήσετε;

Ναι και δέχομαι ότι θέλει χρόνο. Μεταξύ εμένα και των τριών προέδρων που προηγήθηκαν ( Jean Todt, Max Mosley και Jean-Marie Balestre. Σημείωση του συντάκτη), η μεγάλη διαφορά είναι ότι κανένας από αυτούς δεν προερχόταν από Λέσχη. Είναι πολιτισμός. Ως μέλος εκλέχτηκα να υπηρετήσω. Να μην σερβιριστεί. Αυτή τη δουλειά δεν την κάνω για μένα, την κάνω για το άθλημα. Αν πάτε πίσω, θα δείτε ότι οι αλλαγές είναι διαφορετικές από αυτές που αποφάσισαν οι προκάτοχοί μου. πράγμα που δεν σημαίνει ότι είμαι καλύτερα. Είναι απλά διαφορετικό, γιατί οι καιροί αλλάζουν!

Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα:

Διαβάσατε το άρθρο με τίτλο «Mohammed Ben Sulayem: F1, WRC, WEC,FIA ήρθα να βάλω τάξη», όπου αναφέρθηκαν τα παρακάτω #tags (ετικέτες). Για σχετικά άρθρα επιλέξτε #tag.
Post on Facebook Post on X (Twitter) Post on LinkEdin Send this post with WhatsApp Send this post with Viber E-mail Post
Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Μιχάλης Κοντιζάς

Ένας άνθρωπος που δεν γνώριζε τίποτα από τον κόσμο της μηχανοκίνησης αλλά κατάφερε να τον ενώσει στη μεγαλύτερη γιορτή της μηχανοκίνησης στην Ελλάδα στο Motor Festival και να δημιουργήσει την μοναδική τηλεοπτική εκπομπή το Engine Power που προβάλει καθημερινά αθλητές, καθημερινούς ήρωες και πρωταγωνιστές πανελλαδικά. Ένας άνθρωπος που συνεχίζει να νιώθει τίποτα, να νιώθει μηδέν, μπροστά στο μεγαλείο του χώρου και την αστείρευτη αγάπη του κόσμου για την μηχανοκίνηση. Σας παρουσιάζουμε τον Mr Zero... Μιχαήλ Κοντιζά!