ENGINE POWER

Μονοθέσια Formula 1: Γιατί όλοι οι αμφισβητίες της F1 του 2024 είναι κυρίως θαμποί και μαύροι;

Μονοθέσια Formula 1: Oι ομάδες της F1 έχουν κατασκευάσει τα αυτοκίνητά τους σχεδόν εξ ολοκλήρου από ένα υλικό που ονομάζεται ανθρακόνημα αλλά γιατί;

monothesia-formula-1-giati-oli-i-amfisvities-tis-f1-tou-2024-chroma-thampo-mavro-
Συντάκτης: Μιχάλης Κοντιζάς Χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά

Μονοθέσια Formula 1: Μέχρι στιγμής, πέντε ομάδες της F1 έχουν λανσάρει τα live τους για τη σεζόν του 2024 και σχεδόν όλες είναι κυρίως μαύρες ή έχουν κάποια σημαντικά μαύρα στοιχεία μέσα τους. Η McLaren και η Williams έχουν μια αξιοπρεπή ποσότητα χρώματος στις ζωγραφιές τους. Ωστόσο, οι Sauber, Alpine και Haas έχουν φτάσει στα άκρα όσον αφορά το να έχουν ένα μαύρο και θαμπό χρώμα. Ο λόγος πίσω από το ίδιο είναι το γεγονός ότι διαθέτουν εκτεθειμένες ίνες άνθρακα. Ενώ το χρώμα καλύπτει συνήθως το ίδιο, η έλλειψή του ενοχλεί τους οπαδούς. Αλλά γιατί οι ομάδες ρίχνουν το χρώμα;

Η F1 έχει να κάνει με τις επιδόσεις και το να είσαι γρήγορος στις πίστες. Εάν ένα αυτοκίνητο ζυγίζει περισσότερο από το υπόλοιπο, αναπόφευκτα θα είναι αργό στις πίστες μακροπρόθεσμα. Ως εκ τούτου, το να χάσεις όσο το δυνατόν περισσότερο βάρος χωρίς να παρεμποδίζεις την απόδοση ενός αυτοκινήτου είναι το κλειδί. Αυτό είναι όπου οι εκτεθειμένες ίνες άνθρακα μπαίνουν στο παιχνίδι για τις ομάδες της F1.

Σύμφωνα με τον Mark Hughes από το The Race , κάθε σχέδιο πλήρους χρωμάτων σε ένα αυτοκίνητο προσθέτει τουλάχιστον 1 κιλό (2,3 λίβρες) βάρος, το οποίο επηρεάζει την απόδοση. Για να βάλουμε το ίδιο σε αριθμούς, ένα κιλό επιπλέον βάρους προσθέτει περίπου 0,03 δευτερόλεπτα σε έναν χρόνο γύρου.

Μονοθέσια Formula 1: Σε έναν αγώνα περίπου 60 γύρων, αυτό θα μεταφραζόταν σε 1,8 δευτερόλεπτα. Αυτό σημαίνει ότι ένα αυτοκίνητο θα ήταν 1,8 δευτερόλεπτα πιο αργό σε έναν αγώνα μόνο λόγω του πρόσθετου βάρους (μέσω της βαφής σε αυτό το σενάριο).

Για να βάλουμε τα πράγματα σε μια πιο προοπτική, μια πλήρης βαφή σε ένα αυτοκίνητο προσθέτει περίπου 6 κιλά (13.227 λίβρες). Ορισμένες ομάδες (όπως η McLaren) στρέφονται στο βινύλιο για να προσθέσουν χρώμα στα αυτοκίνητά τους αντί για χρώμα. Το υλικό είναι ελαφρύτερο και εξοικονομεί κρίσιμο βάρος ενώ επιτρέπει στα αυτοκίνητά τους να ξεχωρίζουν από το πλήθος.

Συμπεριλαμβανομένου του βάρους του οδηγού, το ελάχιστο βάρος ενός αυτοκινήτου θα πρέπει να είναι 798 κιλά (1759 λίβρες). Ενώ αυτό έχει περίπου 70 έως 80 κιλά οδηγού (τα οποία οι οδηγοί προσπαθούν να βελτιστοποιήσουν), σύμφωνα με τους πιο πρόσφατους κανονισμούς, οι ομάδες κάνουν ό,τι μπορούν για να εξασφαλίσουν ότι προσθέτουν βάρος μόνο που βοηθά στην απόδοση. Τα υπόλοιπα λειτουργούν μόνο ως εμπόδιο για αυτούς.

Μονοθέσια Formula 1: Τι είναι το υλικό από ανθρακονήματα που χρησιμοποιούν οι ομάδες της F1;

Για δεκαετίες, οι ομάδες της F1 έχουν κατασκευάσει τα αυτοκίνητά τους σχεδόν εξ ολοκλήρου από ένα υλικό που ονομάζεται ανθρακονήματα. Είναι το εκτεθειμένο μαύρο μέρος ενός αυτοκινήτου που οι ομάδες είναι πλέον υπέρ της επίδειξης αντί να το καλύπτουν με μπογιά.

Ο κύριος λόγος πίσω από τη χρήση αυτού του υλικού είναι η αναλογία αντοχής προς βάρος. Ενώ τα περισσότερα άλλα υλικά που παρέχουν καλή αντοχή στα αυτοκίνητα είναι πολύ βαριά, οι ίνες άνθρακα είναι από τα ελαφρύτερα και ισχυρότερα υλικά για την εργασία.

Επιπλέον, λειτουργεί ως ένα εξαιρετικό υλικό ασφαλείας για τους οδηγούς, λόγω της αντοχής του σε εφελκυσμό. Οι ομάδες απαιτούν πολλαπλές στρώσεις CF σε κάθε μέρος για να εξασφαλίσουν τη μέγιστη ανθεκτικότητα.

Σκουπίζουν τα στρώματα μαζί πριν τοποθετήσουν τα εξαρτήματα σε χύτρα ταχύτητας για να ολοκληρώσουν τη διαδικασία κατασκευής. Η McLaren εισήγαγε το υλικό στη F1 όταν άρχισαν να χρησιμοποιούν ανθρακονήματα στη δεκαετία του 1980.

Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα:

Exit mobile version