ENGINE POWER

MOTOGP 2023 τα πάντα που πρέπει να ξέρεις

MOTOGP 2023: Τα πάντα που πρέπει να ξέρεις... ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΓΩΝΕΣ, ΟΙ ΑΝΑΒΑΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ

Συντάκτης: Μιχάλης Κοντιζάς Χρόνος ανάγνωσης: 10 λεπτά

Είμαστε μόλις λίγες ώρες μακριά από τις πρώτες επίσημες δοκιμές του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος MotoGP 2023, όταν οι ομάδες και οι αναβάτες θα ξεκινήσουν για να πάρουν μια πρώτη γεύση από τις μηχανές τους στο MotoGP 2023

Μόλις λίγες ώρες  πριν οι αναβάτες και οι ομάδες κατευθυνθούν στον 1ο γύρο, το MOTOGP 2023 της Πορτογαλίας, στο Portimão. Αυτό που περιμένει είναι μια σεζόν με τους περισσότερους γύρους από ποτέ, έναν άλλο νέο παγκόσμιο πρωταθλητή και ερωτηματικά να κρέμονται πάνω από ένα από τα μεγαλύτερα ονόματα της σύγχρονης εποχής του MotoGP. Αν ένα πράγμα είναι σίγουρο, το φετινό πρωτάθλημα MotoGP είναι ένα από αυτά που δεν έχετε την πολυτέλεια να χάσετε.

Σε αυτό το άρθρο θα εξετάσουμε λεπτομερώς τη σεζόν MotoGP του 2023, περιγράφοντας τις κατηγορίες που συμμετέχουν, τους γύρους στους οποίους θα αγωνιστούν και τους αναβάτες και τις ομάδες που θα παλέψουν για τη νίκη. Εάν απαιτούνται περισσότερες πληροφορίες, θα συνδέσουμε το σημείο όπου μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα και μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την παρακάτω πλοήγηση για να μεταβείτε γρήγορα στην ενότητα που αναζητάτε.

Πώς εξελίχθηκε η σεζόν MotoGP 2022
Η σεζόν MotoGP το 2022 ήταν μια ιστορική στιγμή από πολλές απόψεις. Πρώτον, σηματοδότησε τον τέταρτο διαφορετικό πρωταθλητή σε τέσσερα χρόνια, αφού ο Francesco (Pecco) Bagnaia πήρε τον τίτλο του αναβάτη για το αγαπημένο του εργοστάσιο Ducati Lenovo Team MotoGP. Αυτό από μόνο του σηματοδότησε το τέλος μιας 15χρονης προσπάθειας από την ιταλική ομάδα να ανακτήσει το μεγαλύτερο στέμμα του αθλητισμού μοτοσυκλέτας.

Επιχείρησε να κρατήσει τον τίτλο φέτος ο Γάλλος Fabio Quartararo, που οδηγούσε για την εργοστασιακή Yamaha Monster Energy MotoGP Team. Και ενώ υπήρχαν άλλοι διεκδικητές καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς, ο Enea Bastianini και ο Aleix Espargaró για να αναφέρουν μόνο δύο, χρειάστηκε μόνο μέχρι τα μέσα της σεζόν για να συνειδητοποιήσουμε ότι το δίδυμο Bagnaia και Quartararo ήταν απλώς σε μια κατηγορία από μόνοι τους.

Τελικά, όμως, ήταν η αξιοπρεπής πορεία των αποτελεσμάτων του Ιταλού στη μέση της σεζόν (πέτυχε πέντε νίκες σε επτά αγώνες στα μέσα της χρονιάς) που σφράγισε το πρωτάθλημα, με τον Κουαρτάραρο να αγωνίζεται για να πάρει το πρωτάθλημα στα άκρα .

Κατηγορίες MotoGP 2023
Για να συνεχιστεί η δράση και για να βοηθήσουν στην εμφάνιση νέων ταλέντων, το πρωτάθλημα MotoGP διοργανώνει διάφορες κατηγορίες καθ’ όλη τη διάρκεια του αγωνιστικού Σαββατοκύριακου. Συχνά αποκαλούμενο «Premier Class», το MotoGP βρίσκεται στην κορυφή του δέντρου, με το Moto2 στη μέση και το Moto3 στο κάτω μέρος. Υπάρχει επίσης μια κατηγορία για αποκλειστικά ηλεκτρικά ποδήλατα που ονομάζεται MotoE, η οποία για φέτος προμηθεύεται μοτοσυκλέτες που κατασκευάζονται από την Ducati καθώς προσπαθεί να ανακαλύψει τον νέο κόσμο των μηχανών που τροφοδοτούνται με μπαταρίες.

Η κατηγορία MotoGP
Οι αγωνιστικές μοτοσυκλέτες Grand Prix είναι πρωτότυπα αγωνιστικά πρωτότυπα, σχεδιασμένα ειδικά για να ταξιδεύουν σε μια πίστα όσο το δυνατόν πιο γρήγορα. Μπορεί να μην βασίζονται απευθείας σε μοτοσυκλέτες παραγωγής που εσείς ή εγώ μπορούμε να πάμε και να αγοράσουμε, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι τα διδάγματα που μάθαμε στην πίστα δεν μεταδίδονται στις μοτοσυκλέτες που κυκλοφορούν στο δρόμο. Οι συμπλέκτες με παντόφλες , ο έλεγχος IMU , ακόμη και η αεροδυναμική ήταν όλες οι τεχνολογίες που σφυρηλατήθηκαν στο χωνευτήριο των αγώνων μοτοσικλετών Grand Prix.

Όλα τα ποδήλατα της κορυφαίας κατηγορίας χρησιμοποιούν κινητήρες 1.000 κυβικών που δεν μπορούν να έχουν περισσότερους από τέσσερις κυλίνδρους και πρέπει να χρησιμοποιούν μέγιστη οπή 81 mm. Ορισμένοι κατασκευαστές διαθέτουν ενσωματωμένο τετρακύλινδρο, όπως η Yamaha, ενώ άλλοι, η KTM , η Aprilia , η Ducati και η Honda , διαθέτουν όλες μια διαμόρφωση V4.

Κάθε ομάδα πρέπει να χρησιμοποιεί έναν συγκεκριμένο αριθμό ελαστικών για κάθε γύρο, έχει μια σταθερή ποσότητα κινητήρων για χρήση (και τιμωρείται αν υπερβεί αυτό το ποσό) και οι μοτοσυκλέτες δεν πρέπει να φέρουν περισσότερα από 22 λίτρα καυσίμου για να ολοκληρώσουν τον αγώνα απόσταση.

Οι διάφορες ομάδες και οι κατασκευαστές είναι προφανώς προσεκτικοί σχετικά με το είδος του βάρους, της ισχύος και της ροπής εξόδου των μηχανών τους, αν και ως γενικός κανόνας, θεωρείται ευρέως ότι έχουν ισχύ μεταξύ 250 και 300 ίππων και θεωρείται ότι ζυγίζουν περίπου 160 κιλά όταν είναι πλήρως τροφοδοτήθηκε.

Ομάδες MotoGP 2023
Το πλέγμα MotoGP το 2023 θα περιλαμβάνει τέσσερις κατασκευαστές και έντεκα ομάδες. Κάθε ομάδα θα τρέξει τους ίδιους δύο αναβάτες καθ’ όλη τη διάρκεια του πρωταθλήματος, εκτός και αν χρειαστεί stand-in λόγω τραυματισμού ή κάποιος αναβάτης εγκαταλείψει την ομάδα.

Η Honda εκπροσωπείται στο grid από την εργοστασιακή Repsol Honda Team και την LCR Honda Castrol/Idemitsu. Ducati από το εργοστάσιο Ducati Lenovo Team, Gresini Racing MotoGP, Prima Pramac Racing (Ducati), Mooney VR46 Racing Team (Ducati). Η Aprilia έχει την εργοστασιακή ομάδα Aprilia Racing και RNF MotoGP (Aprilia), ενώ η KTM διαθέτει την εργοστασιακή ομάδα Red Bull KTM Factory Racing και την Tech3 GASGAS Factory Racing.

Οι ομάδες «εργοστασίων» είναι γενικά αυτές με τους πιο στενούς δεσμούς με τον κατασκευαστή και την τελευταία λέξη της τεχνολογίας. Θα έχουν επίσης κανονικά μεγαλύτερους πόρους από τις μικρότερες ομάδες «δορυφόρου» υπό τον ίδιο κατασκευαστή. Ωστόσο, οι δορυφορικές ομάδες παίζουν σημαντικό ρόλο, και όχι μόνο ως μέθοδος διόγκωσης των δικτύων. Βοηθούν στην καλλιέργεια νέων ταλέντων και, όπως έδειξαν ο Enea Bastianini και ο Jorge Martin το 2022, μπορούν να κλέψουν την περίεργη νίκη όταν τα αστέρια ευθυγραμμιστούν.

Εκτός από τους αναβάτες που αναφέρονται παρακάτω, οι ομάδες μπορούν να καλέσουν αναβάτες «μπαλαντέρ», στους οποίους μπορούν να προσφερθούν επιπλέον βόλτες δίπλα ή αντί των εργοστασιακών αναβατών σε επιλεγμένα γεγονότα. Πέρυσι ο Michele Pirro εμφανίστηκε ως μπαλαντέρ Mugello, Barcelona και Misano, ενώ ο Βρετανός δρομέας Moto2 Jake Dixon ανέβηκε στο Βρετανικό Grand Prix στο Silverstone.

Λίστα αναβατών MotoGP 2023
Ομάδα και Κατασκευαστής

Αναβάτες

Monster Energy Yamaha MotoGP Team

Fabio Quartararo #20

Franco Morbidelli #21

Ducati Lenovo Team

Francesco Bagnaia #63

Ενέα Μπαστιανίνι #23

Aprilia Racing

Aleix Espargaro #41

Maverick Vinales #12

Repsol Honda Team

Marc Marquez #93

Joan Mir #36

Red Bull KTM Factory Racing

Τζακ Μίλερ #43

Brad Binder #33

Gresini Racing MotoGP (Ducati)

Alex Marquez #73

Fabio di Giannantonio #49

Prima Pramac Racing (Ducati)

Johann Zarco #5

Χόρχε Μάρτιν #89

Mooney VR46 Racing Team (Ducati)

Λούκα Μαρίνη #10

Marco Bezzecchi #72

Ομάδα RNF MotoGP (Aprilia)

Μιγκέλ Ολιβέιρα #88

Raul Fernandez #25

Tech3 GASGAS Factory Racing (KTM)

Pol Espargaro #44

Augusto Fernandez #37

LCR Honda Castrol/Idemitsu

Alex Rins #42

Takaaki Nakagami #30


Η κατηγορία Moto2
Η επόμενη κατηγορία μοτοσυκλετών που αγωνίζονται στο πρωτάθλημα MotoGP ονομάζεται Moto2 και είναι αρκετά διαφορετική από την κορυφαία κατηγορία με διάφορους τρόπους. Η μεγαλύτερη διαφορά είναι ότι αυτό το πρωτάθλημα είναι μια κατηγορία ελεγχόμενων κινητήρων, που σημαίνει ότι όλα τα ποδήλατα λειτουργούν με τον ίδιο κινητήρα, ο οποίος είναι σφραγισμένος που σημαίνει ότι δεν μπορούν να γίνουν τροποποιήσεις. Από το 2019, όλες οι μοτοσυκλέτες Moto2 τροφοδοτούνται από τη βρετανική εταιρεία κατασκευής μοτοσυκλετών Triumph και την εν σειρά τρικύλινδρη μονάδα 765 . Τα στοιχεία απόδοσης παραμένουν θολά, αν και πιστεύεται ότι ο κινητήρας αποδίδει πάνω από 140 ίππους.

Οι κινητήρες μπορεί να είναι σφραγισμένοι, αλλά οι υπόλοιποι κανόνες για το Moto2 είναι αρκετά ανοιχτοί. Τα πλαίσια για αυτήν την κατηγορία προέρχονται από τα Speed ​​Up και Kalex. Η MV Agusta είχε προηγουμένως το όνομά της στο πλαίσιο του Suter που διοικούσε η ομάδα Forward Racing, αλλά η Forward αποφάσισε να τερματίσει τη σχέση της με την MV για το 2023.

Όλες οι ομάδες πρέπει να χρησιμοποιούν τα ίδια αγωνιστικά ελαστικά Dunlop slick. Η μοτοσυκλέτα και ο αναβάτης στο Moto2 πρέπει να ζυγίζουν τουλάχιστον 217 κιλά και οι μηχανές έχουν χρονιστεί σε ταχύτητες που πλησιάζουν τα 190 μίλια/ώρα.

Σύνταξη αναβατών Moto2 2023
Ομάδα

speed Race

Φέρμιν Αλντεγκέρ

Αλόνσο Λόπεζ

American Racing

Ρόρι Σκίνερ

Σον Ντίλαν Κέλι

Elf Marc VDS Racing Team

Tony Arbolino

Σαμ Λόους

Flexbox HP40

Aron Canet

Σέρχιο Γκαρσία

Ομάδα GASGAS Aspar

Τζέικ Ντίξον

Ιζάν Γκεβάρα

Gresini Racing Moto2

Filip Salac

Τζέρεμι Αλκόμπα

Idemitsu Honda Team Asia

Άι Ογκούρα

Somkiat Chantra

Italtrans Racing Team

Ντένις Φότζια

Τζο Ρόμπερτς

Liqui Moly Husqvarna Factory Team

Ντάριν Μπάιντερ

Λούκας Τούλοβιτς

Pertamina Mandalika SAG Team

Lorenzo Dalla Porta

Μπο Μπέντσνεϊντερ

Red Bull KTM Ajo

Πέδρο Ακόστα

Άλμπερτ Αρένας

RW Racing GP

Μπάρι Μπάλτους

Zonta van den Goorbergh

Team Fantic-VR46

Σελεστίνο Βιέττι

Νικολό Αντονέλι

Yamaha VR46 Master Camp Team

Kohta Nozane

Μανουέλ Γκονζάλες

Race front

Άλεξ Έσκριγκ

Μάρκος Ραμίρεζ

Η κατηγορία Moto3

Η τρίτη και τελευταία κατηγορία βενζινοκίνητων αγώνων στο πρωτάθλημα MotoGP ονομάζεται Moto3 και παρέχει τακτικά τους πλησιέστερους, πιο συναρπαστικούς αγώνες και των τριών κατηγοριών. Τα ποδήλατα είναι μικρά και ελαφριά, οι δρομείς νέοι και πρόθυμοι να ευχαριστήσουν και τα ποδήλατα είναι εξαιρετικά ομοιόμορφα.

Από το 2012, η ​​Moto3 χρησιμοποιεί 250cc, τετράχρονους, μονοκύλινδρους κινητήρες – παλαιότερα ήταν δίχρονοι 125cc. Οι τρέχοντες τετράχρονοι κινητήρες της Honda και της KTM παράγουν περίπου 60 ίππους και, ενώ αυτό μπορεί να μην ακούγεται πολύ, με βάρος περίπου 80 κιλά, εξακολουθούν να είναι χρονισμένοι σε περισσότερα από 150 μίλια την ώρα στην πίστα.

Σύνταξη αναβατών Moto3 2023
Ομάδα

Αναβάτες

Leopard Racing

Jaume Masia

Tatsuki Suzuki

Angeluss MTA Team

Ιβάν Ορτόλα

Στέφανο Νέπα

BOE Motorsports

Άνα Καράσκο

Ντέιβιντ Μουνιόζ

CFMOTO Racing PrustelGP

Ξαβιέ Αρτίγκας

Τζόελ Κέλσο

CIP Green Power

Lorenzo Fellon

Ντέιβιντ Σαλβαδόρ

Ομάδα GASGAS Aspar

Ryusei Yamanaka

Ντέιβιντ Αλόνσο

Honda Team Asia

Μάριο Σούριο Άτζι

Taiyo Furusato

Liqui Moly Husqvarna Intact GP

Αγιούμου Σασάκι

Κόλιν Βάιτζερ

Κράνη MT – MSI

Ντιόγκο Μορέιρα

Syarifuddin Azman

Red Bull KTM Ajo

Deniz Öncü

Χοσέ Αντόνιο Ρουέντα

Red Bull KTM Tech3

Φίλιππο Φαριόλι

TBC

Rivacold Snipers Team

Ματέο Μπερτέλ

Ρομάνο Φενάτι

SIC58 Squadra Corse

Kaito Toba

Riccardo Rossi

Visiontrack Racing Team

Σκοτ Όγκντεν

Τζόσουα Γουάτλι

Πρόγραμμα MotoGP 2023

Οι 21 αγώνες στο ημερολόγιο του MotoGP του 2023, αυτή τη σεζόν πρόκειται να είναι οι μεγαλύτεροι που έχουν καταγραφεί, καθώς νέα γεγονότα από το Καζακστάν και την Ινδία εντάσσονται στο πρωτάθλημα. Όπως συνηθίζεται, οι αναβάτες και οι ομάδες κάνουν κάποιες δοκιμές πριν από τη σεζόν, με την πρώτη από αυτές να γίνεται στο Sepang στις αρχές του επόμενου μήνα. Αυτή η εκδήλωση θα επικεντρωθεί σε αρχάριους και δοκιμαστικούς αναβάτες, με τους πιλότους πλήρους απασχόλησης να έχουν την ευκαιρία αργότερα τον Φεβρουάριο. Στη συνέχεια, το paddock θα μεταφερθεί στην Πορτογαλία, για το τελικό shakedown test που έχει προγραμματιστεί για τις 11 & 12 Μαρτίου, δύο εβδομάδες πριν από τον εναρκτήριο γύρο της σεζόν.

Ημερολόγιο MotoGP 2023
Ημερομηνία-Αγώνας

Τόπος συναντήσεως

24-26 Μαρτίου

GP της Πορτογαλίας

Διεθνής πίστα Αλγκάρβε

31 Μαρτίου – 2 Απριλίου

GP Αργεντινής

Termas de Rio Hondo

14-16 Απριλίου

GP Αμερικής

COTA

28-30 Απριλίου

GP Ισπανίας

Jerez

12-14 Μαΐου

Γαλλικό GP

Λε Μαν

9-11 Ιουνίου

Ιταλικό GP

Mugello

16-18 Ιουνίου

Γερμανικό GP

Sachsenring

23-25 ​​Ιουνίου

GP Ολλανδίας

Assen

7-9 Ιουλίου

GP του Καζακστάν

Sokol International RacePrack

4-6 Αυγούστου

Βρετανικό GP

Σίλβερστοουν

18-20 Αυγούστου

GP της Αυστρίας

Red Bull Ring

1-3 Σεπτεμβρίου

GP της Καταλονίας

Βαρκελώνη

8-10 Σεπτεμβρίου

GP του Αγίου Μαρίνου

Μισάνο

22-24 Σεπτεμβρίου

Ινδικό GP

Διεθνής πίστα του Βουδ

29 Σεπτεμβρίου – 1 Οκτωβρίου

Ιαπωνικό GP

Motegi

13-15 Οκτωβρίου

GP Ινδονησίας

Μανταλίκα

20-22 Οκτωβρίου

GP της Αυστραλίας

Phillip Island

27-29 Οκτωβρίου

GP Ταϊλάνδης

Μπουριράμ

10-12 Νοεμβρίου

GP Μαλαισίας

Sepang

17-19 Νοεμβρίου

GP του Κατάρ

Losail

24-26 Νοεμβρίου

Βαλένθια GP

Ρικάρντο Τόρμο

Το Κατάρ θα εξακολουθεί να είναι ο μόνος νυχτερινός αγώνας στη σεζόν MotoGP 2023 και οι χώροι της Ινδίας και του Καζακστάν αναμένουν την επιβεβαίωση ότι είναι εγκεκριμένοι από το FIM και είναι εντάξει για τη διεξαγωγή μιας διοργάνωσης.

Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα:

Exit mobile version