MotoGP Honda: Ανοιχτά λόγια από το στρατόπεδο της Honda μετά την πλήρη δυστυχία στην πρώην διαδρομή παρέλασης, το Circuit of The Americas – θα βοηθήσει μόνο μια αλλαγή ιδέας;
Ενώ το Σαββατοκύριακο του MotoGP για το Αμερικανικό Γκραν Πρι στο Όστιν ήταν κάθε άλλο παρά συναρπαστικό για τη Yamaha όσον αφορά τα αποτελέσματα , τα αποτελέσματα της Honda – μιλώντας με αρνητική έννοια – επισκιάστηκαν.
Υπάρχουν τέσσερις μοτοσυκλέτες Honda στον τρέχοντα τομέα MotoGP : δύο στην ομάδα εργασίας και δύο στην ομάδα LCR. Στο Σαββατοκύριακο του Όστιν, κανένας από τους τέσσερις οδηγούς της Honda – Luca Marini, Joan Mir, Takaaki Nakagami, Johann Zarco – δεν σημείωσε ούτε έναν βαθμό πρωταθλήματος. Στην πραγματικότητα, τα τέσσερα Honda RC213V ήταν στις τελευταίες τέσσερις θέσεις σε αρκετές συνεδρίες το Σαββατοκύριακο.
Εκτός από τους κακούς χρόνους γύρων, υπήρξαν πολλά ατυχήματα. Στο σπριντ και επίσης στο Grand Prix, μόνο ένας από τους τέσσερις οδηγούς της Honda έφτασε στη γραμμή τερματισμού. Το Σάββατο ήταν ο Λούκα Μαρίνι που ήρθε 17ος και τελευταίος. Την Κυριακή ο Μαρίνι ήταν για άλλη μια φορά ο τελευταίος που πέρασε τη γραμμή του τερματισμού, εν προκειμένω στο P16. Ο Joan Mir και ο Takaaki Nakagami έπεσαν και στους δύο αγώνες. Ο Johann Zarco είχε μια συντριβή στο σπριντ και αποσύρθηκε από το Grand Prix λόγω τεχνικού προβλήματος.
Ο οδηγός της Honda Works, Luca Marini, ο οποίος τερμάτισε και τις δύο αγωνιστικές ημέρες, ήταν 22 δευτερόλεπτα πίσω από τον νικητή Maverick Vinales (Aprilia) μετά από δέκα γύρους του σπριντ. Την Κυριακή, όταν ο Vinales ήταν επίσης ο πρώτος που είδε την καρό σημαία μετά από 20 γύρους, ο Marini έμεινε 33 δευτερόλεπτα πίσω.
Δες πρώτος όλη την επικαιρότητα της μηχανοκίνησης στο Engine Power
MotoGP Honda:Ακόμα και στο Ώστιν η Honda σταμάτησε να λειτουργεί
Ενώ ο Marini είναι ακόμα στη διαδικασία να συνηθίσει τη Honda μετά από χρόνια στην ομάδα πελατών της Ducati VR46, ο συμπαίκτης Joan Mir παρατήρησε κάτι. «Στο παρελθόν, το Austin ήταν μια καλή πίστα για τη Honda», λέει, αναφερόμενος στο λεγόμενο «στρίψιμο», τη συμπεριφορά στις στροφές μετά το φρενάρισμα σε αργές στροφές.
Λίγο πριν από την έναρξη του Σαββατοκύριακου του Όστιν, ο πρώην πλέον οδηγός της Honda, Marc Marquez, τόνισε ακριβώς αυτόν τον παράγοντα ως τη μεγάλη δύναμη της Honda , ειδικά στο Circuit of The Americas. Αλλά η πραγματικότητα το 2024 είναι διαφορετική. «Δεν μπορούμε πλέον να βλέπουμε κανένα πλεονέκτημα», αναστενάζει ο Μιρ. “Δεν υπάρχει πλέον κανένας τομέας στον οποίο έχουμε κάποιο πλεονέκτημα. Είμαστε λίγο πολύ χαμένοι.”
Ο συμπαίκτης του Mir, Marini, λέει: “Η Honda είχε προβλήματα στις άλλες πίστες εδώ και χρόνια ούτως ή άλλως. Αυτή ήταν η πρώτη πίστα φέτος όπου η Honda ήταν η πιο δυνατή μοτοσυκλέτα στο παρελθόν.”
Υπενθυμίζουμε: Το Σαββατοκύριακο του Ώστιν του 2023, ο τότε οδηγός της LCR Honda, Alex Rins, οδήγησε στη νίκη, παρόλο που ήταν μόλις ο τρίτος αγώνας του στο RC213V. Ο Marc Marquez είχε προηγουμένως θριαμβεύσει επτά φορές στο Ώστιν στο εργοστασιακό Honda (2013 έως 2018 και 2021).
«Το γεγονός ότι η Honda κέρδισε εδώ πέρυσι είναι πολύ καλό για εμάς», λέει ο Marini, αναφερόμενος στη νίκη του Rins στο Austin το 2023. «Έτσι, μπορούμε να συγκρίνουμε τα δεδομένα απευθείας και να προσπαθήσουμε να καταλάβουμε τι θα αλλάξουμε τους επόμενους μήνες για να κάνουμε αυτή η μοτοσυκλέτα και πάλι ανταγωνιστική».
Ο πρώην πιλότος της LCR, Ρινς, απομακρύνεται με το αυτοκίνητο από τον διάδοχό του Ζάρκο
MotoGP Honda:Και μιλώντας για τον Alex Rins: Ο διάδοχός του στην ομάδα LCR Honda, Johann Zarco, ξεχώρισε στο σπριντ το Σάββατο στο Austin: “Ο Rins ήταν τουλάχιστον πέντε δέκατα του δευτερολέπτου ανά γύρο πιο γρήγορος από εμένα.” Αφού ο Ισπανός ήταν μόλις δύο γύρους πίσω από τον Zarco στην όχι ιδιαίτερα ανταγωνιστική Yamaha, τον πρόλαβε και τον έδιωξε.
“Αν κάποιος είναι πέντε δέκατα του δευτερολέπτου μακριά από εσάς κάθε γύρο, τότε μπορείτε να προσπαθήσετε να ακολουθήσετε. Αλλά κάποια στιγμή θα φτάσετε σε ένα όριο”, λέει ο Zarco. Αυτό το όριο γι’ αυτόν ήταν μια συντριβή στον έβδομο γύρο του σπριντ. Σε αυτό το σημείο έτρεχε στην 17η θέση, ακριβώς πίσω από τον Ρινς και ακριβώς μπροστά από τον Μαρίνι.
Την επόμενη μέρα στο Grand Prix, ο Zarco εγκατέλειψε μετά από έξι γύρους. “Κάτι μπλόκαρε στο πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας. Είχα δυνατούς κραδασμούς και έπρεπε να σταματήσω.” Ήταν η πίσω συσκευή ύψους βόλτας του Honda ο λόγος; «Θα νομίζατε ότι ήταν η συσκευή για τον πίσω τροχό, αλλά δεν ήταν», λέει ο Zarco.