MotoGP Ισπανίας: Στο ταραχώδες σπριντ της Βαρκελώνης, ο “Pecco” Bagnaia, ο Brad Binder, ο Raul Fernandez αποχαιρέτησαν όλοι το χαλίκι που ήταν ξαπλωμένο στο P1 – γι’ αυτό
Απίστευτες σκηνές στο σπριντ MotoGP το Σαββατοκύριακο της Καταλονίας στη Βαρκελώνη: Αν και ο σύντομος αγώνας του Σαββάτου διήρκεσε μόλις δώδεκα γύρους, τρεις αναβάτες τράκαραν ενώ προηγούνταν: Francesco Bagnaia (Ducati), Brad Binder (KTM ) και Raul Fernandez (Trackhouse-Aprilia).
δύο φορές και ισχύων παγκόσμιος πρωταθλητής MotoGP “Pecco” Bagnaia ήταν ο τελευταίος από την προαναφερθείσα τριάδα που υπέστη τις συνθήκες το απόγευμα του Σαββάτου στο Circuit de Barcelona-Catalunya. Στον τελευταίο γύρο, όταν πίστευε ότι η νίκη στο σπριντ ήταν ήδη προσιτή, τράκαρε στη στροφή 5. Αυτή είναι η σφιχτή αριστερόχειρα, η πιο αργή γωνία στην πίστα.
Επίσης σε αυτή τη στροφή 5, πέντε γύρους μπροστά από τον Bagnaia, έπεσε ο Brad Binder, ο οποίος ήταν πρώτος. Και τρεις γύρους πριν από τον Binder, ήταν ο Raul Fernandez, ο οποίος ήταν εντελώς απροσδόκητα στο προβάδισμα, που έχασε τη θέση του στο προβάδισμα μετά από πτώση. Στην περίπτωσή του ήταν η στροφή 10, ο αριστερόχειρας στο τέλος της πλάτης ευθεία.
Οι τρεις πρώτοι του σπριντ – Aleix Espargaro, Marc Marquez, Pedro Acosta – μίλησαν από κοινού στον τερματισμό ότι η πίστα ήταν εξαιρετικά ολισθηρή το απόγευμα με θερμοκρασία ασφάλτου 46 βαθμών Κελσίου. Ο νικητής Espargaro παραδέχτηκε μάλιστα ότι «γλίστρησε μερικές φορές τον μπροστινό τροχό», αλλά μπορούσε να πιάσει την Aprilia του κάθε φορά.
MotoGP Ισπανίας – Μπαγκνάγια: Αναλύθηκε η συντριβή στα πιτς για μία ώρα
Ο Francesco Bagnaia θα είχε πάρει την πρώτη του νίκη στο σπριντ μετά το Spielberg (Αύγουστος 2023) αν δεν κατέβαινε στη στροφή 5 στον τελευταίο από τους δώδεκα γύρους. “Φαίνεται ότι μια σύγκρουση είναι εύκολο να συμβεί αν πλησιάσεις αυτή τη γωνία πιο αργά από το κανονικό”, λέει ο παγκόσμιος πρωταθλητής και είναι πεπεισμένος: “Υπό κανονικές συνθήκες αυτό δεν θα είχε συμβεί. Αλλά το επίπεδο πρόσφυσης εδώ είναι μια καταστροφή και μπορεί να προφανώς συμβαίνει».
Πέρασε αρκετός καιρός μέχρι να συνειδητοποιήσει η Bagnaia. «Πέρασα μια ώρα στα pits αναλύοντας τα πάντα», λέει ο αναβάτης της Ducati και εξηγεί: «Αν δεν ξέρεις γιατί τράκαρες, τότε καλύτερα να τα εξετάσεις όλα από τη βάση».
Ο Bagnaia δεν θέλει να μάθει τίποτα για μια καθυστέρηση συγκέντρωσης υπό την πίεση του Espargaro. «Ήμουν 100 τοις εκατό συγκεντρωμένος», λέει. “Ξέρω πώς να κερδίζω αγώνες. Αυτή θα ήταν άλλη μια από τις νίκες μου γιατί είχα τα πάντα υπό έλεγχο. Τα ελαστικά μου ήταν σε καλή κατάσταση και ήμουν πιο γρήγορος. Γι’ αυτό ήταν τόσο σημαντικό για μένα να καταλάβω γιατί συνέβη το τρακάρισμα. .”
«Θα προσπαθήσω να είμαι πιο προσεκτικός αύριο στον μακρύ αγώνα», είπε ο Bagnaia, για τον οποίο αυτό είναι το τρίτο μηδενικό αποτέλεσμα στη σειρά στους αγώνες μικρής διάρκειας το Σάββατο. Στο σπριντ στη Χερέθ πιάστηκε ανάμεσα στον Μπραντ Μπίντερ και τον Μάρκο Μπεζέκι και έπεσε. Η τεχνολογία στο Ducati GP24 του απέτυχε κατά τη διάρκεια του σπριντ στο Le Mans.
Binder: Η πτώση συνέβη χωρίς προειδοποίηση, αλλά…
MotoGP Ισπανίας: Για τον Brad Binder, ο οποίος τράκαρε δύο φορές στη Βαρκελώνη την Παρασκευή, το ατύχημα του απόγευμα του Σαββάτου στη στροφή 5 ήταν το τρίτο του Σαββατοκύριακου και το δωδέκατο της σεζόν. «Μια σύγκρουση δεν είναι φυσικά ποτέ ωραία, αλλά το να τρακάρεις ενώ είσαι πρώτος είναι καλύτερο από το να οδηγείς στη 15η θέση, όπως έκανα την προηγούμενη εβδομάδα», λέει ο αναβάτης της KTM.
Ενώ ήταν επικεφαλής, ο Binder περιγράφει τη συντριβή του ως εξής: “Δυστυχώς, ο μπροστινός τροχός γλίστρησε χωρίς προειδοποίηση στη στροφή 5. Ίσως είχα βάλει τη μοτοσικλέτα λίγο πιο απότομη [κατά το φρενάρισμα] από τον προηγούμενο γύρο. Σε κάθε περίπτωση, δυστυχώς, ήταν το τέλος του αγώνα μου».
Ήταν λόγω των συνθηκών της πίστας; “Σε ό,τι με αφορά”, λέει ο Binder, “Δεν είχα καμία στιγμή σοκ σε αυτή τη γωνία 5 όλο το Σαββατοκύριακο μέχρι τώρα. Αλλά σήμερα είχα ένα και τελείωσε. Όλοι ξέρουν ότι αυτή η γωνία είναι λίγο δύσκολο γιατί υπάρχει ένα κομμάτι κατηφορίζει και η καμπύλη κρέμεται λίγο έξω. Υστερόγραφο: «Αύριο στον αγώνα θα προσπαθήσω να είμαι λίγο πιο προσεκτικός εκεί».
Raul Fernandez: Η πτώση ήταν συνέπεια του προηγούμενου κόρνερ
MotoGP Ισπανίας: Και ο Raul Fernandez, του οποίου το ατύχημα συνέβη στη στροφή 10; Για τον αναβάτη Trackhouse, μετά την πρώτη αρχική σειρά 1 της καριέρας του στο MotoGP, λίγες ώρες αργότερα πήρε επίσης το προβάδισμα για πρώτη φορά πριν τελειώσει η μέρα του με ένα τρακάρισμα στον τέταρτο γύρο. Ως αιτία αναφέρει και ένα λάθος, το οποίο όμως ξεκίνησε από την προηγούμενη γωνία.
“Δεν ξέρω γιατί, αλλά το ποδήλατό μου κινούνταν πολύ στη στροφή 9. Έχασα πολύ χρόνο εκεί. Τουλάχιστον αυτή ήταν η εντύπωσή μου. Όταν ήθελα να το επανορθώσω στο φρενάρισμα [από τη στροφή 10], Το μόνο που σκέφτηκα ήταν: Ανάθεμα, δεν μπορώ να κρατήσω τη γραμμή, έπεσα 100 τοις εκατό», είπε ο Fernandez.
«Ίσως», συνεχίζει ο οδηγός του Trackhouse, «ήμουν πολύ φιλόδοξος εκείνη τη στιγμή. Απλώς δεν ήθελα να χάσω πολύ χρόνο. Θα ήθελα να ζητήσω ειλικρινά συγγνώμη από την ομάδα γιατί ήταν ένα ηλίθιο λάθος. Ένιωσα εξαιρετικά άνετα σήμερα και είχα τα πάντα υπό έλεγχο Η συντριβή ήταν ένα λάθος γιατί ήθελα να διορθώσω το λάθος από την προηγούμενη γωνία.»
Δες πρώτος όλη την επικαιρότητα της μηχανοκίνησης στο Engine Power