MotoGP Μαλαισία: Ο αγώνας που θα κρίνει τον πρωταθλητή
MotoGP Μαλαισία: Το πρωτάθλημα MotoGP ολοκληρώνεται, αλλά αυτά τα βασικά στατιστικά θα μπορούσαν να τα αποφασίσουν να να κρίνουν το αποτέλεσμαΑς ξεκινήσουμε με αυτά που γνωρίζουμε σίγουρα.
Μετά από 17 Σαββατοκύριακα, υπάρχουν μόνο τρεις αναβάτες ακόμα στη διεκδίκηση του τίτλου. Ο Marco Bezzecchi, με 74 βαθμούς κάτω, είναι μόνο μαθηματικά σε αυτό και αντιμετωπίζει την αποβολή στον επόμενο γύρο στη Μαλαισία.
Πραγματικά αυτή είναι μια ευθεία μάχη μεταξύ του πρωταθλητή και ηγέτη του τίτλου Francesco Bagnaia και του αμφισβητία Jorge Martin.
Με μόλις 13 βαθμούς να τους χωρίζουν και τρεις γύρους να απομένουν, το πρωτάθλημα σίγουρα κατεβαίνει στα ίσια.
Και αυτό είναι το μόνο που γνωρίζουμε σίγουρα.
Ο προβληματισμός για το κεφάλαιο των τριών αγώνων — Ινδονησία, Αυστραλία και Ταϊλάνδη — που μας έφερε σε αυτή τη στιγμή είναι περίπλοκο.
Σκεφτείτε ποια θα έπρεπε να είναι μια σχετικά απλή ερώτηση όπως: ποιος έχει την ορμή;
MotoGP Μαλαισία: Ίσως μπείτε στον πειρασμό να πείτε ότι ο Martin φτάνει στο τελευταίο διάλειμμα της σεζόν με τον άνεμο στην πλάτη του, έχοντας κερδίσει και τους δύο αγώνες στην Ταϊλάνδη για να μειώσει το έλλειμμά του στο πρωτάθλημα.
Κι όμως ο Bagnaia ήταν ο πιο σκόρερ στο τρίποντο.
Ο Pecco ξεκίνησε το Grand Prix της Ινδονησίας νωρίτερα αυτόν τον μήνα οδηγώντας το πρωτάθλημα με μόλις τρεις βαθμούς. Έφυγε από την Ταϊλάνδη με 13 πόντους στο χέρι, με τη διαφορά του να έχει υπερτετραπλασιαστεί.
Ο Μάρτιν είχε την καλύτερη μέση θέση τερματισμού σε αυτή την τριπλή κεφαλιά, έχοντας ένα μέσο αποτέλεσμα 0f 2,0 όταν είδε τη σημαία στο 3,3 του Bagnaia.
Αυτό, ωστόσο, δεν εξηγεί την αποτυχία του Ισπανού να τερματίσει στην Ινδονησία. Ως αποτέλεσμα, έχει σημειώσει το 54 τοις εκατό των θεωρητικών μέγιστων πόντων στους τελευταίους τρεις αγώνες έναντι του 63 τοις εκατό του Ιταλού.
Με όποιον τρόπο κι αν προσπαθήσετε να το κόψετε, είναι περίπλοκο.
Αλλά μια δυνητικά σημαντική τάση έχει προκύψει στο δεύτερο μισό της σεζόν που θα μπορούσε να δείξει προς τα πού πνέουν οι άνεμοι του πρωταθλήματος.
Ας δούμε πρώτα την εικόνα των σημείων.
Τρέχουσα βαθμολογία πρωταθλήματος
Francesco Bagnaia : 389 βαθμοί
Χόρχε Μάρτιν : 376 βαθμοί
Έχοντας δημιουργήσει ένα πολύ υγιές προβάδισμα 66 πόντων σε ένα χαοτικό και απρόβλεπτο πρώτο μισό της σεζόν, ο Bagnaia είδε το περιθώριο του να μειώνεται καθώς η σειρά έχει εγκατασταθεί στον ρυθμό της.
Φυσικά η μη εκκίνηση του στη Βαρκελώνη μετά το τρομακτικό του ατύχημα στον πρώτο γύρο έπαιξε ρόλο, αλλά το πρωτάθλημα έχει σφιχτεί ακόμα και όταν έχει αναρρώσει σε πλήρη φυσική κατάσταση.
MotoGP Μαλαισία: Η υποκείμενη αιτία έχει κρυφτεί σε κοινή θέα.
Η καμπάνια του 2023 είναι η πρώτη που περιλαμβάνει αγώνες σπριντ κάθε Σαββατοκύριακο. Σε αντίθεση με τη Formula 1, όπου τα έξι σπριντ είναι κάτι παραπάνω από καινοτομία, στο MotoGP αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι του αποτελέσματος, προσθέτοντας σχεδόν 50 τοις εκατό περισσότερους πόντους στη σεζόν.
Είναι μια σημαντική μπάλα καμπύλης για τον υπερασπιστή του πρωταθλητή Bagnaia. Το αγωνιστικό του στυλ έχει να κάνει με το να είναι μια ακαταμάχητη δύναμη σε μια απόσταση γκραν πρι, τέλεια όλες οι μεταβλητές για να αναγκάσει τον αγώνα με τους δικούς του όρους.
Δεν είναι ένας ξύστρα με τους αγκώνες – σε γενικές γραμμές ούτως ή άλλως. Είναι περισσότερο τακτικός. ο αναβάτης του σκεπτόμενου ανθρώπου.
Αλλά αυτό δεν είναι πλέον αυτό που απαιτεί το πρωτάθλημα.
Τα σπριντ έχουν να κάνουν με την επιθετικότητα και τους επίπεδους αγώνες. Αν και ο Bagnaia δεν φοβάται μια μάχη εντός πίστας, δεν είναι ακριβώς αυτό που θέλει.
Κοιτάζοντας την κατανομή των πόντων που κέρδισαν αυτή τη σεζόν καταδεικνύει τη διαφορά.
Πόντοι από τα γκραν πρι
Francesco Bagnaia : 266 βαθμοί
Χόρχε Μάρτιν : 241 πόντοι (-25)
Σαφώς ο Bagnaia κατακτά την Κυριακή. Αλλά το Σάββατο είναι μια διαφορετική ιστορία.
Πόντοι από σπριντ
Χόρχε Μάρτιν : 135 πόντοι
Francesco Bagnaia : 123 πόντοι (-12)
MotoGP Μαλαισία: ΑΛΛΑ ΤΑ ΓΚΡΑΝ ΠΡΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΚΕΤΑ…
Ίσως έχετε την τάση να κοιτάξετε την ανάλυση πόντων παραπάνω και να υποθέσετε ότι ο Bagnaia είναι πιθανώς ασφαλής δεδομένου ότι σκοράρει περισσότερους από τους διπλάσους πόντους τις Κυριακές από ό,τι ο Martin κερδίζει τα Σάββατα.
Πράγματι, υπήρχε μια υπόθεση στην αρχή της σεζόν ότι η νίκη την Κυριακή θα καθιστούσε τα αποτελέσματα του Σαββάτου σε μεγάλο βαθμό άσχετα.
Αλλά και πάλι, είναι πιο περίπλοκο.
Ας δούμε τους ίδιους αναλυμένους αριθμούς, αλλά μόνο για τους τελευταίους πέντε γύρους.
Πόντοι από γκραν πρι, τελευταίοι πέντε γύροι
Francesco Bagnaia : 85 πόντοι
Χόρχε Μάρτιν : 81 πόντοι (-4)
Η Bagnaia εξακολουθεί να προηγείται, αλλά μόνο. Και η εικόνα είναι πολύ χειρότερη στα σπριντ.
Πόντοι από σπριντ, τελευταίοι πέντε γύροι
Χόρχε Μάρτιν : 48 πόντοι
Francesco Bagnaia : 21 πόντοι (-27)
MotoGP Μαλαισία: Τώρα αρχίζουμε να βλέπουμε κάποια σημάδια δυναμικής.
Λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι ένα από τα πέντε τελευταία σπριντ ακυρώθηκε – στα Αυστραλιανά λόγω ανέμου – ο Martin κερδίζει στο Bagnaia με 6,75 πόντους το Σάββατο, αλλά ο Bagnaia απαντά λιγότερο από έναν πόντο την Κυριακή. Είναι αρκετός ρυθμός χτυπήματος για να ανατρέψει το έλλειμμά του στους επόμενους τρεις αγώνες.
Δεν είναι μόνο το σπριντ που προκαλεί προβλήματα στην Bagnaia. είναι επίσης προκριματικά.
Οι κατατακτήριες είναι πλέον πολύ σημαντικές, δεδομένου ότι ορίζει το πλέγμα για δύο αγώνες κάθε Σαββατοκύριακο. Ενώ ο Bagnaia είναι ικανός για καταστροφική ταχύτητα – έχει τους περισσότερους πόλους από κάθε αναβάτη φέτος – δεν είναι ασυναγώνιστος σε αυτό το τμήμα.
Όπως έχει αποδείξει ο Martin, είναι αναμφισβήτητα ο ταχύτερος αναβάτης του grid σε έναν γύρο και απολαμβάνει μια τρομερή μωβ φόρμα.
Μέση θέση πρόκρισης, τελευταίοι πέντε αγώνες
Χόρχε Μάρτιν : 2.2
Francesco Bagnaia : 5.4
Η έναρξη μιας σειράς πίσω γίνεται εύκολα την Κυριακή, όταν είστε Bagnaia και έχετε την ικανότητα να κατακτήσετε τον μεγάλο αγώνα. Αλλά το Σάββατο είναι πολύ πιο δύσκολο. Και όταν βρίσκεστε σε ένα πακέτο μοτοσυκλετών Ducati, όλα ικανά για παρόμοιο ρυθμό στους σύντομους αγώνες, ο κίνδυνος που απαιτείται για την άνοδο του εδάφους είναι πολύ υψηλός.
…ΚΑΙ Ο ΜΑΡΤΙΝ ΜΑΘΑΙΝΕΙ ΓΡΗΓΟΡΑ
Με όλα αυτά που ειπώθηκαν, είναι πρόωρο να πούμε ότι τα σημάδια είναι άσχημα για την Bagnaia. Η ορμή μπορεί να μην είναι μαζί του τόσο δυναμικά όσο ήταν στην αρχή της σεζόν, αλλά εξακολουθεί να είναι στη διάθεσή του να εδραιώσει το προβάδισμά του με τρεις γύρους να απομένουν.
Ωστόσο, υπάρχει ακόμη ένας αστερίσκος που πρέπει να επιλυθεί στους τελευταίους τρεις γύρους της χρονιάς.
MotoGP Μαλαισία: Σε κάποιο βαθμό ο Bagnaia μπόρεσε να θεωρήσει δεδομένο ότι ο Martin δεν είναι τόσο τρομερός σε μια αγωνιστική απόσταση. Μπόρεσε να αφήσει ολόκληρο το Σαββατοκύριακο να του έρθει μέχρι το απόγευμα της Κυριακής, ακόμα κι αν αυτό σημαίνει ότι πρέπει να παλέψει μέχρι το Q1 και να απορροφήσει καλά αλλά όχι εξαιρετικά αποτελέσματα σπριντ. Οι μεγάλοι βαθμοί, τελικά, είναι την Κυριακή και ξέρει ότι μέχρι να φτάσει εκεί, είναι σχεδόν πάντα ταχύτερος στην πίστα.
Αλλά ο Μάρτιν δείχνει σημάδια να βρει πώς να ξεδιαλέξει και αυτό το πλεονέκτημα.
Το παράλογο τρακάρισμα του Ισπανού από το προβάδισμα στην Ινδονησία θεωρήθηκε εκείνη τη στιγμή ότι ήταν η πρωτότυπη κατάσταση του Martin: απολύτως γρήγορο όλο το Σαββατοκύριακο, αλλά πολύ επιρρεπής σε σύγκρουση την Κυριακή για να μετατρέψει την ταχύτητα σε πόντους.
Έπαιξε καλά στην αφήγηση όταν ο Bagnaia επανήλθε από τη 13η θέση στο grid για να κερδίσει τον αγώνα, ταλαντεύοντας τους βαθμούς υπέρ του με μια κλασική απόδοση Pecco.
Ήταν μια παρόμοια ιστορία στην Αυστραλία, όπου ο Μάρτιν επέλεξε λανθασμένα το μαλακό πίσω ελαστικό και το χρησιμοποίησε σκληρά στην αρχική φάση του αγώνα για να δημιουργήσει κάτι που έμοιαζε με ακαταμάχητο προβάδισμα – μόνο για να λήξει το ελαστικό στους τελευταίους γύρους, αφήνοντάς τον πέμπτο .
Αλλά στην Ταϊλάνδη η ιστορία ήταν διαφορετική. Κυριάρχησε όλο το Σαββατοκύριακο, κορυφώνοντας κάθε συνεδρία και κερδίζοντας το σπριντ, αλλά στον αγώνα έδειξε μια ποιότητα που σπάνια αναπτύσσεται από το οπλοστάσιό του: αυτοσυγκράτηση.
Αντιστάθηκε στον πειρασμό να εξοντώσει τους διώκτες Μπραντ Μπίντερ και Μπαγκνάια με την ωμή ταχύτητά του, γνωρίζοντας ότι το να πιέσει πολύ νωρίς θα τον άφηνε ανυπεράσπιστο αργά.
Αντίθετα, εξισορρόπησε τέλεια τον δελεαστικό ανοιχτό δρόμο μπροστά του, ενώ κρατούσε τους διώκτες του σε απόσταση αναπνοής. Προς το παρόν έκανε λάθος αυτή την ισορροπία. και ο Binder γλίστρησε στο προβάδισμα, αλλά μια μικρή αύξηση στην επιθετικότητα τον έφερε ξανά στην πρώτη θέση, όπου ξανάρχισε αυτή τη λεπτή ισορροπία για να πάρει τη σημαία στην πρώτη θέση με μόλις 0,253 δευτερόλεπτα.
Ήταν μια νίκη που κρίθηκε έμπειρα. Ακόμη και μια νίκη σαν Μπαγκνάια.
Το Grand Prix της Ταϊλάνδης μάς άφησε μια δελεαστική ερώτηση που πρέπει να εξετάσουμε την εβδομάδα πριν από τη συνέλευση του αθλήματος στη Μαλαισία.
Ποιος αναβάτης είναι ο πιο ολοκληρωμένος;
Εάν ο Bagnaia μπορέσει να επιστρέψει στον ρυθμό του ενός γύρου, θα έχει ό,τι χρειάζεται για να κατακτήσει αυτόν τον απρόβλεπτο τίτλο.
Αλλά αν το ιπποδρομιακό σκάφος του Martin είναι η πραγματική συμφωνία, μπορεί να είμαστε μάρτυρες της άφιξής του ως ο νεότερος παγκόσμιος πρωταθλητής του MotoGP.
Πρόγραμμα MotoGP Grand Prix Μαλαισίας
MotoGP Μαλαισία: Βρείτε το πλήρες πρόγραμμα για το Grand Prix της Μαλαισίας, 18ος γύρος της σεζόν MotoGP 2023 που θα διεξαχθεί από τις 10 έως τις 12 Νοεμβρίου.
Το παγκόσμιο πρωτάθλημα MotoGP συνεχίζει την περιοδεία του στη Μαλαισία, στην πίστα Sepang, για να αγωνιστεί στη 18η συνάντηση των 20 που έχει προγραμματιστεί για το 2023.
Μετά από ένα αξέχαστο Grand Prix Ταϊλάνδης, ακολουθούμενο από μια σύντομη εβδομάδα ξεκούρασης, το MotoGP κατευθύνεται στην εντός έδρας περιοχή της σεζόν του 2023, όπου απομένουν να διεξαχθούν τρεις συναντήσεις.
Ο Jorge Martin, αήττητος στο Buriram, είναι μόλις δεκατρείς πόντους πίσω από τον Francesco Bagnaia στο πρωτάθλημα, ενώ ο επίσημος αναβάτης της Ducati ετοιμάζεται να ξεκινήσει μια συνάντηση που είχε αποδειχθεί καθοριστική στην προσπάθειά του για τον τίτλο πέρυσι.
Πρόγραμμα MotoGP 2023 Grand Prix Μαλαισίας
Παρασκευή 10 Νοεμβρίου:
Δωρεάν Προπόνηση 1: 3:45 π.μ. – 4:30 π.μ.
Εξάσκηση: 8:00 π.μ. – 9:00 π.μ.
Σάββατο 11 Νοεμβρίου:
Ελεύθερη προπόνηση 2: 3:10 π.μ. – 3:40 π.μ.
Προκριματικοί 1: 3:50 π.μ. – 4:05 π.μ.
Προκριματικοί 2: 4:15
π.μ. είμαι.
Κυριακή 12 Νοεμβρίου:
Προθέρμανση: 3:40 π.μ. – 3:50 π.μ.
Αγώνας – 20 γύροι: 8:00 π.μ.
Μιχάλης Κοντιζάς
Ένας άνθρωπος που δεν γνώριζε τίποτα από τον κόσμο της μηχανοκίνησης αλλά κατάφερε να τον ενώσει στη μεγαλύτερη γιορτή της μηχανοκίνησης στην Ελλάδα στο Motor Festival και να δημιουργήσει την μοναδική τηλεοπτική εκπομπή το Engine Power που προβάλει καθημερινά αθλητές, καθημερινούς ήρωες και πρωταγωνιστές πανελλαδικά. Ένας άνθρωπος που συνεχίζει να νιώθει τίποτα, να νιώθει μηδέν, μπροστά στο μεγαλείο του χώρου και την αστείρευτη αγάπη του κόσμου για την μηχανοκίνηση. Σας παρουσιάζουμε τον Mr Zero... Μιχαήλ Κοντιζά!
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το MotoGP σπάει το ρεκόρ προσέλευσης το 2024
Η σεζόν MotoGP 2024 καλωσόρισε περισσότερους θεατές στο χώρο από οποιαδήποτε άλλη από τη δημιουργία του πρωταθλήματος. Το Γαλλικό Γκραν Πρι, από την πλευρά του, διατηρεί την ηγετική του θέση.
Η Suzuki δεν αποκλείει την επιστροφή στο MotoGP
Το αφεντικό της Suzuki μίλησε πρόσφατα για το ενδιαφέρον του για επιστροφή της μάρκας στο MotoGP, αλλά υπενθύμισε επίσης τις προτεραιότητες του ιαπωνικού εργοστασίου.
Πριν από ένα χρόνο, ο Pecco Bagnaia κέρδισε τον δεύτερο τίτλο του στο MotoGP
Έχει περάσει ένας χρόνος από τότε που ο Pecco Bagnaia κέρδισε τον Jorge Martin στη Βαλένθια για να κερδίσει τον δεύτερο συνεχόμενο τίτλο του MotoGP.