MotoGP Marc Marquez:Έως και πέντε χορηγοί εμποδίζουν τον Marc Marquez να μετακομίσει στην εργοστασιακή ομάδα της Ducati για τη σεζόν MotoGP 2025 – τι λέει ο ίδιος και ο Jorge Lorenzo
Για να μπορέσει να αγωνιστεί για την εργοστασιακή ομάδα της Ducati τη σεζόν MotoGP του 2025, ο Marc Marquez – ένας από τους τρεις υποψήφιους για τη θέση δίπλα στον Francesco Bagnaia – θα έπρεπε να εγκαταλείψει σχεδόν όλα του προσωπικούς χορηγούς. Η Red Bull είναι η μεγαλύτερη από αυτές, αλλά όχι η μόνη.
Όταν ο Marquez αποφάσισε το φθινόπωρο του 2023 να παραιτηθεί από τα χρήματα που δικαιούταν τον τελευταίο χρόνο του συμβολαίου του, βασίστηκε στους προσωπικούς του χορηγούς, πάνω από όλα στη Red Bull, ο Ισπανός αρχικά εγκατέλειψε το τελευταίο έτος του συμβολαίου του Το 2024 έκλεισε το συμβόλαιο της Honda για να μεταβεί στην Gresini και να οδηγήσει εκεί με μια Ducati Desmosedici GP23 από πέρυσι.
Μαζί με την αποχώρηση του Marquez από την εργοστασιακή ομάδα της Honda μετά από έντεκα χρόνια, τα λογότυπα της Red Bull έχουν εξαφανιστεί εκεί. Ο γίγαντας των ενεργειακών ποτών από την Αυστρία ακολούθησε τον οκτώ φορές παγκόσμιο πρωταθλητή μοτοσικλέτας στο Gresini.
Η κίνηση του Marquez, που ορισμένοι περιγράφηκαν ως γενναία και άλλοι ως απερίσκεπτη, σήμαινε επίσης ότι άφησε μια εργοστασιακή δομή πίσω για να ενταχθεί σε μια δορυφορική ομάδα για να οδηγήσει τη μοτοσυκλέτα που οδηγούσαν ο Francesco Bagnaia και ο Jorge Martin στη σεζόν MotoGP 2023 και κέρδισε τον παγκόσμιο τίτλο.
Η θυσία για τον Marquez ήταν τεράστια – τουλάχιστον από οικονομική άποψη. Τώρα όμως αρχίζει να καρπώνεται τους καρπούς. «Διασκεδάζω όλο και περισσότερο την οδήγηση και τα πρώτα αποτελέσματα έρχονται», εξήγησε την περασμένη Πέμπτη στο Le Mans, πριν τερματίσει με δύο δυνατούς αγώνες το Σάββατο και την Κυριακή από την 13η θέση στο grid τόσο στο Sprint όσο και στο Grand. Το Prix κατέλαβε τη δεύτερη θέση.
MotoGP Marc Marquez:«Είμαστε όλοι εδώ για να κερδίσουμε»
Στα 31 του, ο Marc Marquez βλέπει τώρα την πραγματική πιθανότητα να γίνει πιλότος στο εργοστάσιο της Ducati. Βλέπει την ευκαιρία να αποκτήσει τις τρέχουσες προδιαγραφές της πιο ανταγωνιστικής μοτοσυκλέτας για τη σεζόν MotoGP του 2025. Κατά τη γνώμη του, αυτό θα του πρόσφερε την καλύτερη εγγύηση για να γίνει ξανά παγκόσμιος πρωταθλητής. Και αυτός ακριβώς είναι ο απώτερος στόχος του.
Ωστόσο, το νέο βήμα στο σχέδιο του Marquez τον φέρνει σε άλλο σταυροδρόμι που απαιτεί νέα απόφαση. Και για άλλη μια φορά η οικονομική πτυχή παίζει καθοριστικό ρόλο. Εάν λάβετε υπόψη την παγκόσμια συμφωνία μεταξύ της Ducati και της Monster Energy, η οποία λήγει στα τέλη του 2025, τότε για να ενταχθεί στην εργοστασιακή ομάδα της Ducati την επόμενη σεζόν, ο Marquez θα έπρεπε να τερματίσει τη σχέση του με τη Red Bull – τον πιο πιστό σύμμαχό του. είχε στην καριέρα του.
«Ελπίζω να φτάσουμε στο σημείο να μπορούμε να μιλάμε για τα πάντα», είπε ο Marquez σε μια πρόσφατη συνέντευξη στο Motorsport.com Ισπανία . Η δήλωση ήταν τόσο επίσημη όσο και διφορούμενη, γιατί η ασυμβατότητα είναι προφανής όταν πρόκειται για τη συνύπαρξη δύο εμπορικών σημάτων που βρίσκονται σε άμεσο ανταγωνισμό μεταξύ τους.
Το περασμένο Σαββατοκύριακο στο Le Mans, ο Marquez ρωτήθηκε ξανά για αυτό το θέμα. Και αυτή τη φορά άφησε λιγότερες αμφιβολίες. “Στη ζωή, μερικές φορές πρέπει να πάρεις αποφάσεις που δεν σου αρέσουν ή που δεν θέλεις να πάρεις. Είμαστε όλοι εδώ για να κερδίσουμε. Και για να το πετύχεις αυτό, πρέπει πάντα να αναζητάς τις καλύτερες συνθήκες. Έχεις να τα λαμβάνω όλα υπόψη», είπε.
Lorenzo: Ο Marquez “δεν θα δεχόταν” δεύτερο έτος στο παλιό ποδήλατο
MotoGP Marc Marquez: Ο Jorge Lorenzo -κάποτε ανταγωνιστής του Marquez για τον παγκόσμιο τίτλο και αργότερα συμπαίκτης του στη Honda- σχολίασε επίσης το μέλλον του έξι φορές παγκόσμιου πρωταθλητή MotoGP στο Σαββατοκύριακο του Le Mans. «Δεν νομίζω ότι ο Marc θα δεχόταν να περάσει άλλον έναν χρόνο σε μια μοτοσυκλέτα που είναι μεγαλύτερη σε σύγκριση με τους αντιπάλους του, αν μείνουν με τη Ducati», είπε ο Lorenzo στο DAZN .
«Δεν μπορεί ο Morbidelli να έχει εργοστασιακή μοτοσυκλέτα του 2024 και ο Marc Marquez όχι», είπε ο Lorenzo και συνέχισε: «Λόγω της κατάστασης στην οποία βρέθηκε και επειδή δεν είχαν απομείνει πολλές ελεύθερες θέσεις, δέχτηκε Η Gresini, όμως, άλλη μια χρονιά με μια παλιά μοτοσυκλέτα, δεν νομίζω ότι θα το δεχτεί αυτό».
Αυτό ταιριάζει με όσα είπε ο ίδιος ο Marquez την Κυριακή μετά τη δεύτερη θέση του στο Γαλλικό Grand Prix. “Αν ένας αναβάτης λύσει το συμβόλαιό του και ένα εργοστάσιο, ό,τι κι αν είναι, έχει διαθέσιμες μοτοσυκλέτες, τότε θα ήταν ανόητο να μην κάνουμε τουλάχιστον μια συζήτηση. Πρέπει να μιλήσεις με όλους”, είπε. Υστερόγραφο: «Λογικά υπάρχουν συζητήσεις».
MotoGP Marc Marquez: Η Red Bull δεν είναι η μόνη μάρκα που βρίσκεται σε σύγκρουση με την εργοστασιακή ομάδα της Ducati
Αλλά: Εάν η Ducati επιλέξει τον Marc Marquez ως νέο συμπαίκτη του Francesco Bagnaia για το 2025, τότε η σύνδεση με τη μάρκα Red Bull δεν θα ήταν η μόνη που θα έπρεπε να σπάσει. Μάλιστα, όταν συγκρίνουμε τους χορηγούς της εργοστασιακής ομάδας από την Ιταλία και του σούπερ σταρ του MotoGP από την Ισπανία, έως και τέσσερις άλλες μάρκες συγκρούονται.
Η πρώτη είναι η Samsung, ένας κατασκευαστής ηλεκτρονικών ειδών που συνδέεται με τον Marquez και ανταγωνίζεται τον χορηγό τίτλου της Ducati, Lenovo. Το δεύτερο είναι η Συμμαχία. Η ασφαλιστική εταιρεία, για την οποία ο Marquez είναι ένα από τα σημαντικότερα διαφημιστικά οχήματα, είναι άμεσος ανταγωνιστής της Unipol. Ο τρίτος είναι ο Oakley. Η μάρκα γυαλιών που εξοπλίζει τους αναβάτες Gresini ανταγωνίζεται τη μάρκα Carrera, την οποία προωθούν οι αναβάτες της εργοστασιακής ομάδας της Ducati.
Τέλος, η Estrella Galicia, επί χρόνια χορηγός των αδερφών Marquez, βρίσκεται σε σύγκρουση με τη μάρκα Contadi Castaldi, η οποία δραστηριοποιείται στη βιομηχανία αφρώδους οίνου. Εν ολίγοις: Ο Marc Marquez θα έπρεπε να εγκαταλείψει σχεδόν όλους τους σημερινούς προσωπικούς του χορηγούς – ή τουλάχιστον να αναστείλει προσωρινά τις σχέσεις του μαζί τους – για να πάει για την εργοστασιακή ομάδα της Ducati το 2025.
Ο Marquez είναι πλέον ανοιχτός στο μέλλον σε μια δορυφορική ομάδα
MotoGP Marc Marquez :Ίσως για αυτούς τους λόγους, αλλά ίσως για άλλους, είναι γεγονός ότι τα λόγια του Marquez στο Le Mans ακούγονταν διαφορετικά από ό,τι πριν από δύο εβδομάδες. Όταν έφτασε στο Ισπανικό Γκραν Πρι στη Χερέθ στα τέλη Απριλίου, ρωτήθηκε ευθέως τι πιστεύει για τον Pramac και αν θα σκεφτόταν να μετακομίσει εκεί. «Η Pramac είναι καλή ομάδα, αλλά δεν είναι η εργοστασιακή ομάδα», απάντησε κατηγορηματικά.
Την Κυριακή στο Le Mans, ο Marquez διευκρίνισε τις επιθυμίες του. Ο ίδιος άφησε να εννοηθεί στο Sky Italia ότι η προτεραιότητά του για την επόμενη χρονιά δεν είναι μια κόκκινη φόρμα, αλλά η τελευταία προδιαγραφή των Desmosedici. “Όταν πήρα την απόφαση [να φύγω από τη Honda], ήξερα ότι η Ducati ήταν η πιο ισχυρή μοτοσυκλέτα. Αποφάσισα να οδηγήσω την πιο ισχυρή μοτοσυκλέτα για να δω τι μπορούσα να κάνω. Επειδή ακόμη κι εγώ είχα αμφιβολίες για αυτό, το έχω ακόμα.”
Ο Marquez τώρα ξέρει: “Είμαι ανταγωνιστικός. Και για την επόμενη χρονιά, φυσικά, θέλω να προσπαθήσω να αποκτήσω τις πιο πρόσφατες προδιαγραφές, ανεξάρτητα από το ποια μοτοσικλέτα, τι χρώμα, ποια μάρκα. Γιατί αυτό σας δίνει απλώς μια καλύτερη ευκαιρία να αγωνιστείτε το παγκόσμιο πρωτάθλημα έχω ξεκάθαρες ιδέες».
Σε περίπτωση που ο Marquez αλλάξει από την Gresini στην Pramac για το 2025, ενώ ο Jorge Martin μεταγραφεί στην εργοστασιακή ομάδα ή ότι ο Gresini λαμβάνει εργοστασιακό υλικό όταν ο Pramac αλλάξει από την Ducati στη Yamaha, τότε αυτό δεν θα επέτρεπε μόνο στον Marc Marquez να ενταχθεί σε ένα To αγώνα για τον τίτλο με όλες τις τεχνικές εγγυήσεις. Θα του άνοιγε επίσης την πόρτα να κρατήσει τους προσωπικούς του χορηγούς Red Bull, Samsung, Allianz, Oakley και Estrella Galicia.