Μετά τις χειμερινές δοκιμές του MotoGP , οι δύο Ιάπωνες κατασκευαστές Honda και Yamaha νόμιζαν ότι ήταν σε άνοδο. Ωστόσο, στην αρχή της σεζόν στο Κατάρ, έγινε σαφές ότι η ευρωπαϊκή διοργάνωση δεν είχε κοιμηθεί τον χειμώνα και είχε μάλιστα αυξήσει το προβάδισμά της από την προηγούμενη χρονιά. Το αποτέλεσμα: Μετά τα τρία πρώτα αγωνιστικά Σαββατοκύριακα του 2024, η Yamaha έχει μόνο μία θέση στο top 10 χάρη στον Fabio Quartararo στο Portimao (P7), ενώ η Honda πέτυχε μόνο τη 12η θέση δύο φορές από την καλύτερη θέση της.
Αντίστοιχη καταστροφική εικόνα προκύπτει και στο πρωτάθλημα κατασκευαστών μετά το Αμερικανικό Γκραν Πρι . Η Yamaha και η Honda είναι ήδη πολύ πίσω από τον ευρωπαϊκό τους ανταγωνισμό εκεί. Η Ducati προηγείται με 96 βαθμούς, η KTM (76) και η Aprilia (72) ακολουθούν από κοντά. Στη συνέχεια, υπάρχει ένα μεγάλο κενό που μοιάζει σχεδόν με κοινωνία δύο τάξεων: η Yamaha έχει 19 βαθμούς, η Honda μόνο οκτώ. Για σύγκριση: Πέρυσι, σε αυτό το σημείο της σεζόν, τα δύο εργοστάσια ήταν ακόμα στο ίδιο επίπεδο με τα υπόλοιπα η Honda ήταν δεύτερη με 54 βαθμούς, που ήταν πολλαπλάσιο της τρέχουσας βαθμολογίας τους. Η Yamaha, από την άλλη, είχε το κόκκινο φανάρι, αλλά με 43 βαθμούς ήταν επίσης σημαντικά καλύτερη από το 2024.
Yamaha: Νέος κινητήρας ήδη στη Χερέθ στο GP της Ισπανίας;
MotoGP Yamaha Honda: Το θετικό: Σε μια απέλπιδα προσπάθεια να αντιστρέψουν την τάση, η Honda και η Yamaha δεν αφήνουν κανένα λιθαράκι αυτές τις μέρες. Όπως αναφέρουν οι Ισπανοί συνάδελφοί μας από το «Motorsport.com», το στρατόπεδο της Yamaha εργάζεται επί του παρόντος σκληρά για μια ενημέρωση κινητήρα που θα δώσει στον Quartararo και στον Alex Rins την απαραίτητη πρόσθετη ιπποδύναμη. Μια αρχική προδιαγραφή είναι ήδη έτοιμη και θα έπρεπε στην πραγματικότητα να είχε δοκιμαστεί ως μέρος μιας ιδιωτικής ημέρας δοκιμών τη Δευτέρα μετά το Grand Prix της Πορτογαλίας στο Portimao.
Ωστόσο, η κακοκαιρία στην περιοχή του Αλγκάρβε εμπόδισε τη Yamaha να ολοκληρώσει την ημέρα της δοκιμής όπως είχε προγραμματιστεί. Ο Κουαρτάραρο και ο Ρινς ολοκλήρωσαν μόνο έξι γύρους ο καθένας, καθώς οι ισχυρές ριπές ανέμου έκαναν τα πράγματα δύσκολα γι’ αυτούς. Ως εκ τούτου, η ομάδα της Yamaha αποφάσισε να αναβάλει την αξιολόγηση του νέου κινητήρα, ο οποίος συνεχίζει να βασίζεται στην εν σειρά τετρακύλινδρη διαμόρφωση, για μεταγενέστερη ημερομηνία. Ο κατασκευαστής από την Iwata θα ολοκληρώσει την επόμενη δοκιμή στη Βαρκελώνη τις επόμενες ημέρες, οι νέες προδιαγραφές κινητήρα ενδέχεται να κάνουν το ντεμπούτο τους και, ανάλογα με την αξιολόγηση, θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για πρώτη φορά σε αγώνες στο Ισπανικό Grand Prix στη Χερέθ (26 Απριλίου). έως την 28η).
Δες πρώτος όλη την επικαιρότητα της μηχανοκίνησης στο Engine Power
Αυτό γίνεται εφικτό από το νέο σύστημα παραχώρησης που εισήγαγε το MotoGP για τη σεζόν 2024. Αυτοί οι κανονισμοί παρέχουν ποικίλους βαθμούς παραχωρήσεων ανάλογα με την απόδοση του κατασκευαστή την τελευταία περίοδο μέτρησης. Δεδομένου ότι η Yamaha και η Honda συγκέντρωσαν λιγότερο από το 35 τοις εκατό των μέγιστων δυνατών πόντων στο πρωτάθλημα κατασκευαστών το δεύτερο εξάμηνο του 2023, οι δύο κατασκευαστές βρίσκονται στη χειρότερη κατάταξη D. Αυτό τους επιτρέπει να αναπτύξουν περαιτέρω τον κινητήρα κατά τη διάρκεια της σεζόν και να χρησιμοποιήσουν δύο επιπλέον μονάδες, δεν χρειάστηκε να παγώσουν τις προδιαγραφές τους – σε αντίθεση με την Ducati, την KTM και την Aprilia – πριν από τον εναρκτήριο αγώνα στο Κατάρ.
MotoGP Yamaha Honda– Ο Joan Mir αποκαλύπτει: Ο νέος κινητήρας της Honda έρχεται αυτή τη σεζόν
Η Honda θέλει επίσης να κάνει χρήση αυτής της παραχώρησης σύντομα. Ο εργοστασιακός οδηγός Joan Mir αποκάλυψε στο περιθώριο του Αμερικανικού Grand Prix στο Austin ότι ο πρώην κυρίαρχος του MotoGP εργάζεται επίσης σε μια ενημέρωση κινητήρα. Μάλλον θα περάσει αρκετός καιρός μέχρι ο παγκόσμιος πρωταθλητής του 2020 και οι άλλοι συνάδελφοί του να απολαύσουν τον νέο κινητήρα. «Υποτίθεται ότι θα έρθει αυτή τη σεζόν», ο Mir διατηρεί χαμηλό προφίλ.
Εάν ο συμπαίκτης της Repsol Honda, Luca Marini, έχει τον τρόπο του , η ενημέρωση του κινητήρα δεν μπορεί να έρθει αρκετά σύντομα. Ερωτηθείς στο Austin από το Motorsport-Magazin.com αν ήρθε η ώρα για έναν νέο κινητήρα, απάντησε: “Ήρθε η ώρα να φέρουμε τα πάντα καινούργια, όχι μόνο τον κινητήρα. Έχουμε προβλήματα παντού.” Ωστόσο , ο οδηγός LCR Takaaki Nakagami δεν πιστεύει σε μια θαυματουργή θεραπεία: “Το ελπίζω, αλλά αυτή τη στιγμή δεν το πιστεύω. Ένας νέος κινητήρας από μόνος του δεν θα λύσει τα προβλήματά μας με την ισορροπία, την αίσθηση μπροστά και το κράτημα στον πίσω τροχό υπάρχουν πάρα πολλά για αυτά τα προβλήματα».
Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα: