ENGINE POWER

«Ντροπιαστικό» για τη Formula 1 το πρόβλημα των ελαστικών Pirelli

Formula 1 εισήγαγε να γίνει υποχρεωτικός αγώνας τριών στάσεων, αφού η Pirelli έθεσε ανησυχίες για την ασφάλεια των ελαστικών.

pirelli-f1-tyre-elastika-provlimata-antochis-qatar-gp-formula-1-ypsiles-thermokrasies
Συντάκτης: Μιχάλης Κοντιζάς Χρόνος ανάγνωσης: 8 λεπτά

Formula 1 : «Ντροπιαστικό» για τη F1: Ο Γκούντερ Στάινερ επιπλήττει την Pirelli για νέα προβλήματα ελαστικών

Η κύρια ομάδα της Haas Formula 1 δεν εκτίμησε τα σοβαρά προβλήματα με τα ελαστικά Pirelli όταν περνούσε ορισμένα κράσπεδα στο Losail. Ανησυχεί ακόμη και για την έλλειψη βεβαιότητας από την πλευρά του κατασκευαστή και της FIA σε αυτό το θέμα, αν και είναι ασφαλές.

Στη μέση αυτού του (πολύ πιθανό) Σαββατοκύριακου τρίτου παγκόσμιου τίτλου για τον Max Verstappen στη Formula 1 , οι πληροφορίες έχουν κάνει λίγο θόρυβο, αλλά τα ελαστικά Pirelli δεν εκτιμούν τη μεταχείριση που τους επιφυλάχθηκε στην πίστα Losail (Κατάρ).

Η FIA στην πραγματικότητα αναγκάστηκε να αλλάξει τον τρόπο χρήσης των ιταλικών ελαστικών μετά την ανακάλυψη ενός δομικού προβλήματος μετά την Ελεύθερη Προπόνηση την Παρασκευή και δεν μπορεί να αποκλειστεί ότι οι οδηγοί θα υποχρεωθούν να τηρήσουν τρία pit stop κατά τη διάρκεια του Grand Prix. την Κυριακή (έναρξη 7 μ.μ.).

Αυτή η υπόθεση, καθώς και η συμπεριφορά των ελαστικών που παρείχε ο κατασκευαστής transalpine, δεν ήταν του γούστου του Günther Steiner. Ο διευθυντής της ομάδας Haas δεν κράτησε τη γλώσσα του όταν άσκησε κριτική στην Pirelli πριν από τον αγώνα σπριντ.

«  (Αυτό που συνέβη την Παρασκευή είναι) ένα ανησυχητικό πράγμα για το μέλλον », είπε ο Ιταλός μηχανικός. Αυτό δεν πρέπει να συμβαίνει στη F1. Αλλά αυτό πράγματι συνέβη, και τώρα πρέπει να δούμε πώς θα ξεφύγουμε από αυτό.

Υπάρχουν λύσεις για το υπόλοιπο του Σαββατοκύριακου, αυτό είναι θετικό σημάδι, αλλά στο μέλλον αυτό δεν πρέπει να ξανασυμβεί. Τελικά είναι ντροπιαστικό γιατί η Formula 1 δεν θα έπρεπε να βρίσκεται σε αυτή την κατάσταση. »

Formula 1 Βάλτο αυτό στην μπανιέρα και καντο ένα ντουζάκι έχει ανάψει από την ζέστη…

 

Ο Günther Steiner επιμένει επίσης στην ανάγκη να ελεγχθεί εάν η διέλευση των μονοθέσιων σε στροφές εκτός από τους αριθμούς 12 και 13 (όπου η λευκή γραμμή έχει μετακινηθεί προς τα εμπρός για να μην περάσουν οι τροχοί πάνω από τα τραχιά κράσπεδα) δεν δημιουργεί πρόβλημα. πρόβλημα ενόψει του Grand Prix.

«Δεν ξέρω αν η αλλαγή των εξωτερικών ορίων της πίστας σε αυτά τα δύο σημεία της πίστας λύνει το πρόβλημα γιατί δεν ήταν ξεκάθαρο για μένα. Δεν ξέρω αν υπάρχουν άλλοι δονητές που δημιουργούν προβλήματα. Νομίζω ότι αυτοί (η Pirelli και οι επίτροποι της FIA, σημείωμα του συντάκτη) δεν ξέρουν όσο θα ήθελαν, διαφορετικά δεν θα είχαν φτάσει σε αυτό το σημείο. »

Formula 1  : Το διοικητικό όργανο της Formula 1 εισήγαγε μια επιπλέον προπόνηση πριν από ένα Σαββατιάτικο Σπριντ που μπορεί να αποφασίσει για τον τίτλο και είπε ότι το Grand Prix Formula 1 του Κατάρ της Κυριακής θα μπορούσε να γίνει υποχρεωτικός αγώνας τριών στάσεων, αφού η Pirelli έθεσε ανησυχίες για την ασφάλεια των ελαστικών.

Η FIA είπε ότι θα διεξαχθεί μια συνεδρία 10 λεπτών πριν από τη σκοποβολή σπριντ που θα καθορίσει το πλέγμα για τον αγώνα των 100 χιλιομέτρων για να επιτρέψει στους οδηγούς να προσαρμοστούν στις αλλαγές πίστας, με αναθεωρήσεις στα όρια της πίστας στις στροφές 12 και 13.

Το πέναλτι θα ξεκινήσει 20 λεπτά αργότερα από το προγραμματισμένο στις 13:20 GMT, με το σπριντ των 19 γύρων να συνεχίζεται όπως είχε προγραμματιστεί στις 17:30 GMT.

Ο Max Verstappen της Red Bull είναι έτοιμος να κερδίσει το τρίτο του Πρωτάθλημα F1 στο Sprint, ο οδηγός της Red Bull χρειάζεται να κερδίσει μόνο τρεις πόντους για να θέσει τον τίτλο μακριά από τον συμπαίκτη του, Sergio Perez. Ο Verstappen έχει ήδη προκριθεί στην pole για το γκραν πρι της Κυριακής.

Περαιτέρω ανάλυση των ελαστικών θα πραγματοποιηθεί μετά το Sprint για να αποφασιστεί εάν απαιτούνται περαιτέρω ενέργειες πριν από τον κύριο αγώνα της Κυριακής.

Σε αυτή την περίπτωση, θα εκδοθεί οδηγία που θα δίνει εντολή στις ομάδες να μην υπερβαίνουν τους 20 γύρους με καινούργια ελαστικά που χρησιμοποιούνται στον αγώνα.

F1: Ο Γκούντερ Στάινερ επιπλήττει την Pirelli για νέα προβλήματα ελαστικών

«Αυτός ο αριθμός θα αυξηθεί σε 22 για τυχόν μεταχειρισμένα ελαστικά που τοποθετούνται στον αγώνα, για να ληφθούν υπόψη οι γύροι εντός των προκριματικών», πρόσθεσε. “Όλοι οι οδηγοί θα είναι υποχρεωμένοι να εκτελέσουν τουλάχιστον τρία pitstops αλλαγής ελαστικών κατά τη διάρκεια του αγώνα.”

Η ανάλυση της Pirelli για τα ελαστικά που χρησιμοποιήθηκαν στην προπόνηση της Παρασκευής βρήκε ένα διαχωρισμό στο πλευρικό τοίχωμα μεταξύ της τελικής ένωσης και των κορδονιών του σκελετού σε πολλά από αυτά που χρησιμοποιήθηκαν για περίπου 20 γύρους.

«Η άποψη της FIA και της Pirelli είναι ότι ένας σημαντικός αριθμός πρόσθετων γύρων σε αυτά τα ελαστικά θα μπορούσε να οδηγήσει σε περιφερειακή ζημιά των ελαστικών με επακόλουθη απώλεια αέρα», πρόσθεσε το διοικητικό όργανο.

«Τα ελαστικά που αναλύθηκαν με χαμηλότερους αριθμούς γύρων έδειξαν μια πολύ μειωμένη έκταση του προβλήματος», αποκάλυψε η FIA.

Η FIA είπε ότι το πρόβλημα πιθανότατα προκλήθηκε από το πλευρικό τοίχωμα του ελαστικού που έρχεται σε επαφή με τα κράσπεδα «πυραμίδας» 50 χιλιοστών που χρησιμοποιούνται στην πίστα, με τους οδηγούς να οδηγούν τα κράσπεδα για να κάνουν τον ταχύτερο χρόνο γύρου.

Formula 1 : Τα κράσπεδα στην πίστα Lusail είναι προδιαγραφών της FIA

Ο διευθυντής μονοθέσιου της FIA Νικόλας Τομπάζης σχολίασε το θέμα στη Formula 1 και είπε: «Για να είμαστε σαφείς, το κράσπεδο που χρησιμοποιείται είναι προδιαγραφών της FIA.

«Η πίστα έκανε καλή δουλειά για να τη συνδυάσει, όλη την επιφάνεια, δεν έχουμε κανένα παράπονο για την πίστα», πρόσθεσε.

«Έχουν χρησιμοποιήσει όλες τις κατευθυντήριες γραμμές, αλλά αυτές οι αλληλεπιδράσεις μεταξύ ελαστικών και κρασπέδων μπορεί να είναι πολύ περίπλοκες και μπορεί να εξαρτώνται από πολλές σχετικά λεπτές λεπτομέρειες, οι οποίες προφανώς δείχνουν ότι τώρα πρέπει να κάνουμε περισσότερη έρευνα εκεί για να βελτιώσουμε περαιτέρω την κατάσταση. τόσο από λάστιχου όσο και από πλευράς κράσπεδου.

«Σκεφτήκαμε να τροποποιήσουμε τα κράσπεδα, αλλά στο χρόνο που είχαμε από πολύ αργά χθες το βράδυ μέχρι σήμερα, αυτό δεν θα ήταν δυνατό. Δεν ήταν ένα ή δύο μονά κράσπεδα, ήταν αρκετά μεγάλο, θα έπρεπε να λιμάρουν όλα και με πολύ σκληρό σκυρόδεμα που δεν θα ήταν δυνατό», εξήγησε ο αξιωματούχος της FIA.

«Σε αυτή τη βάση, το επόμενο πράγμα που πήραμε ήταν να κάνουμε τα αυτοκίνητα να μείνουν λίγο πιο μακριά από τα κράσπεδα, κάτι που κάναμε αλλάζοντας τη λευκή γραμμή και ούτω καθεξής», κατέληξε ο Tombasiz.

Το αφεντικό του μηχανοκίνητου αθλητισμού της Pirelli, Mario Isola, ρωτήθηκε εάν τα ελαστικά επρόκειτο να χαλάσουν, είπε: «Όχι . Η πρώτη ενέργεια είναι να προχωρήσετε για να μην τρέξετε πολύ πάνω από τα κράσπεδα. Μετά από αυτό θα ενημερώσουμε τη FIA για τα ευρήματα και τις συστάσεις μας.

«Αυτή η πίστα είναι αρκετά νέα δεν είχαμε ακόμη την ευκαιρία να επιθεωρήσουμε. Ο χρόνος που αφιερώνουν οι οδηγοί στις στροφές και η ταχύτητα με πάνω από 270 k στις στροφές. Αυτό δημιουργεί το πρόβλημα», είπε η Isola.

  Formula 1 : Το αφεντικό της Pirelli μετά από προβλήματα ελαστικών στο Κατάρ: “Πρέπει να καταλάβουμε”

Κατά τη διάρκεια του Γκραν Πρι του Κατάρ του 2021 , συνέβησαν διάφορα τρυπήματα όταν οι ομάδες πίεσαν τα ελαστικά στο όριο. Μετά από 33 γύρους, το μπροστινό αριστερό μεσαίο ελαστικό του Valtteri Bottas έσκασε. Ο Lando Norris και οι δύο οδηγοί της Williams είχαν επίσης σκασμένα ελαστικά μπροστά αριστερά. Το αφεντικό της Pirelli, Mario Isola, αντιδρά σε αυτό.

Formula 1 : Επιπλέον διάσταση 

Για πολύ καιρό, έμοιαζε με μια απλή κούρσα. Αλλά το τρύπημα προκάλεσε πονοκεφάλους στους περισσότερους οδηγούς στο grid. Οι δύο ηγέτες μπήκαν νωρίς σε pit και ως εκ τούτου απέφυγαν κάθε μακροπρόθεσμο, αλλά ο τερματοφύλακας στο βάθρο Fernando Alonso κατάφερε να φτάσει στο τέλος με μία στάση.

Με το Losail International Circuit να είναι νέο στη Formula 1 , η Pirelli δεν ήταν σίγουρη για τα ελαστικά. Λίγα έως καθόλου δεδομένα υπήρχαν. Η Isola σκέφτεται τώρα το Σαββατοκύριακο μετά τα επεισόδια.

“[Ήταν] το μπροστινό αριστερό λόγω της πίεσης στο μπροστινό αριστερό, αλλά δεν θέλω να πω ότι αυτό προκλήθηκε από υπερβολική ενέργεια. Το μόνο που μπορώ να μοιραστώ μαζί σας είναι ότι όλα τα ελαστικά ήταν αρκετά προειδοποιημένα και κοντά στα 100 %», εξήγησε η Isola στο Sky Sports.

“Είδαμε κοψίματα στα ελαστικά, αλλά πρέπει να καταλάβουμε αν αυτό είναι πριν από την απώλεια πίεσης ή μετά την απώλεια πίεσης, αλλά περιμένουμε δεδομένα τηλεμετρίας από τις ομάδες. Αν η πίεση ήταν ξαφνική ή όχι. Μερικές ομάδες ήθελαν το ένα στόπερ γιατί δεν ήθελαν να χάσουν αυτόν τον χρόνο στα πιτ, αλλά γι’ αυτό προβλέψαμε δύο στόπερ λόγω φθοράς μπροστά αριστερά. Έχουμε δει πολλές ζημιές στα κράσπεδα με δάπεδα και φτερά. Όταν τα ελαστικά είναι φορεμένα μπορούν να χάσουν την πίεση».

Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα:

 

 

Exit mobile version