Ιανουάριος 2015: Ο Ισπανός Μαρκ Κόμα κερδίζει το πέμπτο του Ντακάρ ενάντια στον Πορτογάλο Πάουλο Γκονσάλβες και τον Αυστραλό πρωτοεμφανιζόμενο Τόμπι Πράις. Σχεδόν μια δεκαετία αργότερα, δεν φαίνεται να υπάρχει τίποτα ασυνήθιστο σε αυτό το βάθρο. αλλά εκείνη την εποχή ήταν μια ανωμαλία: δεν υπήρχε γαλλική σημαία , κάτι που δεν είχε συμβεί από το 2001.
Ο Cyril Després είχε στραφεί στα αυτοκίνητα και τόσο ο David Casteu όσο και ο Olivier Pain -και οι δύο με βάθρο στη διοργάνωση- δεν έμοιαζαν ως εγγύηση. Η Γαλλία κοίταξε τον ορίζοντα της «δοκιμής της» και δεν φαινόταν ανακούφιση .
- 22th Motor Festival The Real Game 23-25 Μαρτίου 2024 στο εκθεσιακό κέντρο MEC Παιανίας
- O Superman Φάνης Λαμπρόπουλος θα παρουσιάσει τους εκθέτες του 22ου Motor Festival
- Άνοιξαν οι συμμετοχές για το 22nd Motor Festival στο MEC Παιανίας – Κάτοψη
- Motor Festival: Το μεγαλύτερο πάρκο αδρεναλίνης ζωντανεύει στις 23-25 Μαρτίου στο MEC Παιανίας
Adrien Van Beveren Dakar: Έτσι, όταν ο Adrien Van Beveren εμφανίστηκε στη λίστα συμμετοχών για το Ντακάρ 2016 , η χώρα του ανάσανε με ανακούφιση. Με το παρατσούκλι « le petit prince du sable » («ο Μικρός Πρίγκιπας της άμμου»), οι νίκες του στο Enduropale du Touquet του είχαν κερδίσει ένα συμβόλαιο με τη Yamaha για να κάνει το άλμα στις επιδρομές.
Και φυσικά, οι συμπατριώτες του, ανυπόμονοι για ελπίδα, τον έβαλαν στη σειρά της διαδοχής μετά τον Richard Sainct και τον Cyril Després. Σαν να ήταν εύκολο. Λες και οι γραμμές διαδοχής του Ντακάρ ήταν ευθείες και όχι ένα απότομο έδαφος που απαιτεί την αποφυγή αμμόλοφων και πέτρες με συνεχείς στροφές.
«Περπατάς σε ευθεία γραμμή δεν μπορείς να φτάσεις πολύ μακριά»
Έκτος στην πρώτη του έκδοση – την οποία αγωνίστηκε στην ομάδα Junior Yamaha -, το 2017 έφτασε ήδη ως το μεγάλο αστέρι της επίσημης ομάδας . Είχε ένα υπέροχο Ντακάρ και, λόγω ποινής ενός λεπτού, έφτασε στο τελικό στάδιο τέταρτος, 48 δευτερόλεπτα πίσω από τον Ισπανό Gerard Farrés. Αν και η μερική νίκη πήγε στον Van Beveren, ο ‘Farreti’ μπήκε με τον ίδιο χρόνο και ανέβηκε το τελευταίο σκαλί του βάθρου.
Adrien Van Beveren Dakar: Η απογοήτευση ήταν ανάμεικτη με την ελπίδα : ο Van Beveren ήταν πολύ νέος και θα είχε πολλές ευκαιρίες . Επιπλέον, άλλοι γρήγοροι Γάλλοι που έκαναν τα πρώτα τους βήματα στη δημοφιλή επιδρομή, όπως ο Antoine Meo, ο Pela Renet ή ο Xavier De Soultrait, θα τα παρατούσαν. Και, όσο οδυνηρό θα ήταν να μείνει τόσο κοντά στο κουτί, το πάθος του Άντριεν για το Ντακάρ ήταν ακόμα άθικτο.
«Είναι τρελό να μισείς όλα τα τριαντάφυλλα μόνο και μόνο επειδή ένα σε τράβηξε. Εγκαταλείψτε όλα τα όνειρά σας μόνο και μόνο επειδή ένα από αυτά δεν έγινε πραγματικότητα».
Ο Ντακάρ επρόκειτο να δοκιμάσει τη δέσμευσή του το 2018 , όταν ηγήθηκε του δέκατου από τα 14 στάδια. Όχι μόνο ήταν κοντά στο τελευταίο βάθρο, αλλά η νίκη ήταν πραγματικότητα. Είχε κατακτήσει ένα trap stage και συγκέντρωνε ένα τεράστιο προβάδισμα, αλλά μια πτώση τρία χιλιόμετρα από τη γραμμή του τερματισμού κατέστρεψε τα πάντα . Άρχισε να νιώθει λιποθυμία και έπρεπε να εκκενωθεί.
Adrien Van Beveren Dakar: Το σχοινί μεταξύ του Γάλλου αναβάτη και του Ντακάρ θα συνέχιζε να σφίγγει όλο και περισσότερο με τα χρόνια: το 2019, ο κινητήρας της Yamaha του είπε αρκετά στο ένατο στάδιο, όταν ήταν τέταρτος γενικής. Το 2020 ήταν μόνο το τρίτο στάδιο όταν υπέστη πτώση με μεγάλη ταχύτητα , κάτι που απλώς αύξησε την κριτική για τη φλογερή οδήγησή του . Εκείνη τη χρονιά, την πρώτη στην Αραβία μετά την αποχώρησή της από τη Νότια Αμερική, δεν υπήρχε ούτε ένας Γάλλος στο top 10 και οι επικριτικές φωνές σκληρύνονταν.
«Είναι πολύ πιο δύσκολο να κρίνεις τον εαυτό σου παρά να κρίνεις τους άλλους. Αν καταφέρεις να κρίνεις καλά τον εαυτό σου, είσαι ένας αληθινός σοφός».
Η έκδοση του 2021 ήταν το απόγειο της απογοήτευσης , καθώς δεν ήταν ούτε γρήγορη ούτε ικανή να τελειώσει. Μια μεγάλη αντίθεση με τη σεζόν του στο Παγκόσμιο Κύπελλο, όπου ανακηρύχθηκε πρωταθλητής μετά από βάθρα στο Καζακστάν και στο Άμπου Ντάμπι για να φτάσει γεμάτος ηθικό στο Ντακάρ 2022, όπου θα είχε την ιδιαίτερη νίκη του… για να μείνει ξανά με το μέλι πάνω του. χείλια.
Adrien Van Beveren Dakar: Ο αρχηγός με δύο μέρες πριν, ανοίγοντας την πίστα στην προτελευταία σκηνή τον καταδίκασε και τον έβγαλε από το βάθρο, επαναλαμβάνοντας την τέταρτη θέση που πέτυχε πριν από πέντε χρόνια για να φύγει με ένα μείγμα γεύσεων που είναι δύσκολο να εντοπιστεί: η ανακούφιση της επίτευξης του στόχου μετά από τόση ώρα Θολώθηκε από τον θυμό που έμειναν ξανά στις πόρτες του κουτιού. Στη νύχτα της ερήμου, φαινόταν αναπόφευκτο να ρωτήσω την έναστρη κουβέρτα αν θα ερχόταν μια μέρα η ώρα της.
«Αναρωτιέμαι αν τα αστέρια ανάβουν ώστε μια μέρα ο καθένας να βρει το δικό του».
Αν χρειαζόταν ένα σημάδι, το έβρισκε. Η Yamaha διέλυσε την ομάδα επιδρομών και έμεινε στο δρόμο. Είχε εμπιστευθεί την καριέρα του στο σημάδι των πιρουνιών συντονισμού, σαν να επιτάχυνε έναν κομμένο αμμόλοφο χωρίς να ξέρει τι ακριβώς υπήρχε στην άλλη πλευρά. Και αυτό που υπήρχε στην άλλη πλευρά ήταν μια πρόταση από τη Honda να ενταχθεί στην επίσημη ομάδα της.
Adrien Van Beveren Dakar: Δεν άργησε να επιστρέψει την αυτοπεποίθηση κερδίζοντας το ράλι Ανδαλουσίας, φτάνοντας στο Ντακάρ 2023 πολύ πιο χαλαρός. Φαινόταν μάλιστα υπερβολικό: σε μια έκδοση στην οποία δεν είχε κανένα αξιοσημείωτο πρόβλημα, θα μπορούσε να είναι «μόνο» πέμπτος. Ωστόσο, ίσως δεν έλαβε υπόψη του ότι ήταν η πρώτη του προσπάθεια με την κόκκινη Honda μετά από επτά χρόνια με τη μπλε Yamaha. Ίσως χρειαζόταν απλώς να περάσει χρόνο μαζί της .
«Ήταν ο χρόνος που πέρασες με το τριαντάφυλλό σου που το έκανε τόσο σημαντικό».
Ίσως εκεί ο Βαν Μπέβερεν κατάλαβε τη διαφορά ανάμεσα στο να θέλεις και να αγαπάς . Ανάμεσα στο να θέλει να κερδίσει το Ντακάρ πάση θυσία επειδή είναι αυτό που όλοι περίμεναν από αυτόν, και να αγαπήσει τον αγώνα για τα αποτελέσματα. Η νίκη στο Abu Dhabi Desert Challenge του έδειξε ότι ήταν στο σωστό δρόμο και έφτασε στο 2024 με διαφορετική νοοτροπία.
Adrien Van Beveren Dakar: « Η ανάλυση του αγώνα με υπομονή μπορεί να αποδώσει », είπε πριν ξεκινήσει και το έκανε πράξη κάνοντας τα πρώτα στάδια ήρεμα. Το να μην είδε ούτε τον εαυτό του 21 λεπτά μακριά μετά από δύο στάδια, διατάραξε τη διάθεσή του. Το να το κερδίσει ήταν ακόμα όνειρο και επιθυμία του, αλλά η στάση του ήταν διαφορετική. Ήταν κάτι αδύνατο να το δεις με τα μάτια, που ακουγόταν να χτυπάει στην καρδιά της ερήμου . Σαν να είχε βρει επιτέλους το μυστικό της δοκιμασίας.
«Εδώ είναι το μυστικό μου, που δεν θα μπορούσε να είναι πιο απλό: μόνο με την καρδιά μπορεί κανείς να δει καλά· ό,τι είναι ουσιαστικό είναι αόρατο στα μάτια».
Από το τρίτο έως το τελευταίο στάδιο, ο Adrien Van Beveren πέρασε λιγότερο χρόνο από οποιονδήποτε άλλον . Ξύρισε ένα λεπτό από τον συμπαίκτη του Ricky Brabec – τον τελικό νικητή – και 20 από τον Ross Branch, τον οποίο έφτασε μέσα σε ενάμιση λεπτό από τον νικητή.
Adrien Van Beveren Dakar: Αρκετά για να τερματίσει στην τρίτη θέση , να ξεδιψάσει μετά από σχεδόν μια δεκαετία, να επιστρέψει τη Γαλλία στο πολυαναμενόμενο βάθρο της και, κυρίως, να δείξει σε όλους τους πλανήτες ότι, επιτέλους, ο «Μικρός Πρίγκιπας της Άμμου» είχε μάθει να αγαπά το Ντακάρ. καθώς πρέπει να αγαπάς κάτι όμορφο που δεν μπορείς να κατέχεις .
“Το όμορφο με την έρημο είναι ότι κάπου κρύβει ένα πηγάδι”
Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα: