Αφού εξελίχθηκε στο karting και πολέμησε για αρκετά χρόνια με τον πρώην αντίπαλο του Max Verstappen , ο Charles Leclerc έκανε το ντεμπούτο του σε φόρμουλες προώθησης, όπου έμεινε μόνο για τέσσερα χρόνια χάρη στα πολύ καλά αποτελέσματα. Μετά από ένα πολλά υποσχόμενο ξεκίνημα και έναν τιμητικό τίτλο του αντιπρωταθλητή στην παλιά Formula Renault 2.0 Alps, ο προστατευόμενος του Nicolas Todt τερμάτισε 4ος στη Formula 3 Ευρώπης και καλύτερος πρωτάρης της σεζόν μπροστά από τον George Russell.
Την επόμενη χρονιά, ο Charles Leclerc κέρδισε τον τίτλο του πρωταθλητή στη Σειρά GP3 με το ART Grand Prix, κυρίως λαμβάνοντας pole position τέσσερις φορές από τις εννέα συναντήσεις του προγράμματος. Τελικά, το 2017, έγινε ο πρώτος νικητής της Formula 2 , στο τέλος μιας συναρπαστικής σεζόν που ολοκληρώθηκε με οκτώ poles στους δέκα δυνατούς, με τέσσερις ταχύτερους γύρους στον αγώνα και πάνω από όλα 72 βαθμούς μπροστά από τον Artem Markelov, το βράδυ. της τελευταίας συνάντησης στο Άμπου Ντάμπι. Μια επίδειξη δύναμης που τον κάνει τον πρώτο πρωτάρη νικητή στο GP2/F2 μετά τη νίκη του Nico Hülkenberg το 2009. Το μέλλον φαίνεται λαμπρό για τον Charles Leclerc. Ο οδηγός της Ferrari στην Junior Team, η Scuderia αποφάσισε να τον ωθήσει στη Formula 1 από την επόμενη σεζόν το 2018.
Μετά από μια καλή 4η θέση στο πρωτάθλημα, ο Charles Leclerc έπεσε θύμα το 2020 στις δυσκολίες της Ferrari στη μάχη στο μέτωπο. Γίνεται όμως ο πλήρης αρχηγός της Scuderia. Τερμάτισε 8ος στο πρωτάθλημα αλλά ξεπέρασε τον Σεμπάστιαν Φέτελ πετυχαίνοντας τρεις φορές περισσότερους πόντους από τον Γερμανό. Από την άλλη πλευρά, καμία pole position ή νίκη δεν πέτυχε εκείνη τη χρονιά ο Charles Leclerc, με τη 2η θέση ως το καλύτερο αποτέλεσμα της χρονιάς στην Αυστρία, κατά τον πρώτο γύρο.
Συνδεδεμένος με τον Carlos Sainz το 2021, ο Μονεγάσκος θα επιτρέψει στη Ferrari να πετύχει μια ωραία τρίτη θέση μετά από έναν σκληρό αγώνα με τη McLaren . Σημάδεψε ιδιαίτερα τη σεζόν με μια επιτυχημένη pole position στους δρόμους του Μονακό, αλλά αυτό αμαυρώθηκε από ένα ατύχημα στο δεύτερο γύρο του Q3. Την επόμενη μέρα, στην έναρξη του Grand Prix, ο Charles Leclerc δεν μπόρεσε να τιμήσει την pole position του, λόγω σφάλματος ενός άξονα μετάδοσης που απέτυχε στο ατύχημα την προηγούμενη μέρα.
Ο Charles Leclerc αναπηδά τέλεια στους δρόμους του Μπακού διεκδικώντας μια νέα pole position. Αλλά η έλλειψη έμπνευσης από τον κινητήρα του Ferrari στη μεγάλη ευθεία εκκίνησης-τερματισμού δεν του επέτρεψε να τα πάει καλύτερα από την 4η θέση. Κατάφερε ακόμα να ανέβει στο βάθρο στο Σίλβερστοουν. Ο Μονεγάσκος είναι ακόμη πολύ κοντά στη νίκη, αλλά ο Λιούις Χάμιλτον , στους τελευταίους δεκαπέντε γύρους, επέστρεψε σαν σφαίρα για να του στερήσει μια πρώτη νίκη από το 2019.
Τερμάτισε 7ος στο παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1, πίσω από τον συμπαίκτη του Carlos Sainz, τον οποίο κέρδισε στα προκριματικά και στον αγώνα, μόνο με 5,5 βαθμούς. Το κύριο πράγμα είναι αλλού: με τον Ισπανό σύντροφό του, ο Charles Leclerc επανέφερε τη Scuderia Ferrari στο σωστό δρόμο πριν από την πολύ σημαντική μετάβαση στη νέα τεχνική εποχή του 2022.
Ένα έτος 2022 που ξεκινάει καλά με δύο νίκες στους τρεις εναρκτήριους γύρους, σε Μπαχρέιν και Αυστραλία. Οι Μονεγάσκοι είναι τελικά σε θέση να παλέψουν για το παγκόσμιο πρωτάθλημα… αλλά η ελπίδα θα μετατραπεί γρήγορα σε απόγνωση.
Πράγματι, αντιμέτωπος με έναν άθικτο Max Verstappen, ο Charles Leclerc δεν θα μπορέσει να κρατήσει τον εαυτό του. Με σφάλμα κατά τη διάρκεια του Γαλλικού Γκραν Πρι, όπου βγήκε μόνος του ενώ οδηγούσε τον αγώνα, ο οδηγός της Ferrari δεν μπόρεσε να ξαναβρεί το πάνω χέρι έναντι του αντιπάλου του παρά μια ακόμη νίκη στην Αυστρία. Κατάφερε και πάλι να σώσει τη δεύτερη θέση του στο πρωτάθλημα μπροστά από τον Sergio Pérez, το καλύτερο αποτέλεσμά του στη F1.
Το 2023, ο Charles Leclerc βρίσκεται γρήγορα απογοητευμένος από μια Ferrari που έπεσε πίσω από τη Red Bull. Παρά τις πέντε pole positions, ο Μονεγάσκος δεν κατάφερε να πετύχει την παραμικρή νίκη κατά τη διάρκεια αυτής της άσκησης.
Το 2024 πραγματοποιείται υπό καλύτερη αιγίδα αφού το Νο. 16 έχει ήδη κερδίσει δύο νίκες αυτή τη σεζόν και όχι πουθενά. Ο Λεκλέρκ ανέβηκε πράγματι στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου στο Μονακό, σπάζοντας τελικά την κατάρα στους δρόμους του Πριγκιπάτου του και στη Μόντσα, προς τέρψη των οπαδών της Scuderia.