Ο Esteban Ocon γιορτάζει τα 28α γενέθλιά του: οι πέντε καλύτερες στιγμές του με την Alpine / Renault
Καθώς γιορτάζει τα 28α γενέθλιά του στις 17 Σεπτεμβρίου, κάνουμε μια αναδρομή στις πέντε καλύτερες στιγμές του Esteban Ocon στη γαλλική ομάδα.Grand Prix Sakhir 2020
Ο Esteban Ocon επιστρέφει στη ζωή, αυτή τη σεζόν του 2020 Ο Γάλλος, που έμεινε στο περιθώριο το 2019 και του στερήθηκε το τιμόνι μετά τη μη ανανέωσή του από τη Racing Point, βρίσκει θέση στη Renault . Τα δύο μέρη γνωρίζονται καλά μεταξύ τους: το 2016, όταν ο Losange επέστρεψε 100% στη Formula 1 , ο Νορμανδός προσλήφθηκε ως έφεδρος οδηγός, ο οποίος ήταν μέλος της Lotus F1 Junior Team μεταξύ 2013 και 2015.
Ωστόσο, για την επιστροφή του στο grid, ο Esteban Ocon υποφέρει από τη σύγκριση με τον συμπαίκτη του Daniel Ricciardo . Σε ένα πρωτάθλημα που διαταράχθηκε από την πανδημία του Covid-19, ο Αυστραλός σημείωσε επιδόσεις και μάλιστα δύο βάθρα, ενώ ο Γάλλος αρκέστηκε σε μικρούς βαθμούς, απογοητευμένος από τέσσερις αποχωρήσεις κατά τη διάρκεια της σεζόν.
Το Deliverance έρχεται κατά τη διάρκεια του μοναδικού Sakhir Grand Prix, στο ασυνήθιστο οβάλ της πίστας του Μπαχρέιν. Ξεκινώντας από την 11η θέση, ο Νορμανδός εκμεταλλεύτηκε τα πολλά αγωνιστικά γεγονότα και βρέθηκε στην 4η θέση στα δύο τρίτα του αγώνα. Ένα τελευταίο Αυτοκίνητο Ασφαλείας και ένα απίστευτο μπέρδεμα από τη Mercedes στα πιτς επέτρεψαν στο #31 Renault να σκαρφαλώσει στη δεύτερη θέση, την οποία δεν θα εγκατέλειπε ποτέ. Περιτριγυρισμένος από τους δύο Racing Bulls, ο Esteban Ocon υπογράφει το πρώτο του βάθρο στη Formula 1 και γίνεται ο 22ος Γάλλος οδηγός που κατακτά βάθρο στη F1.
Γκραν Πρι Ουγγαρίας 2021
Το 2021, η Renault αλλάζει το όνομά της σε Alpine . Το A fléché έχει φιλοδοξία: να επιστρέψει στις κορυφές μέχρι το «100 Grand Prix» ανακοινώνει τον νέο πρόεδρό του, Laurent Rossi . Εκτός από την πρόσληψη του Fernando Alonso , η Alpine ανανεώνει την εμπιστοσύνη της στον Esteban Ocon. Ωστόσο, αυτή η σεζόν είναι πιο επίπονη από την προηγούμενη στη γαλλική φυλή: το Alpine A521 δεν είναι τόσο αποτελεσματικό όσο ο προκάτοχός του και η ομάδα πέφτει στην ιεραρχία.
Φτάνοντας στην Ουγγαρία – η αγαπημένη πίστα του Esteban Ocon και η σκηνή της πρώτης νίκης του Fernando Alonso στη Formula 1 – η Alpine απέχει πολύ από το να στοχεύει στη νίκη, ακόμα και μόνο στο βάθρο. Θα χρειαζόταν ένα θαύμα για να επιτευχθεί αυτό. Και αυτό το θαύμα ονομάζεται Valtteri Bottas : σε βρεγμένη πίστα, ο Φινλανδός κάνει ένα πραγματικό χτύπημα στην πρώτη στροφή, εξαλείφοντας τους οδηγούς της Red Bull και τα κύρια φαβορί. Ο Lance Stroll τον μιμείται αποτυγχάνοντας να φρενάρει και χτυπώντας τον Charles Leclerc . Ως αλεπού, ο Esteban Ocon γλιστράει μέσα από το μακελειό και παίρνει τη δεύτερη θέση πριν από την κόκκινη σημαία!
Στην επανεκκίνηση, ενώ ο ήλιος ήταν έξω, ο Esteban Ocon αποφάσισε –όπως όλοι οι οδηγοί… εκτός από τον Lewis Hamilton , τότε ηγέτη– να σταματήσει και να μεταβεί στο slicks. Μπίνγκο: ο μόνος που έκανε την ενδιάμεση εκκίνηση, ο Βρετανός χάνει το στοίχημά του και πρέπει να επιστρέψει στα πιτ. Το Νο. 31 Alpine οδηγεί το Grand Prix.
Για 65 γύρους, ο Νορμανδός υπερασπίστηκε τη θέση του μπροστά στον Sebastian Vettel και κατάφερε να πετύχει τη διαφορά. Θα χρειαστεί όλο το ταλέντο του συμπαίκτη του Fernando Alonso για να κρατήσει τον Lewis Hamilton, αν και πολύ πιο γρήγορο, πίσω του και να βοηθήσει τον Esteban Ocon να πετύχει την πρώτη του νίκη στη Formula 1. Στα 24 του, ο Ébroïcien γίνεται ο 14ος Γάλλος που κερδίζει Grand Price.
Grand Prix Σαουδικής Αραβίας 2021
Ενθαρρυμένοι από τη νίκη τους στην Ουγγαρία, οι Esteban Ocon και Alpine ολοκλήρωσαν τη σεζόν του 2021 με καλές εμφανίσεις στη Μέση Ανατολή: ο Fernando Alonso σημείωσε κανονικό βάθρο στο Κατάρ και ο Esteban Ocon τερμάτισε στην πέμπτη θέση. Δύο εβδομάδες αργότερα, για το πρώτο Grand Prix της Σαουδικής Αραβίας, το βέλος A ελπίζει να συνεχίσει τη δυναμική του… αλλά τα προσόντα είναι λιγότερο καλά από τα αναμενόμενα: ο Γάλλος μπαίνει στο Q3 αλλά προκρίνεται μόνο στην ένατη θέση.
Σε αυτή την εξαιρετικά γρήγορη διαδρομή στη Τζέντα, όμως, ο Γάλλος θα βρεθεί ξανά στο σωστό μέρος, την κατάλληλη στιγμή. Στον 9ο γύρο, οι αγωνοδίκες ανέπτυξαν ένα αυτοκίνητο ασφαλείας μετά το ατύχημα του Μικ Σουμάχερ . Οι περισσότεροι οδηγοί λοιπόν πηγαίνουν στα πιτ για να αλλάξουν λάστιχα… εκτός από τον Esteban Ocon, ο οποίος παραμένει στην πίστα. Τρεις γύρους αργότερα, ο Michael Masi αποφάσισε να βγάλει την κόκκινη σημαία για να αντικαταστήσει τα κατεστραμμένα εμπόδια. Ευλογία για τους Habs, που ανέβηκαν στην 4η θέση και με δυνατότητα αλλαγής ελαστικών!
Στην επανεκκίνηση, ο Esteban Ocon εκμεταλλεύτηκε τη μάχη των δύο πρωταγωνιστών του πρωταθλήματος, Max Verstappen και Lewis Hamilton, για να προσπεράσει τον Βρετανό στη δεύτερη στροφή και να περάσει στη δεύτερη! Μια συσσώρευση στο πελοτόν λίγα δευτερόλεπτα αργότερα ανάγκασε την κατεύθυνση του αγώνα να αναδείξει την κόκκινη σημαία για δεύτερη φορά.
Και εκεί, οργανώνεται ένα πραγματικό χάος: ο Verstappen έχοντας προσπεράσει τον Hamilton φεύγοντας από τα όρια της πίστας, πρέπει να του δώσει πίσω τη θέση… αλλά πώς να το κάνουμε με έναν Ocon που μπαίνει μεταξύ των δύο; Μετά από πολύωρες διαπραγματεύσεις, βρέθηκε η λύση: βάλτε τον Ocon στην pole, μπροστά από τους Hamilton και Verstappen! Για πρώτη φορά ο Γάλλος θα ξεκινήσει από την πρώτη θέση για αυτό το τρίτο ξεκίνημα!
Λογικά, ο Alpine ενέδωσε γρήγορα στους δύο οδηγούς, αλλά ο Esteban Ocon κατάφερε να αντισταθεί απέναντι στον Valtteri Bottas και να διατηρήσει την τρίτη του θέση… μέχρι την τελική ευθεία. Σε έναν πραγματικό «αγώνα drag», ο Νορμανδός χάνει το βάθρο στη γραμμή τερματισμού από τον Φινλανδό. Τέταρτη θέση με πικρή γεύση, στο τέλος ενός από τα πιο τρελά Grand Prix του 21ου αιώνα.
Γκραν Πρι Ιαπωνίας 2022
Το 2022, οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί επιτρέπουν στην Alpine να κάνει ένα βήμα προς τα εμπρός όσον αφορά τις επιδόσεις: το βέλος A επιβεβαιώνεται ως η 4η δύναμη στο πεδίο παρά την επικίνδυνη αξιοπιστία, η οποία επιτρέπει στους οδηγούς της να επιτύχουν κάποια λαμπρά αποτελέσματα. Στην Ιαπωνία, τα δύο A522 ήταν άνετα στις κατατακτήριες: ο Esteban Ocon προκρίθηκε πέμπτος, ο Fernando Alonso έβδομος.
Την επόμενη μέρα, βροχή ήρθε στη Suzuka. Ο Γάλλος, όπως ένας καλός Νορμανδός, έχει χαρτί να παίξει σε συνθήκες που του αρέσουν. Μετά από μια προσεκτική εκκίνηση, ο οδηγός των Άλπεων κέρδισε θέση μετά την έξοδο της πίστας από τον Carlos Sainz , ο οποίος ξεκίνησε μπροστά του. Οι ζημιές στην πίστα, καθώς και η βροχή που ενίσχυσε σε ένταση, προκάλεσαν την ανάδειξη της κόκκινης σημαίας.
Μετά από μια ατελείωτη αναμονή σχεδόν δύο ωρών, το Ιαπωνικό Grand Prix συνεχίζεται για μόλις 45 λεπτά. Αναγκασμένος να ξεκινήσει με ελαστικά για βρεγμένο, ο Esteban Ocon έβαλε γρήγορα τα ενδιάμεσα σε μια πίστα στεγνώματος. Αναδύεται μπροστά στον Λιούις Χάμιλτον: αρχίζει μια μακρά μάχη μεταξύ των δύο οδηγών. Αποφασισμένος να κατακτήσει την τέταρτη θέση, που θα ήταν η καλύτερη επίδοσή του στη σεζόν, ο Νο. 31 υπερασπίζεται τη θέση του σώμα και ψυχή και δίνει στον Βρετανό ένα μάθημα άμυνας. Ο Γάλλος αντιστάθηκε στην πίεση του επτά φορές παγκόσμιου πρωταθλητή και πέρασε τη γραμμή του τερματισμού στην τέταρτη θέση.
Γκραν Πρι Μονακό 2023
Το 2023 δεν ξεκινά με το καλύτερο για την Alpine: το αυτοκίνητο, το A523, δεν είναι τόσο αποδοτικό όσο το 2022 και η έναρξη της σεζόν είναι γεμάτη γεγονότα, συμπεριλαμβανομένου ενός ατυχήματος μεταξύ του Esteban Ocon και του Pierre Gasly , του νέου συμπαίκτη του, στο τέλος του Grand Prix της Αυστραλίας.
Στους δρόμους του Πριγκιπάτου, ωστόσο, ο Esteban Ocon εξαχνώνεται και παίρνει μια υπέροχη 4η θέση στο Q3, το καλύτερο προσόν του από το Grand Prix του Βελγίου 2018! Μια θέση κρίσιμης σημασίας στο Μονακό, περισσότερο από αλλού. Το βράδυ, ένα άλλο καλό νέο χαροποίησε τη φατρία των Άλπεων: ο Charles Leclerc, τρίτος στο Q3, τιμωρήθηκε στο αρχικό πλέγμα επειδή εμπόδισε τον Lando Norris κατά τη διάρκεια των προκριματικών. Ο Νορμανδός λοιπόν θα ξεκινήσει από την τρίτη θέση του grid!
Ο Esteban Ocon καταφέρνει να διατηρήσει τη θέση του στο ξεκίνημα, αλλά γρήγορα βρίσκεται υπό την πίεση του Carlos Sainz. Ο Ισπανός προσπαθεί να περάσει από την έξοδο του Τούνελ, χωρίς επιτυχία. Ο Γάλλος δείχνει να κατευθύνεται εύκολα προς την εξέδρα… αλλά στον ουρανό η βροχή απειλεί περισσότερο από ποτέ.
Τελικά έπεσε στον 50ο γύρο: όπως οι περισσότεροι από τους άλλους οδηγούς, το Νο. 31 πήγε στα πιτ για να βάλει τα ενδιάμεσα και βγήκε πίσω από τον George Russell… αλλά έκανε ένα λάθος στο Mirabeau και επέστρεψε στην τρίτη θέση Esteban Ocon! Οι θέσεις είναι πλέον καθορισμένες, ο Norman προσφέρει στον Alpine μια υπέροχη τρίτη θέση στο Μονακό για ένα αριστοκρατικό βάθρο!
Δες πρώτος όλη την επικαιρότητα της μηχανοκίνησης στο Engine Power