ENGINE POWER

Ο Fernando Alonso εξηγεί γιατί είναι λιγότερο ανταγωνιστικός αυτή τη σεζόν

Στο τιμόνι μιας Aston Martin που απλώς πέφτει στην ιεραρχία, ο Fernando Alonso δεν φαίνεται πλέον τόσο άνετος όσο πέρυσι, όπως αποδεικνύεται από τις λιγότερο μαγικές επιδόσεις του σε σύγκριση με τον συμπαίκτη του Lance Stroll. Ο Ισπανός εξήγησε κάποιους λόγους.
Ο Fernando Alonso  εξηγεί γιατί είναι λιγότερο ανταγωνιστικός αυτή τη σεζόν

Ο Fernando Alonso χαμογελούσε στην αίθουσα συνέντευξης Τύπου αυτήν την Πέμπτη. Ο αστουριανός, δεδομένης της μαυρισμένης επιδερμίδας του, έχει ξεκάθαρα εκμεταλλευτεί τον ήλιο από το Silverstone, όσο και την αθλητική ικανότητα των συναδέλφων του ποδοσφαιριστών (νικητής του Euro) και του μικρότερου αδερφού του Carlos Alcaraz, ο νεαρός Ιβηρίτης έχει κερδίσει το 2ο του Wimbledon και το 4ο Grand Slam τουρνουά του στο τένις.

Αθλητικά, ωστόσο, οι τελευταίες εβδομάδες δεν οδήγησαν πραγματικά σε πανηγυρισμούς στην Aston Martin , καθώς η απόδοση του AMR24 σαφώς δεν βελτιώνεται. Το χτύπημα της άνοιξης του 2023, η ομάδα του Silverstone επέτρεψε στον Fernando Alonso να σημειώσει 8 βάθρα πέρυσι, χωρίς ωστόσο να καταφέρει να διατηρήσει το επίπεδο της απόδοσής του στον αγώνα ανάπτυξης. Το πρώτο μέρος της σεζόν του 2024 κατέληξε να επιβεβαιώνει τη διαδικασία επιστροφής στις τάξεις.

Η Aston Martin, ανέτρεψε τη δυναμική

«Είναι δύσκολο (τις τελευταίες εβδομάδες), παραδέχτηκε ο Fernando Alonso. Ζήσαμε σκαμπανεβάσματα όπως όλοι. Ξεκινήσαμε αρκετά δυνατά. Στους πρώτους 4 ή 5 γύρους, ήμασταν αρκετά ανταγωνιστικοί, ειδικά στα προκριματικά, παίζοντας κοντά στη Mercedes , ακόμη και στη McLaren μερικές φορές. Αλλά μετά πέσαμε κατακόρυφα στον αγώνα. Τα τελευταία 5 Σαββατοκύριακα ήταν πολύ δύσκολα. Πρέπει να βελτιωθούμε, να ανεβάσουμε το επίπεδο παιχνιδιού μας και να επιστρέψουμε σε υψηλότερα στάνταρ».

o-fernando-alonso-exigi-giati-ine-ligotero-antagonistikos-afti-ti-sezon

Και ο Ίβηρας συνέχισε, για τα αίτια των βασανιστηρίων της ομάδας του: «Είναι αρκετά δύσκολο να έχεις το αυτοκίνητο στο σωστό παράθυρο αυτή τη στιγμή. Δυσκολευόμαστε να μεγιστοποιήσουμε τις δυνατότητες. Στη Βαρκελώνη, ξεκινήσαμε το Σαββατοκύριακο με λάθος πόδι. Ποτέ δεν μπορέσαμε να συνέλθουμε από τον κακό μας ΠΠ1. Στην Αυστρία, με τη μορφή σπριντ, είχαμε μόνο μία συνεδρία για να προσαρμόσουμε το αυτοκίνητο και ούτε βελτιστοποιήσαμε. Στο Silverstone, είχαμε ένα πιο φυσιολογικό Σαββατοκύριακο. Οι δροσερές συνθήκες αναμφίβολα μας βοήθησαν. Εδώ θα έχει και πάλι ζέστη και η διαδρομή θα πρέπει να μας φέρει πιο κοντά στη Βαρκελώνη όσον αφορά την τυπολογία σιρκουί.

Αν συλλογικά, η χρονιά είναι περίπλοκη με μόλις τέσσερις διπλές συμμετοχές στους πόντους από το Μπαχρέιν, φαίνεται ότι ο ίδιος ο Fernando Alonso αντιμετωπίζει περισσότερες δυσκολίες σε ατομικό επίπεδο από πέρυσι, όταν κυριάρχησε στον συμπαίκτη του Lance Stroll από κεφάλι και ώμους. Από την αρχή της σεζόν, προηγείται «μόνο» 7-5 στα προκριματικά κόντρα στον Καναδό και μάλιστα έχει ηττηθεί τρεις συνεχόμενες φορές μεταξύ Μαϊάμι και Μονακό. Το ίδιο και στους αγώνες. Αν ο Ισπανός έχει σχεδόν διπλάσιο βαθμούς σε σύγκριση με τον Stroll στο πρωτάθλημα, η δυναμική είναι ουδέτερη με 3-3 στα τελευταία έξι Grand Prix.

Fernando Alonso, πρόβλημα αυτοπεποίθησης
Τι συμβαίνει λοιπόν με τον Αστουριανό Ταύρο; Πρέπει να ανησυχούμε για αυτόν; «Υπάρχουν αρκετά πράγματα », άνοιξε ο Ισπανός, με μια έκρηξη αξιέπαινη ειλικρίνεια. Το αυτοκίνητο δεν είναι εύκολο στην οδήγηση, μερικές φορές είναι απρόβλεπτο και αυτό αφαιρεί αυτόματα την εμπιστοσύνη από τον οδηγό. Όταν δεν μπορείς να εμπιστευτείς το αυτοκίνητο, όταν δεν συμπεριφέρεται με τον ίδιο τρόπο από τη μια γωνία ή τον ένα γύρο στον άλλο, είναι δύσκολο να πιέσεις. Αυτή η αστάθεια δεν είναι ευχάριστη όταν είσαι πίσω από το τιμόνι. Φέτος δυσκολεύομαι περισσότερο από ό,τι τα προηγούμενα χρόνια».

Η ομολογία είναι εκπληκτική που προέρχεται από ένα αγόρι που είναι ξεκάθαρα ένα από τα πιο ανταγωνιστικά στο grid. Εξηγεί επίσης ότι η συνήθεια του να παίζει στην πρώτη γραμμή τον υπονομεύει φυσικά όταν πρόκειται να παλέψει για μικρούς βαθμούς την Κυριακή. «Τα περιθώρια είναι τόσο μικρά αυτή τη στιγμή για να κερδίσεις πόντους… μερικές φορές ποντάρεις στη στρατηγική ή παίρνετε ακόμη περισσότερο ρίσκο στην αρχή ή στο στήσιμο».

Στόχος το 2025, ήδη…
«Μερικές φορές, αντί να κάνετε απλές προσαρμογές πριν από την πρόκριση, αλλάζετε ολόκληρο το μονοθέσιο πιστεύοντας ότι το μονοθέσιο στο FP3 δεν θα μπορεί να κερδίσει περισσότερους από έναν ή δύο πόντους. Όταν έχεις συνηθίσει να αγωνίζεσαι για τις μπροστινές θέσεις και τελικά παλεύεις για ένα P9 ή P10, μερικές φορές δοκιμάζεις πράγματα για να φτάσεις στο top 5 για παράδειγμα, ακόμα κι αν αυτό σημαίνει ότι χάνεις βαθμούς. Αυτή είναι η κύρια δυσκολία μου φέτος».

Ο 42χρονος δεν περιμένει θαύματα στο δεύτερο μισό της σεζόν, αλλά ελπίζει ότι η ομάδα του θα χρησιμοποιήσει τους τελευταίους δώδεκα γύρους για να επαναφέρει το κεφάλι στη θέση της για την επόμενη σεζόν. «Στόχος μας και προσωπική μου επιθυμία είναι να βρούμε τη σωστή κατεύθυνση όσον αφορά την ανάπτυξη που θα μας επιτρέψει να περάσουμε τον χειμώνα με περισσότερη εμπιστοσύνη σε αυτό που κάνουμε και να έχουμε ένα πιο φυσιολογικό 2025. Για το 2024, οι κορυφαίες ομάδες είναι πιθανώς ήδη απρόσιτες. Πρέπει να επικεντρωθούμε στην εξέλιξή μας και στην κατανόησή μας για το μονοθέσιο για να επιστρέψουμε πιο δυνατοί πέρυσι . Μπορείς να έχεις δύο παγκόσμιους τίτλους και να είσαι 43 ετών σε 11 μέρες και να έχεις ακόμα άθικτη δίψα για νίκη. Αυτό είναι αναμφίβολα το καλύτερο μάθημα που έδωσε ο Φερνάντο Αλόνσο τα τελευταία χρόνια.

Δες πρώτος όλη την επικαιρότητα της μηχανοκίνησης στο Engine Power

Διαβάσατε το άρθρο με τίτλο «Ο Fernando Alonso εξηγεί γιατί είναι λιγότερο ανταγωνιστικός αυτή τη σεζόν», όπου αναφέρθηκαν τα παρακάτω #tags (ετικέτες). Για περισσότερα σχετικά άρθρα επιλέξτε παρακάτω.
Post on Facebook Post on X (Twitter) Post on LinkEdin Send this post with WhatsApp Send this post with Viber E-mail Post
Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Μιχάλης Κοντιζάς

Ένας άνθρωπος που δεν γνώριζε τίποτα από τον κόσμο της μηχανοκίνησης αλλά κατάφερε να τον ενώσει στη μεγαλύτερη γιορτή της μηχανοκίνησης στην Ελλάδα στο Motor Festival και να δημιουργήσει την μοναδική τηλεοπτική εκπομπή το Engine Power που προβάλει καθημερινά αθλητές, καθημερινούς ήρωες και πρωταγωνιστές πανελλαδικά. Ένας άνθρωπος που συνεχίζει να νιώθει τίποτα, να νιώθει μηδέν, μπροστά στο μεγαλείο του χώρου και την αστείρευτη αγάπη του κόσμου για την μηχανοκίνηση. Σας παρουσιάζουμε τον Mr Zero... Μιχαήλ Κοντιζά!