ENGINE POWER

Ο Gabriel Bortoleto, γιατί είναι πλέον φαβορί για τη θέση στη Sauber/Audi

Συγγραφέας μιας θεαματικής επιστροφής που τον τοποθετεί σε καλή θέση για τον αγώνα για τον τίτλο της Formula 2, ο Gabriel Bortoleto έγινε το Νο. 1 φαβορί για την τελευταία θέση που είναι διαθέσιμη στη Sauber.

o-gabriel-bortoleto-giati-ine-pleon-favori-gia-ti-thesi-sti-sauber-audi
Συντάκτης: Μιχάλης Κοντιζάς Χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά

Θα μπορούσε το κύμα φρεσκάδας και νεότητας που πρόκειται να σαρώσει τη Formula 1 τον ερχόμενο Μάρτιο να είναι ακόμη μεγαλύτερο; Μετά τους Oliver Bearman ( Haas ), Andrea Kimi Antonelli ( Mercedes ), Jack Doohan ( Alpine ) και αναμφίβολα τον Liam Lawson ή τον Isack Hadjar στους Racing Bulls, θα δούμε και έναν τελευταίο καλεσμένο-έκπληξη στο κλαμπ των 20; Οι πιο πρόσφατοι απόηχοι που συγκεντρώθηκαν στα paddock σε κάθε περίπτωση δείχνουν ένα αυξανόμενο ενδιαφέρον από τη Sauber για τον Gabriel Bortoleto, πρωτάρη και δεύτερο στη Formula 2 πίσω από τον Isack Hadjar. Ο Βραζιλιάνος επέστρεψε στους 10,5 βαθμούς πίσω από τον Γάλλο μετά τη νίκη του στον κύριο αγώνα στη Μόντσα πριν από δέκα ημέρες.

Το ενδιαφέρον μάλιστα επιβεβαιώθηκε δημόσια από τον Mattia Binotto, τον νέο ισχυρό άνδρα της Sauber (που θα γίνει Audi το 2026), στο περιθώριο του ιταλικού Grand Prix, ενώ η ταυτότητα του μελλοντικού συμπαίκτη του Nico Hülkenberg δεν είναι ακόμη γνωστή για το 2025. «Ο Γκάμπριελ  (Μπορτολέτο)  τα πάει πολύ καλά στη F2, έχει δείξει ότι έχει μεγάλο ταλέντο. Σίγουρα παρακολουθούμε τι κάνει όπως και πολλοί άλλοι, αλλά δεν είναι το μόνο όνομα που προσέχουμε. Υπάρχουν πολλοί οδηγοί στη λίστα, με μεγάλες δυνατότητες, εμπειρία… Για άλλη μια φορά, το θέμα είναι να κρίνουμε τι είναι πιο σημαντικό για εμάς βραχυπρόθεσμα, μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα. »

Πέρασε μπροστά από τον Μπότα στην ιεραρχία των υποψηφίων;

Φαίνεται πως ο Βραζιλιάνος έχει γίνει το φαβορί για την έδρα στη Sauber. Αφού υπέστη αρκετές αρνήσεις από έμπειρους οδηγούς ( Sainz , Gasly , Ocon , κ.λπ.) τους τελευταίους μήνες, η ομάδα με έδρα το Hinwil αποφάσισε να μην βιαστεί και να δώσει χρόνο στον εαυτό της να σκεφτεί. Προς το παρόν, δεν γνωρίζουμε ακόμη εάν ο μελλοντικός συμπαίκτης του Hülkenberg θα είναι έμπειρος ή νέος, αλλά το χαρτί ενός νεαρού σουτ στο οποίο θα ποντάρουμε αρχίζει να μπαίνει στο μυαλό των αρμοδίων για τη λήψη αποφάσεων. Τις τελευταίες εβδομάδες, ο Βάλτερι Μπότας ήταν το μεγάλο φαβορί για τη δική του διαδοχή. Ο Φινλανδός αντιπροσώπευε πράγματι μια λύση ασφαλείας: γνωρίζει την ομάδα, έχει κυριαρχήσει στον συμπαίκτη του Guanyu Zhou από την αρχή της ένωσης τους το 2022, πρέπει να είναι ένας πολλαπλός νικητής Grand Prix και φαίνεται ως ένας καλός συμβιβασμός στην εποχή που η Sauber θα συνεχίσει τη μετάβασή του για ένα τελευταίο έτος προτού γίνει Audi το 2026.

Ωστόσο, η αναζωογόνηση του grid, και ιδιαίτερα η τολμηρή ένταξη ενός 18χρονου παιδιού από τη Mercedes σε ένα από τα ασημένια βέλη της φαίνεται να έκανε τον ανταγωνισμό λίγο λιγότερο επιφυλακτικό σχετικά με την ιδέα της εμπιστοσύνης των νέων. Η αντίθεση είναι εντυπωσιακή με τον προηγούμενο χειμώνα, όταν το 100% του grid του 2023 ανανεώθηκε το 2024. Η παρουσία του Nico Hülkenberg, 37 ετών και 219 Grand Prix στο ρολόι, εξασφαλίζει ήδη μια συγκεκριμένη εμπειρία. Το επιτυχημένο Σαββατοκύριακο του Gabriel Bortoleto στη Μόντσα, πριν από δέκα ημέρες, ώθησε εμφανώς τους γνώστες των εισιτηρίων της Sauber-Audi να εντείνουν τη σκέψη τους για τον Βραζιλιάνο.

Ξεκινώντας 22ος στους δύο αγώνες μετά από ένα λάθος στις κατατακτήριες, ο Gabriel Bortoleto κατάφερε να πάρει μισό βαθμό στο σκακιέρα, έχοντας τερματίσει σε τέλεια ισοπαλία με τον Ντένις Χάουγκερ. Οι δύο άνδρες λοιπόν μοιράστηκαν τον τελευταίο βαθμό που κατανεμήθηκε στην 8η θέση. Πάνω από όλα πέτυχε τον άθλο να κερδίσει την επόμενη μέρα στον κύριο αγώνα. Χάρη στην καλή διαχείριση των ελαστικών του στο πρώτο stint που του επέτρεψε να καθυστερήσει το πέρασμά του από τα pits σε σύγκριση με τους αρχηγούς, η έξοδος ενός αυτοκινήτου ασφαλείας την κατάλληλη στιγμή του επέτρεψε να ανακτήσει το προβάδισμα του αγώνα, να μην τον αφήσει ποτέ. ξανά και να φύγει από την Ιταλία, όπου ζει τον περισσότερο χρόνο, με τους 25 βαθμούς της νίκης και μια κάποια δυναμική πίσω του.

Τι γίνεται με τη McLaren;

Παρόλα αυτά, ένα εμπόδιο εμφανίζεται στον δρόμο που οδηγεί στην Ελβετία για την επόμενη χρονιά: η McLaren . Ο Auriverde είναι μέλος της ακαδημίας παπάγια από τότε που κέρδισε τον τίτλο του πρωταθλητή Formula 3 πέρυσι. Φαίνεται ότι ο Zak Brown και ο Andrea Stella τείνουν ωστόσο να μην του στερήσουν την ευκαιρία να οδηγήσει στην F1 εάν προκύψει η κατάσταση, ιδίως λόγω των ελάχιστων δεσμεύσεων μέχρι το 2026 των Lando Norris και Oscar Piastri . Γιατί να μην φανταστείτε τη θέσπιση ρήτρας ανάκλησης προτεραιότητας σε περίπτωση ανάγκης από την πλευρά της McLaren. Το Woking θα είχε τα πάντα να κερδίσει από αυτό.

Εάν η συμμετοχή του στη McLaren αποτελεί εμπόδιο, σαφώς δεν αποτελεί ανυπέρβλητο εμπόδιο. Η Sauber-Audi θα πρέπει πρώτα να λάβει την τελική της απόφαση, σε ένα πλαίσιο όπου ο Théo Pourchaire , πρωταθλητής F2 το 2022, είναι επίσης φυσικός υποψήφιος σύμφωνα με τον Mattia Binotto, καθώς οι Habs είναι ρεζέρβα και συνδέονται με τη Sauber από τη σεζόν F3 το 2020. Δυστυχώς, το Grassois φαίνεται να ξεκινά από πιο μακριά και το fashion εφέ ωθεί περισσότερο προς τον Gabriel Bortoleto. Επίσης, η Βραζιλία, ένα ιστορικό έθνος της F1, αναζητά απεγνωσμένα διάδοχο του Felipe Massa, του τελευταίου οδηγού Auriverde στο Grand Prix, και κυρίως του τελευταίου νικητή στην πρώτη κατηγορία, πριν από δεκαέξι χρόνια τώρα (2008).

Μια ολόκληρη χώρα πιέζει πλέον πίσω από το Μπορτολέτο, με χορηγούς από πίσω που απλώς το περιμένουν, τη στιγμή που ο Αργεντινός γείτονας έχει καταφέρει να οργανωθεί γύρω από τον Φράνκο Κολαπίντο για το υπόλοιπο της σεζόν. Η σοβαρότητα της νεανικής του πορείας μιλάει από μόνη της, με μια 5η θέση στο ιταλικό F4 (2020), μια 5η στο FRECA (2022), έναν τίτλο πρωταθλήματος F3, πριν από μια άλλη δυνατότητα στην F2. Στο μεταξύ, αν ελπίζει να φτάσει στο Μπακού το επόμενο έτος με τα παπούτσια ενός οδηγού F1, ο Paulist θα εμφανιστεί στο τιμόνι της F2 του στο Αζερμπαϊτζάν το επόμενο Σαββατοκύριακο, με σταθερή πρόθεση να καταλάβει τα χειριστήρια της F2. Όλα στην ώρα τους.

Δες πρώτος όλη την επικαιρότητα της μηχανοκίνησης στο Engine Power

Exit mobile version