Μηχανοκίνητος Αθλητισμός: Ο Γιάννης Περιστεράς, γράφτηκε στην ιστορία των αγώνων μοτοσυκλέτας, ως ο πρώτος Έλληνας οδηγός που κατάφερε να συμμετάσχει για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά σε ένα Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, και συγκεκριμένα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος WorldSBK, της παγκόσμιας Ομοσπονδία FIM.
Γιάννη είσαι μόλις 16 ετών… Πόσο χρονών ήσουν όταν πρώτο καβάλησες μηχανάκι στα χέρια σου; είχε περάσει από το μυαλό σου ποτέ είχες τότε ονειρευτεί ότι θα οδηγούσες μια μέρα στο παγκόσμιο;
Γιάννης Περιστεράς: Τεσσάρων ετών ήταν η πρώτη μου επαφή με μηχανάκι, από την πρώτη στιγμή κυρίευσε η σκέψη μου και η αίσθηση να οδηγώ γρήγορα. Ήταν πάντα όνειρο να συμμετέχω σένα παγκόσμιο πρωτάθλημα, να αγωνίζομαι μαζί με αυτούς που έβλεπα στην τηλεόραση. Με την βοήθεια της οικογένειας μου και όσους με στηρίζουν όλα αυτά τα χρόνια το όνειρο μου κατάφερα να το κάνω πραγματικότητα και να φτάσω εδώ που είμαι τώρα.
Ποιο οδηγός ήταν το είδωλο σου το πρότυπο του Γιάννη Περιστερά;
Valentino Rossi ένας οδηγός που έχει ξεχωρίσει και έχει μεγαλώσει γενιές. Σίγουρα μπορώ να φανταστώ πως για εκατομμύρια λάτρεις της ταχύτητας και της μοτοσυκλέτας θα είχαν είδωλο τους τον Valentino Rossi.
Γιατί σε κέρδισε η ταχύτητα;
Σίγουρα σε αυτό βασική επιρροή ήταν ο Πατέρας μου, που αγωνιζότανε και πρωταγωνιστούσε ως οδηγός στην ταχύτητα. Έχω τόσες εικόνες και στιγμές που ήμουν μαζί του και τον ακολουθούσα στους αγώνες, τον θαύμαζα και ήθελα να του μοιάσω να κάνω και εγώ το ίδιο.
Ποιος άνθρωπος κρύβεται πίσω από την εξέλιξη και βελτίωση του οδηγού, Γιάννη Περιστέρα;
Σίγουρα αυτός που με βοήθησε πιο πολύ ήταν ο πατέρας μου και αμέσως μετά ο Γιάννης Μπούστας και ο νονός μου ο Αλεξ Παπαγεωργίου.
Σε τι επίπεδο βλέπεις τον Ελληνικό μηχανοκίνητο αθλητισμό στον χώρο σου;
Δυστυχώς το επίπεδο στην Ελλάδα είναι πάρα πολύ χαμηλό και αυτός είναι ο λόγος που ξεκίνησα να αγωνίζομαι στο εξωτερικό από μικρή ηλικία.
Ο Γιάννης Περιστεράς με την δική του ματιά πόσο μεγάλη διαφορά βλέπει στο εξωτερικό;
Η διαφορά κατά την γνώμη μου είναι τρομερή. Ο μόνος τρόπος να καταλάβει κάποιος την διαφορά στο 100% είναι να το δει με τα ίδια του τα μάτια
Σε αγωνιστικό επίπεδο που πιστεύεις οτι κρύβεται η διαφορά σε ένα οδηγό του εξωτερικού σε σχέση με έναν Έλληνα Οδηγό που υπερτερεί και γιατί;
Σίγουρα οι εγκαταστάσεις και παροχές που έχουνε στο εξωτερικό υπερτερούν σε σχέση με της Ελλάδας στα πάντα, πίστες, χώρους για προπόνηση και επίσης είναι γνωστό άθλημα στο εξωτερικό αντιθέτως με την Ελλάδα που βρισκόμαστε στην αφάνεια δεν υπάρχει καμία ουσιαστική προβολή.
Παγκόσμιο πρωτάθλημα 2η φορά ο πρώτος αθλητής που το πετυχαίνει. Πως νιώθεις γιαυτό;
Ο οργανωτής του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος WorldSBK η DORNA έχει πολύ υψηλές απαιτήσεις έγκρισης ενός οδηγού. Η κατηγορία WSSP300, με 30 μόνο συμμετοχές από όλο τον κόσμο δείχνει καταρχήν την δυσκολία που υπάρχει για να καταφέρεις να περάσεις και να γίνει δεκτή η αίτηση σου. Σίγουρα είναι κάτι μεγάλο για εμένα και για την Ελλάδα η επιτυχία να είμαι μέσα στους 30 οδηγούς που πέρασαν τα στάνταρ της αξιολόγησης. Το γεγονός αυτό με έχει αγχώσει και χαροποιήσει συγχρόνως, αλλά δεν χάνω την συγκέντρωση μου, προπονούμε όσο πιο πολύ γίνεται για να κάνω το καλύτερο που μπορώ.
Πες μας από ποιους αποτελείτε η ομάδα του Γιάννη Περιστερά στο παγκόσμιο πρωτάθλημα;
Στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα WorldSBK στην κατηγορία WSSP300, θα αγωνιστώ με την ProGP Racing, πάνω σε μια Yamaha R3 από την Yamaha ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ προδιαγραφών WSBK. Πρώτα από όλους είναι ο πατέρας μου χωρίς αυτόν δεν θα μπορούσα τίποτα να καταφέρω, μετά ο προπονητής μου ο Γιάννης Μπούστας που πηγαίνουμε από Ελλάδα στο εξωτερικό. Ο Omar Menghi είναι ο chief της ομάδας και μετά έχουμε 2 αρχιμηχανικούς, 1 τηλεμετριστα και 4-5 βοηθούς
Κλειστά ή γρήγορα κομμάτια αρέσουν στον Γιάννη Περιστερά;
Μου αρέσουν και τα δύο αλλά συνήθως ανταποδίδω καλυτέρα στα ανοιχτά κομμάτια, μαζεύω τις αποστάσεις και τα δευτερόλεπτα στα ανοιχτά και γρήγορα σημεία του αγώνα.
Πες μας μια μονομαχία που σου έχει μείνει αξέχαστη;
Στο Portimao τελευταίος αγώνας, ήταν συγκλονιστικός παρόλο που είχα κάποια τεχνικά προβλήματα, κατάφερα να είμαι κοντά με αυτούς που παλεύανε για το πρωτάθλημα στις πρώτες θέσεις με μερικά δευτερόλεπτα διαφορά πίσω, θα μου μείνει αξέχαστο. Το ίδιο και στην Ιταλία.
Ποια στιγμή ως και σήμερα ήταν συναισθηματικά πιο έντονη για σένα!!! Και αν πιστεύεις θα ξεπεραστεί ποτέ;
Σίγουρα υπάρχουν πολλά συναισθήματα μέσα στους αγώνες πολλά καλά και κακά. Η μεγαλύτερη συγκίνηση μου ήταν όταν άκουσα και την πρώτη και την δεύτερη φορά ότι είμαι οδηγός παγκοσμίου πρωταθλήματος. Αυτό με συγκίνησε πολύ και θα μου μείνει αξέχαστο για μια ζωή!
Ο Γιάννης Περιστεράς ως οδηγός ποια έχει ως κορυφαία στιγμή του;
Στους αγώνες του παγκοσμίου πρωταθλήματος. Στο Μιζάνο είχα τον ταχύτερο γύρο από το νικητή και στον τελευταίο αγώνα ήμουν μόλις 5.5” δευτερόλεπτα μακριά από την πρώτη θέση. Τώρα όμως πιστεύω ότι είμαστε είδη σε ανώτερο επίπεδο από τότε…
Υπάρχει πριν μπεις στον αγώνα μια άτυπη κόντρα με κάποιον άλλο οδηγό, υπάρχει κάποια στρατηγική που ακολουθείς σε κάθε αγώνα;
Δεν ξεχωρίζω τους οδηγούς συγκεκριμένα. Η στρατηγική μας είναι να μην χάσουμε το γκρουπ των πρώτων οδηγών στους πρώτους γύρους και μετά από αυτό να ανεβαίνω όσες θέσεις μπορώ, που ακούγεται εύκολο αλλά δεν είναι!
Ο Γιάννης Περιστεράς τι στόχους έχει για το 2023;
Να έχω καλά αποτελέσματα στο παγκόσμιο και να συνεχίσω εξαιτίας των αποτελεσμάτων την καριέρα μου στο παγκόσμιο πρωτάθλημα. Είμαι έτοιμος να αγωνιστώ και βελτιώνομαι μέρα με τη μέρα και πλέον έχω μεγαλύτερη εμπειρία. Ο στόχος μου είναι να μην απογοητεύσω την Ομάδα μου, την οικογένειά μου, τον κόουτς μου Γιάννη Μπούστα, και να κάνω περήφανη την χώρα μου την Ελλάδα.
Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα:
Μάριος Πολυχρονιάδης: Ένα παραμύθι τελείωσε!
Σταύρος Λιάρος και θα πάμε φυλακή
Συνέντευξη Paolo Diana: Ο Ιταλός ήρωας των αγώνων Ράλλυ
Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός σώζει ζωές
Ricardo Domingos Arrepiado: Ένας παγκόσμιος κασκαντέρ
Δημήτρης Δημητρίου η αποθέωση του Drift στις αναβάσεις
Γιώργος Καφαντάρης, ένα λιοντάρι γεννιέται!