ENGINE POWER

Άμπου Ντάμπι: Ο Max Verstappen κατακτά την 4η συνεχόμενη pole position

Άμπου Ντάμπι: O Max Verstappen πήρε την 32η pole position στην καριέρα του. Νικητές και ηττημένοι από τα προκριματικά στο F1 Abu Dhabi Grand Prix 2023

abu-dabi-f1-formula-one-formula1-abu-dhabi-grand-prix-2023-teams-formula1-nikites-chamenoi
Συντάκτης: Μιχάλης Κοντιζάς Χρόνος ανάγνωσης: 12 λεπτά

Άμπου Ντάμπι: Ο Max Verstappen κατακτά την 4η συνεχόμενη pole position, την 32η στην καριέρα του. Ο Alain Prost και ο Jim Clark είναι οι επόμενοι στόχοι του στη λίστα κυνηγιού του.

Ο Max Verstappen επιβεβαίωσε την ανωτερότητά του εδώ στο Άμπου Ντάμπι υπογράφοντας μια τέταρτη pole position στη σειρά Yas Marina. Ο Ολλανδός κέρδισε τον Charles Leclerc και τον Oscar Piastri.

  • Είχαμε φανταστεί έλλειψη αγωνίας για pole δεδομένου του κυρίαρχου περιεχομένου του Max Verstappen στο Q1 και Q2. Κατέληξε να είναι πιο σφιχτό από το αναμενόμενο. Παρά τα πάντα, ο Batavian δεν έτρεμε ποτέ πραγματικά, υπογράφοντας την τέταρτη pole position του στη σειρά σε αυτό το σιρκουί στην πρώτη του διαδρομή στο Q3 και την 32η στην καριέρα του. Ο Ολλανδός θα ξεκινήσει από την πρώτη σειρά μαζί με έναν εκπληκτικό Charles Leclerc και τον πρωτάρη Oscar Piastri .
  • Σε όλη τη διάρκεια της συνεδρίας, περιμέναμε κυρίως τον Λάντο Νόρις να είναι τουλάχιστον στην πρώτη γραμμή. Όμως ο Βρετανός έκανε λάθος στον καλύτερο γύρο του και δεν μπόρεσε να τα πάει καλύτερα από τον 5ο, αφήνοντας τις τιμές στον Αυστραλό συμπαίκτη του. Τις δύο McLaren χωρίζει στο grid ο George Russell, ο οποίος διατηρεί ζωντανές τις ελπίδες της Mercedes για τη 2η θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών .

  • Σημειώστε την εξαιρετική απόδοση του Yuki Tsunoda , 6ου στο τιμόνι του AlphaTauri του . Ο Nico Hülkenberg θα ξεκινήσει 8ος, πίσω από τον Fernando Alonso . Ο Sergio Pérez έχασε τον καλύτερο του γύρο στο Q3 και έπεσε από την 5η στην 9η θέση, μπροστά από τον Pierre Gasly (10ος).
  • Οι κύριες παγίδες στο Q2 είναι ο Lewis Hamilton και ο Esteban Ocon . Ο Βρετανός έχασε το Q3 για λιγότερο από ένα δέκατο και θα ξεκινήσει από τις πύλες των πόντων, μπροστά από τον Γάλλο από τις Άλπεις . Βέβαιος αυτή τη στιγμή, ο Lance Stroll θα ξεκινήσει 13ος, μπροστά από τον Alex Albon (14ος) και τον Daniel Ricciardo (15ος). Ήταν ακόμα πολύ κοντά στο πελοτόν!
  • Σε αυτή την αποφασιστική στιγμή της σκληρής μάχης για τη δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, ο οδηγός της Ferrari Carlos Sainz αποκλείστηκε στο Q1 για πρώτη φορά σε 83 προκρίσεις. Ο Ισπανός εξεπλάγη επειδή μετάνιωσε που δεν μπόρεσε να επωφεληθεί από έναν καθαρό γύρο. Θα ξεκινήσει 16ος. Ένα πλήγμα για τη Scuderia , η οποία ελπίζει να ανακτήσει τους τέσσερις βαθμούς πίσω από τη Mercedes.
  • Ο Logan Sargeant θα ξεκινήσει από την 20η θέση. Απογοήτευση για την Williams αφού την ίδια στιγμή ο Alex Albon σημείωσε τον 4ο ταχύτερο χρόνο στο Q1. Ο Αμερικανός έχασε δύο φορές τους δύο αγωνιστικούς του χρόνους λόγω ορίων πίστας στην 1η στροφή. Θα ξεκινήσει πίσω από τους δύο οδηγούς της Alfa Romeo και τον Kevin Magnussen (17ος).
  • Ραντεβού αυτή την Κυριακή στις 14:00 για την έναρξη του Grand Prix του Άμπου Ντάμπι.

Ο πιο γρήγορος στα προκριματικά στο Άμπου Ντάμπι, ο Max Verstappen πήρε την 32η pole position στην καριέρα του. Ο Alain Prost και ο Jim Clark είναι οι επόμενοι στόχοι του στη λίστα κυνηγιού του.

F1 Άμπου Ντάμπι:  Αυτή η σεζόν του 2023 σημαδεύτηκε από την απίστευτη κυριαρχία του Max Verstappen . Ο Batavian έχει απλώς αηδιάσει τον ανταγωνισμό, όπως αποδεικνύεται από τις στρατοσφαιρικές του φιγούρες με 18 νίκες σε 21 Grand Prix που έχουν διαγωνιστεί μέχρι στιγμής. Αυτή την Κυριακή θα μπορούσε να ανεβάσει το σύνολο του στους 19 και έτσι να ανεβάσει λίγο ψηλότερα τον πήχη.

Το Σάββατο ήταν επίσης ένα δυνατό σημείο για τον τρεις φορές πλέον παγκόσμιο πρωταθλητή. Αν και δεν εμφανίζει τα ίδια στατιστικά όπως στον αγώνα –ευτυχώς– ο Max Verstappen έχει υπογράψει ακόμα 12 pole position συμπεριλαμβανομένης της 32ης καριέρας του στο Άμπου Ντάμπι, ισοφαρίζοντας έτσι τον Nigel Mansell.

«  Ήταν πολύ περίεργο session », παραδέχτηκε ο οδηγός της Red Bull . Έχουμε ταλαιπωρηθεί λίγο από την αρχή του Σαββατοκύριακου. Καταφέραμε να ανατρέψουμε τα πράγματα στις κατατακτήριες και από τον πρώτο γύρο όλα έδειχναν σε αρμονία με το μονοθέσιο. Αυτό μας επέτρεψε να πιέσουμε περισσότερο. Είμαι πολύ χαρούμενος που βρίσκομαι στην pole position.

Σε αυτό το σιρκουί, μπορείτε γρήγορα να βρείτε τον εαυτό σας να γλιστράει σε συγκεκριμένες στροφές με τα ελαστικά και αυτό μπορεί να σας κοστίσει χρόνο γύρου. Αυτή ήταν η περίπτωσή μας στις ελεύθερες προπονήσεις. Αλλά στις κατατακτήριες, όλα φαίνονταν καλύτερα συνδεδεμένα . »

Ο Verstappen μόνος στον κόσμο

F1 Άμπου Ντάμπι:  Έτσι, ο Ολλανδός βρίσκεται στην 8η θέση στην κατάταξη για τις περισσότερες pole positions στη Formula 1 , με κυρίαρχο επί του παρόντος τον Lewis Hamilton που φτάνει στο 104. Τώρα ισόβαθμος με τον Nigel Mansell, ο Super Max βρίσκεται στα τακούνια δύο θρύλων αυτού του αθλήματος: του Alain Prost. και ο Τζιμ Κλαρκ. Ούτε περισσότερο, ούτε λιγότερο.

Ο Γάλλος και ο Βρετανός θα είναι τα επόμενα θύματα του Max Verstappen που θα μπορούσαν να τους ταιριάξουν στο Μπαχρέιν για την πρώτη συνάντηση της σεζόν 2024 (29 Φεβρουαρίου – 2 Μαρτίου) και να τους ξεπεράσουν στη Σαουδική Αραβία το επόμενο Σαββατοκύριακο.

Για να διεκδικήσουμε τις υψηλότερες θέσεις, ο δρόμος θα είναι λίγο μεγαλύτερος γιατί μετά τον Alain Prost και τον Jim Clark ο επόμενος στόχος είναι ο Sebastian Vettel με 57 pole positions.

Ο οδηγός της Red Bull, Max Verstappen, σημείωσε pole position στα προκριματικά του Grand Prix του Άμπου Ντάμπι στην πίστα Yas Marina.

Ο τρεις φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής ανέκαμψε μετά από μια νευρική τελευταία προπόνηση για να διεκδικήσει την pole, με τον οδηγό της Ferrari, Charles Leclerc να βρίσκεται δεύτερος και τον πρωτάρη της McLaren, Oscar Piastri, τρίτο.

Αυτοί είναι οι κύριοι νικητές και ηττημένοι από την τελευταία προκριματική περίοδο της F1 Grand Prix του Άμπου Ντάμπι  2023…

Νικητές

Μαξ Φερστάπεν

Θα είναι εντάξει το βράδυ. Είναι πάντα αυτές τις μέρες όσον αφορά τον Verstappen και τη Red Bull.

Υπήρχαν αποχρώσεις της Σιγκαπούρης καθ’ όλη τη διάρκεια της προπόνησης, ο Verstappen παραπονέθηκε για υποστροφή (Παρασκευή), στη συνέχεια υπερστροφή (Σάββατο), με λίγο άλμα ποτέ πολύ μακριά.

F1 Άμπου Ντάμπι:  Τρεις προσαρμογές στη ρύθμιση της ανάρτησης έγιναν μόνο στα πρώτα 45 λεπτά του FP3, ο Max έσφιξε ένα άλλο αφού εγκατέλειψε μια άλλη προσπάθεια – και στρίμωξε σε μια ακόμη αλλαγή της ανάρτησης – πριν την ολοκλήρωση της συνεδρίας.

Ωστόσο, είναι και πάλι εδώ, πανηγυρίζοντας την 13η pole position –ναι, αγαπητοί παιδαγωγοί, το Spa του ανήκει παρά την ποινή του grid– σε 22 γύρους το 2023, αφού έμοιαζε χαμένος για απαντήσεις μόλις λίγες ώρες νωρίτερα.

Ο Toto Wolff συχνά παρατήρησε κατά τη διάρκεια των ετών κυριαρχίας της ομάδας του ότι η Mercedes ήταν στα πιο θανατηφόρα όταν φαινόταν πιο ευάλωτη. Τώρα το ίδιο ισχύει και για τη συνεργασία Verstappen/Red Bull.

Απόλυτα τρομερό.

Και, κατά κάποιο τρόπο, ποτέ δεν αμφιβάλλεις.

Charles Leclerc

Ο Charles Leclerc είχε τους επικριτές του το 2023, ωστόσο, καθώς η σεζόν εισήλθε στα τελευταία της στάδια, υπήρξαν σίγουρα σημάδια ότι ανέβαινε ξανά.

Έχοντας λυπηθεί για τον εαυτό του στις αρχές της σεζόν, απογοητευμένος που η Ferrari του είχε αρνηθεί ένα μονοθέσιο για να αγωνιστεί για τον τίτλο, έμοιαζε περισσότερο με τον παλιό, εκρηκτικό εαυτό του μετά την αναβάθμιση του ορόφου στη Suzuka, θέτοντας τρεις pole position στο τέσσερις προηγούμενους αγώνες.

Είναι τιμή για τον Λεκλέρκ που έφτασε σε ένα δέκατο και μισό από τη διεκδίκηση ενός ακόμη pole εδώ, καθώς φοβόταν ότι θα συμμετάσχει στον συμπαίκτη του για να αποκλειστεί νωρίς στη συνεδρία.

Ακόμη πιο εντυπωσιακό, ίσως, αφού η Ferrari έδωσε σαφή έμφαση στον αγωνιστικό ρυθμό έναντι των κατατακτήριων στην τελική πρακτική – βασίζοντας σχεδόν όλο το τρέξιμο γύρω από το μεσαίο ελαστικό.

Αυτή η εργασία για το σπίτι θα πρέπει να αποφέρει οφέλη σε έναν αγώνα στον οποίο η διαχείριση ελαστικών θα είναι το κλειδί, ο Leclerc βάζει τη Ferrari σε προνομιακή θέση να πάρει τη δεύτερη θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών μακριά από τη Mercedes.

Όσκαρ Πιάστρι

F1 Άμπου Ντάμπι: Ο Πιάστρι είχε στειρωθεί τις εβδομάδες από τότε που κέρδισε την πρώτη του νίκη στη F1 στον αγώνα σπριντ του Κατάρ.

Με το πρόγραμμα να οδηγεί τη F1 στην Αμερική και με ένα σωρό πίστες που δεν είχε ξαναδεί, το χάσμα στην εμπειρία μεταξύ του Πιάστρι και του Λάντο Νόρις αποκαλύφθηκε στο Όστιν, στο Μεξικό και στη Βραζιλία.

Το Άμπου Ντάμπι, ωστόσο, είναι πιο οικείο έδαφος και ο Πιάστρι είναι ακριβώς εκεί ψηλά, στριμώχνοντας το στυλ του συμπαίκτη του.

Τρίτος στο grid, μια μέρα που ο Norris έκανε άλλο ένα λάθος με την πίεση, απλώς προσθέτει στην απόδειξη ότι ο Piastri είναι ο άνθρωπος που έρχεται στη McLaren.

Γιούκι Τσουνόντα

Ο AlphaTauri μίλησε με αισιοδοξία ότι κέρδισε την Williams στην έβδομη θέση στο Πρωτάθλημα στο συγκρότημα στο Άμπου Ντάμπι, αλλά η ανατροπή ενός ελλείμματος επτά πόντων φαινόταν δύσκολο να ζητηθεί για μια ομάδα της οποίας η κορυφαία βαθμολογία αυτή τη σεζόν ήταν έξι πόντους στο Μεξικό.

Αλλά η ομάδα των νεανικών της Red Bull έχει μερικά χαρτιά τζόκερ να παίξει εδώ, όχι μόνο σε σχήμα αναβαθμισμένου ορόφου που έχει γρήγορη διαδρομή σε αυτόν τον αγώνα αλλά και στον ειδικό του Άμπου Ντάμπι, Yuki Tsunoda.

Η τέταρτη θέση στον αγώνα του 2021 παραμένει το καλύτερο αποτέλεσμα της καριέρας του Tsunoda στη F1 – αν και τα περισσότερα βλέμματα κοιτούσαν αλλού εκείνη την ημέρα για κάποιο λόγο – με τον Yuki να ξεπερνάει άνετα τον πρώην συμπαίκτη του Pierre Gasly εδώ πέρυσι.

Ηττημένοι

Λάντο Νόρις

F1 Άμπου Ντάμπι:  Το να κριτικάρεις τον Λάντο Νόρις είναι σαν να βγάζεις τα φτερά από μια πεταλούδα και φέρνει λίγη απόλαυση, αλλά αυτό τώρα εξελίσσεται σε μια αρκετά ανησυχητική – και δυνητικά περιοριστική για την καριέρα – συνήθεια.

Ο Νόρις ήταν σχεδόν απαρηγόρητος μετά από λάθη κατάταξης στο Κατάρ, έναν γύρο στην τελευταία στροφή και δημιούργησε ένα ξεκάθαρο μονοπάτι για τον συμπαίκτη του Piastri να διεκδικήσει τη νίκη – οποιαδήποτε νίκη – ο Lando λαχταρούσε τόσο πολύ.

Οι οδηγοί της F1 πάντα ορκίζονται να μάθουν από τα λάθη τους – και ο Lando είναι από τους πιο αυτοκριτικούς από όλους – ωστόσο είναι δύσκολο να διορθωθούν τα λάθη όταν ορισμένα ελαττώματα είναι τόσο βαθιά ριζωμένα στη σύνθεση ενός οδηγού.

Ο τελευταίος του γύρος Q3 ήταν σχεδόν τέλειος μέχρι που ξαφνικά δεν ήταν, ο Norris έκανε ένα ασύλληπτο λάθος στη μία γωνία του γύρου όπου τα λάθη είναι σχεδόν αδιανόητα.

Το φύσηξε. Πάλι. Και βυθίστηκε σε μια ακόμη κρίση εμπιστοσύνης που έκανε δικό του.

Είναι πλέον πιο ξεκάθαρο από ποτέ ότι η ιδιοσυγκρασία του κινδυνεύει να τον κρατήσει πίσω.

F1 Άμπου Ντάμπι: Λιούις Χάμιλτον

«Χρειάζεται κάποια καλή πορεία για να μην μπω στο Q3», μύρισε ο Lewis Hamilton μετά την πτώση στο Q2, αλλά αυτό γίνεται αρκετά συχνό φαινόμενο αυτές τις μέρες.

Επτά ημέρες μετά την πρόκριση στην 11η θέση στο Λας Βέγκας, επέστρεψε ξανά εκεί, απλά ανίκανος να ξεπεράσει τους περιορισμούς του μονοθεσίου W14 τόσο αποτελεσματικά όσο ο George Russell.

Το πραγματικά ανησυχητικό; Αυτή τη φορά δεν ήταν μεγάλη έκπληξη, καθώς ο Hamilton παραδέχτηκε μετά την προπόνηση της Παρασκευής ότι θα ήταν επίτευγμα να γίνει το Q3.

Όταν επέστρεψαν στον τόπο του εγκλήματος, ίσως αυτή η συνεδρία υπογράμμισε τις διαφορετικές κατευθύνσεις στις οποίες κατευθύνθηκαν οι καριέρες του Βερστάπεν και του Χάμιλτον από εκείνο το βράδυ του 2021.

Ενώ ο Verstappen και η Red Bull είναι σε θέση να ξεφύγουν με επιτυχία από κολλώδεις καταστάσεις, ο Hamilton και η Mercedes απλώς κατεβαίνουν όλο και πιο βαθιά στην τρύπα.

Κάρλος Σάιντζ

F1 Άμπου Ντάμπι:  Αν ο Leclerc μοιάζει περισσότερο με τον παλιό του εαυτό, δυστυχώς ο Carlos Sainz μοιάζει περισσότερο με τον εαυτό του – τουλάχιστον αυτό το Σαββατοκύριακο.

Δεν μπορούσε να κάνει τίποτα για το χαλαρό κάλυμμα του φρεατίου στο Βέγκας και, υπό τις περιστάσεις, το γεγονός ότι έτρεξε τον Leclerc τόσο σκληρά στις κατατακτήριες εκεί – σαν να υπενθύμισε τι θα μπορούσε να είχε πετύχει με μια καθαρή διαδρομή – ήταν εξαιρετικό.

Ωστόσο, ήταν αδύναμος μέχρι στιγμής αυτό το Σαββατοκύριακο, η συντριβή του στο FP2 δεν ήταν απλώς μια συνάρτηση ενός χτυπήματος στην πίστα και του ταραχώδους αέρα από το μονοθέσιο μπροστά –όπως υπαινίχθηκε στη συνέχεια– αλλά ίσως και της απότομης, αιχμηρής τεχνικής του, που τον έκανε πιο ευάλωτοι από τους περισσότερους στο να πιαστούν έξω.

Τα σημάδια ήταν εκεί και στην τελική προπόνηση, ο Sainz ήταν τελευταίος ακόμα και όταν η Ferrari μεταπήδησε στα προκριματικά sims αργά καθώς ο Leclerc μπήκε στην πρώτη πεντάδα.

Όπως την Παρασκευή, ο Carlos επεσήμανε γρήγορα άλλους παράγοντες – την κίνηση, που θα το κάνει – για την έξοδό του στο πρώτο τρίμηνο, αλλά θα ήταν καλό να κοιτάξει λίγο πιο κοντά στο σπίτι.

Η καλύτερη σεζόν του μέχρι σήμερα τελειώνει με απογοητευτικό τρόπο.

Σέρχιο Πέρεθ

F1 Άμπου Ντάμπι:  Σε βλέπουμε εκεί κάτω, Sergio, στην ένατη, πίσω από έναν AlphaTauri και έναν Haas στο grid και ένα τεράστιο επτά δέκατα πιο αργό από τον Verstappen στο Q3.

Έχοντας κατακτήσει τη δεύτερη θέση στο Βέγκας, ο Perez μπορεί να έπεισε τον εαυτό του ότι η πίεση είναι μειωμένη για το Άμπου Ντάμπι – αλλά η πίεση δεν είναι ποτέ πραγματικά χαμηλά σε ένα αυτοκίνητο τόσο καλό όσο το RB19.

Αρχικά βελτιώθηκε σε ένα αξιοσέβαστο πέμπτο στον τελευταίο γύρο του Q3, μειώνοντας τη διαφορά από τον Verstappen στα 0,423 δευτ., αλλά μια διαγραφή γύρου για όρια πίστας στη στροφή 1 – όλων των θέσεων – τον ​​οδήγησε πίσω τέσσερις θέσεις.

Οι μόνοι δύο αγώνες όπου ο Perez προκρίθηκε στον Verstappen αυτή τη σεζόν; Η Τζέντα, όπου ο Max υπέστη βλάβη στον άξονα μετάδοσης κίνησης στο Q2, και το Μαϊάμι, όπου τον έπιασε μια κόκκινη σημαία.

Χωρίς μερικές τεράστιες φέτες τύχης, ο Perez θα κοιτούσε ένα ολόλευκο – συγγνώμη, πορτοκαλάδα – το 2023.

Logan Sargeant

Άμπου Ντάμπι:  Ω, Sarge. Ακριβώς καθώς άρχιζε να κοιτάζει επιτέλους το σπίτι του στη F1 πηγαίνει και κάνει κάτι τέτοιο, παραβιάζοντας τα όρια πίστας τόσο συχνά στο Q1 που κατέληξε χωρίς χρόνο στο ταμπλό.

Ακόμη πιο απογοητευτικό για τους Williams και James Vowles καθώς ο ρυθμός ήταν εκεί, ο Sargeant κατετάγη όγδοος και σε απόσταση τριών δέκατων από τον συμπαίκτη του Alex Albon στον 3ο FP.

Θύμιζε τις κατατακτήριες στη Τζέντα, τον δεύτερο αγώνα της σεζόν, όπου ο Sargeant δεν μπορούσε να ανακάμψει αφού είχε διαγραφεί ένας γύρος νωρίς στη συνεδρία και έφυγε με τον ταχύτερο γύρο που ήταν 30 δευτερόλεπτα μακριά από τον ρυθμό.

Κάτι που, με την ομάδα να παίρνει την τελική απόφαση για το μέλλον του τις επόμενες εβδομάδες, θέτει το βασικό ερώτημα που πρέπει να απαντήσει ο Vowles: πόσο έχει αναπτυχθεί ο Sarge κατά τη διάρκεια της σεζόν του ντεμπούτου;

Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα:

Exit mobile version