ENGINE POWER

Ο Oliver Oakes μιλά για την ανακάλυψη της F1 με την Alpine

Ορισμένος επικεφαλής της ομάδας Enstone για να αντικαταστήσει τον Bruno Famin το περασμένο καλοκαίρι, ο Oliver Oakes ανακάλυψε τον νέο του ρόλο τις τελευταίες εβδομάδες στην Alpine, αυτός που ήταν πιο συνηθισμένος στις κατηγορίες νεανίδων με τη Hitech.

o-oliver-oakes-mila-gia-tin-anakalipsi-tis-f1-me-tin-alpine
Συντάκτης: Μιχάλης Κοντιζάς Χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά

Με τα 36 του χρόνια και την άνευ όρων αγάπη του για αυτό το άθλημα, «το μόνο πράγμα που (αυτός) ξέρει πραγματικά πώς να κάνει» , ο Oliver Oakes βρέθηκε στο επίκεντρο τις τελευταίες εβδομάδες, όταν ορίστηκε αρχηγός της ομάδας του « Alpine» αντικαθιστώντας τον Μπρούνο Φάμιν. που είχε αυτόν τον ρόλο από το καλοκαίρι του 2023. Σε μια περίοδο καταιγίδας ανάμεσα στις πολυάριθμες αποχωρήσεις στελεχών, το σταμάτημα του κινητήρα της Renault από το 2026 και την αδυσώπητη αθλητική υποβάθμιση, η ομάδα ‘ Enstone ανακάλυψε τις μεθόδους του νέου του αφεντικού, που αφιέρωσε χρόνο για να προσαρμοστεί σε αυτό το νέο περιβάλλον.

«Ο Τότο είπε κάτι πολύ αστείο », είπε ο Όουκς στα ΜΜΕ της F1 . “Είπε, “είναι καλό να έχουμε λίγο νέο αίμα ανάμεσα σε εμάς τους δεινόσαυρους!” » Πέθανα στα γέλια, ήταν ωραίο εκ μέρους του που ήταν τόσο φιλόξενος. Οι άνθρωποι στο σπίτι δεν βλέπουν συχνά αυτό το μέρος της F1 – πόσο δεμένοι είναι οι άνθρωποι, πόσοι τόσοι άνθρωποι έχουν ανέβει στις τάξεις μαζί με διαφορετικούς τρόπους. Νομίζω ότι είναι πολύ ωραίο. »

Oliver Oakes, όπως στο F2, αλλά μεγαλύτερο

Ο δεύτερος νεότερος αρχηγός ομάδας στην ιστορία της F1 πίσω από τον Κρίστιαν Χόρνερ, ο Όλιβερ Όουκς είχε μέχρι τότε συνηθίσει το καρτ , του οποίου ήταν παγκόσμιος πρωταθλητής το 2005, αλλά κυρίως στα μονοθέσια , αφού συνίδρυσε το Γκραν Πρι της Hitech το 2015 και είναι εξελίσσοντας την ομάδα του με μεγάλη ταχύτητα εξελίσσοντάς την και φέρνοντάς την σε όλα τα κορυφαία πρωταθλήματα, από το F2 μέχρι το βρετανικό F4 και F3 . Αναλαμβάνοντας τη θέση του τον περασμένο Αύγουστο στον στάβλο με βέλη A, ο Oakes συνειδητοποίησε γρήγορα ότι ήταν η ίδια δουλειά χαμηλότερα στις κατηγορίες, αλλά ότι κάλυπτε ακόμη μεγαλύτερη περίμετρο.

«Πολλά είναι για τους ανθρώπους και τις επιδόσεις », λέει. «Χαμογελώ γιατί ανεξάρτητα από την κατηγορία, αυτά είναι τα δύο θεμελιώδη πράγματα. Προφανώς υπάρχουν πολλά περισσότερα πράγματα να κάνουμε στη F1. Δεν θέλω ποτέ να είμαι συγκαταβατικός, αλλά η F1 είναι πολύ πιο περίπλοκη, ειδικά όταν πρόκειται για χρονοδιαγράμματα για βελτίωση και αλλαγή. »

Η μετάβαση από τις φόρμουλες μίας κατασκευής στη Formula 1 διδάσκει υπομονή, τα κέρδη στην απόδοση που πρέπει να επιτευχθούν είναι τεράστια, αλλά σύμφωνα με ένα χρονοδιάγραμμα που είναι γενικά αρκετά μεγάλο. «Μερικά πράγματα είναι τα ίδια όπως στα juniors – έχετε ένα Σαββατοκύριακο όπου δυσκολεύεστε να τοποθετήσετε τα μπροστινά ελαστικά και το επόμενο Σαββατοκύριακο έχετε κάνει πολλή δουλειά στο εργοστάσιο για να προσπαθήσετε να βελτιώσετε την κατάσταση. Έπειτα, υπάρχουν πολύ διαφορετικά και πολύ πιο σημαντικά πράγματα, είτε πρόκειται για ένα στοιχείο του μονοθεσίου που ξέρουμε ότι θέλουμε να βελτιώσουμε για την επόμενη χρονιά, αλλά χρειάζεται πολύς χρόνος για να το κάνουμε σωστά, και είναι διαφορετικό. Θα έλεγα ότι είναι όπως αναμενόταν. »

Συνδεδεμένος με τον Flavio Briatore στο τιμόνι της ομάδας, ο Oliver Oakes εξέφρασε επίσης την ευτυχία του που εργάστηκε δίπλα σε ένα αγόρι με τόσο κίνητρα με εμπειρία που δεν έχει. «Είναι υπέροχο να δουλεύεις μαζί του, να μπορείς να αναπηδήσεις τις ιδέες του », λέει. «Η F1 έχει αλλάξει, αλλά οι βασικές αρχές είναι οι ίδιες. Νομίζω ότι είναι πολύ καλός στο να μου το θυμίζει αυτό. Όταν είστε νέοι, μπορείτε να πάτε πολύ μακριά προς την άλλη κατεύθυνση, επομένως είναι χρήσιμο. » Το μόνο που μένει για το δίδυμο είναι να επιβεβαιώσει όλα αυτά τα καλά λόγια με συγκεκριμένα αποτελέσματα στην πίστα, ώστε η Alpine τουλάχιστον να ξαναβρεί τα συνηθισμένα της στάνταρ.

Δες  όλη την επικαιρότητα της μηχανοκίνησης στο Engine Power

Exit mobile version