F1 in Schools: Πραγματοποιήθηκε στο φανταστικό Resorts World Sentosa της Σιγκαπούρης, ο Παγκόσμιος Τελικός Aramco F1 in Schools 2023 ήταν ο μεγαλύτερος και καλύτερος μας μέχρι σήμερα! Με 68 ομάδες να συμμετάσχουν σε τρεις ημέρες, η διοργάνωση ήταν γεμάτη δράση και ενθουσιασμό, καθώς τα πιο λαμπρά νεαρά μυαλά του κόσμου διαγωνίστηκαν για τη θέση τους στο βάθρο της F1 in Schools.
“Ο Παγκόσμιος Τελικός της F1 in Schools ήταν το γεγονός μιας ζωής και είμαστε τόσο ευγνώμονες για την ευκαιρία να εκπροσωπήσουμε την Αυστραλία στην παγκόσμια σκηνή. Η ιστορία μας διήρκεσε πέντε χρόνια, ξεκινώντας από την Αναπτυξιακή Κατηγορία και κορυφώθηκε σε έναν αξέχαστο διαγωνισμό έναντι 52 ταλαντούχες ομάδες στο εμβληματικό Silverstone Circuit. Καθώς σκεφτόμαστε το ταξίδι μας, μεταβιβάζουμε τη δάδα στην επόμενη γενιά καινοτόμων. Σε όλους όσους αγωνίζονται στη Σιγκαπούρη φέτος, σας ευχόμαστε καλή τύχη. Απολαύστε τη μαγεία.” Team Hydron, Aramco F1 in Schools 2022 Worlds Finals Champions
Επιτυχημένη ήταν η συμμετοχή των Ελλήνων μαθητών στους 18ους Παγκόσμιους Τελικούς του STEM διαγωνισμού F1 in Schools.
F1 in Schools: Οι αγώνες διενεργήθηκαν στην Σιγκαπούρη, με τη συμμετοχή 68 ομάδων από 28 χώρες από όλο τον κόσμο. Παγκόσμια πρωταθλήτρια ανακηρύχθηκε η ομάδα Recoil Racing από την Γερμανία, στην 2η θέση κατατάχθηκε η ομάδα Propulsion από την Αυστραλία και στην 3η θέση η ομάδα Nightingale από την Αγγλία.
– Στην 11 θέση κατατάχθηκε η ελληνοκυπριακή ομάδα διεθνούς συνεργασίας Wave Racing αποτελούμενη από μαθητές από την Ελληνογερμανική Αγωγή στην Αττική και το English School, Nicosia, Cyprus.
– Στην 12 θέση κατατάχθηκε η ομάδα Aelos αποτελούμενη από μαθητές από το Κολλέγιο Ανατόλια στη Θεσσαλονίκη και το 2ο Γενικό Λύκειο Ξάνθης.
Επίσης, η ομάδα μας Wave Racing κέρδισε το βραβείο “Best International Collaboration Team” και η ομάδα μας Athena Racing κέρδισε το βραβείο “FIA Women in Motorsport Award”. Εκτός από τις παραπάνω πολύ μεγάλες επιτυχίες, άλλη μια ομάδα μας η Vela αποτελούμενη από μαθητές από την Σχολή Μωραΐτη στην Αττική και από το Γενικό Λύκειο Ξυλοκάστρου ήταν προτεινόμενη για το βραβείο: “Innovative Thinking Award”.
Παράλληλα οι ελληνικές ομάδες είχαν την ευκαιρία να βρεθούν στα paddock και στα πιτ της Μαρίνα Μπέι της Σιγκαπούρης, να συναντήσουν οδηγούς της Formula 1 αλλά να λάβουν και πολύτιμες συμβουλές από τον Διευθυντή Formula 1 στην Παγκόσμια Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, Νικόλα Τομπάζη.
- Βιολογικός καθαρισμός αυτοκινήτου: Ένας δολοφόνος έξω απ΄ το σπίτι σου
- Χίλιος Αναστάσιος μέσα στις 10 πιο σημαντικές προσωπικότητες της Ελληνικής Ναυτιλίας
- 5 +1 βόμβες μεταγραφικές κινήσεις που συγκλόνισαν το MotoGP
- Wolf: O George Russell είναι το μέλλον της F1 και της Mercedes
- MotoGP Ινδονησία: O Bagnaia κερδίζει, το πρωτάθλημα αλλάζει ξανά
F1 in Schools: Το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ) υποστήριξε με δωρεά του τη συμμετοχή των ελληνικών ομάδων που έλαβαν μέρος και στους φετινούς παγκόσμιους τελικούς αγώνες του F1 in Schools 2023, με σκοπό να ενθαρρύνει τη συμμετοχή περισσότερων μαθητών στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα και την εκπαίδευσή τους πάνω σε καινοτόμες εφαρμογές STEM.
Ο Εθνικός Συντονιστής του προγράμματος F1 in Schools σε Ελλάδα και Κύπρο, Δημήτρης Πολυματίδης, δήλωσε: «Η επιτυχία των Ελλήνων μαθητών μας κάνει πολύ χαρούμενους και αποδεικνύουν τις τεράστιες ικανότητες που έχουν οι νέοι της χώρας μας σε κρίσιμους τομείς αιχμής και καινοτομίας. Το F1 in Schools είναι ένα από τα πιο ολοκληρωμένα διαθεματικά προγράμματα στο κόσμο, εγκεκριμένο και από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) του Υπουργείου Παιδείας. Η συμμετοχή στο πρόγραμμα βοηθά τα παιδιά στην ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων μέσω των τεχνολογιών STEM και να καλλιεργήσουν δεξιότητες του 21ου αιώνα, όπως αυτή της κριτικής σκέψης, συνεργασίας, επικοινωνίας, δημιουργικότητας και επίλυσης προβλήματος».
Εμπειρία ζωής για τους μαθητές η συμμετοχή τους στο «F1 in Schools» στη Σιγκαπούρη
Μια μοναδική εμπειρία ζωής βίωσαν μαθητές και καθηγητές που συμμετείχαν στον παγκόσμιο τελικό διαγωνισμό «F1 in Schools», που διεξήχθη από 8 έως 15 Σεπτεμβρίου στη Σιγκαπούρη και εκπροσώπησαν την Ελλάδα, καταλαμβάνοντας μάλιστα τη 12η θέση ανάμεσα σε 68 ομάδες από 29 χώρες από ολόκληρο τον κόσμο.
Η συνεργασία μαθητών και εκπαιδευτικών ενός δημόσιου κι ενός ιδιωτικού σχολείου αποδείχθηκε απόλυτα πετυχημένη, καθώς έδωσε σε όλους τη δυνατότητα τα ταξιδέψουν στην ασιατική χώρα για να διαγωνιστούν, να συνεργαστούν και να επικοινωνήσουν με μαθητές και εκπαιδευτικούς από ολόκληρο τον κόσμο.
Ο λόγος για την ομάδα συνεργασίας AEOLOS Racing Team, που δημιούργησαν μαθητές και καθηγητές του 2ου ΓΕΛ Ξάνθης και του Κολεγίου Ανατόλια της Θεσσαλονίκης. Τα δυο σχολεία, αφού προκρίθηκαν στον περσινό πανελλήνιο διαγωνισμό, εκπροσώπησαν επάξια τη χώρα μας στον φετινό παγκόσμιο διαγωνισμό, στη Σιγκαπούρη. Συνεργάστηκαν άριστα μεταξύ τους δημιουργώντας τη δική τους μινιατούρα αγωνιστικό αυτοκίνητο, τον AEOLOS, με το οποίο και συμμετείχαν στον παγκόσμιο διαγωνισμό.
Εμπειρία ζωής η συμμετοχή στον διαγωνισμό F1 in Schools
Μαθητές και καθηγητές συμφωνούν απόλυτα πως η συμμετοχή τους στον κορυφαίο αυτό διαγωνισμό τεχνολογίας και μάρκετινγκ αποτελεί μια εμπειρία ζωής. «Νιώθω μεγάλη ικανοποίηση που αντίκρισα από κοντά τα αμάξια της Formula 1, πράγμα που αποτελούσε παιδικό μου όνειρο» τονίζει, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο Ελισαίος Γκίκας, ενώ ο Οδυσσέας Καλαϊτσίδης προσθέτει: «νιώθω περήφανος για τις γνώσεις και τις δεξιότητες που αποκόμισα, όπως η συνεργατικότητα, ο επιχειρηματικός τρόπος σκέπτεσθαι και πολλά άλλα χρήσιμα και καινούργια».
Η Μαρία Μπαλαφούτη δηλώνει πολύ τυχερή που κατάφερε να είναι ένα από τα παιδιά που εκπροσώπησε την Ξάνθη σε έναν τόσο μεγάλο και σπουδαίο διαγωνισμό, στην άλλη άκρη της Γης. Παρόμοια αισθήματα χαράς και περηφάνιας ένιωσε η Δέσποινα Παπαδοπούλου καθώς κρατούσε ψηλά τη σημαία και εκπροσωπούσε την Ελλάδα και την Ξάνθη, ενώ μαζί με τον Στράτο Πεχλιβάνη επισημαίνουν πως αν γυρνούσαν τον χρόνο πίσω, θα ήθελαν να κάνουν ξανά όλο αυτό το ταξίδι από την αρχή.
Ο Νάσος Παπασαραφιανός, υπεύθυνος μάρκετινγκ και επικοινωνίας της AEOLOS, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ εκφράζει την υπερηφάνεια που νιώθει για τη μεγάλη διάκριση σημειώνοντας πως «παρά το γεγονός ότι υπήρχε αυξημένος ανταγωνισμός και ρεκόρ συμμετοχών, αποκομίσαμε πολλές γνώσεις και εμπειρίες, που θα μας βοηθήσουν στην προσπάθειά μας να γίνουμε ακόμη καλύτεροι».
Παράδειγμα ευγενούς άμιλλας, συναδέλφωσης και ειρηνικής συνύπαρξης
F1 in Schools: Οι καθηγητές συμπληρώνουν πως το σημαντικότερο όφελος των παιδιών ήταν η γνωριμία και η ώσμωση με δεκάδες άλλα μαθητές από τόσες ομάδες και πολλές διαφορετικές χώρες. «Τώρα, τα παιδιά μας είναι φίλοι στα κοινωνικά δίκτυα με παιδιά από την Αυστραλία, τη Σαουδική Αραβία, την Ευρώπη, το Μεξικό, τη Βραζιλία και τόσες άλλες χώρες» αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Αλέξανδρος Δημαράς, ο οποίος στήριξε έμπρακτα τα παιδιά και μεταφέρει ένα στιγμιότυπο από τη συνεργασία των παιδιών που περισσότερο από ποτέ γίνεται τραγικά επίκαιρο αυτές τις μέρες.
«Σε μια από τις διαγωνιστικές εμφανίσεις τους (οι ομάδες εμφανίζονταν σε ζευγάρια)», σημειώνει ο κ. Δημαράς, «οι μαθητές του AEOLOS βγήκαν στη σκηνή παρουσίασης με μια ομάδα της Σαουδικής Αραβίας, με την οποία είχαν αναπτύξει πολύ καλή σχέση τις προηγούμενες μέρες. Καθώς έβγαιναν, η μία ομάδα κουνούσε τη σημαία της άλλης. Πλάι πλάι ο Σταυρός και το Κοράνι, που είναι αποτυπωμένα στις δύο σημαίες. Τι πιο ζωντανό παράδειγμα ευγενούς άμιλλας, συναδέλφωσης, και ειρηνικής συνύπαρξης;».
«Ο διαγωνισμός F1 in Schools είναι από τους πιο συναρπαστικούς διαγωνισμούς STEM στον κόσμος» επισημαίνει, από την πλευρά της, η Δρ. Ηρώ Κολιάκου, συντονίστρια προγραμμάτων STEM του Κολεγίου Ανατόλια και μία από τις εκπαιδευτικούς που καθοδήγησαν την ομάδα AEOLOS. «Όλοι οι μαθητές και μαθήτριες», τονίζει, «δούλεψαν πολύ σκληρά για να φτάσουν στον παγκόσμιο τελικό της Σιγκαπούρης, όπου είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν τη δουλειά τους σε ειδικούς από όλο τον κόσμο, τόσο από τον τομέα της Μηχανικής, όσο και από τους τομείς του project management και του marketing. Συναντήθηκαν και συνομίλησαν με μηχανικούς, οδηγούς και εκπροσώπους όλων των ομάδων της F1 και παρακολούθησαν από κοντά το Grand Prix της Σιγκαπούρης».
Τεχνολογία και τεχνητή νοημοσύνη στην υπηρεσία της μάθησης
Πρέπει να σημειωθεί πως ο θεσμός «F1 in Schools» αποτελεί έναν από τους κορυφαίους διαγωνισμούς STEM παγκοσμίως, όπου οι μαθητές καλούνται να συνδυάσουν γνώσεις των Θετικών Επιστημών (Science), της Τεχνολογίας (Technology), της Μηχανικής (Engineering) και των Μαθηματικών (Mathematics), προκειμένου να παραγάγουν ένα συγκεκριμένο αποτέλεσμα.
Στο πλαίσιο του F1 in Schools οι μαθητές κατασκευάζουν ένα μίνι μοντέλο αγωνιστικού αυτοκινήτου τύπου Formula 1 που πληροί συγκεκριμένες αυστηρές προδιαγραφές και καλείται παίρνοντας ώθηση από μια αμπούλα πεπιεσμένου αέρα και βάσει των κανόνων της αεροδυναμικής να πετύχει τον καλύτερο χρόνο πάνω σε μια συγκεκριμένη πίστα. Ταυτόχρονα, οι μαθητές κρίνονται για τα υλικά που χρησιμοποίησαν, τις μεθόδους προώθησης της ομάδας τους, την ικανότητα εξεύρεσης πόρων και χορηγών, δίνοντας συνεντεύξεις στους κριτές για όλα τα παραπάνω και μέσα από αυτό το σύνθετο πλέγμα βγαίνει η τελική κατάταξη των ομάδων.
Ποιοι αποτελούσαν την ομάδα AEOLOS F1 in Schools
Το F1 in Schools περιλαμβάνει αγώνες που διεξάγονται κάθε χρόνο σε περιφερειακό και εθνικό επίπεδο. Οι νικήτριες ομάδες εκπροσωπούν τη χώρα τους σ’ ένα παγκόσμιο τελικό, που υποστηρίζεται από τη Formula 1 και τη FIA και διενεργείται κάθε χρόνο στο περιθώριο ενός Grand Prix Formula 1. Ο διαγωνισμός διοργανώνεται στην Ελλάδα από το 2012, και είναι εγκεκριμένος από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής του υπουργείου Παιδείας.
Τα μέλη της ομάδας AEOLOS αποτελούσαν οι μαθητές: Φίλιππος Βρύζας, Χρύσα Καραβασίλη, Νάσος Παπασαραφιανός, Νικόλας Δημόκας, Αγάπη Κεχαγιά, Μαρία Καλπάκη, Νάγια Παπασαραφιανού, Μάξιμος Μπομπορίδης και Κωνσταντίνος Γεροθανάσης (από το Κολλέγιο Ανατόλια), Οδυσσέας Καλαϊτσίδης, Δέσποινα Παπαδοπούλου, Βασιλεία Πάγγου, Στράτος Πεχλιβάνης, Μαρία Μπαλαφούτη, Ελισσαίος Γκίκα και Ζαχαρία Γκοβέση (από το 2o ΓΕΛ Ξάνθης). Επικεφαλής τους ήταν οι σύμβουλοι καθηγητές Όλγα Ορφανίδου, Αλέξανδρος Δημαράς και Δρ Ηρώ Κολιάκου.
Τρεις ελληνικές ομάδες στο Top15 των καλύτερων παγκοσμίως
Παγκόσμια πρωταθλήτρια ανακηρύχθηκε η ομάδα Recoil Racing από την Γερμανία, στην 2η θέση κατατάχθηκε η ομάδα Propulsion από την Αυστραλία και στην 3η θέση η ομάδα Nightingale από την Αγγλία.
Στην 11 θέση κατατάχθηκε η ελληνοκυπριακή ομάδα διεθνούς συνεργασίας Wave Racing αποτελούμενη από μαθητές από την Ελληνογερμανική Αγωγή στην Αττική και το English School, Nicosia, Cyprus.
Στη 12 θέση κατατάχθηκε η ομάδα AEOLOS αποτελούμενη από μαθητές από το Κολέγιο Ανατόλια στη Θεσσαλονίκη και το 2ο Γενικό Λύκειο Ξάνθης.
Στη 13 θέση κατατάχθηκε η ομάδα Athena Racing αποτελούμενη από μαθητές από την Εκπαιδευτική Αναγέννηση στην Αττική και την Εράσμειο Ελληνογερμανική Σχολή επίσης στην Αττική.
Η ομάδα Vitesse διεκδικεί και φέτος μια θέση στους Παγκόσμιους Τελικούς του F1 in Schools
Στις 21/10, στις Σέρρες, η Β’ Φάση του 12ου πανελλήνιου διαγωνισμού F1 in Schools 2023 για τις ομάδες Θεσσαλονίκης.
F1 in Schools: Μία θέση που θα την οδηγήσει, για δεύτερη φορά, στους Παγκόσμιους Τελικούς του διαγωνισμού F1 in Schools το 2024, διεκδικεί η ομάδα “Vitesse” από τη Θεσσαλονίκη, εκπροσωπώντας την Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί.
Ο διαγωνισμός F1 in Schools είναι ένα από τα πιο ολοκληρωμένα διαθεματικά προγράμματα στο κόσμο, εγκεκριμένο από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας, που βοηθά τους μαθητές στην ανάπτυξη δεξιοτήτων STEM. Μέσω του διαγωνισμού, οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα απόκτησης γνώσεων επιχειρηματικότητας, σχεδιασμού και καινοτομίας.
F1 in Schools: Βασικός στόχος των ομάδων είναι ο σχεδιασμός και η κατασκευή ενός αυτοκινήτου F1 σε σμίκρυνση, το οποίο διαγωνίζεται σε πίστα 25 μέτρων. Η οργάνωση και διοίκηση της ομάδας, η οικονομική διαχείριση, η αναζήτηση χορηγών, το branding / marketing και η επικοινωνιακή στρατηγική, είναι ευθύνη των μαθητών.
Έχοντας ιδρυθεί μόλις το 2019, η ομάδα “Vitesse” συμμετέχει στο διαγωνισμό F1 in Schools επί πέντε συναπτά έτη και βρίσκεται σταθερά στην πρώτη δεκάδα των καλύτερων ομάδων της χώρας στους εθνικούς τελικούς. Tο 2021 προκρίθηκε στους Παγκόσμιους Τελικούς στην Αγγλία. Συγκεκριμένα, η ομάδα “Vitesse” κλήθηκε να συνεργαστεί με την ομάδα “Escaping Singularity” από την Κύπρο, δημιουργώντας μια ομάδα διεθνούς συνεργασίας και ήταν υποψήφια για το βραβείο “Best International Collaboration Team”, αποδεικνύοντας στην πράξη το πνεύμα συνεργασίας που τη διέπει.
«Η λέξη “Vitesse” σημαίνει ταχύτητα στα γαλλικά και δικαιολογεί απόλυτα το όνομα της ομάδας μας, που επιδεικνύει τόσο γρήγορη ανοδική πορεία,» τονίζει η μαθήτρια Μαργαρίτα Μαστοράκη, αρχηγός της ομάδας.
Την περσινή χρονιά η ομάδα “Vitesse” κατέκτησε το βραβείο «Γυναικείου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού», καθώς απαρτίζεται κυρίως από κορίτσια. « Η συμμετοχή όλο και περισσότερων κοριτσιών σε STEM διαγωνισμούς, τους δίνει τη δυνατότητα να αποδείξουν τις ικανότητες τους», σημειώνει ο Ιωάννης Σεργετζής, Resource & Funding Manager της ομάδας. Στόχος της ομάδας φέτος, με την πολύτιμη στήριξη των χορηγών της, είναι μια θέση στην τελική πεντάδα των εθνικών τελικών που θα διενεργηθούν στις 21 Οκτωβρίου στις Σέρρες και η πρόκριση στους Παγκόσμιους Τελικούς.
Πηγές : www.mononews.gr/ & www.thessnews.gr/ & www.amna.gr/
Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα:
- Ο Sergio Perez απολογείται σε Christian Horner και Helmut Marko
- Πανελλήνιο Πρωτάθλημα ταχύτητας στις Σέρρες – Αποτελέσματα
- 21o Motor Festival και ο απόηχος δεν σταματά…