ENGINE POWER

O θρυλικός Τάκης Σπαθής, ο Σπάθεν συνεχίζει το ταξίδι του με την norton στον παράδεισο

Ο Τάκης Σπαθής δεν ειναι πια κοντα μας, και τον αποχαιρετήσαμε σήμερα τον θρυλικό “Σπάθεν”, που αγωνιζόταν από τη δεκαετία του '70 με Norton
O θρυλικός Τάκης Σπαθής, ο Σπάθεν συνεχίζει το ταξίδι του με την norton στον παράδεισο

Οι λίγο παλιότεροι θα θυμόμαστε τον αγωνιζόμενο Τάκη Σπαθή, τον θρυλικό “Σπάθεν”, που αγωνιζόταν από τη δεκαετία του ’70 με Norton σε αναβάσεις και σε σιρκουί, όπως το Τατόι, η Κέρκυρα, η Ρόδος (στους δρόμους της πόλης), αλλά και στο Τυμπάκι στην Κρήτη, ή τα Μαριτσά στη Ρόδο και βέβαια και στην Τρίπολη.

Ο Τάκης Σπαθής τα τελευταία χρόνια μέχρι το 1991 αγωνιζόταν με την αγαπημένη του Yamaha TZ250, την οποία έκτοτε είχε στο σαλόνι του. Η Καρδιακή ανεπάρκεια τον ταλαιπωρούσε τον τελευταίο καιρό, αλλά δεν του αφαιρούσε τίποτε από την αγάπη του στους Αγώνες.   Ο Τάκης Σπαθής οδηγάει στους νέους δρόμους του  από το Νεκροταφείο Καισαριανής. Πάει ο Τάκης…

Κάνεις από οσους τον γνώρισαν τις προηγούμενες δεκαετίες, δεν τον γνωρίζει όπως αυτοί που τον έζησαν τις προ-προηγούμενες, πισω στην Αθήνα του 1970, στην προσφυγική συνοικία των Ελληνων-Ρωσσων, στην συνοικία των καλών, εργατικών, παιδιών.

Ο Τάκης Σπαθής και ο αδελφός του, ο Θεόδωρος. Τα καλύτερα και τα πιο εργατικά παιδιά. Ο Θοδωρής, ντόμπρος και προσγειωμένος. Και ο Τάκης με τις τρείς μεγάλες του αγάπες: Τα κορίτσια, την Αlfa Romeo Veloce και τις μοτοσυκλέτες. Τα έζησε και τα χάρηκε και τα τρία όσο λίγοι. Μεχρι το τέλος! Βλέπαμε τον Τάκη με την Βελοτσε, εμείς με τα ποδήλατα, τα Σολεξ και τα Ζακς δυάρια. Μετά ο Τάκης τρελάθηκε με τις μοτοσυκλέτες, κόλλησε στις Εγγλέζικες από τον Νικήτα, τον Γκίκα και την «Μάτσουλα» 500 του, και μπήκε στους αγώνες με την Norton Commando, ή οποία έγινε, με μεράκι και πολύ, σκληρά κερδισμένο, χρήμα, όσο καλύτερη μπορεί να γίνει μια «αγωνιστική» Norton Commando.

O Tακης την δεκαετία του’ 70 έτρεχε στο Τατόϊ, σαν ένας ακόμα πιστός προσκυνητής στο «ναό» της αγωνιστικής μοτοσυκλέτας στην Ελλάδα,  Έφερνε πάντα καλές θέσεις, κέρδισε και αγώνα. Και αργότερα, τα επόμενα χρόνια, προχώρησε στην Ιαπωνική δίχρονη υπεροχή, με ένα όμορφο (και όπως πάντα τέλεια προετοιμασμένο) Yamaha TZ. Ο Τάκης Σπαθής δεν άφησε ποτέ τους αγώνες, μέχρι το τέλος. Είχε ετοιμαστεί και είχε δηλώσει συμμετοχή με το Yamaha του  στο τελευταίο Κλασσικό Τατοϊ της ΦΙΛΠΑ πριν λίγα χρονιά, αλλά ένα απρόσμενο πρόβλημα τον κράτησε εκτός. Ο Τάκης όμως, ήταν παρον, σαν επισκέπτης θεατής, πάντα άψογα ντυμένος και τέλεια ενημερωμένος, σε κάθε αγώνα, σε κάθε εκδήλωση που γινόταν στα Μέγαρα. Με τους παλιούς καλούς του φίλους Τσαλίκη, Κουζουνα, Γεωργακόπουλο, είχε συνεχή επαφή, αλλά το  θεμα ήταν πάντα ένα, ήταν το πάθος, ήταν οι αγώνες μοτοσυκλέτας.

Ο Τάκης Σπαθής δεν είναι πια κοντά μας, και τον αποχαιρετήσαμε σήμερα στις  δέκα μισή το πρωί στην Καισαριανή. Ο Τάκης, που ξεκίνησε σαν ένα όμορφο, καλο, εργατικό παιδί, και έφυγε σαν ένας από τους τελευταίους gentlemen της παλιάς φρουράς της ελληνικής μοτοσυκλέτας, που πλέον, την σαρώνει αδυσώπητα ο χρόνος… Δ.Π. Αρθρο απο motosport.com

takis-spathis-spathen-norton-agones-moto-1970-pethane-thrylos-ton-agonov-circuit

Καλό ταξίδι Τάκεν Σπάθεν

Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα:

 

 

Διαβάσατε το άρθρο με τίτλο «O θρυλικός Τάκης Σπαθής, ο Σπάθεν συνεχίζει το ταξίδι του με την norton στον παράδεισο», όπου αναφέρθηκαν τα παρακάτω #tags (ετικέτες). Για περισσότερα σχετικά άρθρα επιλέξτε παρακάτω.
Post on Facebook Post on X (Twitter) Post on LinkEdin Send this post with WhatsApp Send this post with Viber E-mail Post
Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Μιχάλης Κοντιζάς

Ένας άνθρωπος που δεν γνώριζε τίποτα από τον κόσμο της μηχανοκίνησης αλλά κατάφερε να τον ενώσει στη μεγαλύτερη γιορτή της μηχανοκίνησης στην Ελλάδα στο Motor Festival και να δημιουργήσει την μοναδική τηλεοπτική εκπομπή το Engine Power που προβάλει καθημερινά αθλητές, καθημερινούς ήρωες και πρωταγωνιστές πανελλαδικά. Ένας άνθρωπος που συνεχίζει να νιώθει τίποτα, να νιώθει μηδέν, μπροστά στο μεγαλείο του χώρου και την αστείρευτη αγάπη του κόσμου για την μηχανοκίνηση. Σας παρουσιάζουμε τον Mr Zero... Μιχαήλ Κοντιζά!