Όσα πρέπει να ξέρεις για το Grand Prix της Αυστρίας του 2023
Τα πιο σημαντικά γεγονότα, στατιστικά και ασήμαντα στοιχεία ενόψει του Grand Prix της Αυστρίας του 2023Η Formula 1 επιστρέφει στην Ευρώπη για το Grand Prix της Αυστρίας στο Red Bull Ring. Ενόψει του Σαββατοκύριακου, το Need to Know είναι ο all-in-one οδηγός σας με στατιστικά, ασήμαντα στοιχεία, πληροφορίες και πολλά άλλα. Μπορείτε επίσης να δείτε πώς ψήφισαν οι θαυμαστές χρησιμοποιώντας το προγνωστικό μας παιχνίδι F1 Play .
Με τη μορφή Sprint να παίζεται για δεύτερη φορά αυτή τη σεζόν, οι πρώτες προπονήσεις και οι προκριματικές θα πραγματοποιηθούν την Παρασκευή 30 Ιουνίου, ακολουθούμενες από το Sprint Shootout και το Sprint το Σάββατο 1 Ιουλίου και το Grand Prix την Κυριακή 2 Ιουλίου.
Ζωτικά στατιστικά στοιχεία
- Πρώτο Grand Prix – 1964 (Zeltweg)
- Μήκος διαδρομής – 4.318 χλμ
- Ρεκόρ γύρου – 1m 05.619s, Carlos Sainz, McLaren, 2020
- Οι περισσότερες pole positions – Alain Prost και Max Verstappen (3)
- Περισσότερες νίκες – Niki Lauda, Rene Arnoux, Nelson Piquet και Valtteri Bottas (3)
- Trivia – Το Red Bull Ring της Αυστρίας έχει τις λιγότερες στροφές στο ημερολόγιο της F1, με μόλις 10 στροφές να αποτελούν τη διάταξη
- Στύλος διαδρομής μέχρι τη στροφή 1 σημείο πέδησης – 233 μέτρα
- Οι προσπεράσεις ολοκληρώθηκαν το 2022 – 135
- Πιθανότητα αυτοκινήτου ασφαλείας – 50%*
- Πιθανότητα εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας – 20%*
- Απώλεια χρόνου pit stop – 20,41 δευτερόλεπτα
* Από τους τελευταίους 10 αγώνες στην Αυστρία
FAN VIEW: Ο συνδυασμός ρυθμού αγώνα Max Verstappen/Red Bull το 2023 ήταν μαγικός και, ως εκ τούτου, οι παίκτες του F1 Play είναι εξαιρετικά σίγουροι για τις προοπτικές του ισχύοντος παγκόσμιου πρωταθλητή για την Κυριακή. Στην πραγματικότητα, αυτή η εμπιστοσύνη δεν είναι τίποτα λιγότερο από εκπληκτική με περισσότερο από το 90% των ψηφοφόρων να υποστηρίζουν τον ιπτάμενο Ολλανδό.
Η ετυμηγορία του οδηγού
Jolyon Palmer, πρώην οδηγός Renault F1: Η Αυστρία είναι μια γραφική πίστα, πραγματικά κυματιστή, που την κάνει ωραίο στην οδήγηση και με χαρακτήρα. Πρέπει να είστε προσεκτικοί με τα κράσπεδα, καθώς είναι πολύ εύκολο να παρασυρθείτε ή να ξεπεράσετε μερικά πιο λειαντικά κράσπεδα, τα οποία μπορούν να προκαλέσουν λίγη ζημιά στο αυτοκίνητό σας. Αλλά πέρα από αυτό, είναι ένα σύντομο και σχετικά απλό σιρκουί με κάποιες κρυφές τεχνικές λεπτομέρειες.
Η στροφή 1 είναι πάντα πιο γρήγορη από ό,τι νομίζετε ότι θα είναι, αλλά το φρενάρισμα είναι η σειρά της ημέρας για τον πρώτο τομέα. Η στροφή 4, μια ζώνη πέδησης σε κατηφόρα, είναι η πιο εύκολη λύση – τόσοι πολλοί οδηγοί καταλήγουν στο χαλίκι εκεί στην έξοδο. Υπάρχουν άφθονα προσπεράσματα στις στροφές 3 και 4 και, στη συνέχεια, η ροή στο δεύτερο μισό του γύρου είναι πολύ καλή καθώς έρχεται τόσο γρήγορα. Είναι ένα από τα πιο γρήγορα στο ημερολόγιο και το αισθάνεται πραγματικά στο τιμόνι. Μετά βίας παίρνεις μια ανάσα από αυτό το Grand Prix.
Οι τελευταίοι πέντε αθλητές του GP της Αυστρίας
- 2022 – Μαξ Φερστάπεν (Ρεντ Μπουλ)
- 2021 – Μαξ Φερστάπεν (Ρεντ Μπουλ)
- 2020 – Βάλτερι Μπότας (Mercedes)
- 2019 – Charles Leclerc (Ferrari)
- 2018 – Valtteri Bottas (Mercedes)
Τελευταίοι πέντε νικητές GP της Αυστρίας
- 2022 – Charles Leclerc (Ferrari)
- 2021 – Μαξ Φερστάπεν (Ρεντ Μπουλ)
- 2020 – Βάλτερι Μπότας (Mercedes)
- 2019 – Max Verstappen (Red Bull)
- 2018 – Max Verstappen (Red Bull)
FAN VIEW: Ο Verstappen καβαλάει την κορυφή ενός κύματος αυτή τη στιγμή και θέλει να πάρει pole στο Red Bull Ring την Παρασκευή. Περισσότερο από το 60% των παικτών του F1 Play αναμένουν ότι θα πάει στον αγώνα της Κυριακής στο P1, με τον συμπαίκτη του, Sergio Perez, να ακολουθεί με περίπου 20%. Λίγη αγάπη υπάρχει και για τον Λιούις Χάμιλτον (10% μέχρι στιγμής).
Κλειδιά στρατηγικής και ρύθμισης
Bernie Collins, πρώην στρατηγός της Aston Martin F1: Με την Αυστρία να φιλοξενεί το δεύτερο Σαββατοκύριακο Sprint της σεζόν, υπάρχουν αρκετοί άλλοι παράγοντες –όπως είδαμε στο Αζερμπαϊτζάν– τους οποίους θα πρέπει να διατηρήσουν οι οδηγοί και οι ομάδες. Αυτό είναι ο τίτλος από το ότι υπάρχει μόνο μία περίοδος προπόνησης για την προετοιμασία για τις κατατακτήριες, κάτι που θα προσθέσει μόνο στην πρόκληση για τους αρχάριους του χώρου.
Σύμφωνα με τον Καναδά την τελευταία φορά, η Pirelli φέρνει τις πιο μαλακές ενώσεις C3, C4 και C5 στο Red Bull Ring, όπου η προκριματική περίοδος της Παρασκευής θα καθορίσει το πλέγμα για τον αγώνα της Κυριακής, ενώ το Σάββατο στέκεται και πάλι από μόνο του για το Sprint Shootout (στο οποίο Οι οδηγοί πρέπει να χρησιμοποιούν μεσαία ελαστικά στο SQ1 και SQ2 και μαλακά στο SQ3) και στο Sprint.
Το ίδιο το κύκλωμα είναι μια πολύ σύντομη διάταξη, που σημαίνει ότι τα πράγματα συμβαίνουν πολύ γρήγορα και όλες οι αποφάσεις πρέπει να λαμβάνονται πιο γρήγορα. Μπορεί να είναι δύσκολο για το pit wall να στείλει πληροφορίες για την κυκλοφορία χωρίς να συντρίψει τους οδηγούς, οι οποίοι επίσης θα δυσκολευτούν να βρουν ένα κενό στην πρόκριση. Εξάλλου, 20 αυτοκίνητα με μέσο χρόνο γύρου 66 δευτερόλεπτα αφήνουν ένα κενό μόλις 3,3 δευτερολέπτων μεταξύ κάθε οδηγού.
Άλλες σημειώσεις σε αυτό το μέτωπο είναι ότι τα κενά στο χρόνο γύρου μεταξύ των μονοθεσίων κατά τη διάρκεια των κατατακτήριων είναι συνήθως πολύ μικρά, γεγονός που μπορεί να δυσκολέψει τον υπολογισμό ενός προκριματικού διαχωρισμού και να γνωρίζει ότι ένας οδηγός είναι ασφαλής σε προηγούμενες συνεδρίες. Ως αποτέλεσμα του knock-on στον αγώνα, η μικρή απόσταση γύρου και ο μεγάλος αριθμός γύρων (71) σημαίνει ότι οι ηγέτες αρχίζουν να πιάνουν και να γυρίζουν γρήγορα τους backmarkers.
Οι οδηγοί πρέπει να είναι επιφυλακτικοί για να μην πάρουν υπερβολικό κράσπεδο και να προκαλέσουν ζημιά στα αυτοκίνητά τους, ενώ παράλληλα προσέχουν τα όρια της πίστας δεδομένου του πόσο εύκολο είναι να βυθίζονται οι τροχοί πάνω από τις λευκές γραμμές – πέρυσι, 16 γύροι διαγράφηκαν στους κατατακτήριους εδώ. Οι αλλαγές στην κλίση το κάνουν ακόμη πιο δύσκολο, όπως στη στροφή 3, που είναι ανηφορική κατά την είσοδο και κατηφόρα στην έξοδο.
Τα σημεία που πρέπει να προσέξετε στον αγώνα είναι οι εκκινήσεις εκτός γραμμής, δεδομένου ότι οι οδηγοί δεν μπορούν να τις εξασκήσουν στο τέλος του pit lane (μόνο στο grid στο τέλος των συνεδριών) και ένα μεγάλο εφέ DRS με τρεις πλήρεις ευθείες DRS που αποτελούν σημαντικό ποσοστό της συνολικής απόστασης γύρου. Όσον αφορά τη στρατηγική, ο αγώνας του 2022 είδε πολλαπλές στάσεις με πολλές ευκαιρίες προσπεράσματος, όπως τονίζεται από τους αριθμούς στην αρχή αυτού του κομματιού, ενώ ο γενικά γρήγορος χρόνος γύρου περιορίζει το αποτέλεσμα των undercuts. Παράλληλα, η θέση της πίστας ανάμεσα στα βουνά κάνει το ραντάρ πολύ δύσκολο στην ανάγνωση, προκαλώντας άλλο πονοκέφαλο στις ομάδες αν υπάρχει καιρός στην περιοχή…
Τρέχουσα μορφή
Ο Max Verstappen και η Red Bull συνέχισαν την πορεία τους στο Καναδικό Grand Prix, καθώς ο Ολλανδός ισοφάρισε τον αριθμό των 41 νικών του Ayrton Senna και χάρισε στην ομάδα του Milton Keynes την 100η νίκη στη F1 μέχρι σήμερα. Είναι μια απίστευτη πορεία από οδηγό και ομάδα που τώρα θέλουν να πάνε 10 αγώνες αήττητοι, αν συμπεριλάβουμε τον θρίαμβο του Verstappen στο φινάλε της σεζόν του 2022 στο Άμπου Ντάμπι. Παραδόξως, πηγαίνοντας ακόμα πιο πίσω, η Red Bull έχει ηττηθεί μόνο μία φορά στους τελευταίους 20 αγώνες…
Αλλά οι αντίπαλοί τους, συγκεκριμένα η Aston Martin και η Mercedes, έδειχναν πιο κοντά από ό,τι ήταν όλη τη σεζόν στο Circuit Gilles Villeneuve, με τα αναβαθμισμένα πακέτα τους να δίνουν πολλές υποσχέσεις, ενώ η Ferrari επίσης ανέκαμψε από μια δύσκολη περίοδο κατατακτήριων για να δείξει ενθαρρυντικό ρυθμό την ημέρα του αγώνα. Θα είναι συναρπαστικό να δούμε πώς διαμορφώνονται οι τέσσερις κορυφαίες ομάδες στην πολύ μικρότερη πίστα του Red Bull Ring, η οποία φέρνει τις δικές της προκλήσεις, και εάν κάποιος από τους διαγωνισμούς μπορεί να επιταχύνει για να νικήσει τους ισχύοντες παγκόσμιους πρωταθλητές στο έδαφος τους.
Θα υπάρχουν επίσης βλέμματα στους Alpine, οι οποίοι επέστρεψαν στη διαμάχη μετά από ένα δύσκολο ξεκίνημα στην εκστρατεία, ενώ η McLaren για το 2022 προσπαθεί να κάνει ένα παρόμοιο άλμα με την πρώτη φάση του σημαντικού πακέτου αναβάθμισης στη μέση της σεζόν. και η Williams θα ελπίζουν ότι η επίδοση τους στο Μόντρεαλ δεν είναι μοναδική…
Εμβληματική στιγμή
Ήταν ένα ήδη ασυνήθιστο Σαββατοκύριακο στην Αυστρία το 1999, που σηματοδότησε τον πρώτο αγώνα από τότε που ο Michael Schumacher αποκλείστηκε από σπασμένο πόδι, αφήνοντας τον Eddie Irvine να ηγηθεί της Ferrari και να δώσει τον αγώνα στους οδηγούς της McLaren. Έχοντας ξεπεράσει άνετα από τους Mika Hakkinen και David Coulthard στις κατατακτήριες, ο Βορειοϊρλανδός έλαβε ένα δώρο στη στροφή 3 όταν το ηγετικό ζευγάρι συγκρούστηκε δραματικά – ο Coulthard σπρώχνει τον συμπαίκτη του σε μια περιστροφή προς απογοήτευση όσων παρακολουθούν στο γκαράζ της McLaren.
Από εκεί, τα πράγματα χειροτέρεψαν για τον Coulthard, ο οποίος ανατράπηκε από τον Irvine και αναθεωρήθηκε καθώς ξεδιπλώνονταν οι στρατηγικές, δίνοντας ώθηση στον άνδρα της Ferrari στην προσπάθειά του για τον τίτλο και αφήνοντας τον Coulthard να ζητήσει συγγνώμη καθώς ο Hakkinen (ο τελικός πρωταθλητής εκείνης της χρονιάς) σώθηκε τρίτος.
MotoGP GP Ολλανδίας: Ο Bagnaia εκδικείται τον Bezzecchi
Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός σώζει ζωές
WRC Safari Rally: Ο Ogier πήρε την νίκη σε τεντωμένο σκοινι
Ο Max Verstappen ισοφαρίζει τον Ayrton Senna
Mpratakos Drag Factory 40 χρόνια ιστορίας