Παραμένει μικρό το ποσοστό των οικολογικών αυτοκινήτων στην ΕΕ
Παραμένει μικρό το ποσοστό των οικολογικών αυτοκινήτων στην ΕΕ Τι καταγράφουν τα επίσημα στοιχεία της ACEAΠαραμένει μικρό το ποσοστό των οικολογικών αυτοκινήτων στην ΕΕ Τι καταγράφουν τα επίσημα στοιχεία της ACEA
Παρά τις προσπάθειες των μελών της ΕΕ και των αυτοκινητοβιομηχανιών, δεν έχει καταγραφεί σημαντική αύξηση του ποσοστού των οικολογικών αυτοκινήτων στην αγορά του αυτοκινήτου, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ACEA.
Όπως τονίζεται, μόνο το 2,3% του στόλου επιβατικών αυτοκινήτων της ΕΕ είναι σήμερα υβριδικά ηλεκτρικά. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία και τα plug-in υβριδικά έχουν αυξηθεί από 1,1% το 2020, σε 1,5% το 2021, ενώ παρά την έντονη αύξηση των πωλήσεων που παρατηρήθηκε τα τελευταία χρόνια, τα επιβατικά αυτοκίνητα με εναλλακτική κίνηση εξακολουθούν να αποτελούν μόνο το 6,9% του συνολικού στόλου αυτοκινήτων της ΕΕ.
Παράλληλα, το 91% του στόλου των ημιφορτηγών της ΕΕ λειτουργεί με ντίζελ και μόλις το 0,6% των φορτηγών στην ΕΕ είναι ηλεκτρικά με μπαταρία. Το 96,4% όλων των φορτηγών στην Ευρωπαϊκή Ένωση κινούνται με ντίζελ, ενώ η βενζίνη χρησιμοποιεί περίπου το 0,5% του στόλου. Τα ντίζελ λεωφορεία αντιπροσωπεύουν το 92,5% του στόλου της ΕΕ, με μόνο το 1,3% να είναι ηλεκτρικά με μπαταρία και το 1,8% υβριδικά ηλεκτρικά.
Παραμένει μικρό το ποσοστό των οικολογικών αυτοκινήτων στην ΕΕ
Υβριδικά
Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ – ΜΠΕ, ως υβριδικό θεωρείται το αυτοκίνητο που χρησιμοποιεί δύο ή περισσότερες διαφορετικές τεχνολογίες προκειμένου να επιτύχει την κίνησή του. Οι τεχνολογίες αυτές περιλαμβάνουν συνήθως τον κλασικό κινητήρα εσωτερικής καύσης και μια πιο «ήπια» προς το περιβάλλον τεχνολογία, όπως έναν ηλεκτρικό κινητήρα, ή εναλλακτικά κινητήρα που καταναλώνει βιοκαύσιμο, φυσικό αέριο κ.α. Ο ηλεκτρικός κινητήρας μπορεί να αναλαμβάνει αποκλειστικά την κίνηση του αυτοκινήτου ή να είναι απλά υποβοηθητικός όταν χρειάζεται περισσότερη ισχύς. Τα υβριδικά αυτοκίνητα θεωρούνται φιλικότερα προς το περιβάλλον, σε σχέση με αυτά που χρησιμοποιούν αποκλειστικά για την κίνησή τους ως καύσιμο βενζίνη ή πετρέλαιο, αλλά δεν είναι εντελώς «καθαρά» όπως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Μία σημαντική υποκατηγορία υβριδικών οχημάτων αποτελούν τα επαναφορτιζόμενα (plug-in) υβριδικά οχήματα με συσσωρευτές (PHEV). Το plug-in υβριδικό είναι ένα υβριδικό όχημα το οποίο διαθέτει τόσο συσσωρευτές (μπαταρίες) όσο και έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η αποθηκευμένη ενέργεια στους συσσωρευτές επιτρέπει στο όχημα να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για απόσταση που εξαρτάται από το μέγεθος της μπαταρίας και τη μηχανική του διάταξη (σε σειρά ή παράλληλη).
Το πρώτο υβριδικό αυτοκίνητο κατασκευάστηκε το 1906 από τον Φέρντιναντ Πόρσε.
Chaos Ultracar Μύθος ή πραγματικότητα
Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός σώζει ζωές
Τα αποτελέσματα του αγώνα της Ανάβασης Κύμης
WRC: 5 αξέχαστες στιγμές στο Wolf Power Stage στο Rally Italia της Σαρδηνίας
21o Motor Festival και ο απόηχος δεν σταματά…