ENGINE POWER

Πέντε βασικά σημεία συζήτησης από τη μάντρα της F1 μετά το GP της Ισπανίας

Σύνοψη των βασικών θεμάτων από το εσωτερικό της μάντρας της Βαρκελώνης από το Ισπανικό Grand Prix της F1

pente-vasika-simia-sizitisis-apo-ti-mantra-tis-f1-meta-to-gp-tis-ispanias
Συντάκτης: Μιχάλης Κοντιζάς Χρόνος ανάγνωσης: 7 λεπτά

Ο Μαξ Φερστάπεν πέτυχε τις συνεχόμενες νίκες συγκρατώντας τον Λάντο Νόρις στη Βαρκελώνη, αλλά το Ισπανικό Γκραν Πρι της F1 έδωσε μερικά πολλά υποσχόμενα σημάδια ότι αυτή η σεζόν μπορεί να μην είναι ένα σόου για ένα άτομο.

Ο συντάκτης του Crash.net F1, Lewis Larkam, ολοκληρώνει τις προτάσεις του από το να είναι στο έδαφος στον 10ο γύρο της σεζόν 2024…

ΜΠΟΡΕΙ Ο ΑΥΤΟΚΡΙΤΙΚΟΣ ΛΑΝΤΟ ΝΟΡΙΣ ΝΑ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙ ΤΟΝ ΤΙΤΛΟ;

Ο Norris μπορεί να μην μπόρεσε να μετατρέψει τη δεύτερη pole position του σε νίκη στην Ισπανία και υπέστη τη δεύτερη συνεχόμενη ήττα του από τον Verstappen, αλλά ο οδηγός της McLaren ήταν ένα σταθερό αγκάθι στα μάτια του Ολλανδού τελευταία.

Από τότε που κέρδισε τον Verstappen για να κερδίσει την παρθενική του νίκη στο Grand Prix στο Μαϊάμι, ο Norris τερμάτισε δεύτερος μετά τον οδηγό της Red Bull σε τρεις περιπτώσεις στους τελευταίους τέσσερις αγώνες. Η συνέπεια του 24χρονου Βρετανού τον οδήγησε να ξεπεράσει τον Charles Leclerc της Ferrari στη δεύτερη θέση στο παγκόσμιο πρωτάθλημα, 69 βαθμούς πίσω από τον Verstappen.

Με 14 αγώνες ακόμα να τρέξουν, μπορεί ο Norris να αμφισβητήσει τον Verstappen για τον παγκόσμιο τίτλο της F1 φέτος;

«Νομίζω ότι ναι», απάντησε ο Νόρις όταν ρωτήθηκε αυτή ακριβώς η ερώτηση, πριν παραδεχτεί: «Θα έπρεπε να τα είχα πάει καλύτερα σήμερα. Θα έπρεπε να είχαμε πάρει μερικούς βαθμούς πίσω στον Μαξ. Δυνητικά υπήρχε η ευκαιρία να τον κερδίσουμε στον Καναδά. Δύο αγώνες που τερμάτισα δεύτερος και κέρδισε.

Ο Λάντο Νόρις ήταν απογοητευμένος με τον εαυτό του αφού δεν κατάφερε να κερδίσει

«Αλλά ο Μαξ πρέπει να σταματήσει να κερδίζει. Αν και έχω περάσει στη δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα, αυτό δεν έχει σημασία, δεν μπορούσα να με ένοιαζε αν ήμουν δεύτερος ή 10ος. Αφορά περισσότερο το χάσμα σε σχέση με αυτό που είναι ο Μαξ, και εξακολουθεί να το επεκτείνει.

«Δεν έχω την πολυτέλεια να τον αφήσω να ξεφύγει μαζί του. Αν έπαιρνα μερικές καλύτερες αποφάσεις στον Καναδά και αν είχα κάνει καλύτερη αρχή σήμερα, θα είχαμε κερδίσει δύο αγώνες.

«Ξέρω ότι υπήρχαν πάντα πολλά πρέπει, θα ήθελα, θα μπορούσα, αλλά έχουμε ό,τι χρειάζεται· είναι απλώς να τα συνδυάσουμε όλα μαζί».

ΕΧΕΙ ΠΛΕΟΝ Η MCLAREN ΤΟ ΠΙΟ ΓΡΗΓΟΡΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ;

Ο Νόρις έπεσε λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο πριν από τη νίκη στο Imola και υστερούσε μόλις δύο δευτερόλεπτα από τον Verstappen στην Ισπανία, καθώς έκανε άλλη μια καθυστερημένη επίθεση.

Η κατάκτηση της θέσης στη Βαρκελώνη υπογράμμισε περαιτέρω τη δύναμη του MCL38 της McLaren, το οποίο ο Carlos Sainz της Ferrari θεωρεί ότι είναι τώρα το καλύτερο πακέτο στην F1.

«Νομίζω ειλικρινά, το πιο σταθερό αυτοκίνητο αυτή τη στιγμή είναι μια McLaren», είπε ο Sainz.

«Νομίζω ότι η Red Bull δυσκολεύεται σε ορισμένες πίστες. Το ίδιο με εμάς. Η McLaren είναι γρήγορη παντού. Είναι γρήγοροι σε χαμηλή ταχύτητα. Είναι επίπεδα στη σειρά τρία και εννέα. Ήταν ταχύτεροι στη στροφή πέντε.

«Οπότε δεν βλέπω τη McLaren να έχει αδυναμία αυτή τη στιγμή. Για μένα, η Red Bull είναι ακόμα εκεί ψηλά. Αλλά η McLaren είναι γρήγορη παντού, κάτι που είναι αρκετά εντυπωσιακό».

Είναι μια άποψη που συμμερίζεται το αφεντικό της Mercedes, Toto Wolff, ο οποίος πιστεύει ότι η McLaren και η Red Bull είναι οι δύο ομάδες που θέτουν αυτήν τη στιγμή το σημείο αναφοράς στη F1.

«Η McLaren φαινόταν πολύ γρήγορη. Πόσο γρήγορα, δεν ξέρω; Νομίζω ότι ο Μαξ έχει πάντα κάτι στην τσέπη και μπορεί να κάνει τη διαφορά», είπε.

«Σίγουρα αυτά τα δύο αυτή τη στιγμή, δεν υπάρχουν πολλά μεταξύ τους αλλά αυτά τα δύο, αλλά σίγουρα θέτουν το σημείο αναφοράς».

ΕΠΙΚΡΑΤΕΙ ΕΝΤΑΣΗ ΣΤΗ FERRARI;

Ο Charles Leclerc και ο Carlos Sainz έρχονται σε επαφή στη στροφή 1

Τα πράγματα θερμάνθηκαν λίγο μεταξύ των οδηγών της Ferrari καθώς ήρθαν σε σύγκρουση στο Ισπανικό Grand Prix της Κυριακής.

Το ζευγάρι ήρθε σε επαφή στη στροφή 1 όταν ο Carlos Sainz έστριψε γύρω από το εξωτερικό του Charles Leclerc, του οποίου η μπροστινή πτέρυγα κατέληξε να κόβει τον πίσω δεξιό τροχό του Ισπανού, αναγκάζοντάς τον να πάει στον δρόμο διαφυγής.

Ο Leclerc τελικά τερμάτισε μπροστά από τον Sainz στην τέταρτη, αλλά το δίδυμο έδειξε το δάχτυλο ο ένας στον άλλο μετά τον αγώνα και εθεάθησαν να έχουν μια τεταμένη συζήτηση στο parc ferme.

Ο Leclerc πρότεινε ότι ο Sainz «ήθελε να εντυπωσιάσει στον εντός έδρας αγώνα του» με το μέλλον του στη F1 αβέβαιο καθώς συνεχίζει να ψάχνει για οδήγηση αφού έχασε τη θέση του από τον Lewis Hamilton. Ο Sainz απάντησε: «Είναι πάρα πολλές φορές που μετά τον αγώνα [ο Leclerc] παραπονιέται για κάτι».

Αλλά ο επικεφαλής της ομάδας της Ferrari, Frederic Vasseur, έσπευσε να υποβαθμίσει τις συζητήσεις για ανάπτυξη έντασης μεταξύ του Leclerc και του Sainz, καθώς έδειξε ότι τα συναισθήματα ήταν πάντα υψηλά αμέσως μετά τον αγώνα.

«Ας συζητήσουμε και όχι να βγάλουμε συμπέρασμα μετά το πρώτο σχόλιο του οδηγού όταν πήδηξε από το αυτοκίνητο», είπε.

ΠΟΥ ΠΗΓΑΙΝΕΙ Ο SERGIO PEREZ ΑΠΟ ΕΔΩ;

Ο Sergio Perez στο parc ferme μετά από έναν ακόμη απογοητευτικό αγώνα

Ο Sergio Perez έφτασε στη Βαρκελώνη αναγνωρίζοντας ότι χρειαζόταν μια δυνατή απόδοση για να διορθώσει την πρόσφατη πτώση της φόρμας του, αλλά δεν την έδωσε.

Ήταν μια ακόμη εντυπωσιακή εμφάνιση από τον Μεξικανό ένα Σαββατοκύριακο που ο συμπαίκτης του κέρδισε μια ακόμη νίκη – την έβδομη από 10 αγώνες. Αντίθετα, ο Perez δεν έχει φτάσει ακόμη στο πρώτο σκαλί του βάθρου αυτή τη σεζόν και έχει φτάσει στο βήμα μόνο σε τέσσερις περιπτώσεις.

Ενώ ο Perez έκανε το Q3 για πρώτη φορά σε τέσσερις εμφανίσεις, μπορούσε να σημειώσει μόνο τον όγδοο ταχύτερο χρόνο και ήταν σημαντικά πιο αργός από τον Verstappen, ο οποίος πήρε τη δεύτερη θέση. Αυτό συνέβη πριν από μια πτώση τριών θέσεων στο grid τον ωθήσει πίσω στην 11η θέση του grid.

Η Red Bull επέλεξε μια στρατηγική τριών στοπ για τον Perez, ο οποίος πέρασε αργά τον Alpine του Pierre Gasly για να διασώσει την όγδοη θέση, αλλά και πάλι τερμάτισε σχεδόν ένα λεπτό πίσω από τον Verstappen.

Η Red Bull μπορεί να διεύρυνε το πλεονέκτημά της και στα δύο παγκόσμια πρωταθλήματα παρά το αποτέλεσμα του Perez, όπως έσπευσε να επισημάνει ο αρχηγός της ομάδας Christian Horner, αν και παραδέχτηκε ότι ο Verstappen κάνει τη διαφορά στο λεπτό.

«Χρειαζόμαστε τον Τσέκο στο μείγμα. Το ξέρει αυτό και η ομάδα το ξέρει», είπε ο Χόρνερ. «Ο Checo στους πρώτους τέσσερις με πέντε αγώνες φέτος ήταν φανταστικός. Πρέπει απλώς να τον επαναφέρουμε σε αυτό το headspace.

«Νομίζω ότι είχε μερικούς δύσκολους αγώνες και τα πράγματα δεν πήγαν όπως έπρεπε. Νομίζω ότι είναι οδηγός με αυτοπεποίθηση. Επέστρεψε στους βαθμούς εδώ, οδήγησε έναν αξιοπρεπή αγώνα, οπότε ελπίζουμε ότι θα αφαιρέσει λίγη αυτοπεποίθηση από αυτό για τους επόμενους αγώνες.”

Η ALPINE ΒΕΛΤΙΩΝΕΤΑΙ ΚΑΘΩΣ ΕΠΙΣΤΡΕΦΕΙ Ο FLAVIO BRIATORE

Ο αμφιλεγόμενος Flavio Briatore επέστρεψε στην ομάδα Enstone

Η επιστροφή του αμφιλεγόμενης φιγούρας Flavio Briatore στη F1 με την Alpine ήταν μια από τις μεγαλύτερες ιστορίες του Σαββατοκύριακου στη Βαρκελώνη.

Ο 74χρονος Μπριάτορε τιμωρήθηκε με ισόβια αποκλεισμό από τη F1 για τον ρόλο του στην επίβλεψη του λεγόμενου σκανδάλου «Crashgate» στο Γκραν Πρι της Σιγκαπούρης το 2008, αλλά αυτό ανατράπηκε αργότερα από τη FIA κατόπιν έφεσης.

Το ραντεβού έθεσε τα φώτα της δημοσιότητας στο Alpine και είδε τον επικεφαλής της ομάδας Bruno Famin να ελέγχεται για την ακλόνητη υπεράσπιση του για την επιστροφή του Briatore.

Στην πίστα, ήταν ένα πολύ πιο ενθαρρυντικό Σαββατοκύριακο για τον μαχόμενο Γάλλο κατασκευαστή μετά από ένα θλιβερό ξεκίνημα της σεζόν.

Ο Gasly μετέτρεψε έναν εντυπωσιακό γύρο κατατακτήριων στην ένατη θέση, μπροστά από τον συμπαίκτη του Esteban Ocon που ολοκλήρωσε έναν τερματισμό διπλών πόντων για να ανεβάσει τον Alpine στην έβδομη θέση στην κατάταξη των κατασκευαστών.

Δες πρώτος όλη την επικαιρότητα της μηχανοκίνησης στο Engine Power

Exit mobile version