Red Bull
Ενώ η ρητορική γύρω από τη Red Bull συνεχίζει να είναι αρνητική εν μέσω της πτώσης της φόρμας τους το 2024, η στολή του Milton Keynes ήταν σταθερά στην πρώτη γραμμή της F1 τα τελευταία 15 χρόνια.
Από το 2009, η Red Bull βγάζει συνεχώς υπέροχα μονοθέσια μετά από εξαιρετικό αυτοκίνητο.
Ακόμη και τα χρόνια που κυριαρχούσε η Mercedes, ήταν συχνά η Red Bull που ερχόταν στο προσκήνιο σε πίστες όπου η ισχύς του κινητήρα ήταν λιγότερο σημαντικός παράγοντας.
Το να παραμείνουν ευκρινείς στη σχεδίαση του πλαισίου και λειτουργικά τους επέτρεψε να επωφεληθούν από το να έχουν ένα κυρίαρχο μονοθέσιο τα τελευταία δύο χρόνια, με την πιο κυρίαρχη σεζόν στην ιστορία της F1 το 2023.
Ακόμη και το 2024, ο Max Verstappen έχει επτά νίκες – και όταν πρόκειται για στρατηγικές κλήσεις και γρήγορες αποφάσεις, παραμένουν οι καλύτεροι.
Ωστόσο, οδεύοντας προς το 2026, υπάρχει κάποια αβεβαιότητα δεδομένου ότι θα κατασκευάσουν τον δικό τους κινητήρα μέσω του έργου κινητήρων της Red Bull για πρώτη φορά.
Αυτό σε συνδυασμό με τις αποχωρήσεις των Adrian Newey και Jonathan Wheatley υποδηλώνουν ότι μπορεί να είναι το τέλος μιας εποχής για τη Red Bull.
Θα ήταν ανόητο να διαγραφεί η Red Bull, δεδομένου του ιστορικού τους, αλλά μια κάπως πτώση το 2026 είναι πιθανώς αναπόφευκτη λόγω των αλλαγών προσωπικού πέρα από το νέο έργο κινητήρα.
Mercedes
Η Mercedes επιστρέφει επιτέλους εκεί που ανήκει όσον αφορά την πρόκληση για νίκες σε αγώνες στη F1.
Η στολή Brackley κέρδισε τρεις από τους τέσσερις τελευταίους αγώνες, καθιστώντας τους την ομάδα με φόρμα που κατευθύνεται στις καλοκαιρινές διακοπές.
Ενώ η συνολική τους απόδοση είναι ακόμα ένα βήμα πίσω από τη Red Bull και τη McLaren, η Mercedes είναι πολύ σημαντικό και πάλι στο σωστό δρόμο.
Ενόψει του 2026, η Mercedes ενέκρινε τους κανονισμούς του κινητήρα την τελευταία φορά που υπήρξε μια σημαντική αλλαγή το 2014.
Και ενώ το πλεονέκτημά τους είναι απίθανο να είναι τόσο τεράστιο όσο την προηγούμενη φορά, όταν πρόκειται για μονάδες ισχύος, η Mercedes είναι συνήθως η ομάδα που πρέπει να νικήσει.
Ήδη, οι θόρυβοι που ακούγονται από τη Mercedes είναι ότι είναι όλο και πιο σίγουροι για τις πιθανότητές τους ενόψει του 2026 με τον Toto Wolff να λέει ότι «ανυπομονεί» να φτάσει το 2026.
«Έχουμε ένα τμήμα κινητήρων που είναι όσο καλό μπορεί να είναι με κορυφαία ηγεσία», είπε ο Wolff στο Sky Sports.
«Δεν υπάρχει ούτε ένα χιλιοστό στο HPP που θα ήθελα να είναι διαφορετικό από την άποψη της οργάνωσης, όσον αφορά τους ανθρώπους που εργάζονται εκεί με τους οποίους έχω την τύχη να αλληλεπιδράσω, είναι απλώς ένας τέλειος οργανισμός.
«Μόλις παραδίδουν και έχουν παραδώσει εδώ και πολύ καιρό. Από το 2014 είμαστε λίγο πολύ το σημείο αναφοράς ή ίσως με άλλο κινητήρα το σημείο αναφοράς, οπότε αυτό δεν έχει αλλάξει.
«Πραγματικά ανυπομονώ να έρθει το 2026 και να δω τα διαφορετικά επίπεδα απόδοσης των μονάδων ισχύος».
Τα χρόνια της Mercedes στο σκοτάδι έχουν τελειώσει – και με ένα νέο σύνολο κανόνων κινητήρα στο δρόμο – δεν αποτελεί έκπληξη που βρίσκονται στο μυαλό του στρατοπέδου του Verstappen.
Ferrari
Η Ferrari θα έχει την καλύτερη σύνθεση οδηγών F1 το 2026 με τους Lewis Hamilton και Charles Leclerc .
Ο παράγοντας Hamilton από μόνος του αναμφίβολα θα ανυψώσει τη Ferrari καθώς ενώνονται για να κερδίσουν αυτό το άπιαστο όγδοο παγκόσμιο πρωτάθλημα.
Υπό την ηγεσία του Frederic Vasseur, η Ferrari έχει απτά κέρδη στην αντιμετώπιση ορισμένων από τις αδυναμίες της, όπως τα λειτουργικά λάθη.
Υπάρχει ακόμη δουλειά που πρέπει να γίνει για να παραδοθεί ένα αυτοκίνητο που διεκδικεί τον τίτλο – και το πιο σημαντικό – ένα αυτοκίνητο που εξελίσσεται καλά καθ ‘όλη τη διάρκεια του έτους.
Ωστόσο, με τις προσθήκες του Loic Serra από τη Mercedes – και τη φημολογούμενη κίνηση για τον Mike Elliott – η Ferrari θα μπορούσε να ξεκινήσει τους νέους κανόνες με εντυπωσιακό τρόπο, δεδομένης της πλούσιας τεχνογνωσίας τους στον κινητήρα.
Aston Martin
Η ομάδα που θα παρακολουθήσετε καθώς οδεύει προς τη νέα εποχή της F1 είναι πιθανό να είναι η Aston Martin.
Ο Lawrence Stroll συνεχίζει να επενδύει πολλά στην ομάδα καθώς η βάση του Silverstone αναβαθμίζεται.
Με την αεροδυναμική της σήραγγα τώρα online, η Aston Martin προετοιμάζεται για τη συμμαχία της με τη Honda το 2026.
Η Aston Martin θα γίνει η de facto ομάδα εργασίας της Honda που σημαίνει ότι δεν εξαρτώνται πλέον από τη Mercedes ως ομάδα πελατών.
Δημοσιεύματα συνδέουν την Aston Martin με μια εντυπωσιακή κίνηση για τον Adrian Newey.
Το αφεντικό της ομάδας, Mike Krack, έχει ορκιστεί ότι θα είναι «ανοιχτόμυαλο» με την πρόσληψή τους, ενώ η απόκτηση του Newey θα μπορούσε να είναι το κομμάτι που λείπει από τη μετατροπή της Aston Martin από τη μεσαία γραμμή σε διεκδικητή του τίτλου.
Πολλά πράγματα πρέπει ακόμα να ενωθούν, αλλά όσον αφορά τις δυνατότητες, το έργο της Aston Martin θα μπορούσε να είναι το πιο συναρπαστικό του 2026.
McLaren
Μετά από μια δεκαετία χαμηλών επιδόσεων, η McLaren επιστρέφει στην κορυφή της F1.
Η απόφαση του Zak Brown να βάλει την Andrea Stella επικεφαλής και να ανανεώσει την τεχνική ομάδα ενόψει της εκστρατείας του 2023 αποδείχθηκε αριστουργηματική.
Από τα μέσα του περασμένου έτους, η McLaren έχει μετατραπεί από backmarker σε τακτικά αγωνιζόμενο στο μπροστινό μέρος της F1.
Η τροχιά της McLaren είναι μια συναρπαστική και αυτή που τους στηρίζει σε καλή θέση προς τους νέους κανονισμούς.
Η McLaren θα συνεχίσει να τροφοδοτείται επίσης από τη Mercedes, επωφελούμενη από αυτόν που πιθανότατα θα είναι ο καλύτερος κινητήρας της F1.
Η διαφορά μεταξύ μιας ομάδας εργασίας και της ομάδας πελατών φαίνεται να είναι αμελητέα σε σύγκριση με πριν από μια δεκαετία, επιτρέποντάς τους να είναι ίσοι με τη Mercedes το 2026.
Δες πρώτος όλη την επικαιρότητα της μηχανοκίνησης στο Engine Power