ENGINE POWER

Ποινές και πρόστιμα F1 το 2023

Ποινές και πρόστιμα F1: Αποκαλύφθηκαν: Οι οδηγοί και οι ομάδες με τα περισσότερα πρόστιμα στο grid της F1 2023

pines-prostima-f1-formula1-formula-one.
Συντάκτης: Μιχάλης Κοντιζάς Χρόνος ανάγνωσης: 11 λεπτά

Ποινές και πρόστιμα F1 : Η Williams έλαβε το μεγαλύτερο πρόστιμο σε ένα περιστατικό της σεζόν F1 του 2023 κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου του Grand Prix του Μεξικού.

Τώρα στα τελευταία στάδια της σεζόν, εδώ είναι οι ομάδες και οι οδηγοί της F1 που έχουν επιβάλει χρηματικά πρόστιμα ως τιμωρία…

Ενώ οι οδηγοί και οι ομάδες πλήττονται σχεδόν πάντα με αθλητικές ποινές για παραβάσεις στην πίστα κατά τη διάρκεια των προκριματικών και αγώνων ενός Σαββατοκύριακου Grand Prix, υπάρχουν πολλοί τρόποι με τους οποίους μπορούν να επιφέρουν πρόστιμα για την ομάδα τους κατά τη διάρκεια της προπόνησης.

Οι ίδιες οι ομάδες πρέπει επίσης να προσέχουν για πιθανές διαδικαστικές παραβιάσεις που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε βαριά πρόστιμα. Ας δούμε όλα τα πρόστιμα που έχουν επιβληθεί κατά τη διάρκεια της σεζόν F1 του 2023 μέχρι στιγμής…

Ποινές και πρόστιμα F1 : Οι οδηγοί και οι ομάδες της F1 με τα πιο βαριά πρόστιμα το 2023
Για λόγους σαφήνειας, είναι ο αγωνιζόμενος (δηλαδή η ομάδα) που χτυπιέται με το πρόστιμο, όχι ο οδηγός, ακόμα κι αν ο οδηγός κάνει την παράβαση. Το αν τελικά βγαίνουν χρήματα από τις τσέπες του οδηγού εξαρτάται από την κατάστασή τους με την ομάδα!

100 € – Pierre Gasly
Bahrain GP – Επιτάχυνση Pitlane – 100€
Ο οδηγός των Άλπεων πιάστηκε για ταχύτητα στα pits κατά τη διάρκεια της πρώτης προκριματικής συνεδρίας του με τη νέα του ομάδα, με 80,6 km/h για να σπάσει το όριο ταχύτητας του pitlane κατά 0,6 km/h.

100€ – Σέρχιο Πέρεθ
Ο Μεξικανός επιβλήθηκε πρόστιμο 100 ευρώ επειδή έκανε 80,9 χλμ/ώρα στο pitlane των 80,0 χλμ/ώρα κατά τη διάρκεια της δεύτερης προπόνησης για το Βρετανικό Γκραν Πρι.

100 € – Τζορτζ Ράσελ
Monaco GP – Pitlane speeding – 100€
Ο άνδρας της Mercedes ξεπέρασε το όριο ταχύτητας στο pitlane του Μονακό στα 60 km/h κατά 0,2 km/h κατά τη διάρκεια του FP2.

200 € – Φερνάντο Αλόνσο
Grand Prix Αυστρίας – Επιτάχυνση Pitlane – 100 €
Grand Prix Μεξικού – Επιτάχυνση Pitlane – 100€
Ο οδηγός της Aston Martin κράτησε τη μύτη του καθαρή καθ ‘όλη τη διάρκεια του έτους, με το μοναδικό παράπτωμα να είναι μια ελαφρώς γρήγορη είσοδος στο pitlane κατά την πρώτη προπόνηση στην Αυστρία. Ήταν χρονισμένος με 80,9 χλμ/ώρα σε ζώνη 80.


Ποινές και πρόστιμα F1 : Ο Alonso ήταν επίσης χρονισμένος στα 80,1 km/h κατά τη διάρκεια ενός αναγνωριστικού γύρου στο grid στο Μεξικό, με επιπλέον πρόστιμο 100 ευρώ.

800 € – Zhou Guanyu
Monaco GP – Pitlane speeding – 300€
Monaco GP – Pitlane speeding – 300€
Monaco GP – Pitlane speeding – 100€
Monaco GP – Pitlane speeding – 100€
Ο Κινέζος οδηγός ήταν λίγο τρελός κατά την τρίτη προπόνηση στο Μονακό, καθώς αποφάσισε ότι τα όρια ταχύτητας διαφωνούσαν μαζί του. Ο Zhou πιάστηκε να τρέχει με ταχύτητα σε τέσσερις διαφορετικές περιπτώσεις κατά τη διάρκεια της συνεδρίας, στα 63,0, 62,5, 61,0 και 60,2 χλμ/ώρα – όλα πάνω από το όριο των 60 χλμ/ώρα.

1.000€ – Λάντο Νόρις
Βρετανός GP – Μηχανικός σε πίστα – 1000€
Οι Norris/McLaren έλαβαν πρόστιμο 1000 ευρώ κατά τη διάρκεια της τρίτης προπόνησης για το Βρετανικό Grand Prix, όταν ο γηπεδούχος ήρωας έφυγε από το γκαράζ του με μέρος του γκαράζ του ακόμα συνδεδεμένο στο πίσω μέρος!

Ποινές και πρόστιμα F1 : Μια έρευνα από τους αγωνοδίκες ξεκαθάρισε την κατάσταση: «Ενώ το αυτοκίνητο ήταν ακόμα στο pit lane, [η McLaren] είπε στον οδηγό να σταματήσει το αυτοκίνητο.

«[Ο Νόρις] σταμάτησε το αυτοκίνητο στην πρώτη ασφαλή τοποθεσία που ήταν στο τέλος του pit lane ακριβώς μετά τη γραμμή εξόδου του pit. Οι αγωνοδίκες σημείωσαν ότι δεν του επέτρεψαν να σταματήσει νωρίτερα, πριν από τη γραμμή εξόδου από το pit, εξαιτίας των φωτογράφων που στέκονταν στον χώρο εργασίας, πέρα ​​από την τελική τοποθεσία της ομάδας.

«Ωστόσο, η ομάδα δεν ζήτησε ούτε έλαβε άδεια από το Race Control για να έχει προσωπικό στην πίστα, ούτε ο μηχανικός ζήτησε την άδεια του στρατάρχη στη σκηνή. Αυτό δεν συνέβη πρόσφατα στη Formula 1, και επιβάλλοντας πρόστιμο 1.000 ευρώ, οι αγωνοδίκες θεώρησαν ως μετριασμό ότι το μονοθέσιο εμποδίστηκε να σταματήσει πριν από τη γραμμή και ότι οι ενέργειες του μηχανικού, ενώ ήταν σαφής παραβίαση των κανονισμών, ήταν θεωρείται ασφαλής ανά πάσα στιγμή».

1.800 € – Lance Stroll
GP Αυστραλίας – Επιτάχυνση Pitlane – 100€
Miami GP – Επιτάχυνση Pitlane – 100€
Miami GP – Επιτάχυνση Pitlane – 400€
Καναδικό GP – Επιτάχυνση Pitlane – 1000€
GP Αυστρίας – Επιτάχυνση Pitlane – 200€
Ο Καναδός οδηγός είχε μια γεμάτη σεζόν στο μέτωπο των προστίμων, καθώς είχε διαπράξει αρκετές παραβάσεις που τράβηξαν τα βλέμματα των αγωνοδίκων.

Μετρήθηκε σε ένα άτυχο 0,1 χλμ./ώρα πάνω από το όριο ταχύτητας των 80 χλμ./ώρα στην Αυστραλία κατά τη διάρκεια του FP3, επιβάλλοντας πρόστιμο 100 ευρώ.

Στο Μαϊάμι, έκανε το ίδιο, καθώς είχε 80,3 χλμ/ώρα στο pitlane κατά τη διάρκεια του FP2 – για να κάνει το ίδιο μόνο λίγα λεπτά αργότερα, καθώς πιάστηκε στα 83,5 χλμ/ώρα και κέρδισε άλλα 400 ευρώ πρόστιμο! Είναι εύκολο να ξέρεις ότι δεν το πληρώνει, ε;

Θα συλληφθεί για παρόμοια παράβαση στον Καναδά, αν και με πολύ πιο πληθωρικό τρόπο καθώς έμπαινε στα πιτ με 97,8 χλμ/ώρα – σχεδόν 18 χλμ/ώρα πάνω από το όριο! Αυτός πήρε στην Aston Martin άλλο πρόστιμο 1000 ευρώ.

Ποινές και πρόστιμα F1 : Είχε ηρεμήσει λίγο τη στιγμή που τον έπιασαν να τρέχει με ταχύτητα, κάνοντας πεζό με 81,3 χλμ/ώρα στο αυστριακό pitlane για να προσθέσει άλλα 200 ευρώ στην καρτέλα του.

5.000 € – Nyck de Vries
British GP – Μη ασφαλής έκδοση – 5000€
Κατά τη διάρκεια του τελευταίου του Σαββατοκύριακου Grand Prix πριν απορριφθεί από τη Red Bull, ο Nyck de Vries ενεπλάκη σε μια μη ασφαλή κυκλοφορία κατά τη διάρκεια των προκριματικών.

Ο Ολλανδός οδηγός απελευθερώθηκε από το κουτί του κατευθείαν στο μονοπάτι του Όσκαρ Πιάστρι, ο οποίος οδηγούσε στο pitlane με το όριο ταχύτητας. Ο De Vries έπρεπε να αλλάξει γρήγορα κατεύθυνση για να κινηθεί στη «λωρίδα εργασίας» για να αποφύγει μια σύγκρουση. Αυτό το περιστατικό, που επιδεινώθηκε από μια υγρή επιφάνεια, σήμαινε ότι οι αγωνοδίκες έβλεπαν άσχημα και τον χτύπησαν με πρόστιμο.

Το PlanetF1.com συνιστά
Πόντοι ποινής F1: Ποιοι οδηγοί κατέχουν βαθμούς στην υπεράδειά τους κατά τη διάρκεια της σεζόν 2023;

Ποινές και πρόστιμα F1 : Τα πιο γρήγορα pit stops της F1: Η Red Bull κυριαρχεί στο pit lane καθώς κρατούν ασφυκτικά τους ταχύτερους χρόνους στα pit

 

5.000 € – Κέβιν Μάγκνουσεν
GP Ουγγαρίας – Διαδικαστικό λάθος – 5000 €
Ενοχλητικό για τη Haas, διέπραξαν ένα διαδικαστικό λάθος τόσο από την πλευρά του Nico Hulkenberg όσο και από την πλευρά του Kevin Magnussen στο γκαράζ, με επιπλέον ποινή 5000 ευρώ.

5.100 € – Άλεξ Άλμπον
Monaco GP – Pitlane speeding – 100€
Canadian GP – Διαδικαστικό λάθος – 5000€
Ο Albon πέτυχε το πρώτο του πρόστιμο στη σεζόν κατά τη διάρκεια των γύρων του στο grid στο Μόντε Κάρλο, καθώς πιάστηκε να κάνει 60,1 χλμ/ώρα σε 60,0 pitlane, επιβάλλοντας ποινή 100 ευρώ.

Λίγες εβδομάδες αργότερα, ο Williams επέβαλε ένα διαδικαστικό πρόστιμο και στα δύο αυτοκίνητά τους κατά τη διάρκεια των προκριματικών. Η ομάδα ξέχασε να επιστρέψει ελαστικά στην Pirelli μετά την προπόνηση, με πρόστιμο 5000 ευρώ σε κάθε πλευρά του γκαράζ.

5.200 € – Carlos Sainz
GP Ολλανδίας – Επιτάχυνση Pitlane – 100€
GP Ολλανδίας – Επικίνδυνος ελιγμός – 5000€
GP Σιγκαπούρης – Επιτάχυνση Pitlane – 100€
Τα πρώτα του πρόστιμα το 2023, ο Carlos Sainz επιβλήθηκε πρόστιμο 100 ευρώ όταν πιάστηκε στα 60,5 χλμ/ώρα στο pitlane των 60 χλμ/ώρα στο Zandvoort.

Ποινές και πρόστιμα F1 : Πιο σοβαρά, ο Sainz ενεπλάκη σε μια επικίνδυνη στιγμή που αφορούσε τη McLaren του Oscar Piastri καθώς ο οδηγός της Ferrari κινούνταν απέναντι στον Αυστραλό καθώς ο Sainz έβγαινε από τα πιτ. Αυτό ανάγκασε τον Πιάστρι να αναλάβει δράση υπεκφυγής πηγαίνοντας στο γρασίδι, με τους αγωνοδίκες να ερευνούν μετά τη συνεδρία.

«Ο Sainz έβγαινε από τα pits και αμέσως μετακόμισε στη γραμμή αγώνων πριν από τη στροφή 2», είπαν, αφού χτύπησαν Sainz/Ferrari με πρόστιμο 5000 ευρώ.

«Κάνοντας αυτό ο Πιάστρι, ο οποίος ήταν σε τροχιά, έπρεπε να αποφύγει δράση και αναγκάστηκε εν μέρει να βγει από την πίστα και να μπει στο χορτάρι. Κατά τη γνώμη των αγωνοδίκων, αυτός ήταν ένας «δυνητικά επικίνδυνος» ελιγμός και η συντριβή αποφεύχθηκε μόνο με τις ενέργειες του Piastri.

«Ο Σάιντζ προειδοποιήθηκε να μην περάσει τη λευκή γραμμή στην έξοδο των πιτ και δεν προειδοποιήθηκε για τον Πιάστρι μέχρι να ήταν ήδη δίπλα.

«Ο Sainz εξήγησε ότι είχε δει για λίγο το Piastri καθώς γύριζε τη στροφή 1 στην έξοδο του pit και μέτρησε ότι ο Piastri ήταν σε αργό γύρο. Από εκεί και πέρα ​​δεν είδε το Πιάστρι λόγω της σχετικής γωνίας των αυτοκινήτων. Εξήγησε επίσης ότι προσπαθούσε να φτάσει στη γραμμή στεγνώματος όσο το δυνατόν γρηγορότερα.

«Ενώ οι αγωνοδίκες κατανοούν αυτήν την εξήγηση, κατά τη γνώμη τους, ο Σάιντζ κινήθηκε γρήγορα προς τη γραμμή, ενώ δεν μπορούσε να δει ένα αυτοκίνητο που ήξερε ότι βρισκόταν στην περιοχή, δημιούργησε μια «δυνητικά επικίνδυνη» κατάσταση. Οι αγωνοδίκες θεώρησαν επίσης ότι η ομάδα συνέβαλε σε αυτήν την κατάσταση και ως εκ τούτου εκδίδουν πρόστιμο στην ομάδα».

6.200 € – Μαξ Βερστάπεν
GP Αυστραλίας – Επιτάχυνση Pitlane – 700 €
Ιταλικό Γκραν Πρι – Επιτάχυνση στο Pitlane – 500€
Grand Prix Σιγκαπούρης – Επίπληξη – 5000€
Η Red Bull επιβλήθηκε πρόστιμο 500 ευρώ αφού ο Max Verstappen υπερέβη το όριο ταχύτητας στο pitlane κατά 4,8 km/h κατά τη διάρκεια του FP2 και πρόστιμο 5.000 ευρώ στη Σιγκαπούρη μετά από μια δεύτερη επίπληξη το Σαββατοκύριακο στον Verstappen μετά από πολλαπλές έρευνες που παρεμποδίζουν.

6.300 € – Γιούκι Τσουνόντα
GP του Αζερμπαϊτζάν – Μη ασφαλής κυκλοφορία κατά τη διάρκεια του Sprint – 5000 €
Monaco GP – Pitlane speeding – 1000€
Καναδικό GP – Επιτάχυνση Pitlane – 100€
GP Βελγίου – Επιτάχυνση Pitlane – 100 €
GP Βελγίου – Επιτάχυνση Pitlane – 100 €
Ο Yuki Tsunoda είχε μια αρκετά δαπανηρή χρονιά για τον AlphaTauri, με τον Ιάπωνα οδηγό να διαπράττει αρκετές παραβάσεις.

Ποινές και πρόστιμα F1 : Τα προβλήματά του ξεκίνησαν στο Αζερμπαϊτζάν, όπου ο AlphaTauri άφησε το αυτοκίνητό του σε επικίνδυνη κατάσταση κατά τη διάρκεια του αγώνα Sprint.

Ο Τσουνόντα είχε καταστρέψει το μονοθέσιό του, με το πίσω δεξί λάστιχο να βγαίνει και το χείλος να ακουμπά την πίστα, και είχε επιστρέψει στα πιτς λέγοντας στην ομάδα του ότι δεν πίστευε ότι το μονοθέσιο θα μπορούσε να συνεχίσει.

Παρόλα αυτά, ο AlphaTauri τον έστειλε πίσω με φρέσκους τροχούς μετά από έναν γρήγορο οπτικό έλεγχο, με την ανάρτηση να αποτυγχάνει σχεδόν αμέσως καθώς ο Tsunoda επανήλθε στον αγώνα. Έχοντας οδηγήσει αργά στα pits, προκαλώντας αναστάτωση στον αγώνα, οι αγωνοδίκες αποφάνθηκαν ότι η ομάδα έπρεπε να είχε κάνει περισσότερα για να ελέγξει την ασφάλεια του AT04. Για αυτό τους επιβλήθηκε πρόστιμο 5.000 ευρώ.

Στο Μονακό, ο Tsunoda μπήκε στο pitlane του Μονακό με 76,2 km/h με το όριο να έχει οριστεί στα 60,0. Ο Τσουνόντα είχε χτυπήσει τα εμπόδια στη στροφή 11 και ερχόταν για ελέγχους και οι αγωνοδίκες έκριναν ότι η ταχύτητα της είσοδός του – ιδιαίτερα με άγνωστη ζημιά – ήταν επικίνδυνη. Ο Τσουνόντα αναγνώρισε ότι δεν είχε ρυθμίσει τον περιοριστή ταχύτητας κατά την είσοδο και του επιβλήθηκε πρόστιμο 1000 ευρώ καθώς και προειδοποίηση.

Ποινές και πρόστιμα F1 : Από τότε, η ταχύτητα του Tsunoda ήταν πιο μικρή. Πιάστηκε στα 80,4 χλμ./ώρα κατά τη διάρκεια της δεύτερης προπόνησης στον Καναδά, πήρε άλλα 100 ευρώ πρόστιμο, πριν από δύο ξεχωριστές παραβάσεις των 100 ευρώ κατά την πρώτη προπόνηση στο Βέλγιο καθώς έφτασε με 80,1 χλμ./ώρα.

10.000 € – Mercedes
GP Ισπανίας – Διαδικαστικό λάθος – 10.000 €
Το δεύτερο μεγαλύτερο πρόστιμο της σεζόν μέχρι στιγμής επιβλήθηκε απευθείας στην ομάδα της Mercedes στη Βαρκελώνη, μετά από ένα διαδικαστικό λάθος μετά τον αγώνα.

Μέρος της διαδικασίας μετά τον αγώνα, όπως περιγράφεται από τον Διευθυντή Αγώνα, είναι ότι οι φυσιοθεραπευτές της ομάδας και οι βοηθοί οδηγών δεν επιτρέπονται στο parc ferme μετά την καρό σημαία. Αυτό γίνεται για να διασφαλιστεί ότι δεν υπάρχει πιθανότητα να χρησιμοποιηθούν ύπουλα μικρά κόλπα για να προσπαθήσετε να αυξήσετε το βάρος του οδηγού σε οποιοδήποτε σημείο.

Αλλά οι φυσιοθεραπευτές τόσο του Τζορτζ Ράσελ όσο και του Λιούις Χάμιλτον μπήκαν στο parc ferme στη Βαρκελώνη, παραβιάζοντας τη διαδικασία της τελετής στο βάθρο.

Καθώς ο Διεθνής Αθλητικός Κώδικας έθεσε την ευθύνη για τις ενέργειες από την πλευρά οποιουδήποτε ατόμου που παρέχει υπηρεσία απευθείας στον αγωνιζόμενο, η Mercedes επιβλήθηκε το πρόστιμο.

10.300 € – Logan Sargeant
Monaco GP – Pitlane speeding – 200€
Monaco GP – Pitlane speeding – 100€
Canadian GP – Διαδικαστικό λάθος – 5000€
GP Σιγκαπούρης – Επίπληξη – 5000€

Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα:

Exit mobile version