ENGINE POWER

Ποιος θα κόψει πρώτος το νήμα στην επιστροφή του MotoGP στο Silverstone;

Το νέο πρόγραμμα του Σαββατοκύριακου θα τεθεί σε ισχύ MotoGP στο Silverstone αυτό το Σαββατοκύριακο στις 4-6 Αυγούστου, τον επόμενο γύρο του πρωταθλήματος.

British-GP-The-wait-is-over-motogp-silverstone-2023-startline
Συντάκτης: Μιχάλης Κοντιζάς Χρόνος ανάγνωσης: 9 λεπτά

Το δεύτερο μισό της σεζόν 2023 ξεκινά με το κλασικό Monster Energy British MotoGP στο Silverstone. Ένα από τα μεγαλύτερα σιρκουί στο ημερολόγιο, ένα από τα πιο γρήγορα και ένα από τα στάδια που δημιούργησαν αυθεντικές στιγμές στον κόσμο της μοτοσικλέτας. Φέτος, επίσης, επιστρέφουμε στα paddock στη σκιά του ένδοξου Silverstone Wing, το οποίο προσθέτει μια επιπλέον δόση αδρεναλίνης και μια νέα πρόκληση. Με λίγα λόγια, είναι το τέλειο μέρος για να επιστρέψετε στη δράση μετά τις καλοκαιρινές διακοπές και με τα πάντα για να αγωνιστείτε. Αλλά… Υπάρχουν πολλά να πούμε!

Πού το αφήσαμε;

MotoGP στο Silverstone: Το πρώτο μέρος του Πρωταθλήματος είχε κάποια σκαμπανεβάσματα για τον βασιλιά Πρωταθλητή Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team), αλλά τα τελευταία Σαββατοκύριακα η δυναμική άλλαξε: δύο νίκες GP, μια νίκη στο Tissot Sprint και να μην κατέβει από το βάθρο. ‘Κέρδισε τη νίκη, είναι ο τρόπος που βρήκε ο Pecco πριν φτάσει στις καλοκαιρινές διακοπές… Θα μπορέσει να διατηρήσει το σερί; Ο Ιταλός κέρδισε ήδη στο Silverstone πέρυσι, οπότε οι οιωνοί είναι καλοί για το νούμερο ‘1’.

Ο Jorge Martín (Prima Pramac Racing) είναι ένας άλλος από τους οδηγούς που τα κατάφερε πριν το καλοκαίρι. Παρά το γεγονός ότι ήταν λίγο πιο πίσω στο Assen, σημείωσε σημαντικούς βαθμούς που του επέτρεψαν να κρατήσει τη δεύτερη θέση της γενικής. Ο Ισπανός είναι μόλις ένα βαθμό μπροστά από τον Marco Bezzecchi (Mooney VR46 Racing Team), ο οποίος επέστρεψε στον αγώνα για το προβάδισμα στον τελευταίο αγώνα.

Περιέργως, ο Bagnaia διεύρυνε αυτή τη διαφορά χάρη στην ένδοξη νίκη του στο Assen, αλλά από το Le Mans δεν ήταν ο πρώτος σκόρερ, αφού πρόσθεσε 107 πόντους από το γαλλικό GP στο GP της Ολλανδίας, αφού ο Martín πρόσθεσε συνολικά 111 πόντους, μερικά οφέλη ότι θα χρειαστεί να αυξήσει για να ξεπεράσει τον σημερινό Πρωταθλητή, αλλά ένα τεράστιο βάρος, αφού αυτός, ο Bagnaia και ο Bezzecchi έχουν μοιραστεί όλες τις πρώτες θέσεις μετά τη Jerez.

Eπαναφορτιζόμενες μπαταρίες

Μετά από μια εκπληκτική νίκη στο Tissot Sprint de Jerez, ο Brad Binder (Red Bull KTM Factory Racing Team) είναι ο επόμενος στη λίστα που θέλει να ανταπεξέλθει στην επιστροφή του στη δουλειά. Ο Νοτιοαφρικανός έχει ένα σκορ να διευθετήσει αφού έχασε στο βάθρο στο Assen λόγω παραβίασης των ορίων πίστας, οπότε θα μπορέσει να επιστρέψει στο βάθρο αυτό το Σαββατοκύριακο;

Ο Aleix Espargaró (Aprilia Racing) ανέβηκε στο βάθρο για πρώτη φορά αυτή τη σεζόν στην Ολλανδία και είναι ξεκάθαρο ότι σήμαινε πολλά. Ήταν ένα πιο δύσκολο ξεκίνημα στη σεζόν από ό,τι περίμεναν πολλοί τόσο για την Espargaró όσο και για την Aprilia, αλλά αν υπάρχει ένα σκηνικό με καλές αναμνήσεις για να επιστρέψετε μετά από αυτήν την ανάκαμψη, αυτό είναι το Silverstone. Η βρετανική πίστα σημείωσε τον πρώτο τερματισμό στο βάθρο για το εργοστάσιο Noale στην εποχή MotoGP™ το 2021.

Νέοι στόχοι στο MotoGP στο Silverstone

Αυτό ισχύει και για τον Maverick Viñales (Aprilia Racing). Επιπλέον, ο ‘Top Gun’ πήρε την παρθενική του νίκη στο Silverstone το 2016 και πέρυσι σχεδόν έγραψε ιστορία στο MotoGP™ πλησιάζοντας στη νίκη με μια τρίτη διαφορετική μοτοσυκλέτα, καθώς η Aprilia του πέρασε τη γραμμή μόλις μισό δευτερόλεπτο πίσω από την Bagnaia. Αυτό παραμένει στο τραπέζι ως μια ιστορία που πρέπει να γίνει και ο Viñales θα θέλει να είναι ο πρωταγωνιστής μετά από ένα δύσκολο ξεκίνημα το 2023.

Το Assen ήταν απογοήτευση για λίγους, συμπεριλαμβανομένου του άλλου αναβάτη που έκανε προσφορά για αυτή τη νίκη σε μια τρίτη μηχανή: Jack Miller (Red Bull KTM Factory Racing). Δεν σημείωσε πόντους στην Ολλανδία και ούτε ο Johann Zarco (Prima Pramac Racing), ο οποίος μπήκε στο ΤΤ με τρία συνεχόμενα βάθρα για πρώτη φορά στην καριέρα του στην πρώτη κατηγορία. Μπορούν να επαναφέρουν τον ρυθμό;

Όλα αυτά που έρχονται στο MotoGP στο Silverstone

Δεν ήταν ένα κακό Σαββατοκύριακο για τους Luca Marini (Mooney VR46 Racing Team) και Alex Márquez (Gresini Racing MotoGP™) στο Assen, αλλά δεν ήταν στο ίδιο επίπεδο με αυτά που είδαμε νωρίτερα στη σεζόν. Η κανονικότητα του Μαρίνι αποδίδει καρπούς, αφού είναι 11 πόντους πίσω από τον Ζάρκο, ενώ ο ’73’ θα θέλει να προσθέσει λίγους ακόμα βαθμούς, αφού είναι δέκατος παρότι ανέβηκε στο βάθρο.

Ο Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha MotoGP™), εν τω μεταξύ, είχε ένα μικτό Σαββατοκύριακο στο Assen. Το Σάββατο ανέβηκε το πρώτο του βάθρο της χρονιάς κατά τη διάρκεια του Tissot Sprint, κάτι που του έδωσε ελπίδες για την Κυριακή, αλλά στον αγώνα συνετρίβη με τον Zarco και αντιμετώπισε τις καλοκαιρινές διακοπές ζητώντας συγγνώμη από τον συμπατριώτη του και με σπασμένο δάχτυλο του ποδιού. Θα πρέπει να επιστρέψει στα καλύτερά του στο Silverstone και θα θέλει, όπως πάντα, να προκριθεί καλά για να προσπαθήσει να επαναλάβει και να επεκτείνει το κατόρθωμα του Σαββάτου στο Assen. Κέρδισε και εδώ το 2021… Θα καταφέρουν αυτός και η Yamaha να ανέβουν;

Ο συμπαίκτης του Quartararo, Franco Morbidelli, αναζητά επίσης περισσότερα, και στην περίπτωσή του από το κέντρο της δίνης της «ανόητης σεζόν», καθώς πληθαίνουν οι φήμες για το ποιος θα πάει πού το 2024. Αυτό ισχύει επίσης. Fabio Di Giannantonio (Gresini Racing MotoGP™ ) ήταν η περίπτωση, με αμφότερους να θέλουν να ξεκινήσουν το δεύτερο μισό της σεζόν με το δεξί πόδι.

Eπανεκκίνηση και ανακατασκευή

Μία από τις πιο εξαιρετικές δηλώσεις της επίσκεψης MotoGP™ στο Goodwood ήταν αυτή του Enea Bastianini (Ducati Lenovo Team), ο οποίος επιβεβαίωσε ότι περίμενε να είναι 100% στο Silverstone. Και ότι περιμένει να πολεμήσει στο κεφάλι. Ο Miguel Oliveira (Ομάδα CryptoData RNF MotoGP™) είχε επίσης λίγο περισσότερο χρόνο για να ανακτήσει τις δυνάμεις του, όπως και ο συμπαίκτης του Raúl Fernández. Όπως πάντα, ωστόσο, το επίκεντρο της προσοχής θα είναι και πάλι ο Marc Márquez (Repsol Honda Team).

Το ’93’ αναμένεται να επιστρέψει στην πίστα, μετά από ένα ένδοξο, αλλά φευγαλέο, ξεκίνημα το 2023 με pole position και τερματισμό στο βάθρο στο πρώτο Tissot Sprint στην ιστορία. Μετά από αυτό, προκλήθηκαν και πάλι πολλοί τραυματισμοί… Θα μπορέσει η Honda να ανακτήσει την εντυπωσιακή φόρμα που έχουμε δει τις τελευταίες δύο δεκαετίες; Και το πιο σημαντικό ερώτημα, με τις φήμες να κυμαίνονται από εύλογες έως φανταστικές: θα είναι ο Márquez στην ομάδα την επόμενη σεζόν; Πριν λάβουμε πραγματικές απαντήσεις, μας περιμένει το Silverstone, ένα στάδιο όπου ο οκτώ φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής έχει ήδη βασιλέψει.

Περιμένουμε και την επιστροφή του Joan Mir, συμπαίκτη της Repsol Honda από το ’93, μετά την απουσία του λόγω τραυματισμού. Η επιστροφή των δύο Παγκόσμιων Πρωταθλητών θα αποτελέσει αναμφίβολα ερέθισμα για την ομάδα και το εργοστάσιο της χρυσής πτέρυγας. Ωστόσο, δεν θα δούμε ακόμα τον Alex Rins (LCR Honda Castrol) και θα είναι ο Iker Lecuona που θα τον αντικαταστήσει. Τέλος, στη Honda, ο Takaaki Nakagami (LCR Honda Idemitsu) συνεχίζει να κερδίζει αθόρυβα πόντους και διατηρεί το μοναδικό του μηδέν σε έναν αγώνα GP φέτος, κάτι που δεν είναι μικρό κατόρθωμα. Μπορεί να συνεχίσει έτσι στο δεύτερο μέρος της σεζόν;

Ένας άλλος αναβάτης που επιστρέφει στην πίστα είναι ο Pol Espargaró (GASGAS Factory Racing Tech3). Μετά από μια πρώτη εμπειρία στο Goodwood, ο Ισπανός θα συναντήσει ολόκληρη την ομάδα του για να αγωνιστεί ξανά στο κουτί του GASGAS. Ήταν ένας μακρύς και δύσκολος μερικοί μήνες ανάρρωσης, αλλά είναι στην ευχάριστη θέση να επανενωθεί με τον συμπαίκτη του Augusto Fernández, ο οποίος πέτυχε στους πρώτους οκτώ γύρους του μαθήματος, κορυφώνοντας με τερματισμό στο Top 4 και με σταθερά πόντους. ως ένας από τους μοναδικούς δύο πιλότοι, μαζί με τον Morbidelli, ο οποίος έχει κερδίσει βαθμούς σε όλα τα Grand Prix που έχουν διαγωνιστεί μέχρι στιγμής. Λατρεύει επίσης το Silverstone, οπότε θα μπορούσε να είναι εξώφυλλο.

Η Bagnaia μόλις διεύρυνε αυτό το χάσμα χάρη σε εκείνη την ένδοξη νίκη στο Assen, αλλά ο Martín και ο Bezzecchi είναι ακόμα αρκετά κοντά που όλα μπορούν να αλλάξουν σε ένα Σαββατοκύριακο. Επιπλέον, το MotoGP™ θα μπορούσε να γράψει ιστορία με έναν ένατο διαφορετικό νικητή σε εννέα αγώνες. Θα σας λείψει;

Πρόγραμμα νέας ώρας

Να θυμάστε ότι κατά τη διάρκεια του Grand Prix της Μεγάλης Βρετανίας Monster Energy θα παρουσιαστεί το νέο σύστημα πρόσβασης Q2 . Η πρώτη συνεδρία MotoGP™ είναι τώρα μια δωρεάν συνεδρία (FP1) και δεν υπολογίζεται για το 2ο τρίμηνο, με μόνο την μετονομασμένη απογευματινή συνεδρία της Παρασκευής Practice (pr) να αποφασίζει ποιος θα κάνει το cut.

Θα πρέπει επίσης να λάβετε υπόψη ότι λόγω της διαφοράς ώρας, το Tissot Sprint το Σάββατο θα είναι στις 16:00 (CEST), ενώ ο αγώνας της Κυριακής θα πραγματοποιηθεί στις 14:00 (CEST), λίγο πριν τον αγώνα Moto2. ™.

Να θυμάστε ότι μπορείτε να παρακολουθείτε κάθε δευτερόλεπτο LIVE και OnDemand με το VideoPass, το οποίο σας δίνει ασυναγώνιστη πρόσβαση σε συνεντεύξεις και αναφορές, καθώς και κάθε δεύτερο LIVE και OnDemand του Παγκόσμιου

MotoGP στο Silverstone μια τροποποιημένη  μορφή αυτό το Σαββατοκύριακου 2023

Το νέο πρόγραμμα του Σαββατοκύριακου θα τεθεί σε ισχύ στο Silverstone αυτό το Σαββατοκύριακο στις 4-6 Αυγούστου, τον επόμενο γύρο του πρωταθλήματος.

Νέα μορφή MotoGP στο Silverstone

Παρασκευή πρωί: 45 λεπτά Δωρεάν προπόνηση 1
Παρασκευή απόγευμα: 60 λεπτά εξάσκηση (η συνεδρία έχει προγραμματιστεί για την είσοδο στο Q2)

Σάββατο πρωί: 30 λεπτά Δωρεάν προπόνηση 2
Σάββατο πρωί: 15 λεπτά Προκριματικά 1
Σάββατο πρωί: 15 λεπτά Προκριματικά 2
Σάββατο απόγευμα: Αγώνας σπριντ

Κυριακή: Προθέρμανση
Κυριακή: Αγώνας

Η βασική αλλαγή είναι ότι η πρώτη συνεδρία του Σαββατοκύριακου, η οποία είναι τώρα μια Δωρεάν Προπόνηση 45 λεπτών το πρωί της Παρασκευής, δεν θα είναι πλέον προγραμματισμένη για είσοδο στα Προκριματικά 2.

Αυτό εγκρίθηκε από την Επιτροπή Grand Prix μετά από ομόφωνη συμφωνία από κάθε ομάδα MotoGP.

Από εδώ και στο εξής, μια δεύτερη συνεδρία το απόγευμα της Παρασκευής που ονομάζεται Practice θα είναι η μόνη χρονομετρημένη συνεδρία για είσοδο στο Q2.

Οι αναβάτες και οι ομάδες θα λάβουν στη συνέχεια μια συνεδρία Free Practice 2 διάρκειας 30 λεπτών το πρωί του Σαββάτου, πριν από τον συνηθισμένο αγώνα σπριντ.

Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα:

Exit mobile version