Πιτ Παρθένης: Μια νέα εποχή αρχίζει στον Σ.Ο.Α.Α.
Ο Πιτ Παρθένης ως μονομάχος των αναβάσεων, έχει αποφασίσει να αγωνιστεί για να πιάσει κορυφή ο μηχανοκίνητος αθλητισμός. Ο ΣΟΑΑ βρίσκεται στην γραμμή εκκίνησης μιας νέας εποχής που αρχίζει με πρόεδρο τον Πιτ Παρθένη.Μηχανοκίνητος αθλητισμός: Αποκλειστική συνέντευξη με τον Πιτ Παρθένη τον πρόεδρο του Σ.Ο.Α.Α.
Πρόεδρε ένα νέο ΔΣ του Σ.Ο.Α.Α με πολύ διαφορετικούς ανθρώπους και χαρακτήρες. Τι νέο έρχεται, τι αλλάζει στον Σ.Ο.Α.Α. ;
Όπως λένε και τα μαθηματικά του νέου Διοικητικού Συμβουλίου, τα 5 από τα 7 μέλη σε αυτό είναι καινούργια πρόσωπα. Δεν είναι νέοι στο Σπορ, έχουν εμπειρία από τους αγώνες και για ορισμένους τα χρόνια εμπλοκής είναι πάρα πολλά και σε κορυφαίο επίπεδο. Παρόλα αυτά εμπλέκονται για πρώτη φορά σε αυτή τη διαδικασία που αφορά τα διοικητικά του motorsport στην Ελλάδα και αυτό είναι το σημαντικότερο. Ο Σ.Ο.Α.Α. εδώ και περισσότερο από 50 χρόνια είναι το θεσμικό όργανο των οδηγών και τους εκπροσωπεί με στόχο ένα καλύτερο Ελληνικό motorsport. Δεν ξέρω αν θα καταφέρουμε εμείς να κάνουμε με κάποιο τρόπο τον ιδανικό πολλαπλασιασμό σε δυνάμεις και ενέργειες, ώστε να διαιρέσουμε απόλυτα τα προβλήματα του χώρου. Οι καρέκλες που καθόμαστε εδώ και λίγες μέρες είναι καυτές, με βαριά ιστορία, αφού έχουν βρεθεί σε αυτές θρύλοι οδηγοί που έχουν γράψει την δική τους ιστορία. Με σεβασμό λοιπόν, στην ιστορία του Σ.Ο.Α.Α και απεριόριστη εκτίμηση στο προηγούμενο Δ.Σ. θα προσπαθήσουμε να συσπειρώσουμε τους οδηγούς όλων των μορφών αγώνων.
Ποιος είναι ο ρόλος του Σ.Ο.Α.Α. στον μηχανοκίνητο αθλητισμό ο σκοπός και ο στόχος του;
Ο ρόλος του Σ.Ο.Α.Α είναι απλός αλλά συνάμα δύσκολος, γιατί ο θεσμικός ρόλος φέρει ευθύνη. Ως θεσμικός παράγων του ελληνικού motorsport ο Σ.Ο.Α.Α. οφείλει να μην μένει απαθής σε όσα συμβαίνουν στο χώρο των αγώνων. Όπως εξάλλου ισχύει και για τους ίδιους τους οδηγούς. Με βάση το καταστατικό του Συνδέσμου το αντικείμενο είναι οι καλύτεροι αγώνες, όσον αφορά την ασφάλεια που είναι το σημαντικότερο, όσον αφορά την προβολή αλλά και την ομαλή λειτουργία γενικώς. Αυτό σημαίνει πως θέλουμε να κάνουμε αγώνες, σωστούς, όπως πρέπει, χωρίς να ρισκάρουμε τον παραμικρό κίνδυνο και προσφέροντας στο ευρύ κοινό το θέαμα και την διασκέδαση που προσφέρουν οι αγώνες σε ολόκληρο τον κόσμο. Γνωρίζουμε τις ιδιαιτερότητες που έχει η χώρα μας, τα οικονομικά προβλήματα και αυτά είναι αντικειμενικά ζητήματα στα οποία θέλουμε και πιστεύουμε πως μπορούμε να βρούμε λύσεις. Πατώντας σε λογική και έχοντας άποψη από τους αγώνες, θέλουμε να ξεκινήσουμε από τα απλά και όσο μπορούμε να προχωρήσουμε στα πιο σύνθετα προβλήματα που απασχολούν τον Μηχανοκίνητο Αθλητισμό. Πάντα θα υπάρχουν
περιθώρια βελτίωσης ώστε αυτό που αγαπάμε όλοι μας να προχωρήσει εμπρός.
Γιατί πρέπει να υπάρχει ο Σ.Ο.Α.Α. για τους οδηγούς; Τι μπορεί να κερδίσει ένας οδηγός μέσα από τον Σ.Ο.Α.Α. ;
Οι οδηγοί είναι αθλητές με βάση το νομικό πλαίσιο που ισχύει και τα Σωματεία από την μία πλευρά και ο Σύνδεσμος από την άλλη, έχουν κατά κάποιο τρόπο την ευθύνη των αθλητών. Αυτό δεν είναι καθόλου απλό ή εύκολο. Ο ΣΟΑΑ θα προσπαθήσει να είναι παρών σε κάθε αγώνα, ώστε να εξασφαλίσει την ύπαρξη μέτρων ασφαλείας, αλλά και την εφαρμογή των κανονισμών. Έχουμε παραδείγματα για διοργανώσεις χωρίς ικανοποιητικά μέτρα ασφαλείας. Έχουμε επίσης παραδείγματα καταστρατήγησης των κανονισμών. Αυτά δεν μπορούν να συνεχιστούν, δεν γίνεται να υπάρχουν δύο μέτρα και δύο σταθμά σε καμία διοργάνωση.
Πως νιώθει ο Πιτ Παρθένης σε ένα ρόλο μακριά από αυτό που τον έχουμε συνηθίσει; Ο Godzilla θα μπει σε δεύτερη μοίρα;
Ο GODZILLA το 2023 θα προσπαθήσει να διεκδικήσει το Πρωτάθλημα Αναβάσεων στην κατηγορία Formula Saloon. Η θέση του Προέδρου του ΣΟΑΑ το μόνο που μου προκαλεί είναι ένα μικρό άγχος γιατί απλά είναι “βαριά η φανέλα”!!! Μόνο όταν κάτσω στο bucket σαν και σφίξω τις ζώνες, θα ζωντανεύει ξανά ο Πιτ Παρθένης οδηγός, καθώς θα αφήνω για λίγο τις σκέψεις του ΣΟΑΑ. Εύχομαι το 2023 να επιστρέψουμε στην κανονικότητα με αρκετές συμμετοχές σε όλους τους θεσμούς και γεμάτες “κερκίδες”.
Ποια είναι τα σχέδια σας για το 2023 ποιες θα είναι οι ενέργειες που θα κάνετε άμεσα;
Αυτό που έχουμε ήδη ξεκινήσει, όλα τα μέλη του νέου ΔΣ, είναι να οργανωθούμε και να μάθουμε τους νέους μας ρόλους. Τίμια αναφέρω πως δεν είμαστε επαγγελματίες συνδικαλιστές, ούτε πρόκειται να γίνουμε. Δεδομένο όμως είναι πως όταν δηλώσαμε υποψηφιότητα, συνειδητά ξέραμε που μπλέκουμε. Θα αφιερώσουμε αρκετό χρόνο για ένα καλύτερο motorsport και αυτό το υπόσχομαι. Πέρυσι ζήσαμε μια αποχή από μερίδα οδηγών αγώνων, με αφορμή προβλήματα σε κανονισμούς και διαδικασίες. Δεν ωφελεί κανέναν να συνεχίσουμε να αναλύουμε ποιος έχει δίκιο ή άδικο. Επίσης δεν ωφελεί κανέναν και αυτό αποδείχτηκε το 2022, κάθε πλευρά να επιμένει στη θέση της χωρίς διαλλακτικότητα και χωρίς να κοιτάζει το μέλλον των αγώνων. Η προηγούμενη διοίκηση του Συνδέσμου δεν είχε κρυφή ατζέντα, ούτε προσωπικά συμφέροντα και αυτό θα συνεχιστεί. Εμείς υποθέτουμε εξ αρχής πως όλοι όσοι ασχολούμαστε με τους αγώνες πασχίζουμε για καλύτερο μέλλον σε αυτούς. Αυτό γίνεται μόνο αν συνεργαστούμε όλοι, γνωρίζοντας τι μπορεί να προσφέρει ο καθένας και με σεβασμό στην προσφορά του άλλου. Αυτό που θέλω να πω είναι πως όλα λύνονται με διάλογο και θετική σκέψη από όλες τις πλευρές. Δεν γίνεται να μην μπορεί να βρεθεί δίκαιη και βιώσιμη λύση, για τις "κουβέρτες" για παράδειγμα.
Ποιο είναι το μήνυμα που θέλει να περάσει ο Πιτ Παρθένης για το θέμα οδικής ασφάλειας και γιατί πρέπει να φέρουν τα παιδιά κοντά στον μηχανοκίνητο αθλητισμό;
Χωρίς νέα παιδιά δεν υπάρχει αύριο στον Μηχανοκίνητο Αθλητισμό. Δεδομένο και ξεκάθαρο. Χωρίς παιδιά δεν υπάρχει μέλλον. Αν δεν επενδύσουμε ΟΛΟΙ στην οδηγική παιδεία, θα αφανιστούν γενιές. Αν ανατρέξετε σε ομιλίες του κου Τάσου Μαρκουίζου ΙΑΒΕΡΗ και δείτε τα νούμερα σε θανάτους και αναπηρίες από ατυχήματα, θα καταλάβετε πως ζούμε σε εμπόλεμη ζώνη. Στην καθημερινότητά μας, καθόμαστε στο τιμόνι και νομίζουμε πως είμαστε σε πίστα αγώνων, έχοντας όλα τα προβλήματά μας, μέσα στο κεφάλι μας. Αλλά αυτό θα μπορούσαμε να το αναλύουμε για ώρες. Για εμάς είναι σημαντικό οι νέοι άνθρωποι που θέλουν να ασχοληθούν με το motorsport να το κάνουν μέσα στα ελληνικά πρωταθλήματα. Σαν Πιτ Παρθένης και πλέον ως Πρόεδρος του ΣΟΑΑ πρέπει να προσφέρουμε και να δημιουργήσουμε ένα όμορφο περιβάλλον ώστε να έρθουν από τα καρτ για παράδειγμα και να μείνουν γιατί θα δουν κάτι ενδιαφέρον και με προοπτικές.
Πρόεδρε θα θέλατε ένα τελευταίο μήνυμα;
Δεν είμαστε μάγοι, κανείς από τους 7 στο Δ.Σ του ΣΟΑΑ. Η καθαρή ψυχή μας είναι δεδομένη και η αγάπη μας για το motorsport το ίδιο! Όλοι μας έχουμε την καθημερινότητά μας και τις δουλειές με ό,τι συνεπάγεται αυτό. Πρώτο μέλημα μας είναι η συσπείρωση των οδηγών, σε όλες τις μορφές των ελληνικών αγώνων. Το προηγούμενο Δ.Σ. έχει αφήσει μεγάλη παρακαταθήκη την οποία πρέπει να εκμεταλλευτούμε. Είμαστε και θα είμαστε δίπλα στον αθλητή – οδηγό. Άμεσα θα γίνει συνάντηση με τον Πρόεδρο και το Διοικητικό Συμβούλιο της Ο.Μ.Α.Ε. και την Πρόεδρο της ΕΠ.Α. ώστε να θέσουμε προτάσεις, σκέψεις και την θετική μας διάθεση για επίλυση προβλημάτων. Να είναι σίγουροι όλοι πως θα κάτσουμε στο τραπέζι, με όποια πλευρά χρειαστεί για να βρούμε λύσεις, αλλά δεν θα διαπραγματευτούμε την ασφάλεια κανενός αθλητή.
Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα:
Η πικρία της ΑΛΑΚ το 2023 – Χωρίς αγώνες και σε αναμονή…
WRC και η ιστορία έγραψε στην Ελλάδα, Μοσχούς, Siroco, Jigger, Βωβός, Κύρκος…
To νέο Δ.Σ. του ΣΟΑΑ καλεί SOS
Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός σώζει ζωές
Πρώτοι οι Παναγιώτης Τανιμανίδης και Τάκης Σολδάτος στο Estoril
Ιορδάνης Σερδερίδης οδηγώ για να μοιράζομαι το πάθος μου!
Γιώργος Καφαντάρης, ένα λιοντάρι γεννιέται!