Το άρθρο ενημερώθηκε στις 31 Αυγούστου 2024 μετά την ανακοίνωση της θητείας του Andrea Kimi Antonelli στη Mercedes το 2025. Grid του 2025 :
Αργά αλλά σταθερά, το F1 grid του 2025 παίρνει μορφή. Σε μια χρονιά που το μεταγραφικό παζάρι είναι ζωντανό όσο σπάνια, μόλις γνώρισε ένα νέο επεισόδιο. Η μεταγραφική περίοδος ξεκίνησε με θραύση τον Φεβρουάριο, με την ανακοίνωση-σοκ της μεταγραφής του Λιούις Χάμιλτον στη Ferrari . Στη συνέχεια, η Haas προχώρησε επισημοποιώντας την αποχώρηση του Nico Hülkenberg στο τέλος της τρέχουσας εκστρατείας, ενώ η Audi ανακοίνωσε την πρόσληψη του Γερμανού για το 2026, ο οποίος θα περιμένει στη Sauber το 2025.
Λίγες εβδομάδες αργότερα, ήταν η σειρά του Esteban Ocon να ανακοινώσει την αποχώρησή του από την Alpine με «κοινή συμφωνία», πριν ενταχθεί στη Haas. Ο Sergio Pérez και ο Yuki Tsunoda , από την πλευρά τους, συνέχισαν στην ομάδα της Red Bull . Ο Carlos Sainz κατέληξε να βρει καταφύγιο στη Williams , ενώ η Alpine ανακοίνωσε τον δεύτερο οδηγό της με τη θητεία του Jack Doohan, ο οποίος θα συνοδεύει τον Pierre Gasly , ο οποίος πρόσφατα δεσμεύτηκε εκ νέου μακροπρόθεσμα.
Τώρα, είναι η σειρά της Mercedes να βάλει τέλος στην (ψεύτικη) αγωνία κάνοντας επίσημο το ντεμπούτο του Andrea Kimi Antonelli στην F1 την επόμενη χρονιά. Με όλες αυτές τις πρόσφατες κινήσεις, πώς μοιάζει τώρα το grid του 2025;
Ο Πέρεθ έδωσε παράταση για δύο χρόνια, αλλά…
Μεταξύ των βασιλέων παγκόσμιων πρωταθλητών, μόνο ο Μαξ Βερστάπεν είχε εξασφαλισμένη τη θέση του για την επόμενη χρονιά. Με συμβόλαιο μέχρι το 2028, ο Ολλανδός είναι σε καλό δρόμο για να συνεχίσει την περιπέτεια ακόμα κι αν ο Toto Wolff τον ονειρευόταν στη Mercedes. Η άγνωστη γυναίκα ζούσε στην άλλη πλευρά του γκαράζ με έναν Σέρχιο Πέρεθ να φτάνει στο τέλος της μίσθωσης του.
Λίγο πριν το Γκραν Πρι του Καναδά, τον ένατο γύρο της σεζόν, η αυστριακή ομάδα ανακοίνωσε την παράταση του Μεξικανού μέχρι το τέλος του 2026. Μια ανακοίνωση που προκάλεσε πολύ θόρυβο στα κοινωνικά δίκτυα γιατί αυτή η παράταση έρχεται σε μια περίοδο που ο Πέρεθ ήταν άρχισε να δείχνει κάποια σημάδια αδυναμίας (αποβολή στο Q1 στο Μονακό, 8η στην Imola κ.λπ.) και η φόρμα του Checo δεν έχει βελτιωθεί από τότε. Σε σημείο που επανεμφανίζονται ερωτήματα για το μέλλον του στον Μίλτον Κέινς…
Η Mercedes εμπιστεύεται τους νέους
Εξασφαλίζοντας τις υπηρεσίες του Lewis Hamilton, που συνδέεται με τον Charles Leclerc από το 2025, η Ferrari ανάγκασε τη Mercedes να εξερευνήσει την αγορά μεταγραφών. Μετά την ανακοίνωση της αποχώρησης του Άγγλου, αναφέρθηκαν αρκετά ονόματα για να συμμετάσχουν στον Μπράκλεϊ, αλλά είναι τελικά ο οδηγός της γερμανικής ακαδημίας, Αντρέα Κίμι Αντονέλι, που θα πάρει τη θέση του επτά φορές παγκόσμιου πρωταθλητή.
Κόλαση για τον Ιταλό, μόλις 18 ετών, που ανακοινώθηκε ως παγκόσμιος πρωταθλητής στα σκαριά, ο οποίος θα κάνει το ντεμπούτο του στον κλάδο την επόμενη χρονιά. Από την πλευρά του, ο Τζορτζ Ράσελ είναι μέρος της συνέχειας από τότε που παρέτεινε τη μίσθωση το περασμένο καλοκαίρι και προχωρά ως ο νέος ηγέτης της Mercedes.
McLaren και Aston Martin, τίποτα δεν κινείται
Η McLaren δεν χρειάζεται να ανησυχεί για την επόμενη χρονιά. Από την πλευρά του Γουόκινγκ, ο Ζακ Μπράουν οδηγεί τέλεια το σκάφος και είναι ήδη σίγουρος ότι θα μπορεί να υπολογίζει στον Λάντο Νόρις και τον Όσκαρ Πιάστρι το 2025, οι δυο τους έχουν πρόσφατα ορκιστεί πίστη στους Πορτοκαλιούς.
Στην Aston Martin , το status quo από τότε που ο Fernando Alonso επέκτεινε το συμβόλαιό του στις αρχές Απριλίου και ακολούθησε ο Lance Stroll , την ίδια μέρα με τον Pierre Gasly. Είναι λοιπόν η συνέχεια που περιμένει τους Πράσινους, τουλάχιστον μέχρι το 2026.
Alpine: Ο Ocon φεύγει, ο Gasly μένει και ο Doohan φτάνει
Μαστιζόμενη από αθλητικές δυσκολίες από την αρχή της σεζόν, αλλά σε καλύτερη φόρμα πρόσφατα, η Alpine έπρεπε επίσης να διαχειριστεί την υπόθεση Ocon/Gasly. Στο τέλος όλα έγιναν αρκετά γρήγορα. Λίγες μέρες μετά το Grand Prix του Μονακό και το επεισόδιο που σημάδεψε εσωτερικά, η γαλλική ομάδα ανακοίνωσε τη λήξη της συνεργασίας της με τον Εστεμπάν Οκόν του οποίου το συμβόλαιο απλά δεν θα ανανεωθεί. Ο Pierre Gasly από την πλευρά του είναι μέρος της μακροπρόθεσμης από τότε που επεκτάθηκε μακροπρόθεσμα.
Το τελευταίο θα υποστηριχθεί από τον Jack Doohan. Ο Αυστραλός, εφεδρικός για τη γαλλική ομάδα, μπόρεσε να αποδειχθεί πειστικά για να πάρει τη δεύτερη θέση που διακυβεύεται για την Alpine και τώρα θα κάνει το ντεμπούτο του στη Formula 1.
Haas: Οι Bearman και Ocon ξεκινούν το 2025
Ο Nico Hülkenberg αναμενόταν στη Sauber, ο Haas εκμεταλλεύτηκε το Βρετανικό Grand Prix για να επιβεβαιώσει αυτό που ήταν ανοιχτό μυστικό: η θητεία του Oliver Bearman για τη σεζόν του 2025 Πολύ καλή για την πρώτη του στη F1, όταν έπρεπε να αντικαταστήσει τον Carlos Sainz στη Ferrari στη Σαουδική Αραβία Η Αραβία, αυτή με το παρατσούκλι Ollie, σημείωσε μεγάλους πόντους σε αυτή την περίπτωση. Οδηγός από την ακαδημία της Scuderia, ο Βρετανός οδήγησε σε δύο περιόδους Free Practice 1 με τη Haas το 2023 και έκανε καλή εντύπωση.
Όσο για την ταυτότητα του δεύτερου εκπροσώπου, αυτή θα είναι ο Εστεμπάν Οκόν. Αναμενόμενη εδώ και πολλές εβδομάδες, η ανακοίνωση της άφιξης του Γάλλου στην αμερικανική ομάδα έπεσε την Πέμπτη 25 Ιουλίου ενόψει του Grand Prix του Βελγίου. Ο Νορμανδός πιλότος υπέγραψε πολυετές συμβόλαιο με την ομάδα του Τζιν Χάας.
Sauber και RB… Κίνδυνος κινήσεων
Η Sauber, από την πλευρά της, πρέπει τώρα να βρει τον μελλοντικό συμπαίκτη του Nico Hülkenberg. Στο τέλος του συμβολαίου, οι Valtteri Bottas και Guanyu Zhou ενδέχεται να μην διατηρηθούν. Το όνομα του Carlos Sainz εμφανίστηκε επίμονα εν όψει της άφιξης της Audi το 2026, αλλά ο Μαδριλένος αποφάσισε τελικά να αναπηδήσει στη Williams.
Πράγματι, στο Grove, ο James Vowles είχε τη φιλοδοξία να συνδυάσει δύο οδηγούς παγκόσμιας κλάσης. Σε κάθε περίπτωση, αυτό υπέδειξε στις στήλες μας με τη διαβεβαίωση ότι ο Alex Albon συνεχίζει την περιπέτεια. Ο Carlos Sainz αποφάσισε επομένως να είναι μέρος αυτού του φιλόδοξου δίδυμου για τη βρετανική ομάδα, απορρίπτοντας κυρίως τις πρόσφατες προόδους από την Alpine.