Πώς το VR46 χειρίζεται τη σύγκρουση συμφερόντων στο MotoGP με τον Marco Bezzecchi
Το συμβόλαιο MotoGP του Marco Bezzecchi με το VR46 λήγει στο τέλος του τρέχοντος έτους. Ο ιδιοκτήτης της ομάδας της Ducati για την οποία αγωνίζεται, και με την οποία διαπραγματεύεται επέκταση συμβολαίου, είναι επίσης η ίδια εταιρεία που τον εκπροσωπεί. Tα εμπλεκόμενα μέρη απλά ανήκουν στο ίδιο πρόσωπο στην εταιρεία του Valentino Rossi που διαχειρίζεται και τους 2 συμβαλλόμενουςMotoGP: Η εμφάνιση του Marco Bezzecchi στο MotoGP και η συμβατική του κατάσταση υπογραμμίζουν την πιθανή σύγκρουση συμφερόντων του VR46 ως ατζέντη και την ομάδα του αναβάτη.
Το συμβόλαιο MotoGP του Marco Bezzecchi με το VR46 λήγει στο τέλος του τρέχοντος έτους. Ο ιδιοκτήτης της ομάδας της Ducati για την οποία αγωνίζεται, και με την οποία διαπραγματεύεται επέκταση συμβολαίου, είναι επίσης η ίδια εταιρεία που τον εκπροσωπεί. Tα εμπλεκόμενα μέρη απλά ανήκουν στο ίδιο πρόσωπο στην εταιρεία του Valentino Rossi που διαχειρίζεται και τους 2 συμβαλλόμενους της συμφωνίας
Στη δεύτερη σεζόν του στο MotoGP, ο 24χρονος Ιταλός πήρε τη σκυτάλη που άφησε ο Ενέα Μπαστιανίνι για να γίνει ένας απροσδόκητος καλεσμένος στον αγώνα του τίτλου με μια μοτοσυκλέτα ετών. Έχοντας κερδίσει δύο γκραν πρι (Αργεντινή και Γαλλία) και σημείωσε συνολικά τέσσερα βάθρα, ο Marco Bezzecchi είναι τρίτος στη γενική κατάταξη, πηγαίνοντας στον ένατο γύρο το πρώτο Σαββατοκύριακο του Αυγούστου στο Silverstone. Κάθεται μόλις ένα πόντο από τον Jorge Martin (Pramac) και 36 πίσω από τον ηγέτη του πρωταθλήματος Pecco Bagnaia.
Αυτό το ποιοτικό άλμα τον έχει βάλει στο προσκήνιο της αγοράς ενόψει του 2024, ενώ μεγεθύνει την περίπλοκη κατάσταση διαχείρισης για το VR46. Στις περισσότερες διαπραγματεύσεις, οι εκπρόσωποι του αναβάτη επιδιώκουν να κλείσουν την καλύτερη συμφωνία για τους πελάτες τους, τόσο σε οικονομικό όσο και σε αθλητικό επίπεδο. Αυτό δημιουργεί μια διελκυστίνδα με τα στελέχη της ομάδας, τα οποία προφανώς προσέχουν και τα δικά τους συμφέροντα.
Στα χαρτιά, αυτή η φόρμουλα έχει νόημα, αν και δεν λύνει πλήρως ένα πρόβλημα που είναι εμφανές στην περίπτωση του Marco Bezzecchi και του βραχυπρόθεσμου μέλλοντός του. Ωστόσο, στην προσέγγιση που ακολουθούν τα δύο τμήματα, είναι σαφές ότι η πρώτη προτεραιότητα είναι η ευημερία του αναβάτη σε όλες τις διαστάσεις, πάνω από τις προτιμήσεις που μπορεί να έχουν η ομάδα που υποστηρίζεται από τον Mooney και η Ακαδημία.
Υπό κανονικές συνθήκες, η φυσική εξέλιξη για έναν αναβάτη που έκανε το βήμα προς τα εμπρός που έχει ο Marco Bezzecchi φέτος θα οδηγούσε τους ατζέντηδες του να αναζητήσουν μια θέση για αυτόν στην Pramac. Η ομάδα του Paolo Campinoti λειτουργεί ως ένα είδος δεύτερης εργοστασιακής ομάδας για την Ducati και λαμβάνει περισσότερη υποστήριξη από οποιονδήποτε άλλον από τον κατασκευαστή Borgo Panigale. Ωστόσο, αυτή η πιθανότητα δεν είναι η προτεραιότητα σύμφωνα με τον Uccio Salucci, επικεφαλής της ομάδας στο Mooney VR46.
Από την πλευρά του, ο Bezzecchi επιμένει ότι νιώθει σαν στο σπίτι του στο σημερινό του περιβάλλον και ότι δεν βλέπει κανένα λόγο να αλλάξει. Το δεξί χέρι του Rossi θέλει φυσικά να κρατήσει τον Bezzecchi Ωστόσο, ο Salucci έχει άλλη μια συμφωνία σε εξέλιξη, στην προκειμένη περίπτωση με την Ducati, για να προσπαθήσει να αυξήσει τη θέση της ως δορυφορική ομάδα του Bolognese κατασκευαστή.
«Ζητήσαμε από τον Gigi [Dall’Igna, γενικό διευθυντή της Ducati] μια επίσημη μοτοσυκλέτα για τον Marco το 2024, όπως είχε ο Marini πέρυσι», εξηγεί ο Salucci σε συνομιλία με το Autosport. «Και έχουμε ζητήσει επίσης συμβόλαιο απευθείας με το εργοστάσιο. Βασικά, τους ίδιους όρους που έχουν ο [Χόρχε] Μάρτιν και ο [Γιόχαν] Ζάρκο.
“Ελπίζω ότι η Ducati θα μας δώσει την υποστήριξη που μας αξίζει για να μπορέσουμε να κρατήσουμε τον Bezzecchi. Αν δεν το πάρουμε, το φυσιολογικό θα ήταν να πάει στην Pramac.”
Προφανώς, σε αυτό το σημείο ο Bezzecchi και η Ακαδημία θα πρέπει να πουν τη γνώμη τους.
“Για μένα, η διαπραγμάτευση με τον Uccio είναι σαν τη διαπραγμάτευση με τον Lin Jarvis [της Yamaha]. Το καλό είναι ότι είμαστε φίλοι” Francesco Secchiaroli
Ο Francesco Secchiaroli έχει υπογραφεί από την VR46 για το 2023 και ασχολείται με τους Bezzecchi και Marini. Εργάζεται δίπλα-δίπλα με τον Gianluca Falcioni, τον γενικό διευθυντή της εταιρείας που διαχειρίζεται τα χαρτοφυλάκια της Bagnaia και του Franco Morbidelli. Ερωτηθείς για αυτή την πιθανή σύγκρουση, ο Secchiaroli υπερασπίζεται την ειλικρίνεια ως το αρθρωτικό στοιχείο των πάντων.
«Το αντιμετωπίζουμε με πολύ επαγγελματισμό, οι ρόλοι του καθενός είναι πολύ καλά καθορισμένοι», λέει ο Secchiaroli, ο οποίος λέει ότι θα καθίσει να διαπραγματευτεί με τον Salucci, όπως θα έκανε με οποιονδήποτε άλλο μάνατζερ της ομάδας. “Εμείς, ως Ακαδημία, έχουμε τα ενδιαφέροντά μας και η ομάδα έχει τα δικά τους. Ο Μάρκο έχει δύο συμβόλαια: ένα με εμάς και ένα με την ομάδα. Στόχος μας ως ατζέντηδες είναι να του βρούμε το καλύτερο δυνατό μέρος για να δείξει το ταλέντο του.
“Είμαι συνδεδεμένος μόνο με την περιοχή εκπροσώπησης. Είμαι το αντίπαλο μέρος της ομάδας. Για μένα, η διαπραγμάτευση με τον Uccio είναι σαν να διαπραγματεύομαι με τον Lin Jarvis [της Yamaha]. Το καλό είναι ότι είμαστε φίλοι και αυτό μας επιτρέπει να πούμε τα πράγματα στο πρόσωπο του άλλου».
Μετά από διαβούλευση με τις απόψεις της Ακαδημίας και του Mooney, η τρίτη μεταβλητή της εξίσωσης είναι η Ducati, η οποία πρέπει να ανταποκριθεί σε όλα τα αιτήματα που δέχεται και να εκπληρώσει τις δεσμεύσεις της. Αυτό σημαίνει ότι, εκτός από την ανάληψη της επίσημης ομάδας (Bagnaia και Bastianini), προμηθεύει επίσης την Pramac, με την οποία συνδέεται μέχρι το τέλος του 2024, καθώς και το VR46 συν τους Alex Marquez και Fabio di Giannantonio της ομάδας Gresini.
Ερωτηθείς για τις προαναφερθείσες απαιτήσεις του Mooney σχετικά με τον Bezzecchi, ο αθλητικός διευθυντής της Ducati, Paolo Ciabatti, κατανοεί πλήρως αυτή την προοπτική, ακόμη κι αν δεν είναι σε θέση να ευχαριστήσει τον πελάτη του, ειδικά όσον αφορά τον εξοπλισμό.
«Από την αρχή, έχει αποδειχθεί αρκετά καλά ότι η μοτοσυκλέτα του Marco δεν έχει τίποτα για να κερδίσει», λέει ο Ciabatti στο Autosport. «Τώρα, η διαφορά στο δυναμικό μεταξύ των ποδηλάτων μας είναι ελάχιστη, αλλά η διαχείριση των νέων εκδόσεων γίνεται πολύπλοκη».
Από αυτή την άποψη, αξίζει να σημειωθεί ότι η VR46 επέλεξε εκείνη την εποχή να προσλάβει τους δικούς της τεχνικούς, τους Matteo Flamini και David Munoz, υπεύθυνους για τους ομίλους Bezzecchi και Marini αντίστοιχα, ενώ η Pramac χρησιμοποιεί περισσότερο προσωπικό της Ducati.
«Μια μοτοσυκλέτα που φτάνει στο τέλος της χρονιάς ως παγκόσμιος πρωταθλητής, γνωρίζουμε ήδη πώς λειτουργεί και απαιτεί πολύ λιγότερη προσπάθεια ανάπτυξης από μια νέα», προσθέτει ο Ciabatti.
Αυτή τη στιγμή εργάζεται πάνω σε μια φόρμουλα που θα κρατήσει ευχαριστημένους όλα τα εμπλεκόμενα μέρη. Αυτό δεν είναι εύκολο αν λάβουμε υπόψη όλα τα εμπλεκόμενα ενδιαφέροντα: τον αναβάτη και την Ακαδημία, την ομάδα (Mooney), την Pramac και την Ducati.