Πρέπει να μετακινηθεί το MotoGP Βαρκελώνης μετά το μακελειό της Καταλονίας
MotoGP Βαρκελώνης : «Αν κοιτάξετε τα βιβλία της ιστορίας στη Βαρκελώνη, υπάρχει πάντα ένα μεγάλο βιβλίο στη στροφή 1. Πάντα υπήρχε, πάντα θα υπάρχει» Τα ατυχήματα δεν σταματάνε είναι μια εκκίνηση θυσιαστήριο, οποίος επιβιώσει...MotoGP Βαρκελώνης: Για δεύτερη φορά σε ισάριθμες σεζόν, στη πρώτη στροφή του γύρου Catalunya MotoGP είδε μια μάζα αναβατών να γίνονται ένα και να ζούμε ανεπανάληπτες στιγμές φρίκης και τρόμου αν τελικά επέζησαν από αυτή την σύγκρουση.
MotoGP Βαρκελώνης: Την περασμένη σεζόν πυροδοτήθηκε από τον Takaaki Nakagami, ο οποίος κατέλυσε τον Alex Rins (σπάζοντας τον καρπό του) και τον τελικό παγκόσμιο πρωταθλητή Francesco Bagnaia.
Φέτος, μετά από κάποιες κοντινές στιγμές στην αρχή του Σαββατιάτικου Σπριντ, πέντε αναβάτες αποκλείστηκαν όταν ο Ενέα Μπαστιανίνι – ξεκινώντας 14ος μετά από πέναλτι – έμεινε εκτός χώρου στο εσωτερικό κράσπεδο, καταρρίπτοντας τους Johann Zarco, Alex Marquez, Fabio di Giannantonio και Μάρκο Μπεζέκι.
Ο Μπαστιανίνι, του οποίου αργότερα επιβλήθηκε ποινή μεγάλου γύρου για να σερβίρει σε μελλοντικό αγώνα, βγήκε το χειρότερο, με κατάγματα στο χέρι και στον αστράγαλο.
Ένα άσχετο ατύχημα, λίγες στιγμές αργότερα, είδε τον συμπαίκτη του Μπαστιανίνι, Φραντσέσκο Μπανάγια, να βρίσκεται στο πλάι από το προβάδισμα και να προσγειώνεται στην πίστα, με τα πόδια του να χτυπιούνται από τον Μπραντ Μπίντερ.
Ενώ το περιστατικό στην Bagnaia είναι ευτυχώς σπάνιο και δραπέτευσε χωρίς κανένα κάταγμα, η Catalunya ήταν ο δεύτερος αγώνας MotoGP στη σειρά με ένα ατύχημα στην πρώτη στροφή, μετά από επτά αναβάτες που μπερδεύτηκαν στην Αυστρία.
Ερωτηθείς σχετικά με το αν μπορεί να γίνει κάτι για να μειωθούν τέτοια ατυχήματα στο μέλλον, οι αναβάτες διχάστηκαν ως προς τη σημασία διαφόρων παραγόντων.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση της Καταλονίας, ο Jack Miller ήταν ο πρώτος που πρότεινε ότι η μετακίνηση της γραμμής εκκίνησης πιο κοντά στην πρώτη γωνία θα μπορούσε να το κάνει πιο ασφαλές.
«Αν κοιτάξετε τα βιβλία της ιστορίας στη Βαρκελώνη, υπάρχει πάντα ένα μεγάλο βιβλίο στη στροφή 1. Πάντα υπήρχε, πάντα θα υπάρχει», είπε ο αναβάτης της KTM, ο οποίος σχεδόν απέφυγε να τον ρίξουν μετά την πτώση του Bagnaia.
- F1 Ιταλικό Grand Prix : Ο Max Verstappen συνεχίζει το αήττητο!!!
- F1: Η δίαιτα του Λιούις Χάμιλτον καρποφόρησε με την υπογραφή του συμβολαίου με την Mercedes
- Historic Acropolis Rally 2023: Συνεχίζονται Οι Προετοιμασίες Για Τον Ευρωπαϊκό Αγώνα!
- Βιολογικός καθαρισμός αυτοκινήτου: Ένας δολοφόνος έξω απ΄ το σπίτι σου
- Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός σώζει ζωές
MotoGP Βαρκελώνης: «Υπάρχει τόσο μεγάλη αντίσταση από το πλέγμα της εκκίνησης μέχρι την πρώτη γωνία, μπορείτε να κερδίσετε πολλές θέσεις ή να χάσετε πολλές θέσεις σε αυτό το πρώτο σικέιν. Είναι λυπηρό, αλλά αυτό είναι αγώνας».
«Ναι, σίγουρα», πρόσθεσε, όταν ρωτήθηκε αν η μετακίνηση του θα έκανε τα πράγματα πιο ασφαλή. “Δεν υπάρχει αμφιβολία, κάνουμε πάνω από 250 km/h στη στροφή 1. Όταν συνδυάζεις 22 ποδήλατα, σημαίνει ότι πολλά ποδήλατα κατεβαίνουν σε μια γωνία δεύτερης ταχύτητας.”
Ο Franco Morbidelli της Monster Yamaha ήταν επίσης ανένδοτος ότι θα έκανε τη διαφορά.
«Πιστεύω ότι πρέπει να κάνουν την αρχή πιο κοντά στην πρώτη γωνία, πρώτα απ’ όλα», είπε.
«Θα κάνει τη διαφορά, f**k, φτάνεις στο πέμπτο έτος, 200+ ks. Υπάρχει μεγάλο χάος και το φρενάρισμα είναι πιο δύσκολο. Σίγουρα, θα κάνει τη διαφορά. Αμέσως, εννοώ ότι αυτό είναι ένα μεγάλο πράγμα που θα μπορούσε να βελτιωθεί πολύ και μετά είναι ο αγώνας.
«Μπορεί να συμβεί ούτως ή άλλως, ακόμα κι αν η αρχή είναι πιο κοντά, αλλά νομίζω ότι η πιθανότητα είναι πολύ μικρότερη».
Ο Morbidelli πρόσθεσε ότι, «από το βίντεο που είδα, ο Enea ήταν πολύ «υπερβολικά φιλόδοξος»!».
Ο συμπαίκτης Fabio Quartararo εξήγησε ότι είναι επίσης δύσκολο να επιλέξετε σωστά έναν δείκτη πέδησης για την εκκίνηση, καθώς το σημείο πέδησης βρίσκεται σε διαφορετικό σημείο από έναν κανονικό γύρο πτήσης.
«Φτάνουμε αρκετά γρήγορα και κάθε [αγωνιστικό] γύρο όταν φτάνουμε, γνωρίζουμε την αναφορά πέδησης. Αλλά στην πραγματικότητα, ποτέ δεν [ξέρουμε για την] εκκίνηση και νομίζω ότι εξακολουθούμε να φτάνουμε κοντά στα 300 km/h. Επομένως, η εύρεση μιας καλής αναφοράς πέδησης είναι περίπλοκη.
«Χθες, ήμουν τυχερός που δεν χτύπησα κανέναν, γιατί φρέναρα πολύ αργά, και είχε λίγη σκόνη και έφυγε διάπλατα. Και νομίζω ότι αυτό συνέβη με τον Enea, αλλά ήταν από μέσα και βλέπεις ότι φρενάρει και το πίσω μέρος ανέβαινε. Άρα ήταν και αυτός στα όρια. Αλλά νομίζω ότι δεν είναι κακή ιδέα [να προχωρήσουμε την αρχή πιο κοντά]».
Ωστόσο, ο Luca Marini της Ducati του VR46 επεσήμανε ότι η Αυστρία έχει μια μικρή διαδρομή για να στρίψει το ένα και ένιωσε ότι το απότομο σχήμα της πρώτης στροφής ήταν πιο σημαντικό.
“Οχι. [Θα σήμαινε απλώς] λιγότερη ταχύτητα, αλλά τότε το γωνιακό [σχήμα] είναι το ίδιο. [Συνέβη επίσης στην Αυστρία όπου η ταχύτητα είναι αργή, επομένως πρέπει να επιβραδύνετε πολύ.
«Και εδώ η γωνία είναι η ίδια. Πρέπει να κρατήσετε το φρένο ανοιχτό και να επιβραδύνετε πολύ για να προετοιμάσετε τη στροφή. Αυτό είναι λοιπόν το πρόβλημα, αλλά είναι κάτι που κάθε αναβάτης γνωρίζει.
«Από την άλλη πλευρά, κάθε αναβάτης γνωρίζει ότι η πρώτη στροφή είναι το σημείο κλειδί του αγώνα, γιατί η δεύτερη εκκίνηση μου ήταν πολύ κακή και ο αγώνας μου ήταν σε εξέλιξη από τον πρώτο γύρο».
«Αλλά ναι, το φρενάρισμα για τη στροφή 1 εδώ είναι πολύ δύσκολο. Επίσης σήμερα, φυσούσε πολύς άνεμος στο πίσω μέρος».
Έχοντας αποτραβηχτεί από πρόωρα ατυχήματα σε αρκετές περιπτώσεις αυτή τη σεζόν, ο Miguel Oliveira είπε ειρωνικά ότι ήταν “περίεργο – κάτι συνέβη και δεν εμπλέκομαι!”
Ο αναβάτης του RNF Aprilia δεν πίστευε ότι υπήρχε μια προφανής λύση, αλλά θεώρησε ότι η ανάγκη να φρενάρει δυνατά για να απεμπλακεί οι συσκευές holeshot θα μπορούσε να είναι ένας παράγοντας.
«Είδα την επανάληψη», είπε. «Νομίζω ότι το μόνο πράγμα που θα μπορούσαμε να το αποφύγουμε είναι να αποφύγουμε τη χρήση των συσκευών ύψους οδήγησης, γιατί πρέπει να φρενάρουμε πολύ αργά και δυνατά για να απεμπλακούμε τη συσκευή και τελικά αυτό δημιουργεί ένα ακόμη μεγαλύτερο βήμα μπροστά.
MotoGP Βαρκελώνης: «Πρέπει επίσης να ξεκινήσουμε με χαμηλή πίεση, το ελαστικό δεν είναι έτοιμο, οπότε αν προσπαθήσετε να προσπεράσετε πάρα πολλά άτομα στα φρένα στις πρώτες δύο στροφές, θα καταλήξετε τελικά να έχετε ένα τέτοιο περιστατικό».
Ο Johann Zarco της Pramac Ducati ένιωσε ότι ήταν ένας συνδυασμός πολλών παραγόντων.
«Επειδή πάντα υπάρχει κάποιος που [σπρώχνει] λίγο υπερβολικά [στη στροφή 1]», είπε. «Πέρυσι ήταν ο Νακαγκάμι και φέτος ο Μπαστιανίνι. Μπορεί να συμβεί, η πρώτη στροφή είναι λίγο σφιχτή, αλλά όχι τόσο σφιχτή όπως στον Σπίλμπεργκ. Και φτάνουμε εδώ με περισσότερη ταχύτητα, γιατί κανονικά στην πέμπτη ταχύτητα είμαστε ήδη γύρω στα 300 km/h.
«Επομένως, δεν έχετε σαφή αναφορά στο φρένο, γιατί ποτέ δεν φτάνετε στα 300, φτάνετε πάντα στα 350 km/h [σε κανονικό γύρο]. Και σήμερα φυσούσε ένας μεγάλος άνεμος. Όλες αυτές οι πληροφορίες λοιπόν, οι αναβάτες πρέπει να τις γνωρίζουν και να τις λαμβάνουν υπόψη τους.
«Αλλά μερικοί από αυτούς λένε μερικές φορές, «Εντάξει, θα προσπαθήσω. Αν το κάνω, θα είναι υπέροχο». Είναι η στιγμή που μπορείτε να κερδίσετε τις περισσότερες θέσεις, αλλά πρέπει να αποδεχόμαστε μερικές φορές ότι δεν είναι ένα υπέροχο Σαββατοκύριακο.
«Αν κερδίσεις τρεις ή έξι θέσεις, αλλάζει τη φυλή σου, αλλά μπορεί να αλλάξει και με αυτόν τον [αντίθετα] τρόπο, τότε γίνεται σαν καταστροφή».
«Οι συσκευές [holeshot]; Όχι», συνέχισε. «Βοηθά να κάνετε καλύτερη εκκίνηση, αλλά χωρίς τις συσκευές, θα κάνετε μια εκκίνηση σε ίσως 2,9 δευτερόλεπτα. Τώρα μπορείτε να το κάνετε σε 2.3. Δεν είναι λοιπόν έξι δέκατα που αλλάζουν όλη αυτή τη συμπεριφορά στην πρώτη γωνία.
«Ναι, η προώθηση της εκκίνησης θα μπορούσε να βοηθήσει στα επεισόδια, αλλά είναι περισσότερο οι αναβάτες που μερικές φορές χρειάζεται να ελέγχουν λίγο.
«Στο Σπίλμπεργκ, είχαμε το ίδιο πράγμα. Ο Χόρχε έκανε αυτό το καταπληκτικό πράγμα ξεκινώντας από την 12η, βγήκε από την πρώτη στροφή στην 6η θέση, οπότε κέρδισε 6 θέσεις. Και αυτό συμβαίνει μία ή δύο φορές το χρόνο. Αλλά μετά [σήμερα] πήραμε τέσσερα ή πέντε παιδιά στο παρκέ.
«Είμαι σαν τον γέρο που λέει ότι πρέπει όλοι να ελέγχουμε τον εαυτό μας. Ελέγχω τον εαυτό μου, αλλά τις περισσότερες φορές οι άνθρωποι λένε ότι χάνεις το ξεκίνημά σου ή χάνεις θέσεις. Αλλά το δέχομαι και προσπαθώ να επιστρέψω».
Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα:
- MotoGP Καταλονίας : Ο Espargaro κερδίζει ,ο Bagnaia στο νοσοκομείο – Αποτελέσματα
- Επισκευή μπροστινού συστήματος… Η λύση του κάθε μοτοσικλετιστή
- MotoGP τρομακτική πτώση του Pecco Bagnaia, χτυπήθηκε στα πόδια και μεταφέρθηκε στο Νοσοκομείο
- 21o Motor Festival και ο απόηχος δεν σταματά…