Eξάτροχο μονοθέσιο Formula 1: Το 1976, ο Jody Scheckter κέρδισε το Grand Prix της Σουηδίας με το Tyrell P34… ένα εξάτροχο μονοθέσιο! Ένα πρώτο (και τελευταίο) στην ιστορία της Formula 1.
Είναι αναμφίβολα ένα από τα πιο άτυπα αυτοκίνητα στην ιστορία της Formula 1 . Το Tyrell P34, ένα μονοθέσιο που έχει την ιδιαιτερότητα να έχει έξι τροχούς! Το 1975, η βρετανική ομάδα Tyrell δεν ήταν πλέον σε θέση να παίξει στην πρώτη γραμμή. η Ferrari και το κουτί της McLarens σε άλλη κατηγορία. Ο Derek Gardner, τότε τεχνικός διευθυντής στην Tyrell, θα λανσάρει ένα αρκετά τρελό πρωτότυπο για να προσπαθήσει να επαναφέρει την ομάδα του στην κορυφή.
Η ιδέα του είναι να αντικαταστήσει τους δύο μπροστινούς τροχούς με τέσσερις μικρούς τροχούς διεύθυνσης προκειμένου να βελτιωθεί η πρόσφυση και η αεροδυναμική του αυτοκινήτου. «Έκανα μερικούς υπολογισμούς και κατέληξα στο συμπέρασμα ότι αν είχα ένα αυτοκίνητο με τέσσερις μικρούς μπροστινούς τροχούς, μέσα στο πλάτος του αμαξώματος, θα μπορούσα να μειώσω την ποσότητα ανύψωσης που δημιουργείται συνήθως από τους μπροστινούς τροχούς», σημείωσε ο Derek Gardner.
Eξάτροχο μονοθέσιο Formula 1: Η μέρα της δόξας…
Το 1976, το Tyrell P34 έκανε ένα πολλά υποσχόμενο ντεμπούτο, συμπεριλαμβανομένου ενός διπλού βάθρου στο Μονακό. Ήταν κατά τη διάρκεια του επόμενου γύρου, στη Σουηδία, που αυτό το άτυπο μονοθέσιο θα έγραφε ιστορία. Στην πίστα Anderstorp, στη Σουηδία, οι δύο Tyrells των Jody Scheckter και Patrick Depailler είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικοί. Κατά τη διάρκεια των προκριματικών, ο Νοτιοαφρικανός οδηγός κατάφερε να πάρει μια απίστευτη pole position μπροστά από τη Lotus του Mario Andretti. Ο συμπαίκτης του προκρίθηκε 5ος στο grid. Ο Tyrell δεν φαινόταν ποτέ καλύτερος σε ένα Σαββατοκύριακο από τότε που το P34 έκανε το ντεμπούτο του στον ανταγωνισμό. Είναι σήμερα ή ποτέ.
Eξάτροχο μονοθέσιο Formula 1: Στην αρχή, ο Andretti πήρε το πλεονέκτημα έναντι του Scheckter. Ο Αμερικανός οδηγός διαχειρίστηκε με μαεστρία τον αγώνα και απογειώθηκε σιγά σιγά. Ο αγώνας είναι πολύ ήρεμος, υπάρχει μικρή δράση στην πίστα εκτός από την 3η θέση όπου ο Depailler προσπαθεί να κρατήσει τη θέση του απέναντι στον Chris Amon.
Ξαφνικά, όλα επιταχύνθηκαν στον 46ο γύρο όταν ο κινητήρας του Mario Andretti έγινε καπνός. Ο Jody Scheckter σπεύδει να ανακτήσει το προβάδισμα στον αγώνα. Οι δύο Tyrell είναι τότε 1ος και 2ος λίγους γύρους από τον τερματισμό και κανείς δεν μπορεί να τους εμποδίσει να υπογράψουν το διπλό.
Μετά από 1 ώρα 46 αγώνων, νίκη για τον εξάτροχο Tyrell! Ο Patrick Depailler διατηρεί τη δεύτερη θέση του και η βρετανική ομάδα έχει το τέλειο Σαββατοκύριακο: pole position και τερματισμό 1-2 στον αγώνα. Μια σελίδα ιστορίας μόλις γράφτηκε.
Δες πρώτος όλη την επικαιρότητα της μηχανοκίνησης στο Engine Power