ENGINE POWER

Πριν από τρία χρόνια, ο Verstappen έγινε πρωταθλητής στην αναταραχή στο Άμπου Ντάμπι

Πριν από τρία χρόνια, στο τέλος μιας ταινίας δρόμου που ούτε το Netflix δεν θα τολμούσε να παράγει, ο Max Verstappen έγινε παγκόσμιος πρωταθλητής για πρώτη φορά στην καριέρα του, προσπερνώντας τον Lewis Hamilton στον τελευταίο γύρο του τελευταίου Grand Prix της σεζόν. Επιστρέψτε σε ένα φινάλε που συνεχίζει να παράγει πολύ μελάνι.
Πριν από τρία χρόνια, ο Verstappen έγινε πρωταθλητής στην αναταραχή στο Άμπου Ντάμπι

Ο Ρον Μέντοους τρέχει κατά μήκος της μάντρας. Έχουν περάσει σχεδόν 30 λεπτά από τη νίκη του Max Verstappen , συνώνυμη με τον παγκόσμιο τίτλο για τον Ολλανδό, και ο αθλητικός διευθυντής της Mercedes έχει μόνο λίγα λεπτά για να διαμαρτυρηθεί. Αυτές τις στιγμές η μάντρα λικνίζεται. Η ταραχή των ανδρών του Toto Wolff υπερτίθεται στη φρενίτιδα αυτών του Christian Horner. Η Yas Marina γίνεται ένα παρασυρόμενο νησί, όπου όλοι προσπαθούν να βρουν το δρόμο τους σε μια ιδιαίτερα ταραγμένη θάλασσα συναισθημάτων.

prin-apo-tria-chronia-o-verstappen-egine-protathlitis-stin-anatarachi-sto-ampou-ntampi

Μέχρι και πέντε γύρους από το γκολ, η νίκη ήταν αυτή ενός Λιούις Χάμιλτον που τελικά κυριάρχησε αφού επιβίωσε από την επίθεση του αντιπάλου του στη στροφή 5 κατά τη διάρκεια του πρώτου γύρου, μετά τους ελιγμούς εμποδίων που ενορχηστρώθηκαν επιδέξια από τον Sergio Pérez για να επιτρέψουν στον αρχηγό του να κολλήσει. στο κουτί της Mercedes αφού τοποθέτησαν ένα σετ σκληρών ελαστικών στον 13ο γύρο . Ο Μαξ άρχισε να μειώνει τη διαφορά, αλλά ο Βρετανός είχε τον αγώνα καλά στο χέρι αφού κατάφερε να σταθεροποιήσει τη διαφορά που τον χώριζε από τον Ολλανδό σε περίπου 10 δευτερόλεπτα. Στον τοίχο του γερμανικού στάβλου όλοι κράτησαν την ανάσα τους. Ο Lewis κλήθηκε να διατηρήσει τα ελαστικά του, να δώσει προσοχή στα κράσπεδα, χωρίς να υποψιαστεί ότι η απειλή επρόκειτο να προέλθει από αλλού.

Από τον Νικόλαο Λατίφι που σύντομα θα έπεφτε τα Williams του στον τοίχο, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο ασφαλείας να μπει στην πίστα. Σε αντίθεση με τον Hamilton που δεν μπόρεσε να πάρει το ρίσκο να σταματήσει, ο Verstappen έσπευσε αμέσως στο pit lane για να φορέσει ένα σετ Soft ελαστικά. Είχε επιστρέψει στην πίστα στην ίδια δεύτερη θέση, με τη διαφορά ότι το Red Bull του είχε πλέον χωριστεί από τη Mercedes του αντιπάλου του με τα περικυκλωμένα μονοθέσια των Lando Norris , Fernando Alonso , Esteban Ocon , Charles Leclerc και Sebastian Vettel . Καθώς οι αεροπόροι άρχισαν να εκκενώνουν το Williams, ο διευθυντής αγώνων Michael Masi ανακοίνωσε ότι δεν θα επιτρεπόταν να χωρίσουν τα αυτοκίνητα.

Υπό αυτές τις συνθήκες, ακόμα κι αν ο αγώνας ξαναρχιζόταν, ο Χάμιλτον είχε κάθε εγγύηση να διατηρήσει την εξουσία. Προειδοποιημένος από το ραδιόφωνο, ο Verstappen τραύλισε μια «τυπική απόφαση» υπονοώντας ότι για άλλη μια φορά, η αθλητική δύναμη ήταν εναντίον του. Ο Ολλανδός μόλις πρόλαβε να απογοητευτεί για την απογοήτευσή του προτού ο Αυστραλός αξιωματούχος αλλάξει γνώμη, επιτρέποντας στα μονοθέσια να χωριστούν στον προτελευταίο γύρο για να ξαναρχίσουν τον αγώνα για έναν τελευταίο βρόχο. Μόνο που κάνοντάς το δεν έδωσε καμία ευκαιρία στον Βρετανό! Μόλις τα πέντε μονοθέσια πέρασαν ξανά τον ηγέτη, ο Verstappen βρέθηκε ακριβώς πίσω – ή μάλλον δίπλα – από τη Mercedes κατά τη διάρκεια της επανεκκίνησης για αυτόν τον τελικό, προκαθορισμένο γύρο. Ο Χάμιλτον προσπάθησε να αντισταθεί μέχρι το φρενάρισμα στη στροφή 5, όπου σταυρώθηκε από τον Ολλανδό. Ειπώθηκε η μάζα!

Ο Μαξ πέρασε τα όρια ως νικητής στα ουρλιαχτά χαράς του Κρίστιαν Χόρνερ και στις κραυγές οργής του Τότο Γουλφ. «  Και ελπίζω να μπορούμε να το κάνουμε αυτό για 10/15 χρόνια μαζί», ο Ολλανδός σχεδόν έβαλε τα κλάματα ενώ απευθυνόταν στην ομάδα του από το πιλοτήριο. Δεν υπάρχει λόγος να αλλάξεις ποτέ. Θέλω να μείνω μαζί σου για το υπόλοιπο της ζωής μου. Είμαι τόσο χαρούμενος! Ευχαριστώ όλους εσάς, τον Christian (Horner. Σημείωση του συντάκτη) , τον Helmut (Marko. Σημείωση του συντάκτη) που με εμπιστεύτηκαν το 2016. Στόχος μας ήταν φυσικά να κερδίσουμε αυτό το πρωτάθλημα και τώρα το καταφέραμε. Είναι απίστευτο. Σε όλη τη διάρκεια του αγώνα συνέχισα να αγωνίζομαι. Και τότε, αυτή η ευκαιρία ήρθε στον τελευταίο γύρο. Είναι απίστευτο!  »

prin-apo-tria-chronia-o-verstappen-egine-protathlitis-stin-anatarachi-sto-ampou-ntampi

Απίστευτο, ήταν εξίσου απίστευτο και για τον Χάμιλτον που έμεινε για πολλά λεπτά κατάκοιτος στο αυτοκίνητό του. Αφωνος. Εκμηδενίστηκε. Κατέληξε να βγει έξω, πηγαίνοντας αμέσως να χαιρετήσει τον νέο παγκόσμιο πρωταθλητή. Αν και ο ΚΟ όρθιος, το είχε αναλάβει, βασιζόμενος στα τελευταία πνευματικά του μέσα για να φτάσει σε αυτό το βάθρο όπου τον περίμεναν, και μετά να εξαφανιστεί για να μην εμφανιστεί ξανά. Μέσα στην ομάδα της Mercedes, έπρεπε να δράσουμε γρήγορα, να γράψουμε επειγόντως τα απαραίτητα παράπονα πριν αφήσουμε τα δάκρυα να κυλήσουν.

Ο Ron Meadows βγαίνει από την κατεύθυνση του αγώνα. Τώρα δεν τρέχει πια. Έχει όλο το βάρος της θλιβερής πραγματικότητας στους ώμους του. Εκπλήρωσε την αποστολή του, έφτασε στην ώρα του, οι καταγγελίες βρίσκονται πλέον στα χέρια των επιτρόπων. Ο πληθυντικός επιβάλλεται, γιατί είναι δύο. Το πρώτο αφορά το άρθρο 48.8 των αθλητικών κανονισμών που ορίζει ότι «  κανένας οδηγός δεν μπορεί να προσπεράσει άλλο αυτοκίνητο στην πίστα πριν περάσει τη γραμμή (βλ. άρθρο 5.3) για πρώτη φορά μετά την επιστροφή του Αυτοκινήτου Ασφαλείας στο pit lane.  » Σύμφωνα με τη Mercedes, ο Verstappen φάνηκε να κινείται δίπλα στον Lewis Hamilton πλησιάζοντας τη στροφή 12 στον 57ο γύρο , πριν από την επανεκκίνηση στον 58ο γύρο . Η δεύτερη διαμαρτυρία βασίζεται στο άρθρο 48.12 που ορίζει ότι ”  κάθε αυτοκίνητο που έχει προσπεραστεί από τον αρχηγό θα πρέπει να προσπεράσει το αυτοκίνητο που οδηγεί και το Αυτοκίνητο Ασφαλείας .”

Αν η διεύθυνση του αγώνα διέταξε τα πέντε περικυκλωμένα μονοθέσια – Lando Norris, Fernando Alonso, Esteban Ocon, Charles Leclerc και Sebastian Vettel – χώριζαν τον Hamilton από τον Verstappen για να περάσουν το Safety Car πριν την επανεκκίνηση, ο Daniel Ricciardo , ο Lance Stroll και ο Mick Schumacher δεν πήραν το ίδια κλήση. Είτε σκόπιμα είτε όχι, πρόκειται για μη συμμόρφωση με τους κανονισμούς. Σε μια συνέντευξη Τύπου, ενημερωμένος για την προσέγγιση της Mercedes, ο Max είπε ότι ”  δεν είπε πολλά γι ‘αυτό  ” και ότι ”  συνοψίζει λίγο τη σεζόν . »

Έξω από το κτίριο, υπάρχει ενθουσιασμός μπροστά στη φιλοξενία της Red Bull και της Mercedes. Αυτό της γερμανικής ομάδας παίρνει όψη περιχαρακωμένου στρατοπέδου, ενώ είναι πάρτι για τους Αγγλοαυστριακούς. Αυτό το πρωτάθλημα είναι δικό τους και δεν χρειάζεται να περιμένουν την ετυμηγορία της διοίκησης του αγώνα για να το πανηγυρίσουν. Μετά αρχίζει μια μακρά αναμονή, η έκβαση της οποίας είναι αμφίβολη. Πώς μπορούμε να φανταστούμε ότι οι επίτροποι θα μπορούσαν να ανατρέψουν την κρίση τους όταν ο θρίαμβος του Verstappen προβάλλεται στην τηλεόραση; Είναι πολύ αργά, η ζημιά έγινε.

Mercedes σε έφεση

Ήταν η πρώτη καταγγελία που βασιζόταν στο άρθρο 48.8 που απορρίφθηκε στις 10:15 μ.μ., το κολέγιο θεωρώντας ότι ο Max δεν ξεπέρασε ποτέ τον Lewis υπό το καθεστώς Safety Car. Στη συνέχεια, ήταν το δεύτερο – άρθρο 48.12 – το οποίο απορρίφθηκε στις 23:03, το ίδιο κολέγιο εκτιμώντας ότι ακόμη και αν μόνο πέντε από τα οκτώ εμπλεκόμενα αυτοκίνητα είχαν χωρίσει, αυτό σε καμία περίπτωση δεν άλλαξε το τέλος του αγώνα. Σίγουρα, αλλά δεν είναι κανόνας; Σαφώς, κατά τη διάρκεια του τελευταίου Grand Prix, η ομάδα των αγωνοδίκων συνολικά, και ο Michael Masi ειδικότερα, δεν θα έχουν καλυφθεί με δόξα.

Μεταξύ της κοινότητας των μέσων ενημέρωσης, επιδιώκουμε να κατανοήσουμε, κάνουμε ερωτήσεις. Γιατί, για παράδειγμα, δεν κυμάτισε την κόκκινη σημαία που θα επέτρεπε σε όλους να κάνουν επανεκκίνηση με ένα νέο σετ ελαστικών; Ο Lewis και ο Max θα είχαν βρεθεί τότε δεμένοι για ελαστικά για τέσσερις τελευταίους γύρους ψηλής πτήσης. Η παράσταση θα ήταν ακόμη πιο έντονη, πιο δίκαιη και λιγότερο αμφιλεγόμενη. Ο Μάσι αποφάσισε διαφορετικά προς μεγάλη ατυχία της αθλητικής ηθικής, και χωρίς να έχει το θάρρος να έρθει να υπερασπιστεί την απόφασή του όπως κάνει παραδοσιακά κάθε Κυριακή. Ήταν τόσο ανυπεράσπιστο;

prin-apo-tria-chronia-o-verstappen-egine-protathlitis-stin-anatarachi-sto-ampou-ntampi

Ο Toto Wolff είχε ήδη εγκαταλείψει την πίστα εδώ και πολύ καιρό όταν ανακοινώθηκαν οι απορρίψεις, όπως και ο Lewis Hamilton που προτίμησε να μην συμμετάσχει στη συνέντευξη Τύπου μετά τον αγώνα. Να πω τι, τέλος πάντων; Ότι του έκλεψαν τον αγώνα και το πρωτάθλημα; Είναι δύσκολο να το ακούσεις, αλλά είναι εν μέρει αλήθεια ακόμα κι αν, συνολικά στο πρωτάθλημα, ο Μαξ αξίζει πλήρως τον τίτλο του. Έπρεπε να μείνει μόνο ένα βράδυ Κυριακής, αλλά όχι έτσι!

Ο Verstappen είναι ένας καλός παγκόσμιος πρωταθλητής, αλλά ο τίτλος του θα φέρει για πάντα το στίγμα των ασυνεπειών για ορισμένους ή των χονδρών λαθών για άλλους από την κατεύθυνση του αγώνα. Είναι γνωστό ότι η κόλαση είναι στρωμένη με καλές προθέσεις, και στην επιθυμία της να προσφέρει ένα αληθινό τέλος του αγώνα σε αυτό το πρωτάθλημα όλων των υπερθετικών παρά μια πομπή πίσω από το Safety Car, ίσως μπέρδεψε την ταχύτητα με τη βροχόπτωση. Αυτή είναι μια πιθανή εξήγηση, όχι μια δικαιολογία. Είναι τρομερό να πρέπει να εκφράσεις όλες αυτές τις επιφυλάξεις για αυτόν τον περικομμένο τελικό όταν ο νέος παγκόσμιος πρωταθλητής είναι ΜΕΓΑΛΟΣ παγκόσμιος πρωταθλητής. Ακόμη και ένας τεράστιος πρωταθλητής, νικητής μιας από τις πιο όμορφες μονομαχίες που έχουν παραχθεί ποτέ από αυτό το άθλημα!

Σε ηλικία 24 ετών, ο Μαξ έγινε θρύλος της F1 . Δεν το έβαλε κάτω, ακόμα κι όταν όλα έμοιαζαν χαμένα. Κέρδισε, αν όχι ηττημένο, τον Λιούις Χάμιλτον. Είναι ο μόνος που το πέτυχε με τον Νίκο Ρόσμπεργκ, αλλά εκεί τελειώνει η σύγκριση. Ο Γερμανός, με τον ίδιο εξοπλισμό, αρκέστηκε στο να γράψει μια σελίδα ιστορίας, όταν ο Ολλανδός μπήκε στην ιστορία. Ό,τι κι αν γίνει από εδώ και πέρα, έχει ήδη τη θέση του στο Hall of Fame της F1, στο Πάνθεον των Πρωταθλητών. Ας μην αποφεύγουμε λοιπόν πολύ την ευχαρίστησή μας και ας περιμένουμε με ανυπομονησία όλες αυτές τις καλυμμένες εκδρομές αυτή τη σεζόν. Θα έχουν συμβάλει στο να γίνει το 2021 ένα από τα καλύτερα vintage. Ένα νέκταρ που η πικάντικη γεύση του δεν θα σβήσει σύντομα. Πολύ φρουτώδες για τον Max και τη Red Bull, πολύ πικρό για τον Lewis και τη Mercedes. Ένας τρύγος αγγέλων που μαζεύτηκαν κατά τη διάρκεια μιας κολασμένης σεζόν που η εταιρεία σταρ αποφάσισε να παρατείνει ενώπιον του διεθνούς δικαστηρίου της FIA. Για έναν τελευταίο γύρο χωρίς επιστροφή.

Δες  όλη την επικαιρότητα της μηχανοκίνησης στο Engine Power

Διαβάσατε το άρθρο με τίτλο «Πριν από τρία χρόνια, ο Verstappen έγινε πρωταθλητής στην αναταραχή στο Άμπου Ντάμπι», όπου αναφέρθηκαν τα παρακάτω #tags (ετικέτες). Για περισσότερα σχετικά άρθρα επιλέξτε παρακάτω.
Post on Facebook Post on X (Twitter) Post on LinkEdin Send this post with WhatsApp Send this post with Viber E-mail Post
Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Μιχάλης Κοντιζάς

Ένας άνθρωπος που δεν γνώριζε τίποτα από τον κόσμο της μηχανοκίνησης αλλά κατάφερε να τον ενώσει στη μεγαλύτερη γιορτή της μηχανοκίνησης στην Ελλάδα στο Motor Festival και να δημιουργήσει την μοναδική τηλεοπτική εκπομπή το Engine Power που προβάλει καθημερινά αθλητές, καθημερινούς ήρωες και πρωταγωνιστές πανελλαδικά. Ένας άνθρωπος που συνεχίζει να νιώθει τίποτα, να νιώθει μηδέν, μπροστά στο μεγαλείο του χώρου και την αστείρευτη αγάπη του κόσμου για την μηχανοκίνηση. Σας παρουσιάζουμε τον Mr Zero... Μιχαήλ Κοντιζά!