ENGINE POWER

Πρώτοi σκόρερ του Dakar Rally

Dakar Rally: Λίγες μέρες πριν την έναρξη του Ράλι Ντακάρ 2024, εξετάζουμε τη λίστα των οδηγών με τις περισσότερες νίκες στα στάδια σε αυτόν τον θρυλικό αγώνα
Πρώτοi σκόρερ του Dakar Rally

1. Stéphane Peterhansel (82 νίκες)

Dakar Rally:  Ο Monsieur Dakar είναι ο οδηγός με τις περισσότερες νίκες στα στάδια, 82, και συνολικές νίκες, 14, στο Ράλι Ντακάρ. Κατανέμει τις μερικές νίκες του μεταξύ 33 στη μοτοσυκλέτα και 49 στους τέσσερις τροχούς. Κέρδισε το πρώτο του Ντακάρ το 1991 με τη Yamaha και το 2004 έγινε ο δεύτερος οδηγός στην ιστορία που κέρδισε σε μοτοσυκλέτες και αυτοκίνητα, με τη νίκη του με τη Mitsubishi. Μόνο ο Hubert Auriol, πριν, και ο Nani Roma, μετά, μπορούν να καυχηθούν για ένα τέτοιο κατόρθωμα. Τώρα μοιράζεται ένα έργο στην Audi με τον Carlos Sainz.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: FRANCK FIFE AFP

Παγκόσμιος πρωταθλητής ράλι το 1981 με ένα Ford Escort RS 1800, προχώρησε στο Ράλι Ντακάρ, το οποίο κέρδισε τέσσερις φορές: 1987, 1989, 1990 και 1991, όλες στην κατηγορία αυτοκινήτων, συγκεντρώνοντας 50 νίκες στα στάδια. Κέρδισε στάδια στο raid σε 11 από τις 13 εκδόσεις που αγωνίστηκε (1987-2007) και το έκανε με τρεις διαφορετικές μάρκες: Peugeot, Citroen και Nissan.

2. Ari Vatanen (50 νίκες)

Dakar Rally:  Παγκόσμιος πρωταθλητής ράλι το 1981 με ένα Ford Escort RS 1800, προχώρησε στο Ράλι Ντακάρ, το οποίο κέρδισε τέσσερις φορές: 1987, 1989, 1990 και 1991, όλες στην κατηγορία αυτοκινήτων, συγκεντρώνοντας 50 νίκες στα στάδια. Κέρδισε στάδια στο raid σε 11 από τις 13 εκδόσεις που αγωνίστηκε (1987-2007) και το έκανε με τρεις διαφορετικές μάρκες: Peugeot, Citroen και Nissan.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: GUSTAU NACARINO REUTERS

Ο θρύλος του Ντακάρ, ο Κατάρ ήταν επίσης Ολυμπιονίκης τέσσερις φορές στη σκοποβολή με πηλό περιστεριών. Ξεκίνησε στον μηχανοκίνητο αθλητισμό ως συνοδηγός, αλλά εγκατέλειψε στιγμιαία τον κινητήρα για να επικεντρωθεί στη σκοποβολή. Επέστρεψε στην αρένα το 2003 και το 2007 ήρθε η πρώτη του νίκη στο Ντακάρ. Είχε τον Λούκας Κρουζ ως συνοδηγό μεταξύ 2012 και 2014 και μαζί κέρδισαν επτά ειδικές. Τώρα οδεύει προς το έκτο Touareg του μετά από αυτά του 2011, 2015, 2019, 2022 και 2023.

3. Nasser al-Attiyah (47 νίκες)

Ο θρύλος του Ντακάρ, ο Κατάρ ήταν επίσης Ολυμπιονίκης τέσσερις φορές στη σκοποβολή με πηλό περιστεριών. Ξεκίνησε στον μηχανοκίνητο αθλητισμό ως συνοδηγός, αλλά εγκατέλειψε στιγμιαία τον κινητήρα για να επικεντρωθεί στη σκοποβολή. Επέστρεψε στην αρένα το 2003 και το 2007 ήρθε η πρώτη του νίκη στο Ντακάρ. Είχε τον Λούκας Κρουζ ως συνοδηγό μεταξύ 2012 και 2014 και μαζί κέρδισαν επτά ειδικές. Τώρα οδεύει προς το έκτο Touareg του μετά από αυτά του 2011, 2015, 2019, 2022 και 2023.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: HAMAD I MOHAMMED REUTERS

Δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής ράλι (1987-1988), ξεκίνησε την περιπέτεια του Ντακάρ το 2006 με τη βοήθεια της Volkswagen, σηματοδοτώντας τα πρώτα του τέσσερα στάδια και το πρώτο Παγκόσμιο Ράλι Cross-Country. Το 2010 πήρε το πρώτο του Touareg και το 2011 πέτυχε 7 νίκες σε ειδικές προσφορές, το καλύτερο ρεκόρ του σε μια έκδοση του raid. Θριάμβευσε και με Peugeot και Mini, με δύο νέους τίτλους, και τώρα ξεκινά το υβριδικό project της Audi, με το οποίο έχει ήδη κερδίσει αρκετές σταδιακές νίκες.

4. Carlos Sainz (42 νίκες)

Dakar Rally:  Δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής ράλι (1987-1988), ξεκίνησε την περιπέτεια του Ντακάρ το 2006 με τη βοήθεια της Volkswagen, σηματοδοτώντας τα πρώτα του τέσσερα στάδια και το πρώτο Παγκόσμιο Ράλι Cross-Country. Το 2010 πήρε το πρώτο του Touareg και το 2011 πέτυχε 7 νίκες σε ειδικές προσφορές, το καλύτερο ρεκόρ του σε μια έκδοση του raid. Θριάμβευσε και με Peugeot και Mini, με δύο νέους τίτλους, και τώρα ξεκινά το υβριδικό project της Audi, με το οποίο έχει ήδη κερδίσει αρκετές σταδιακές νίκες.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: HAMAD I MOHAMMED REUTERS

Ο Γάλλος ήταν ο πρώτος οδηγός που κέρδισε το Dakar με δύο και τέσσερις τροχούς, ένα κλαμπ στο οποίο αργότερα προστέθηκαν οι Stéphane Peterhansel και Nani Roma. Ξεκίνησε στο μοτοκρός και από το 1979 έως το 1994 μπήκε στο Ντακάρ, πρώτα με μοτοσυκλέτες (9 φορές) και μετά με αυτοκίνητα (επτά). Σε δύο τροχούς θριάμβευσε την BMW GS800R (1981) και την BMW GS980R (1983). Μετά από ένα άσχημο ατύχημα το 1987 μεταπήδησε στα αυτοκίνητα και πέτυχε τη νίκη το 1992 με το Mitsubishi Pajero. Στη συνέχεια θα επανέλαβε το βάθρο το 1993 και το 1994.

5. Hubert Auriol (24 σε μοτοσυκλέτες και 13 σε αυτοκίνητα. 35 συνολικά)

Dakar Rally:  Ο Γάλλος ήταν ο πρώτος οδηγός που κέρδισε το Dakar με δύο και τέσσερις τροχούς, ένα κλαμπ στο οποίο αργότερα προστέθηκαν οι Stéphane Peterhansel και Nani Roma. Ξεκίνησε στο μοτοκρός και από το 1979 έως το 1994 μπήκε στο Ντακάρ, πρώτα με μοτοσυκλέτες (9 φορές) και μετά με αυτοκίνητα (επτά). Σε δύο τροχούς θριάμβευσε την BMW GS800R (1981) και την BMW GS980R (1983). Μετά από ένα άσχημο ατύχημα το 1987 μεταπήδησε στα αυτοκίνητα και πέτυχε τη νίκη το 1992 με το Mitsubishi Pajero. Στη συνέχεια θα επανέλαβε το βάθρο το 1993 και το 1994.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Universal Corbis/VCG μέσω Getty Images

Ο Γάλλος μοιράζεται με τον Peterhansel την τιμή να είναι οι αναβάτες με τις περισσότερες νίκες στα στάδια μοτοσυκλέτας, 33 ο καθένας. Με καταγωγή από το trial και το enduro, αγωνίστηκε στην πρώτη του επιδρομή το 2000 και το πρώτο του στάδιο ήρθε το 2001 με τη BMW. Μεταξύ 2005 και 2013 κέρδισε πέντε ντάκαρ με την KTM και προτού προχωρήσει στα αυτοκίνητα υπέγραψε τρεις νίκες σταδίου με τη Yamaha το 2004. Σε τέσσερις τροχούς έκανε το ντεμπούτο του με την Peugeot το 2015 και οι νίκες του σε ειδικές προσφορές πέτυχαν το 2017, με τα καλύτερά του κατάταξη στη γενική με 3η, και 2018.

6. Cyril Despres (33 σε μοτοσυκλέτες και 2 αυτοκίνητα. 35 συνολικά)

Dakar Rally:  Ο Γάλλος μοιράζεται με τον Peterhansel την τιμή να είναι οι αναβάτες με τις περισσότερες νίκες στα στάδια μοτοσυκλέτας, 33 ο καθένας. Με καταγωγή από το trial και το enduro, αγωνίστηκε στην πρώτη του επιδρομή το 2000 και το πρώτο του στάδιο ήρθε το 2001 με τη BMW. Μεταξύ 2005 και 2013 κέρδισε πέντε ντάκαρ με την KTM και προτού προχωρήσει στα αυτοκίνητα υπέγραψε τρεις νίκες σταδίου με τη Yamaha το 2004. Σε τέσσερις τροχούς έκανε το ντεμπούτο του με την Peugeot το 2015 και οι νίκες του σε ειδικές προσφορές πέτυχαν το 2017, με τα καλύτερά του κατάταξη στη γενική με 3η, και 2018.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Shaun Botterill Getty Images

Εμφανίζεται στα βιβλία της ιστορίας ως ένας από τους καλύτερους Βέλγους οδηγούς F1. Ξεχώρισε επίσης για την ευελιξία του πίσω από το τιμόνι, καθώς αγωνίστηκε σε διάφορα γεγονότα όπως η F1, η αντοχή και το Ντακάρ. Στο «Great Circus» πρόσθεσε οκτώ νίκες και 25 βάθρα, κέρδισε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής το 1982 και το 1983, το 24 Hours of Le Mans το 1969, το 1975, το 1976, το 1977, το 1981 και το 1982 με μια Mercedes και το R1. 280 GE και με συγκυβερνήτη τον Claude Brasseur. Πριν από το πρώτο του touareg, ανέβηκε στην πρώτη του σκηνή στο ντεμπούτο του στους αμμόλοφους, το 1981 με τη Citroen. Επιπλέον, τερμάτισε δεύτερος στη γενική δύο φορές, το 1986 με την Porsche και το 1989 με την Peugeot. Με τη γερμανική φίρμα θα κατέγραφε 9 επιμέρους νίκες το 1984, αλλά τερμάτισε τέταρτος συνολικά.

7. Jacky Ickx (29 νίκες)

Εμφανίζεται στα βιβλία της ιστορίας ως ένας από τους καλύτερους Βέλγους οδηγούς F1. Ξεχώρισε επίσης για την ευελιξία του πίσω από το τιμόνι, καθώς αγωνίστηκε σε διάφορα γεγονότα όπως η F1, η αντοχή και το Ντακάρ. Στο «Great Circus» πρόσθεσε οκτώ νίκες και 25 βάθρα, κέρδισε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής το 1982 και το 1983, το 24 Hours of Le Mans το 1969, το 1975, το 1976, το 1977, το 1981 και το 1982 με μια Mercedes και το R1. 280 GE και με συγκυβερνήτη τον Claude Brasseur. Πριν από το πρώτο του touareg, ανέβηκε στην πρώτη του σκηνή στο ντεμπούτο του στους αμμόλοφους, το 1981 με τη Citroen. Επιπλέον, τερμάτισε δεύτερος στη γενική δύο φορές, το 1986 με την Porsche και το 1989 με την Peugeot. Με τη γερμανική φίρμα θα κατέγραφε 9 επιμέρους νίκες το 1984, αλλά τερμάτισε τέταρτος συνολικά.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Jean GUICHARD Gamma-Rapho μέσω Getty Images

Το 2022 ξεπέρασε τον Jordi Arcarons ως ο Ισπανός αναβάτης με τις περισσότερες νίκες στα στάδια σε μοτοσυκλέτα και ο τρίτος στον κόσμο σε όλη την ιστορία. Το τουαρέγκ του αντιστέκεται, αφού η καλύτερη θέση του μέχρι στιγμής στην τρέχουσα έκδοση στο συνολικό Ράλι Ντακάρ ήταν η πέμπτη θέση τόσο το 2017 όσο και το 2022. Στην τελευταία έκδοση, εγκατέλειψε μετά από πτώση στο ένατο ετάπ.

8. Joan Barreda (29 νίκες)

Dakar Rally:  Το 2022 ξεπέρασε τον Jordi Arcarons ως ο Ισπανός αναβάτης με τις περισσότερες νίκες στα στάδια σε μοτοσυκλέτα και ο τρίτος στον κόσμο σε όλη την ιστορία. Το τουαρέγκ του αντιστέκεται, αφού η καλύτερη θέση του μέχρι στιγμής στην τρέχουσα έκδοση στο συνολικό Ράλι Ντακάρ ήταν η πέμπτη θέση τόσο το 2017 όσο και το 2022. Στην τελευταία έκδοση, εγκατέλειψε μετά από πτώση στο ένατο ετάπ.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Dean Mouhtaropoulos Getty Images

Κερδισμένος από τον Barreda στην έκδοση του 2022, ο Arcarons κάνει το ντεμπούτο του στο Dakar του 1988, έναν κλάδο στον οποίο ανταγωνίζεται μέχρι το 2011 με μάρκες όπως Merlin, Suzuki, Cagiva, Yamaha και KTM. Μόνο με τα δύο πρώτα δεν πετυχαίνει σκηνική νίκη. Το 1992 κατέκτησε το πρώτο του βάθρο στο γενικό, 3ο. Θα επαναλάμβανε το 1993, με πέντε συνεχόμενα στάδια και μια κύρωση που εμπόδιζε όλες τις επιλογές του, και το 1994, το 1995, το 1996 και το 2001 θα έρθουν τα καλύτερα του αποτελέσματα, με δεύτερες θέσεις γενικής.

9. Jordi Arcarons (27 νίκες)

Dakar Rally:  Κερδισμένος από τον Barreda στην έκδοση του 2022, ο Arcarons κάνει το ντεμπούτο του στο Dakar του 1988, έναν κλάδο στον οποίο ανταγωνίζεται μέχρι το 2011 με μάρκες όπως Merlin, Suzuki, Cagiva, Yamaha και KTM. Μόνο με τα δύο πρώτα δεν πετυχαίνει σκηνική νίκη. Το 1992 κατέκτησε το πρώτο του βάθρο στο γενικό, 3ο. Θα επαναλάμβανε το 1993, με πέντε συνεχόμενα στάδια και μια κύρωση που εμπόδιζε όλες τις επιλογές του, και το 1994, το 1995, το 1996 και το 2001 θα έρθουν τα καλύτερα του αποτελέσματα, με δεύτερες θέσεις γενικής.

Οι Ιάπωνες έκαναν το ντεμπούτο τους το 1987 στην αφρικανική επιδρομή και πάντα οδηγούσαν για τη Mitsubishi στην έρημο. Η περίοδος αιχμής του ήρθε στο τέλος του αιώνα, με νίκες το 2002 και το 2003 και τις δεύτερες θέσεις το 2001 και το 2004, πίσω από τους συμπαίκτες του Jutta Kleinschmidt και Stéphane Peterhansel. Τοποθετήθηκε στην πρώτη δεκάδα του Paris-Dakar για έντεκα συνεχόμενα χρόνια, μεταξύ 1994 και 2004 και το Ράλι Ντακάρ του 2009 ήταν η 21η και τελευταία συμμετοχή του στο ράλι, μετά την οποία αποσύρθηκε μαζί με την αποχώρηση της Mitsubishi από τη διοργάνωση.

10. Hiroshi Masuoka (25 νίκες)

Dakar Rally:  Οι Ιάπωνες έκαναν το ντεμπούτο τους το 1987 στην αφρικανική επιδρομή και πάντα οδηγούσαν για τη Mitsubishi στην έρημο. Η περίοδος αιχμής του ήρθε στο τέλος του αιώνα, με νίκες το 2002 και το 2003 και τις δεύτερες θέσεις το 2001 και το 2004, πίσω από τους συμπαίκτες του Jutta Kleinschmidt και Stéphane Peterhansel. Τοποθετήθηκε στην πρώτη δεκάδα του Paris-Dakar για έντεκα συνεχόμενα χρόνια, μεταξύ 1994 και 2004 και το Ράλι Ντακάρ του 2009 ήταν η 21η και τελευταία συμμετοχή του στο ράλι, μετά την οποία αποσύρθηκε μαζί με την αποχώρηση της Mitsubishi από τη διοργάνωση.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Pascal LE FLOCH Gamma-Rapho μέσω Getty Images

Στα βιβλία της ιστορίας του Ντακάρ δύο φορές: για τον αριθμό των σταδίων που κέρδισε και για το ότι ήταν, μαζί με τον Hubert Auriol και τον Peterhansel, οι μόνοι που κέρδισαν το Dakar σε δύο και τέσσερις τροχούς. Ήταν ο πρώτος Ισπανός που κέρδισε το Dakar στις μοτοσυκλέτες, το 2004 με την KTM. Μετά από οκτώ συμμετοχές σε μοτοσυκλέτες, με 13 ετάπ, έκανε τη μετάβαση στα αυτοκίνητα. Μόλις το 2009 κέρδισε την πρώτη του ειδική, οδηγώντας ένα Mitsubishi, αλλά πριν από αυτό το 2006 ήταν τρίτος στο σύνολο. Η δόξα του ήρθε το 2014 με τη Mini, πετυχαίνοντας το πολυαναμενόμενο Touareg. Αυτή τη στιγμή έχει 12 νίκες στα αυτοκίνητα και εξακολουθεί να ξεκινά το έργο της Ford.

11. Νάνι Ρόμα (25 νίκες)

Dakar Rally:  Στα βιβλία της ιστορίας του Ντακάρ δύο φορές: για τον αριθμό των σταδίων που κέρδισε και για το ότι ήταν, μαζί με τον Hubert Auriol και τον Peterhansel, οι μόνοι που κέρδισαν το Dakar σε δύο και τέσσερις τροχούς. Ήταν ο πρώτος Ισπανός που κέρδισε το Dakar στις μοτοσυκλέτες, το 2004 με την KTM. Μετά από οκτώ συμμετοχές σε μοτοσυκλέτες, με 13 ετάπ, έκανε τη μετάβαση στα αυτοκίνητα. Μόλις το 2009 κέρδισε την πρώτη του ειδική, οδηγώντας ένα Mitsubishi, αλλά πριν από αυτό το 2006 ήταν τρίτος στο σύνολο. Η δόξα του ήρθε το 2014 με τη Mini, πετυχαίνοντας το πολυαναμενόμενο Touareg. Αυτή τη στιγμή έχει 12 νίκες στα αυτοκίνητα και εξακολουθεί να ξεκινά το έργο της Ford.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Dean Mouhtaropoulos Getty Images

Ο Ισπανός ξεκίνησε την περιπέτειά του στην έρημο το 2002, αλλά χρειάστηκε να περιμένει τρία χρόνια για να πετύχει την πρώτη από τις 24 νίκες του στα στάδια. Έφτασε στην έκδοση του 2005, η οποία με τη σειρά της ήταν η 25η ενός ράλι που εκείνη τη χρονιά διεξήχθη σε διαδρομές στην Ισπανία, το Μαρόκο, τη Μαυριτανία, το Μάλι και τη Σενεγάλη. Του διέφυγε η τελική νίκη, την οποία θα πετύχαινε για πρώτη φορά μόλις ένα χρόνο αργότερα σε μια διαδρομή όπου όμως το κοντέρ της νίκης παρέμενε στο μηδέν. Πρόσθεσε ξανά το 2007 (σύνολο 3) και εκτός από την απουσία του το 2013 λόγω τραυματισμού, κέρδισε τουλάχιστον μία νίκη σε κάθε έκδοση που έπαιξε, μέχρι να αποχαιρετήσει την έρημο το 2015. Τα καλύτερα χρόνια του, με πέντε νίκες ανά έκδοση, ήταν το 2011 και το 2012. Στη συνέχεια ο Coma πέτυχε άλλο ένα Touareg και ένα δεύτερο αντίστοιχα, για να καταλήξει να αποχαιρετήσει τον πιο σκληρό αγώνα στον κόσμο με συνολικά 5 νίκες, χάρη σε αυτές που πέτυχε στα δύο τελευταία χρόνια των αγώνων του , χωρίς να υπολογίζει στη συμμετοχή του ως συνοδηγός του Fernando Alonso το 2020.

12 Marc Coma (24 νίκες)

Dakar Rally:  Ο Ισπανός ξεκίνησε την περιπέτειά του στην έρημο το 2002, αλλά χρειάστηκε να περιμένει τρία χρόνια για να πετύχει την πρώτη από τις 24 νίκες του στα στάδια. Έφτασε στην έκδοση του 2005, η οποία με τη σειρά της ήταν η 25η ενός ράλι που εκείνη τη χρονιά διεξήχθη σε διαδρομές στην Ισπανία, το Μαρόκο, τη Μαυριτανία, το Μάλι και τη Σενεγάλη. Του διέφυγε η τελική νίκη, την οποία θα πετύχαινε για πρώτη φορά μόλις ένα χρόνο αργότερα σε μια διαδρομή όπου όμως το κοντέρ της νίκης παρέμενε στο μηδέν. Πρόσθεσε ξανά το 2007 (σύνολο 3) και εκτός από την απουσία του το 2013 λόγω τραυματισμού, κέρδισε τουλάχιστον μία νίκη σε κάθε έκδοση που έπαιξε, μέχρι να αποχαιρετήσει την έρημο το 2015. Τα καλύτερα χρόνια του, με πέντε νίκες ανά έκδοση, ήταν το 2011 και το 2012. Στη συνέχεια ο Coma πέτυχε άλλο ένα Touareg και ένα δεύτερο αντίστοιχα, για να καταλήξει να αποχαιρετήσει τον πιο σκληρό αγώνα στον κόσμο με συνολικά 5 νίκες, χάρη σε αυτές που πέτυχε στα δύο τελευταία χρόνια των αγώνων του , χωρίς να υπολογίζει στη συμμετοχή του ως συνοδηγός του Fernando Alonso το 2020.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Dean Mouhtaropoulos Getty Images

Χρειάστηκε λίγος χρόνος, αλλά τελικά, το 1989, ο Γάλλος κατάφερε να γίνει επίσημος οδηγός της Mitsubishi για να ανταγωνιστεί για δώδεκα χρόνια την ιαπωνική μάρκα. Και κάτι τέτοιο ήταν η συμμετοχή του στο Ντακάρ. Παρά τα καλά αποτελέσματα, ο Fontenay έπρεπε να περιμένει μέχρι την έκδοση του 1998 (ήταν η 15η επίσκεψή του στην έρημο) για να γευτεί το πρώτο του Touareg στο τιμόνι του ιαπωνικού αυτοκινήτου. Ήταν η 20η διοργάνωση του ράλι και την ίδια σεζόν έγινε η καλύτερη σεζόν του, καθώς πέτυχε συνολικά πέντε νίκες, για τις 24 συνολικά που είχε στην καριέρα του. Αυτή η διαδρομή βοήθησε τον Γάλλο να ξεχάσει έναν αγώνα του 1997 όπου σχεδόν κέρδισε την τελική νίκη (ήταν δεύτερος), όπως συνέβη το 2003, που ήταν η εικοστή συμμετοχή του σε αυτόν τον αγώνα και επίσης η τελευταία φορά που συμμετείχε σε αγώνα. που τον έχει μεταξύ των πιο επιτυχημένων στη λίστα του.

13 Jean-Pierre Fontenay (24 νίκες)

Dakar Rally:  Χρειάστηκε λίγος χρόνος, αλλά τελικά, το 1989, ο Γάλλος κατάφερε να γίνει επίσημος οδηγός της Mitsubishi για να ανταγωνιστεί για δώδεκα χρόνια την ιαπωνική μάρκα. Και κάτι τέτοιο ήταν η συμμετοχή του στο Ντακάρ. Παρά τα καλά αποτελέσματα, ο Fontenay έπρεπε να περιμένει μέχρι την έκδοση του 1998 (ήταν η 15η επίσκεψή του στην έρημο) για να γευτεί το πρώτο του Touareg στο τιμόνι του ιαπωνικού αυτοκινήτου. Ήταν η 20η διοργάνωση του ράλι και την ίδια σεζόν έγινε η καλύτερη σεζόν του, καθώς πέτυχε συνολικά πέντε νίκες, για τις 24 συνολικά που είχε στην καριέρα του. Αυτή η διαδρομή βοήθησε τον Γάλλο να ξεχάσει έναν αγώνα του 1997 όπου σχεδόν κέρδισε την τελική νίκη (ήταν δεύτερος), όπως συνέβη το 2003, που ήταν η εικοστή συμμετοχή του σε αυτόν τον αγώνα και επίσης η τελευταία φορά που συμμετείχε σε αγώνα. που τον έχει μεταξύ των πιο επιτυχημένων στη λίστα του.

ΦΩΤΟ: ERIC CABANIS EPA

Ο Γάλλος συνεχίζει να κερδίζει αλλά, ταυτόχρονα, συνεχίζει χωρίς να βρίσκει την τύχη που χρειάζεται οποιοσδήποτε οδηγός για να τελειώσει τη δουλειά στο Ντακάρ. Στην τελευταία έκδοση πρόσθεσε επτά νίκες στα στάδια, ισοφαρίζοντας το ρεκόρ που είχε πετύχει μόνο ο Sainz το 2011. Έξι από αυτές ήταν συνεχόμενες, ξεπερνώντας τον Ari Vatanen που είχε το ρεκόρ με πέντε νίκες στη σειρά. Ο εννέα φορές παγκόσμιος πρωταθλητής ράλι άρχισε να σημειώνει νίκες το 2016, όταν έκανε το ντεμπούτο του με ένα επίσημο Peugeot 2008. Στη συνέχεια κέρδισε συνολικά τέσσερα ετάπ και παρόλο που δεν ήταν η καλύτερη του έκδοση, ο Γάλλος κατάφερε να προσθέσει τουλάχιστον μία νίκη σε όλες τις συμμετοχές του.

14 Sébastien Loeb (23 νίκες)

Dakar Rally:  Ο Γάλλος συνεχίζει να κερδίζει αλλά, ταυτόχρονα, συνεχίζει χωρίς να βρίσκει την τύχη που χρειάζεται οποιοσδήποτε οδηγός για να τελειώσει τη δουλειά στο Ντακάρ. Στην τελευταία έκδοση πρόσθεσε επτά νίκες στα στάδια, ισοφαρίζοντας το ρεκόρ που είχε πετύχει μόνο ο Sainz το 2011. Έξι από αυτές ήταν συνεχόμενες, ξεπερνώντας τον Ari Vatanen που είχε το ρεκόρ με πέντε νίκες στη σειρά. Ο εννέα φορές παγκόσμιος πρωταθλητής ράλι άρχισε να σημειώνει νίκες το 2016, όταν έκανε το ντεμπούτο του με ένα επίσημο Peugeot 2008. Στη συνέχεια κέρδισε συνολικά τέσσερα ετάπ και παρόλο που δεν ήταν η καλύτερη του έκδοση, ο Γάλλος κατάφερε να προσθέσει τουλάχιστον μία νίκη σε όλες τις συμμετοχές του.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Dean Mouhtaropoulos Getty Images

Ήταν ένας άλλος Γάλλος που σημείωσε επιτυχία στην έρημο. Εκτός από την εμπειρία, την αρχαιότητα και την ωριμότητα που χρειάζεται ο Ντακάρ, βρήκε και το τελευταίο βασικό στοιχείο: την τύχη. Μετά από 12 προηγούμενες συμμετοχές (έκανε το ντεμπούτο του το 1982), βρέθηκε αντιμέτωπη με ένα πρωτότυπο Citroen. Στα χειριστήρια του ZX Raid υπέγραψε ένα χατ-τρικ νικών (κέρδισε το 1994, το 1995 και το 1996), έγινε ο δεύτερος οδηγός που πέτυχε αυτό το κατόρθωμα πίσω από τον Ari Vatanen. Η χρονιά του πρώτου του Touareg ήταν η πιο επιτυχημένη για τον Lartigue, καθώς σημείωσε ένα αξέχαστο ρεκόρ 10 νικών σε μία μόνο έκδοση, αθροίζοντας σχεδόν το μισό από τα σύνολα που συγκεντρώνει στον πίνακα αποτελεσμάτων του.

15 Pierre Lartigue (21 νίκες)

Dakar Rally:  Ήταν ένας άλλος Γάλλος που σημείωσε επιτυχία στην έρημο. Εκτός από την εμπειρία, την αρχαιότητα και την ωριμότητα που χρειάζεται ο Ντακάρ, βρήκε και το τελευταίο βασικό στοιχείο: την τύχη. Μετά από 12 προηγούμενες συμμετοχές (έκανε το ντεμπούτο του το 1982), βρέθηκε αντιμέτωπη με ένα πρωτότυπο Citroen. Στα χειριστήρια του ZX Raid υπέγραψε ένα χατ-τρικ νικών (κέρδισε το 1994, το 1995 και το 1996), έγινε ο δεύτερος οδηγός που πέτυχε αυτό το κατόρθωμα πίσω από τον Ari Vatanen. Η χρονιά του πρώτου του Touareg ήταν η πιο επιτυχημένη για τον Lartigue, καθώς σημείωσε ένα αξέχαστο ρεκόρ 10 νικών σε μία μόνο έκδοση, αθροίζοντας σχεδόν το μισό από τα σύνολα που συγκεντρώνει στον πίνακα αποτελεσμάτων του.

ΦΩΤΟ: ERIC CABANIS EPA

Κέρδισε το Ράλι Φαραώ τρεις φορές: το 1987, το 1989 και το 1990, και το Ράλι Τύνιδας δύο φορές το 1988 και το 1989. Η καλύτερη θέση του στο Ράλι Ντακάρ ήταν μια 3η θέση το 1990. Μεταξύ 1986 και 1991, κέρδισε σε αυτό το δεκαεννέα ετάπ πειθαρχία. Στις 6 Οκτωβρίου 1992, μια πτώση στα 150 km h κατά τη διάρκεια του Ράλι των Φαραώ με τη Yamaha του στην Αίγυπτο, τον έβαλε σε κώμα για 40 ημέρες. Στη συνέχεια, η καριέρα του κόντεψε να τελειώσει σε ηλικία 37 ετών. Με το παρατσούκλι "Ciro" για την προεξέχουσα μύτη του σε σχέση με τον Cyrano de Bergerac. Τελευταία φορά συμμετείχε στο Ντακάρ το 1994, οδηγώντας μια ιδιωτική Cagiva.

16 Cyrus of Pétri (19 νίκες)

Κέρδισε το Ράλι Φαραώ τρεις φορές: το 1987, το 1989 και το 1990, και το Ράλι Τύνιδας δύο φορές το 1988 και το 1989. Η καλύτερη θέση του στο Ράλι Ντακάρ ήταν μια 3η θέση το 1990. Μεταξύ 1986 και 1991, κέρδισε σε αυτό το δεκαεννέα ετάπ πειθαρχία. Στις 6 Οκτωβρίου 1992, μια πτώση στα 150 km h κατά τη διάρκεια του Ράλι των Φαραώ με τη Yamaha του στην Αίγυπτο, τον έβαλε σε κώμα για 40 ημέρες. Στη συνέχεια, η καριέρα του κόντεψε να τελειώσει σε ηλικία 37 ετών. Με το παρατσούκλι “Ciro” για την προεξέχουσα μύτη του σε σχέση με τον Cyrano de Bergerac. Τελευταία φορά συμμετείχε στο Ντακάρ το 1994, οδηγώντας μια ιδιωτική Cagiva.

ΦΩΤΟ: ERIC CABANIS EPA

Ο Νοτιοαφρικανός άφησε την έκδοση του 2022 του Dakar ξεπερνώντας τον Loeb σε νίκες στα στάδια, αν και ο Γάλλος τον κέρδισε ξανά το 2023. Αφού έκανε το ντεμπούτο του με τη Nissan το 2003, η πρώτη του νίκη ήρθε στην επόμενη έκδοση. Πρόσθεσε διαδοχικά τουλάχιστον μία νίκη στις επόμενες τέσσερις συμμετοχές του στην έρημο και μαζί με τη Volkswagen κατάφερε να υπογράψει την καλύτερη του έκδοση αλλά και το πολυαναμενόμενο Touareg. Ήταν το 2009, με τη γερμανική φίρμα, όταν έκλεισε την ημέρα με τον καλύτερο χρόνο έως και τέσσερις φορές και τερμάτισε ως ο καλύτερος συνολικά, στην οποία τερμάτισε στο βάθρο έως και επτά φορές. Στην τελευταία έκδοση ήταν τέταρτος συνολικά με την Toyota.

17 Giniel De Villiers (18 νίκες)

Dakar Rally:  Ο Νοτιοαφρικανός άφησε την έκδοση του 2022 του Dakar ξεπερνώντας τον Loeb σε νίκες στα στάδια, αν και ο Γάλλος τον κέρδισε ξανά το 2023. Αφού έκανε το ντεμπούτο του με τη Nissan το 2003, η πρώτη του νίκη ήρθε στην επόμενη έκδοση. Πρόσθεσε διαδοχικά τουλάχιστον μία νίκη στις επόμενες τέσσερις συμμετοχές του στην έρημο και μαζί με τη Volkswagen κατάφερε να υπογράψει την καλύτερη του έκδοση αλλά και το πολυαναμενόμενο Touareg. Ήταν το 2009, με τη γερμανική φίρμα, όταν έκλεισε την ημέρα με τον καλύτερο χρόνο έως και τέσσερις φορές και τερμάτισε ως ο καλύτερος συνολικά, στην οποία τερμάτισε στο βάθρο έως και επτά φορές. Στην τελευταία έκδοση ήταν τέταρτος συνολικά με την Toyota.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Dean Mouhtaropoulos Getty Images

Ήταν ένας κοντός Βέλγος πιλότος (1,67 μέτρα), ο οποίος πάντα παρουσίαζε μαεστρία στις μηχανές του παρόλα αυτά. Αφιερωμένος στο μοτοκρός, όπου κέρδισε τρεις τίτλους πρωταθλητή στο κυβισμό των 125 κυβικών εκατοστών μεταξύ 1975 και 1977, εγκατέλειψε την πειθαρχία λόγω ενός σοβαρού τραυματισμού που κόντεψε να του στοιχίσει τον ακρωτηριασμό ενός χεριού και στη συνέχεια τολμούσε στην αβεβαιότητα της ερήμου. Διέπρεψε στο τιμόνι μιας δικύλινδρης BMW με την οποία κατάφερε να φέρει στο σπίτι δύο Touareg. Έφτασαν διαδοχικά στις εκδόσεις του 1984 και του 1985, κυρίως χάρη στις νίκες της σκηνής που ανέβασαν το ρεκόρ τους σε συνολικά 17, και τρία χρόνια μετά το τελευταίο τους μεγάλο επίτευγμα έκαναν το ντεμπούτο της Suzuki στην έρημο. DR Big 800, αν και με περισσότερα μέτρια αποτελέσματα σε μια εποχή αλλαγής.

18 Gaston Rahier (17 νίκες)

Dakar Rally: Ήταν ένας κοντός Βέλγος πιλότος (1,67 μέτρα), ο οποίος πάντα παρουσίαζε μαεστρία στις μηχανές του παρόλα αυτά. Αφιερωμένος στο μοτοκρός, όπου κέρδισε τρεις τίτλους πρωταθλητή στο κυβισμό των 125 κυβικών εκατοστών μεταξύ 1975 και 1977, εγκατέλειψε την πειθαρχία λόγω ενός σοβαρού τραυματισμού που κόντεψε να του στοιχίσει τον ακρωτηριασμό ενός χεριού και στη συνέχεια τολμούσε στην αβεβαιότητα της ερήμου. Διέπρεψε στο τιμόνι μιας δικύλινδρης BMW με την οποία κατάφερε να φέρει στο σπίτι δύο Touareg. Έφτασαν διαδοχικά στις εκδόσεις του 1984 και του 1985, κυρίως χάρη στις νίκες της σκηνής που ανέβασαν το ρεκόρ τους σε συνολικά 17, και τρία χρόνια μετά το τελευταίο τους μεγάλο επίτευγμα έκαναν το ντεμπούτο της Suzuki στην έρημο. DR Big 800, αν και με περισσότερα μέτρια αποτελέσματα σε μια εποχή αλλαγής.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Thierry RANNOU Gamma-Rapho μέσω Getty Images

Ο Ιταλός ήταν ο μόνος οδηγός που μπορούσε να διακόψει την κυριαρχία του Monsieur Dakar στους δύο τροχούς. Ο Peterhansel και ο Orioli ήταν οι μεγάλοι κυρίαρχοι του Dakar κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του '90, αν και το γκισέ οδηγού στα Άλπεις εγκαινιάστηκε δύο χρόνια πριν εισέλθει σε αυτή τη δεκαετία. Ο Έντι πήρε την πρώτη του νίκη στα στάδια το 1988, πριν υπογράψει τη 17η και τελευταία οκτώ χρόνια αργότερα, το 1996. Και στις δύο περιπτώσεις κατέληξε να πάρει τους Τουαρέγκ στο σπίτι του. Το επανέλαβε άλλες δύο φορές, το 1990 και το 1994, αλλά έγινε επίσης σύμβολο της διοργάνωσης καθώς κατάφερε να κερδίσει με τρεις διαφορετικές μάρκες στην έρημο. Η Honda, η Cagiva και η Yamaha τον συνόδευσαν κατά τη διάρκεια της περιπέτειάς του στο Ντακάρ, στην οποία έφτασε κοντά στη νίκη το 1987 (2η) και το 1995 (3η) και όπου είχε επίσης χρόνο για τέσσερις τροχούς. Το 2005 συμμετείχε στην κατηγορία αυτοκινήτων οδηγώντας ένα Isuzu, αλλά με την ευκαιρία αυτή δεν μπόρεσε να διεκδικήσει τις καλύτερες θέσεις.

19 Edi Orioli (17 νίκες)

Dakar Rally: Ο Ιταλός ήταν ο μόνος οδηγός που μπορούσε να διακόψει την κυριαρχία του Monsieur Dakar στους δύο τροχούς. Ο Peterhansel και ο Orioli ήταν οι μεγάλοι κυρίαρχοι του Dakar κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του ’90, αν και το γκισέ οδηγού στα Άλπεις εγκαινιάστηκε δύο χρόνια πριν εισέλθει σε αυτή τη δεκαετία. Ο Έντι πήρε την πρώτη του νίκη στα στάδια το 1988, πριν υπογράψει τη 17η και τελευταία οκτώ χρόνια αργότερα, το 1996. Και στις δύο περιπτώσεις κατέληξε να πάρει τους Τουαρέγκ στο σπίτι του. Το επανέλαβε άλλες δύο φορές, το 1990 και το 1994, αλλά έγινε επίσης σύμβολο της διοργάνωσης καθώς κατάφερε να κερδίσει με τρεις διαφορετικές μάρκες στην έρημο. Η Honda, η Cagiva και η Yamaha τον συνόδευσαν κατά τη διάρκεια της περιπέτειάς του στο Ντακάρ, στην οποία έφτασε κοντά στη νίκη το 1987 (2η) και το 1995 (3η) και όπου είχε επίσης χρόνο για τέσσερις τροχούς. Το 2005 συμμετείχε στην κατηγορία αυτοκινήτων οδηγώντας ένα Isuzu, αλλά με την ευκαιρία αυτή δεν μπόρεσε να διεκδικήσει τις καλύτερες θέσεις.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: CityFiles Getty Images

Όχι μόνο είναι μέρος των οδηγών με τις περισσότερες νίκες στα στάδια στο Ντακάρ, αλλά είναι επίσης μέρος της μακράς λίστας των Γάλλων που έχουν διατηρήσει μια σχέση αγάπης με αυτόν τον διαγωνισμό. Ο Schlesser προσγειώθηκε στο πιο σκληρό ράλι στον κόσμο το 1989 και οι πρώτες του επισκέψεις στην έρημο έγιναν με ένα πισωκίνητο καρότσι που ανέπτυξε ο ίδιος και με το οποίο κέρδισε αρκετές νίκες. Το απόλυτο όμως ήρθε στα αυτοκίνητα και επίσης δύο φορές. Ο Γάλλος κατέκτησε το Touareg το 1999 και το 2000. Αναζήτησε το χατ-τρικ μόλις ένα χρόνο αργότερα και ωστόσο, ο αγώνας του 2001 θολώθηκε από ένα επεισόδιο στο οποίο προσπάθησε να αποφύγει τη νίκη του Masuoka με κάθε κόστος με μια σύγκρουση ελιγμών που σχεδίαζε με συμπαίκτη του. Η κίνηση πήγε στραβά και εκείνη η έκδοση που πραγματοποιήθηκε σε αφρικανικό έδαφος πήγε στη Jutta, τη μοναδική γυναίκα μέχρι σήμερα που κατάφερε να χαράξει το όνομά της στη λίστα με τους νικητές του Ντακάρ.

20 Jean-Louis Schlesser (15 νίκες)

Όχι μόνο είναι μέρος των οδηγών με τις περισσότερες νίκες στα στάδια στο Ντακάρ, αλλά είναι επίσης μέρος της μακράς λίστας των Γάλλων που έχουν διατηρήσει μια σχέση αγάπης με αυτόν τον διαγωνισμό. Ο Schlesser προσγειώθηκε στο πιο σκληρό ράλι στον κόσμο το 1989 και οι πρώτες του επισκέψεις στην έρημο έγιναν με ένα πισωκίνητο καρότσι που ανέπτυξε ο ίδιος και με το οποίο κέρδισε αρκετές νίκες. Το απόλυτο όμως ήρθε στα αυτοκίνητα και επίσης δύο φορές. Ο Γάλλος κατέκτησε το Touareg το 1999 και το 2000. Αναζήτησε το χατ-τρικ μόλις ένα χρόνο αργότερα και ωστόσο, ο αγώνας του 2001 θολώθηκε από ένα επεισόδιο στο οποίο προσπάθησε να αποφύγει τη νίκη του Masuoka με κάθε κόστος με μια σύγκρουση ελιγμών που σχεδίαζε με συμπαίκτη του. Η κίνηση πήγε στραβά και εκείνη η έκδοση που πραγματοποιήθηκε σε αφρικανικό έδαφος πήγε στη Jutta, τη μοναδική γυναίκα μέχρι σήμερα που κατάφερε να χαράξει το όνομά της στη λίστα με τους νικητές του Ντακάρ.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Pool CRUSIAUX/LE FLOCH Gamma-Rapho μέσω Getty Images

Ο Γάλλος χρειάστηκε μόνο ένα χρόνο εμπειρίας για να επιβάλει τον νόμο του στην έρημο και από Γάλλος πρωταθλητής Ράλι με ένα Renault 5 Turbo έγινε κατάκτηση του Ντακάρ το 1993 μαζί με τη Mitsubishi. Η ιαπωνική φίρμα τον συνόδευσε στο πιο επιτυχημένο στάδιο του αγώνα αλλά και σε μια από τις πιο κρίσιμες στιγμές που έζησε ο Saby στον αγώνα. Ο Γάλλος, που το 1996 ήταν ακόμα το μεγάλο ατού της ιαπωνικής φίρμας για να νικήσει τη Citroen, τρόμαξε στο τρίτο στάδιο εκείνης της έκδοσης προς τη Smara. Το Montero 4x4 τους πέταξε στον αέρα κάνοντας ένα flip, αλλά ευτυχώς τόσο ο οδηγός όσο και ο συνοδηγός δεν τραυματίστηκαν και τερμάτισαν τον αγώνα στην αξιόλογη έβδομη θέση συνολικά.

21 Μπρούνο Σάμπι (15 νίκες)

Dakar Rally: Ο Γάλλος χρειάστηκε μόνο ένα χρόνο εμπειρίας για να επιβάλει τον νόμο του στην έρημο και από Γάλλος πρωταθλητής Ράλι με ένα Renault 5 Turbo έγινε κατάκτηση του Ντακάρ το 1993 μαζί με τη Mitsubishi. Η ιαπωνική φίρμα τον συνόδευσε στο πιο επιτυχημένο στάδιο του αγώνα αλλά και σε μια από τις πιο κρίσιμες στιγμές που έζησε ο Saby στον αγώνα. Ο Γάλλος, που το 1996 ήταν ακόμα το μεγάλο ατού της ιαπωνικής φίρμας για να νικήσει τη Citroen, τρόμαξε στο τρίτο στάδιο εκείνης της έκδοσης προς τη Smara. Το Montero 4×4 τους πέταξε στον αέρα κάνοντας ένα flip, αλλά ευτυχώς τόσο ο οδηγός όσο και ο συνοδηγός δεν τραυματίστηκαν και τερμάτισαν τον αγώνα στην αξιόλογη έβδομη θέση συνολικά.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Lars Baron Bongarts/Getty Images

Ο Γάλλος κατάφερε να καταγράψει την ιστορία του στο όνομα του Ντακάρ με συνολικά 15 νίκες στα στάδια, οι οποίες συνέβαλαν και στα τρία Τουαρέγκ που συγκέντρωσε στις βιτρίνες του. Οι δύο πρώτοι έφτασαν στο τιμόνι μιας BMW δίπλα σε αυτήν που κέρδισε για πρώτη φορά το 1999, για να υπογράψει διπλό με τη νίκη του στο πρώτο Ντακάρ που διέσχισε την Αφρική από τα δυτικά προς τα ανατολικά. Η δεύτερη νίκη της Sainct θα έδινε τη θέση της στην αδιαμφισβήτητη κυριαρχία της KTM στη διοργάνωση, στην οποία συνέβαλε και ο Γάλλος αναβάτης το 2003. Δεδομένης της κυριαρχίας της αυστριακής μάρκας στην έρημο, ο Richard αναζήτησε το τρίτο του στέμμα δίπλα σε αυτά του Mattighofen και όχι μόνο το πέτυχε. αλλά και κόντεψε να την επανεπικυρώσει μόλις ένα χρόνο αργότερα. Αν και έπρεπε να αρκεστεί στη δεύτερη θέση. Δυστυχώς, σε ηλικία 34 ετών, ο Γάλλος έχασε τη ζωή του την ίδια σεζόν, στο τέταρτο στάδιο του Ράλι Φαραώ στην Αίγυπτο που κέρδισε προηγουμένως το 2002.

22 Richard Sainct (15 νίκες)

Dakar Rally:  Ο Γάλλος κατάφερε να καταγράψει την ιστορία του στο όνομα του Ντακάρ με συνολικά 15 νίκες στα στάδια, οι οποίες συνέβαλαν και στα τρία Τουαρέγκ που συγκέντρωσε στις βιτρίνες του. Οι δύο πρώτοι έφτασαν στο τιμόνι μιας BMW δίπλα σε αυτήν που κέρδισε για πρώτη φορά το 1999, για να υπογράψει διπλό με τη νίκη του στο πρώτο Ντακάρ που διέσχισε την Αφρική από τα δυτικά προς τα ανατολικά. Η δεύτερη νίκη της Sainct θα έδινε τη θέση της στην αδιαμφισβήτητη κυριαρχία της KTM στη διοργάνωση, στην οποία συνέβαλε και ο Γάλλος αναβάτης το 2003. Δεδομένης της κυριαρχίας της αυστριακής μάρκας στην έρημο, ο Richard αναζήτησε το τρίτο του στέμμα δίπλα σε αυτά του Mattighofen και όχι μόνο το πέτυχε. αλλά και κόντεψε να την επανεπικυρώσει μόλις ένα χρόνο αργότερα. Αν και έπρεπε να αρκεστεί στη δεύτερη θέση. Δυστυχώς, σε ηλικία 34 ετών, ο Γάλλος έχασε τη ζωή του την ίδια σεζόν, στο τέταρτο στάδιο του Ράλι Φαραώ στην Αίγυπτο που κέρδισε προηγουμένως το 2002.

Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα:

Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Engine Power: Έρευνα: Τα κορυφαία ηλεκτρικά σκούτερ & μηχανάκια

Έρευνα: Τα κορυφαία ηλεκτρικά σκούτερ & μηχανάκια

Μια ερεύνα για τα κορυφαία ηλεκτρικά σκούτερ & μηχανάκια που συνδυάζουν επιδόσεις, αυτονομία, άνεση και ποιότητα κατασκευής .

Engine Power
Engine Power: Ο Vettel θέλει να «δώσει φωνή» στις γυναίκες στον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Ο Vettel θέλει να «δώσει φωνή» στις γυναίκες στον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Με τους τέσσερις τίτλους του παγκοσμίου πρωταθλήματος και τις 16 σεζόν στη Formula 1, ο Sebastian Vettel είναι μια εμβληματική φιγούρα στη F1. Ο Γερμανός, γνωστός για το πάθος του στην πίστα, χρησιμοποιεί τώρα τη φήμη του για να προωθήσει, μεταξύ άλλων, τη διαφορετικότητα στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Engine Power
Engine Power: Επίσημο: Yuki Tsunoda στη Red Bull στο Ιαπωνικό Grand Prix

Επίσημο: Yuki Tsunoda στη Red Bull στο Ιαπωνικό Grand Prix

Όπως ήταν αναμενόμενο, ο Yuki Tsunoda θα ξεκινήσει για τη Red Bull στο Ιαπωνικό Grand Prix στη θέση του Liam Lawson. Πληροφορίες επιβεβαίωσε η αυστριακή ομάδα το πρωί της Πέμπτης.

Engine Power
Engine Power: Ο Sergio Perez φέρεται να είναι κοντά στην επιστροφή στη F1 με την Cadillac

Ο Sergio Perez φέρεται να είναι κοντά στην επιστροφή στη F1 με την Cadillac

Μετά την αποχώρησή του από τη Red Bull, ο Sergio Perez φέρεται να είναι κοντά στην επιστροφή του στη Formula 1 το 2026. Ο Μεξικανός φέρεται να βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις με την Cadillac.

Engine Power
Engine Power: Ο Sebastian Vettel σταυρώνει τα δάχτυλά του για να γίνει ο Χάμιλτον πρωταθλητής της Ferrari

Ο Sebastian Vettel σταυρώνει τα δάχτυλά του για να γίνει ο Χάμιλτον πρωταθλητής της Ferrari

Ο πρώην αντίπαλος του Lewis Hamilton στη Formula 1, Sebastian Vettel, ελπίζει ότι ο Βρετανός θα τα καταφέρει εκεί που απέτυχε: την κατάκτηση του τίτλου με τη Ferrari.

Engine Power
Engine Power: Θα ήταν 73 ετών, μια αναδρομή στις τρεις νίκες του Didier Pironi στη Formula 1

Θα ήταν 73 ετών, μια αναδρομή στις τρεις νίκες του Didier Pironi στη Formula 1

Ο τρεις φορές νικητής της Formula 1, Didier Pironi, παραλίγο να γίνει ο πρώτος Γάλλος παγκόσμιος πρωταθλητής της Formula 1 πριν υποστεί ένα σοβαρό ατύχημα και στη συνέχεια πεθάνει πρόωρα. Μια αναδρομή στις τρεις επιτυχίες του ανθρώπου που σήμερα θα ήταν 73 ετών.

Engine Power
Engine Power: Ο Zhou στοχεύει να επιστρέψει στη F1 το 2026… με την Cadillac στο στόχαστρο του

Ο Zhou στοχεύει να επιστρέψει στη F1 το 2026… με την Cadillac στο στόχαστρο του

Ο Guanyu Zhou, που αναγκάστηκε να μείνει εκτός το 2025 ως ρεζέρβα στη Ferrari, εξακολουθεί να ελπίζει να επιστρέψει στο grid το 2026. Η σωτηρία του θα μπορούσε να έρθει από την Cadillac.

Engine Power
Engine Power: Mετά τη νίκη του στο Safari Elfyn Evans: “Πολύ νωρίς στη χρονιά για να βγάλουμε συμπεράσματα”

Mετά τη νίκη του στο Safari Elfyn Evans: “Πολύ νωρίς στη χρονιά για να βγάλουμε συμπεράσματα”

Ο πρώτος νικητής του Safari Rally Κένυα και ξεκάθαρος ηγέτης του πρωταθλήματος, ο Elfyn Evans δεν θέλει να παρασυρθεί μετά το εξαιρετικό του ξεκίνημα στη σεζόν.

Engine Power
Engine Power: Αποχωρήσεις: το κλειδί για την επιτυχία της McLaren αυτή τη σεζόν;

Αποχωρήσεις: το κλειδί για την επιτυχία της McLaren αυτή τη σεζόν;

Αν οι εκκινήσεις ήταν αδυναμία για τη McLaren πέρυσι, η βρετανική ομάδα φαίνεται να το έχει διορθώσει το 2025 με καλύτερες εκτοξεύσεις.

Engine Power
Formula 1: Ο Χάμιλτον είναι εδώ και δείχνει ικανός να ανεβάσει τη Ferrari ξανά ψηλά!

Ο Χάμιλτον είναι εδώ και δείχνει ικανός να ανεβάσει τη Ferrari ξανά ψηλά!

Στο δεύτερο μόλις αγώνα της σεζόν ο Λούις Χάμιλτον μοιάζει να μπορεί να οδηγήσει τη Ferrari στην κορυφή.

Formula 1
Engine Power: Ο Agostini βλέπει τον Marquez ως απειλή για το ρεκόρ του

Ο Agostini βλέπει τον Marquez ως απειλή για το ρεκόρ του

Ο πιο επιτυχημένος αναβάτης του Grand Prix παραδέχεται ότι αισθάνεται την απειλή του Marc Marquez να κρέμεται πάνω από το ρεκόρ νίκης του στο MotoGP.

Engine Power
Engine Power: Ο Adrien Fourmaux μιλά για τη νέα του απόσυρση: «Δεν είναι το ράλι μας»

Ο Adrien Fourmaux μιλά για τη νέα του απόσυρση: «Δεν είναι το ράλι μας»

Μετά την Πέμπτη, ο Adrien Fourmaux αναγκάστηκε να αποσυρθεί ξανά στην Κένυα, αυτή τη φορά λόγω αναστολής.

Engine Power
Engine Power: Το αρχικό πλέγμα για το κινεζικό Grand Prix Sprint 2025

Το αρχικό πλέγμα για το κινεζικό Grand Prix Sprint 2025

Δείτε το προσωρινό πλέγμα εκκίνησης για τον Αγώνα Σπριντ Κινεζικού Grand Prix 2025, με την πρώτη pole position του Lewis Hamilton με τη Ferrari.

Engine Power
Engine Power: Η Katie Price μπήκε στο μονοθέσιο της F1 σε ασταθή φωτογράφιση και εργάστηκε ως grid girl του Έντι Τζόρνταν

Η Katie Price μπήκε στο μονοθέσιο της F1 σε ασταθή φωτογράφιση και εργάστηκε ως grid girl του Έντι Τζόρνταν

Η Katie Price ήταν κάποτε μέλος του Eddie Jordan Racing και παρέσυρε ένα από τα μονοθέσια της F1 της ομάδας σε μια πολύ αγωνιστική φωτογράφιση κοριτσιών με πρώην μοντέλα

Engine Power
Engine Power: Έντι Τζόρνταν αιτία θανάτου: Από τι πέθανε το ιστορικό αφεντικό της ομάδας F1 και ανακάλυψε τον Μίκαελ Σουμάχερ;

Έντι Τζόρνταν αιτία θανάτου: Από τι πέθανε το ιστορικό αφεντικό της ομάδας F1 και ανακάλυψε τον Μίκαελ Σουμάχερ;

Ο ανακάλυψης του Michael Schumacher, πρώην ιδιοκτήτης ομάδας και νυν μάνατζερ, από φιλία, του Adrian Newey, θρηνεί την F1 στην Κίνα

Engine Power
Engine Power: Οι διάσημοι που έσπευσαν να φωτογραφηθούν με το αγωνιστικό μονοθέσιο της McLaren

Οι διάσημοι που έσπευσαν να φωτογραφηθούν με το αγωνιστικό μονοθέσιο της McLaren

Κοσμοσυρροή για το MCL39 που βρέθηκε σε OPAP Arena και Σύνταγμα

Engine Power
Engine Power: Πρώτη ματιά στο πρώτο ηλεκτρικό μίνι υπεραυτοκίνητο στον κόσμο που αναμένεται να ξεπουληθεί πριν ο κόσμος δει το εσωτερικό

Πρώτη ματιά στο πρώτο ηλεκτρικό μίνι υπεραυτοκίνητο στον κόσμο που αναμένεται να ξεπουληθεί πριν ο κόσμος δει το εσωτερικό

Το Renault 5 είναι ένα από τα πιο εμβληματικά αυτοκίνητα χάτσμπακ που κατασκευάστηκαν ποτέ.το 5 Turbo ήταν η έκδοση ράλι – και ήταν πολύ αγαπητό. Η Renault το αναζωογόνησε, παράγοντας ένα πλήρως ηλεκτρικό μίνι υπεραυτοκίνητο τέρας

Engine Power
Engine Power: 1961 Cadillac νεκροφόρα φορτηγό τέρας με 14 θέσεις προς πώληση στην Πενσυλβάνια για $100.000

1961 Cadillac νεκροφόρα φορτηγό τέρας με 14 θέσεις προς πώληση στην Πενσυλβάνια για $100.000

Ένα φορτηγό τέρας νεκροφόρα Cadillac πωλείται στο Facebook Marketplace Η νεκροφόρα του 1961 βρίσκεται τώρα πάνω από ένα σασί φορτηγού τέρας Η κίνηση του φορτηγού νεκροφόρα είναι ένας κινητήρας Chevrolet V8

Engine Power