ENGINE POWER

Rally Acropolis 2023: Οδηγοί ανησυχούν για την αλλαγή των συνθηκών

Rally Acropolis 2023: Το ράλι ξεκινά σήμερα το βράδυ με μια σούπερ ειδική στην Αθήνα, η εξέλιξη του καιρού θα εξαρτήσει την απόδοση όλων των ειδικών.
Rally Acropolis 2023: Οδηγοί ανησυχούν για την αλλαγή των συνθηκών

Στο τέλος του τριήμερου αναγνώρισης, η γενική αίσθηση των οδηγών του Rally1 ήταν ότι ετοιμάζονταν να αντιμετωπίσουν ένα ράλι που έγινε ιδιαίτερα απρόβλεπτο και δύσκολο από τις καιρικές συνθήκες των τελευταίων ωρών.

Δεδομένης της διάσπασης της διαδρομής με ES στην Αθήνα την Παρασκευή κοντά στο Λουτράκι στα ανατολικά της πρωτεύουσας και δύο στάδια στην περιοχή της Λαμίας στα βόρεια, οι αγωνιζόμενοι επωφελήθηκαν από 3 ημέρες αναγνώρισης. Τη Δευτέρα κατάφεραν να ολοκληρώσουν τις δύο διαδρομές τους κάτω από τον ήλιο και σε ξηρό έδαφος. «Τότε έπεσαν δύο μέρες βροχής, χαμογέλασε ο Έλφιν Έβανς. Είναι δύσκολο να γνωρίζουμε πώς θα έχουν εξελιχθεί τα στάδια της πρώτης μέρας. Το υπόλοιπο πρόγραμμα αποδείχθηκε εξίσου περίπλοκο. Υδρόρροια έπεσαν στα περίχωρα της Λαμίας όπου βρίσκεται το service park. Οι ειδοποιήσεις μέσω του αριθμού 112 έπεφταν τακτικά σε κινητά τηλέφωνα, αλλά τα πληρώματα ήταν σε θέση να πάρουν σχεδόν όλους τους δρόμους της διαδρομής. Ωστόσο, οι διοργανωτές αποφάσισαν να ακρωτηριάσουν 10 χιλιόμετρα από το Power Stage, γιατί ήταν πολύ ταπεινωμένα και επικίνδυνα. Κατά τα λοιπά, ενώ το Το ράλι ξεκινά σε λίγο με μια σούπερ ειδική στην Αθήνα, η εξέλιξη του καιρού θα εξαρτήσει την απόδοση όλων των ειδικών.

Rally Acropolis 2023:  Οι πιλότοι ανησυχούν για την αλλαγή των συνθηκών.  Τα πράγματα έχουν πάει από το ένα άκρο στο άλλο.

Από τις δοκιμές του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι που διακόπηκαν από τις τοπικές αρχές που έκλεισαν δρόμους λόγω της απειλής πυρκαγιών, τώρα τα πληρώματα έφτασαν για την εβδομάδα ράλι και αντιμετώπισαν έναν απόλυτο κατακλυσμό από καταιγίδες στο Ράλι Ακρόπολις recce.

«Αν σταματήσει η βροχή, το κύριο ερώτημα θα είναι πώς θα στεγνώσει », εξήγησε η Εσαπέκκα Λάπι. «  Γνωρίζουμε ότι εδώ μπορεί να πάει πολύ γρήγορα , θυμάται ο Έλφιν Έβανς, ο οποίος έχει ήδη βιώσει τέτοιου είδους καταστάσεις το 2021. Είναι το ίδιο πιο ακραίο φέτος. Πώς θα είναι η επιφάνεια στα τμήματα που καλύψαμε τη Δευτέρα; Και αυτές των άλλων δύο ημερών θα είναι επίσης εντελώς διαφορετικές από ό,τι έχουμε δει. “”  Όλα τα στάδια θα είναι περίπλοκα , διαβεβαίωσε ο Thierry Neuville .Η μεγαλύτερη δυσκολία είναι πράγματι να ξέρεις πώς θα εξελιχθεί. Ομόφωνα όλοι ζητήσαμε να έρθει μια τηλεοπτική ομάδα στα SS για να έχουμε την κατάσταση του οδοστρώματος για να μην έχουμε εκπλήξεις. Ο κίνδυνος είναι να έχει στεγνώσει κατά τόπους και στο φρενάρισμα, απροσδόκητα, έχει λάσπη και εκεί είναι ξεκάθαρο ότι δεν θα μείνουμε στο δρόμο.  »

Όπως παρατήρησε ο Thierry Neuville της Hyundai, είναι «κοντά σε ένα καταστροφικό σενάριο για τον ελληνικό λαό».

«Προφανώς ήρθαμε εδώ σαν δύο φορές την περασμένη εβδομάδα για να έχουμε την ευκαιρία να κάνουμε τεστ, με τις πυρκαγιές των θάμνων», είπε στο DirtFish, «και σήμερα είμαστε εδώ και έχουμε εντελώς αντίθετο καιρό».

Μέχρι τώρα, όλοι έχουμε δει τις εικόνες. Η καταρρακτώδης βροχή έχει μετατρέψει ορισμένα στάδια σε βάλτους, με πολλά πληρώματα να αγωνίζονται ακόμη και να περάσουν χωρίς να κολλήσουν στα οχήματά τους.

Η ιδέα που ανέπτυξε ο οδηγός της Hyundai υπερασπίστηκε και εγκρίθηκε από όλους τους συναδέλφους του χωρίς να επιβεβαιωθεί ότι θα εφαρμοστεί στην πραγματικότητα. «  Σε τέτοιου είδους καταστάσεις, είναι πάντα δύσκολο να γνωρίζουμε ποιος ήταν ο καλύτερος τρόπος για να πας», κατέληξε ο Richard Millener. Είναι εύκολο να πούμε ότι έπρεπε να ακυρώσουμε, αλλά υπάρχουν αρκετά θέματα και συμβόλαια. Ο καιρός πρέπει να βελτιωθεί, οπότε αν σε δύο μέρες έχει ήλιο, θα φαινόμαστε ανόητοι για ακύρωση. Πιστεύω ότι πρέπει να παραμείνουμε σε εγρήγορση και να λάβουμε τις απαραίτητες αποφάσεις εάν υπάρχουν κίνδυνοι για την ασφάλεια.  »

«Περίμενα να έχω λίγο περισσότερο καλοκαιρινό συναίσθημα ερχόμενος εδώ, αλλά ναι προφανώς αυτές οι καταιγίδες εξέπληξαν τους πάντες», παραδέχτηκε ο οκτώ φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Sébastien Ogier.

«Είναι πολύ σημαντικό να παραμείνουν όλοι ασφαλείς. Προς το παρόν, σίγουρα ο αγώνας είναι πολύ περίπλοκος, οπότε ας ελπίσουμε ότι το ράλι μπορεί να γίνει σε αξιοπρεπή κατάσταση.”

Το θετικό είναι ότι η πρόγνωση του καιρού φαίνεται να βελτιώνεται. Η βροχή εξακολουθεί να είναι προγραμματισμένη να πέσει την Πέμπτη και την Παρασκευή (την πρώτη σωστή ημέρα της εκδήλωσης), αλλά μέχρι το Σαββατοκύριακο προβλέπεται να εμφανιστεί ο ήλιος.

Ωστόσο, η σοβαρότητα των τρεχουσών καταιγίδων δεν μπορεί να υποτιμηθεί. Οι προειδοποιήσεις καιρού αναβοσβήνουν συνεχώς στα κινητά τηλέφωνα και ο διοργανωτής του ράλι κλήθηκε να κάνει αλλαγές στη διεξαγωγή του αγώνα.

Το χρονοδιάγραμμα του recce έχει ήδη προσαρμοστεί, το powerstage μειώθηκε από 19 km σε μόλις εννέα χιλιόμετρα και το shakedown stage της Πέμπτης το πρωί ακυρώθηκε .

Θα μπορούσαν ακόμη να γίνουν περισσότερες αναθεωρήσεις στο δρομολόγιο ανάλογα με τον καιρό και τις συνθήκες των σταδίων.

«Ίσως να χάσουμε περισσότερα στάδια, αλλά σίγουρα οι συνθήκες δεν είναι εξαιρετικές», δήλωσε ο διαγωνιζόμενος του WRC2, Γκας Γκρίνσμιθ.

 

«Για να είμαστε δίκαιοι, τα τελευταία χρόνια αυτό που είχε την πολύ κακή λάσπη έχει στεγνώσει αρκετά γρήγορα, αλλά νομίζω ότι το μόνο ερωτηματικό είναι αυτό που δεν καταφέραμε να ανακτήσουμε [SS7/10], οπότε» Θα δούμε πώς θα πάει αύριο».

Ο Pierre-Louis Loubet της M-Sport αποκάλυψε τις προκλήσεις της επιστροφής σε τέτοιες δύσκολες συνθήκες.

«Η τύχη του χθες ήταν ότι ήταν στάδια που κάναμε στο παρελθόν, οπότε είχαμε τους ρυθμούς», είπε. «Αλλά στις νέες πίστες με την ομίχλη θα είναι δύσκολο γιατί δεν έχεις ορατότητα. Άρα δεν είναι τόσο ακριβές όσο συνήθως.

«Απλώς περιμένουμε ότι η βροχή δεν θα καταστρέψει πάρα πολύ τον δρόμο γιατί αυτό θα είναι πολύ κακό, αλλά είναι το ίδιο για όλους και είναι σίγουρα πολύ δύσκολο φέτος».

Ο αρχηγός βαθμών του WRC2, Andreas Mikkelsen, συμφώνησε.

«Είμαι πολύ χαρούμενος που έχουμε τους ρυθμούς της χρονιάς. Προφανώς το powerstage είναι το καινούργιο, αλλά το να γράφεις ρυθμούς όταν είναι τόσο λασπωμένο και δύσκολο που είναι δύσκολο για τις γωνίες και τα πάντα, επομένως είναι μια μεγάλη πρόκληση».

Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που αυτή η γενιά οδηγών WRC θα αντιμετωπίσει μια βρεγμένη Ακρόπολη, καθώς η επιστροφή της διοργάνωσης στο ημερολόγιο του WRC το 2021 αντιμετωπίστηκε επίσης με υγρό καιρό.

Αλλά ο Adrien Fourmaux της M-Sport πιστεύει ότι φέτος θα είναι πολύ πιο δύσκολο.

«Το ’21 είχαμε μια ειδική εκδήλωση, αλλά φέτος νομίζω ότι είναι ακόμα χειρότερη», είπε. «Οι συνθήκες που βλέπουμε κατά τη διάρκεια του recce και κατά τη διάρκεια του ράλι μπορεί να είναι πολύ διαφορετικές, οπότε πιστεύω ότι θα είναι μια αρκετά μεγάλη πρόκληση.

«Είχαμε δύο στάδια όπου είχε πολύ λάσπη, το SS9 [Ελευθεροχώρι] και τον Ταρζάν, ειλικρινά ήταν πολύ λασπωμένο.

«Μόλις περνούσε, ειλικρινά, ήταν πολύ δύσκολο στο recce, οπότε φανταστείτε στο ράλι ότι θα είμαστε εντάξει, αλλά σίγουρα θα είναι πολύ δύσκολο».

Η Esapekka Lappi απέδειξε μια πρακτική ανάγνωση σχετικά με το πώς η βροχή επηρεάζει τα στάδια.

«Όταν βρέχει πολύ, τότε είναι πραγματικά εντάξει, έχει λάσπη παντού», είπε ο οδηγός της Hyundai.

«Η βροχή καθαρίζει τη λάσπη, οπότε δεν γλιστράει τόσο, αλλά σε ένα στάδιο δεν έβρεχε πια και μετά η λάσπη ήταν τόσο κολλώδης, και μετά έχεις πρόβλημα. Θέλω να πω ότι δύσκολα περνάς.

«Υπήρχαν τόσα πολλά αυτοκίνητα που σταμάτησαν επειδή είχαν κολλήσει και με το αυτοκίνητο ράλι δεν μπορείς να ελέγξεις τίποτα σε αυτή την επιφάνεια. Αλλά αν βρέχει, τότε είναι πιο εύκολο».

Ως έχει, δεν υπάρχει καμία ένδειξη ότι το ράλι δεν θα πραγματοποιηθεί – και οι ανταγωνιστές φαίνεται να συμφωνούν με αυτό το σχέδιο. Αλλά εάν οι συνθήκες συνεχίσουν να επιδεινώνονται, τα πράγματα θα πρέπει να αξιολογηθούν.

«Φαίνεται ότι ο καιρός θα βελτιωθεί κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, αλλά φυσικά πρέπει να εκτιμήσουμε τη ζημιά που έχει συμβεί σταδιακά», είπε ο Ogier.

“Και επίσης για εμάς, το ρεσεψιόν που κάναμε δεν είναι τόσο καλό όσο το κανονικό, οπότε σίγουρα πολλές εκπλήξεις μπορούν να έρθουν στη συνέχεια κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου.”

 

Στη Λαμία, αν και το πρωί σημαδεύτηκε και πάλι από σύντομες βροχές, δεν θύμιζε σε τίποτα τον κατακλυσμό της προηγούμενης μέρας που είχε μετατρέψει μερικούς από τους δρόμους σε υδάτινους δρόμους. Οι διοργανωτές υπολογίζουν σε μια σταδιακή βελτίωση της κατάστασης και όλοι γύρω από το συλλαλητήριο περιμένουν με ανυπομονησία την επιστροφή του ήλιου.

 

Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα:

rally-acropolis-2023-wrc-raly-rali-ellada-kakokairia-dromos.

Διαβάσατε το άρθρο με τίτλο «Rally Acropolis 2023: Οδηγοί ανησυχούν για την αλλαγή των συνθηκών», όπου αναφέρθηκαν τα παρακάτω #tags (ετικέτες). Για σχετικά άρθρα επιλέξτε #tag.
Post on Facebook Post on X (Twitter) Post on LinkEdin Send this post with WhatsApp Send this post with Viber E-mail Post
Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Μιχάλης Κοντιζάς

Ένας άνθρωπος που δεν γνώριζε τίποτα από τον κόσμο της μηχανοκίνησης αλλά κατάφερε να τον ενώσει στη μεγαλύτερη γιορτή της μηχανοκίνησης στην Ελλάδα στο Motor Festival και να δημιουργήσει την μοναδική τηλεοπτική εκπομπή το Engine Power που προβάλει καθημερινά αθλητές, καθημερινούς ήρωες και πρωταγωνιστές πανελλαδικά. Ένας άνθρωπος που συνεχίζει να νιώθει τίποτα, να νιώθει μηδέν, μπροστά στο μεγαλείο του χώρου και την αστείρευτη αγάπη του κόσμου για την μηχανοκίνηση. Σας παρουσιάζουμε τον Mr Zero... Μιχαήλ Κοντιζά!