Το Rally Acropolis είναι ένα από τα ιστορικά ταξίδια του WRC . Εγγεγραμμένο στο ημερολόγιο από το 1973 όταν δημιουργήθηκε το πρωτάθλημα των επωνυμιών, αυτή η συνάντηση γνώρισε μερικές απουσίες (1974, 2010, 2019, 2020) και βρέθηκε επίσης στο ERC μεταξύ 2014 και 2018, αλλά είναι και πάλι στο πρόγραμμα WRC από το 2021. Μέσα από αυτό το «έπος», έχει κερδίσει τη φήμη του ως το πιο δύσκολο γεγονός της σεζόν. Για μια περίοδο, ονομαζόταν ακόμη και « ευρωπαϊκό σαφάρι » λόγω του μήκους και της σκληρότητάς του. Το 1985 για παράδειγμα, υπήρχαν 47 SS και 807 χλμ χρονομετρημένα. Αναγκασμένοι να συμμορφωθούν με τη νέα διαίρεση και τη μείωση των χιλιομέτρων, οι διοργανωτές επέλεξαν επίσης λιγότερο απαιτητικές διαδρομές. Αυτή η συνάντηση παρέμεινε από τις πιο περίπλοκες της χρονιάς, αλλά σε αναλογίες που απείχαν από ό,τι είχε γίνει πριν…μέχρι αυτή την έκδοση;
Μόλις ολοκληρώθηκε η αναγνώριση, οι πιλότοι έκαναν ανησυχητικά σχόλια σχετικά με τη φύση του εδάφους. « Οι συνθήκες δεν είναι πραγματικά απλές », εξήγησε ο Sébastien Ogier . Αυτή είναι ίσως το πιο επιλεκτικό Rally Acropolis που ζήσαμε τα τελευταία χρόνια. Αυτές οι τρεις μέρες θα είναι αναμφίβολα πολύ δύσκολες. » « Τα στάδια είναι πολύ τραχιά με πέτρες παντού », επιβεβαίωσε ο Thierry Neuville . Αυτό θα είναι περιοριστικό για αυτοκίνητα και ελαστικά. Συνολικά, το ES είναι πιο στενό από τα προηγούμενα χρόνια, κάτι που θα είναι μια πρόκληση για εμάς. Περιμένω το ράλι να είναι πιο απαιτητικό και πιο περίπλοκο από το 2023. » Τα σχόλια του Γάλλου και του Βέλγου συνοψίζουν τη γενική τάση του γηπέδου. « Η μεγάλη διαφορά φέτος είναι ότι οι δρόμοι είναι στεγνοί », πρόσθεσε ο Adrien Fourmaux . Είναι επίσης πιο σφιχτό και οι νέες ενότητες αυτής της έκδοσης εμφανίζονται πιο αργές. Είναι σίγουρα πέρα από την Πορτογαλία και τη Σαρδηνία. Σε ορισμένα μέρη, είναι ακόμα πιο δύσκολο από το σαφάρι! » Ενώ όλα τα πληρώματα του Rally1 φαίνονται ανήσυχα, αυτά στο WRC2 αναρωτιούνται ήδη ποιες τακτικές θα πρέπει να εφαρμοστούν για να αποφευχθούν προβλήματα. « Είναι μια πραγματική Ακρόπολη », σχολίασε ο Yohan Rossel. Αυτή είναι η πρώτη φορά που οδηγώ εδώ σε εντελώς στεγνούς δρόμους και θα είναι περίπλοκο. » « Είναι πιο κατεστραμμένο από άλλα χρόνια », είπε ο Nikolay Gryazin. Θα πρέπει να προσέχουμε τα ελαστικά και θα πρέπει να μείνουμε συγκεντρωμένοι στην ταχύτητά μας προσπαθώντας να προστατεύσουμε το μονοθέσιο. »
« Δεν μου αρέσει όταν είναι πολύ κατεστραμμένο για τα αυτοκίνητα », εξηγεί ο διευθυντής της ομάδας M-Sport, Richard Millener . Ξέρω ότι η FIA πιέζει για να γίνει αυτός ένας τόσο δύσκολος γύρος όπως ήταν πριν από μερικά χρόνια, αλλά αν αυτό οδηγεί σε απώλεια ανταγωνιστών, δεν βλέπω το νόημα. Γνωρίζω ότι η αντοχή είναι μια από τις παραμέτρους που πρέπει να ληφθούν υπόψη και ότι μπορούμε να επισκευάσουμε τα αυτοκίνητα, αλλά δεν πρέπει να υπερβούμε ένα ορισμένο όριο για το Rally1, ειδικά επειδή είναι απαραίτητο σκεφτείτε ότι υπάρχουν επίσης Rally2 και Rally3 . »
Όπως συμβαίνει συχνά, υπάρχουν ωραίες ομιλίες ως προοίμιο του ράλι, στη συνέχεια, μόλις φορέσετε το κράνος, οι καλές αποφάσεις εξαφανίζονται γρήγορα. Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να περιμένετε να δείτε ποιος θα τολμήσει να επιτεθεί με τα πόδια του και ποιος θα είναι αρκετά επιδέξιος για να οδηγήσει γρήγορα αποφεύγοντας όλες τις πέτρες. Απομένει επίσης η λύση να πάμε να προσευχόμαστε σε έναν από τους πολλούς Έλληνες θεούς…
Δες πρώτος όλη την επικαιρότητα της μηχανοκίνησης στο Engine Power