ENGINE POWER

Rally Dakar 42 χρόνια ιστορίας και η περιπέτεια αρχίζει

Rally Dakar "Μια πρόκληση για αυτούς που πηγαίνουν. Ένα όνειρο για όσους μένουν πίσω" και η περιπέτεια αρχίζει για όλους...

RALLY-DAKAR-DESERT-AFRICA-SOUTH-AMERICA-SAUDI-ARABIA-RACE-RACING-HISTORY-THE-BEST-OF-DREAM
Συντάκτης: Μιχάλης Κοντιζάς Χρόνος ανάγνωσης: 19 λεπτά

Rally Dakar ΜΙΑ ΔΙΑΡΚΕΙΣ ΠΡΟΚΛΗΣΗ

Η περιπέτεια ξεκίνησε το 1977, όταν ο Thierry Sabine χάθηκε με τη μοτοσικλέτα του στην έρημο της Λιβύης κατά τη διάρκεια του Rally Abidjan-Nice. Σώθηκε από την άμμο in extremis, επέστρεψε στη Γαλλία ακόμα συναρπασμένος από αυτό το τοπίο και υποσχόμενος στον εαυτό του ότι θα μοιραστεί τη γοητεία του με όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους. Συνέχισε να καταλήξει σε μια διαδρομή ξεκινώντας από την Ευρώπη, συνεχίζοντας στο Αλγέρι και διασχίζοντας το Agadez πριν τελικά τερματίσει στο Rally Dakar. Ο ιδρυτής επινόησε ένα σύνθημα για την έμπνευσή του: “Μια πρόκληση για αυτούς που πηγαίνουν. Ένα όνειρο για όσους μένουν πίσω”. Με την ευγένεια της μεγάλης του πεποίθησης και εκείνης της μικρής τρέλας που χαρακτηρίζει όλες τις μεγάλες ιδέες, το σχέδιο έγινε γρήγορα πραγματικότητα. Έκτοτε, το Παρίσι-Rally Dakar, ένα μοναδικό γεγονός που πυροδοτείται από το πνεύμα της περιπέτειας, ανοιχτό σε όλους τους αναβάτες και μεταφέρει ένα μήνυμα φιλίας μεταξύ όλων των ανδρών, Δεν παρέλειψε ποτέ να προκαλέσει, να εκπλήξει και να ενθουσιάσει. Κατά τη διάρκεια σχεδόν τριάντα ετών, έχει δημιουργήσει αναρίθμητες αθλητικές και ανθρώπινες ιστορίες.

1977 – Έμπνευση

Ο οδηγός μοτοσυκλέτας Τιερί Σαμπίν χάνεται στην έρημο της Λιβύης ενώ αγωνίζεται στο Ράλι Αμπιτζάν-Νίκαια. Αφού σώθηκε από την άμμο στα πρόθυρα του θανάτου, ορκίζεται να μοιραστεί την κλίμακα και τη μαγεία της ερήμου με όλο τον κόσμο.

1978 – Ένα όνειρο που γίνεται πραγματικότητα Rally Dakar

Στις 26 Δεκεμβρίου 1978, ένα πεδίο με 170 τυχοδιώκτες ξεκινά την αναζήτησή του 10.000 χιλιομέτρων μέσω της Αλγερίας, του Νίγηρα, του Μάλι, του Άνω Βόλτα και της Σενεγάλης. 74 οχήματα φτάνουν στον τερματισμό στην Place de l’Indépendance στο Ντακάρ, με τον Cyril Neveu στο τιμόνι.

1979 – ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΣΤΟ TROCADERO

Το στοίχημα του Thierry Sabine διαμορφώθηκε στις 26 Δεκεμβρίου 1978, καθώς 182 οχήματα εμφανίστηκαν στην Place du Trocadéro για ένα ταξίδι 10.000 χιλιομέτρων στον άγνωστο προορισμό Ντακάρ. Η συνάντηση δύο κόσμων που αναζητούσε ο ιδρυτής της διοργάνωσης εκτυλίχθηκε στην αφρικανική ήπειρο. Μεταξύ των 74 trail-blazers που έφτασαν στην πρωτεύουσα της Σενεγάλης, ο Cyril Neveu, στο τιμόνι ενός Yamaha 500 XT, έγραψε την εναρκτήρια καταχώριση στη λίστα τιμών του μεγαλύτερου ράλι στον κόσμο.

1981 – ΑΠΛΗΡΩΜΕΝΟΙ τυχοδιώκτες

Το Παρίσι-Ντακάρ κέρδισε γρήγορα το κοινό, γοητευμένο από αυτούς τους απλούς τυχοδιώκτες που αψηφούν την έρημο με περιορισμένους πόρους. Η Yamaha και η Honda «στριμωγμένα στο πίσω μέρος του γκαράζ» έτριψαν τους ώμους με τη Rolls-Royce του Thierry de Montcorgé και το Citroen CX του οδηγού της F1 Jacky Ickx, συνοδευόμενοι από τον Claude Brasseur. Ο Hubert Auriol, που έχει ήδη το παρατσούκλι «ο Αφρικανός», κέρδισε το πρώτο του Ντακάρ.

1983 – Ickx σε όλα τα μέτωπα

Διασημότητες και οι καλύτεροι οδηγοί και αναβάτες στον κόσμο υπακούουν στο κάλεσμα του Ντακάρ. Ο συνδυασμός είναι επιτυχημένος, με τον έξι φορές νικητή του 24 Hours of Le Mans Jacky Ickx και τον κωμικό Claude Brasseur να παίρνουν τα λάφυρα στην τέταρτη έκδοση.

1983 – ΚΑΛΩΣΟΡΙΣΑΤΕ ΣΤΟ TENERE

Η πρώτη επίσκεψη στην έρημο Tenere ήταν τόσο εκπληκτική όσο και τρομακτική. Οι αγωνιζόμενοι βρέθηκαν βυθισμένοι σε μια ατελείωτη αμμοθύελλα που έκανε τουλάχιστον 40 οδηγούς να χάσουν τον προσανατολισμό τους. Όσοι παρέσυραν περισσότερο χρειάστηκε να περάσουν τέσσερις ημέρες για να επιστρέψουν στην πορεία τους. Ο θρύλος του Ντακάρ ήταν σε εξέλιξη.

1986 – Η τραγωδία χτυπά

Ο Τιερί Σαμπίν και ο Ντάνιελ Μπαλαβουάν πεθαίνουν σε συντριβή ελικοπτέρου μαζί με τον πιλότο Φρανσουά-Ξαβιέ Μπανούν, τη δημοσιογράφο Nathalie Odent και τον τεχνικό ραδιοφώνου Jean-Paul Lefur. Διευθυντής αναλαμβάνει ο Gilbert Sabine, ο πατέρας του δημιουργού της φυλής.

1986 – Η ΜΑΥΡΗ ΧΡΟΝΙΑ

Ο Thierry Sabine, ο Γάλλος τραγουδιστής Daniel Balavoine, η δημοσιογράφος Nathaly Odent, ο πιλότος François Xavier-Bagnoud και ο τεχνικός ραδιοφώνου Jean-Paul Le Fur πέθαναν σε δυστύχημα με ελικόπτερο. Οι στάχτες του Thierry Sabine σκορπίστηκαν στην έρημο και ο πατέρας του Gilbert, με τη βοήθεια του Patrick Verdoy, ανέλαβε το τιμόνι. Ο αγώνας συνεχίστηκε αλλά η καρδιά κανενός δεν ήταν πραγματικά μέσα.

1988 – Η PEUGEOT ΕΠΙΚΡΑΤΕΙ ΞΑΝΑ

Πάνω από 600 οχήματα ξεκίνησαν από τις Βερσαλλίες. Η Peugeot, η οποία είχε κάνει επιτυχημένο ντεμπούτο την προηγούμενη χρονιά, ξεκίνησε να υπερασπιστεί τον τίτλο της. Αλλά ο Ari Vatanen, έχοντας ηγηθεί του ράλι στο Bamako, βρέθηκε στο επίκεντρο του σοκ όταν το 405 Turbo 16 του έκλεψαν και στη συνέχεια βρέθηκε πολύ αργά για να συνεχίσει. Η μάρκα λιονταριών θριάμβευσε ωστόσο, χάρη στον συμπατριώτη του Juha Kankunnen.

1991 – ΠΡΑΞΗ ΠΡΩΤΟ ΑΠΟ ΤΟ “ΠΙΤΕΡ ΣΟΟΥ”

Ένας νεαρός μοτοσικλετιστής φορώντας μια μπλε μπαντάνα, που πρωτοεμφανίστηκε στο ράλι τρία χρόνια νωρίτερα, οδήγησε τη Yamaha του μέχρι τη νίκη: η εποχή του Stéphane Peterhansel είχε ξεκινήσει. Σε τέσσερις τροχούς, εν τω μεταξύ, ο Φινλανδός Ari Vatanen πέτυχε τον τέταρτο τίτλο του στην κατηγορία, ένα ρεκόρ που παραμένει μέχρι σήμερα.

1992 – Αφρική από βορρά προς νότο

Το Dakar κάνει ένα διάλειμμα από την πρωτεύουσα της Σενεγάλης για να βάλει τους ανταγωνιστές απέναντι στην πρόκληση μιας ζωής. Οι οδηγοί και οι αναβάτες πρέπει να αντιμετωπίσουν μια διαδρομή σχεδόν 12.500 χιλιομέτρων μέσω 11 διαφορετικών χωρών για να διασχίσουν την Αφρική από τη μια πλευρά στην άλλη και να φτάσουν στο Κέιπ Τάουν στη Νότια Αφρική. Ο Stéphane Peterhansel (μηχανές) και ο Hubert Auriol (αυτοκίνητα) στέκονται στην κορυφή του βάθρου στο τέλος της οδύσσειας.

 

1992 – ΑΠΟ ΒΟΡΡΑ ΣΤΟ ΝΟΤΟ

Για αυτήν την ειδική έκδοση, η διέλευση της αφρικανικής ηπείρου, από το βορρά στο νοτιότερο άκρο, ήταν το καθήκον που είχαν οι ανταγωνιστές. Το ράλι Παρίσι – Ακρωτήριο περιελάμβανε 22 στάδια και πέρασε από 10 χώρες σε μια διαδρομή 12.427 km! Ο Hubert Auriol κέρδισε με τον πλοηγό Philippe Monnet για να γίνει ο πρώτος οδηγός που κέρδισε και στις δύο κατηγορίες ποδηλάτων και αυτοκινήτων.

1995 : VIVA ESPANA

Για πρώτη φορά η εκκίνηση δεν έγινε στη Γαλλία, αλλά στη Γρενάδα της Ισπανίας. Ο Hubert Auriol έγινε το αφεντικό του Dakar στο έδαφος, όπου είδε άλλη μια εξαιρετική απόδοση από τον Stéphane Peterhansel καταγράφοντας μια τρίτη διαδοχική νίκη.

1998 – Ο Peterhansel βγάζει ένα εξάρι

Ο ποδηλάτης με μια μπλε μπαντάνα βγαίνει νικητής από μια σύγκρουση τιτάνων με τους Orioli και Arcarons για να γίνει ο αδιαμφισβήτητος κύριος της κατηγορίας τη δεκαετία του 1990. Η έκτη νίκη του τον φέρνει πέρα ​​από τον Cyril Neveu ως κάτοχος ρεκόρ διοργάνωσης. Ο «Peter» έκτοτε πρόσθεσε επτά νίκες αυτοκινήτων στον απολογισμό του!

2000 – Στους πρόποδες των πυραμίδων

Το Rally Dakar σηματοδοτεί την αλλαγή του αιώνα δίπλα σε ένα από τα επτά θαύματα του κόσμου: τη Μεγάλη Πυραμίδα της Γκίζας. Οι ισχύοντες πρωταθλητές Richard Sainct (μηχανές) και Jean-Louis Schlesser (αυτοκίνητα) καταφέρνουν και οι δύο να υπερασπιστούν τους τίτλους τους σε αυτό το περίφημο σκηνικό.

2000 – ΕΝΑ BLUE buggy ΣΤΟ ΚΑΪΡΟ

Για να σηματοδοτήσει τη νέα χιλιετία, το Dakar επέλεξε μια διαδρομή με αιώνια γεύση: ο τερματισμός ήταν στους πρόποδες των πυραμίδων Gizeh, όπου βρίσκονται οι Φαραώ της Αρχαίας Αιγύπτου. Ο Jean-Louis Schlesser, ο οποίος παραμένει ο μόνος που κερδίζει το Rally Dakar με αμαξάκι, διατήρησε τον τίτλο του, όπως και ο Richard Sainct στην κατηγορία ποδηλάτων.

2001 – Μις Ντακάρ

Κανείς δεν υποψιάζεται ότι αυτό θα είναι το τελευταίο Παρίσι-Ντακάρ. Αντίθετα, όλοι βλέπουν τη Jutta Kleinschmidt, η οποία έκανε το ντεμπούτο της στο Ντακάρ το 1988 με μοτοσικλέτα, να γίνεται η πρώτη γυναίκα που κέρδισε το ράλι, αυτή τη φορά αγωνιζόμενος στο τιμόνι ενός Mitsubishi 4×4. Παραμένει η μόνη γυναίκα νικήτρια της διοργάνωσης μέχρι σήμερα.

2001 – KLEINSCHMIDT, “Miss DAKAR”

Η Jutta Kleinschmidt, που εθεάθη για πρώτη φορά στο Ντακάρ δεκατρία χρόνια νωρίτερα με ποδήλατο, είχε ήδη γίνει η πρώτη γυναίκα νικήτρια σταδίου το 1998 σε ένα καρότσι Schlesser. Φέτος, έγινε η πρώτη γυναίκα που κέρδισε τη συνολική διοργάνωση, αυτή τη φορά στο τιμόνι μιας Mitsubishi.

2005 – ΕΝΑ ΜΠΛΕ ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ

Ο μοτοσικλετιστής Cyril Despres αφιέρωσε τη νίκη του στον Richard Sainct, ο οποίος είχε πεθάνει λίγες εβδομάδες νωρίτερα κατά τη διάρκεια του Ράλι Φαραώ, και στον Fabrizio Meoni. Οι δύο συμπαίκτες του στην KTM πλήρωσαν με τη ζωή τους το πάθος τους για την έρημο, όπως και ο Juan-Manuel Perez, το θύμα μιας μοιραίας πτώσης.

2007 – Η PETERHANSEL ΤΟ ΚΑΝΕΙ 9

231 αναβάτες, 14 γουρούνες, 181 ομάδες σε αυτοκίνητα και 85 φορτηγά παρατάχθηκαν στην εκκίνηση στη Λισαβόνα. Στον τερματισμό του Rally Dakar, ο ήρωας δράσης παντός εδάφους Stéphane Peterhansel ανέβασε τον συνολικό αριθμό των νικών του στο Ντακάρ σε εννέα. Μετά από έξι νίκες σε μια μοτοσυκλέτα, συνέχισε να επιδεικνύει παρόμοια κυριαρχία στους τέσσερις τροχούς, ξεπερνώντας όχι μόνο τον συμπαίκτη του Luc Alphand αλλά και τους αντιπάλους του στη Volkswagen, Carlos Sainz και Giniel De Villiers.

2008 – Ακυρώθηκε ο αγώνας του Rally Dakar

Ο Étienne Lavigne αναγκάζεται να ακυρώσει την 30η έκδοση του Ντακάρ την παραμονή της έναρξης στη Λισαβόνα, αφού οι γαλλικές αρχές προειδοποιούν για τρομοκρατική απειλή που κρέμεται πάνω από το ράλι. Οι αγωνιζόμενοι αντιμετωπίζουν το σοκ και χαιρετίζουν την υπεύθυνη απόφαση των διοργανωτών.

2008 – Η ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΩΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ

Μετά τη δολοφονία τεσσάρων Γάλλων πολιτών και τριών Μαυριτανών στρατιωτών τις προηγούμενες ημέρες πριν από την έναρξη και απαντώντας στην ισχυρή σύσταση του Γαλλικού Υπουργείου Εξωτερικών να μην μεταβούν στη Μαυριτανία, η έκδοση του 2008 του συλλαλητηρίου ακυρώθηκε. Τρομοκρατικές ενέργειες που εντόπισαν οι γαλλικές αρχές απείλησαν άμεσα τη συγκέντρωση. Την παραμονή της έναρξης, ο Etienne Lavigne αναγκάστηκε να ανακοινώσει την ακύρωση της έκδοσης του 2008. Οι διαγωνιζόμενοι που συγκεντρώθηκαν στη Λισαβόνα για τεχνικό έλεγχο έπρεπε να αντιμετωπίσουν το σοκ και χαιρέτησαν την υπεύθυνη απόφαση των διοργανωτών. Τρεις εβδομάδες αργότερα (Παρασκευή 1η Φεβρουαρίου) μια τρομοκρατική επίθεση στην καρδιά του Νουακσότ επιβεβαίωσε τη συνετή εφαρμογή της αρχής της προφύλαξης.

2009 – ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΜΕ ΣΑΝ ΗΡΩΕΣ

Η 31η έκδοση του Rally Dakar, η πρώτη στη Λατινική Αμερική, έχει πλέον τελειώσει και έχει δει τις νίκες του Marc Coma στην κατηγορία ποδηλάτων, του Josef Machacek στην κατηγορία quad, του Giniel De Villiers στην κατηγορία αυτοκινήτων και του Firdaus Kabirov στην κατηγορία. κατηγορία φορτηγών. Συνολικά, 113 ποδηλάτες, 13 τετράτροχοι, 91 ομάδες αυτοκινήτων και 54 ομάδες φορτηγών ολοκλήρωσαν το ράλι-επιδρομή, που χαρακτηρίστηκε ιδιαίτερα από τον εξαιρετικό ενθουσιασμό που προκάλεσε το Ντακάρ στο πλήθος στην Αργεντινή και στη Χιλή.

2010 – Ο αγιασμός για τον SAINZ

Για τη δεύτερη νοτιοαμερικανική έκδοση του Rally Dakar 88 ποδήλατα, 14 τετράτροχα, 57 αυτοκίνητα και 28 φορτηγά κατάφεραν να επιστρέψουν στο Μπουένος Άιρες μετά από ένα ταξίδι 9.000 χιλιομέτρων. Ο Cyril Despres κατέκτησε τον τρίτο τίτλο στον αγώνα ποδηλασίας, ενώ ο Αργεντινός Marcos Patronelli ήταν νικητής στην κατηγορία quad. Στον αγώνα αυτοκινήτων, ο Carlos Sainz θριάμβευσε στο τέλος ενός άγριου και ασυμβίβαστου αγώνα με τον Nasser Al Attiyah. Στη γραμμή του τερματισμού, τους δύο οδηγούς χώριζε η μικρότερη διαφορά στην ιστορία του ράλι: 2’12”. Ο αγώνας ήταν πολύ πιο χαλαρός για τον Vladimir Chagin, ο οποίος δεν μπορούσε να σταματήσει να μαζεύει ρεκόρ καθώς προχωρούσε η διοργάνωση: τώρα ισοβαθμεί με τον Karel Loprais σε έξι τίτλους στην κατηγορία φορτηγών και ανέβασε τις συνολικές του νίκες στα στάδια στους 56!

2009 – Ανατέλλει από τις στάχτες στο Μπουένος Άιρες

Το Rally Dakar  σηκώνεται και διασχίζει τον Ατλαντικό για να σηκωθεί από τις στάχτες. Μια νέα εποχή ξημερώνει με 4 εκατομμύρια θεατές να βγαίνουν δυναμικά για να επευφημήσουν τους οδηγούς και τους αναβάτες στα μαγευτικά τοπία της Αργεντινής και της Χιλής.

2012 – Πρόκληση Ειρηνικού

Μετά από τρία χρόνια με μια διαδρομή που ξεκινά και τελειώνει στο Μπουένος Άιρες, οι διοργανωτές σπάνε το καλούπι του Rally Dakar με ένα τέρμα στην ακτή του Ειρηνικού στη Λίμα του Περού.

2014 – Ιλιγγιώδη ύψη

Η Βολιβία γίνεται η 28η χώρα που φιλοξενεί το Ντακάρ. Το Altiplano και το Salar de Uyuni εισάγουν ένα νέο τεστ για τους ανταγωνιστές: το ακραίο υψόμετρο, το οποίο επηρεάζει τόσο το σώμα όσο και τις μηχανές τους.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3, ΤΟ ΝΤΑΚΑΡ ΑΠΟΔΟΧΕΙ ΣΤΗΝ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗ

1978-2008

Οι πρωτοπόροι… στην Αφρική

Στη δεκαετία του 1970, η Αφρική ήταν ακόμα μια μακρινή και άγνωστη ήπειρος στα μάτια των Ευρωπαίων. Το όνειρο του Thierry Sabine έγινε πραγματικότητα για λίγους τυχερούς πρωτοπόρους: συνολικά 74 οχήματα συμμετείχαν στο πρώτο ράλι και ανακάλυψαν τα θαύματα της Σαχάρας. Το Rally Dakar προσελκύει αστέρια της ψυχαγωγίας και τους καλύτερους οδηγούς στον κόσμο. Σύμβολο αυτού του νικηφόρου συνδυασμού, το δίδυμο του έξι φορές νικητή των 24 ωρών του Le Mans, ο Jacky Ickx και ο ηθοποιός Claude Brasseur κέρδισαν την 4η έκδοση του ράλι. Η διοργάνωση έγινε γρήγορα σημείο αναφοράς στον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού και αναδείχθηκαν οι κύριοι του: Hubert Auriol, Stéphane Peterhansel, Fabrizio Meoni, Cyril Despres, Marc Coma και μια γυναίκα πρωταθλήτρια, η Jutta Kleinschmidt.

2009-2019

Το Rally Dakar παίρνει λατινική τροπή

Η ακύρωση του ράλι του 2008 λόγω τρομοκρατικών απειλών σήμαινε ότι έπρεπε να γίνει μια ριζική αλλαγή… και ένα φανταστικό ταξίδι: τοRally Dakar διέσχισε τον Ατλαντικό. Οι λάτρεις της Αργεντινής και της Χιλής βοήθησαν να έρθει η κούρσα – η οποία ήδη κέρδιζε όλο και περισσότερους διεθνείς θαυμαστές – στις μάζες. Με τις Άνδεις, οι οδηγοί είχαν πλέον υψόμετρο να αντιμετωπίσουν, αλλά η ουσία της επιδρομής του ράλι παρέμενε: οι αμμόλοφοι, η έρημος Atacama, η Fiambala, ακολουθούμενη από την έρημο Ica στο Περού. Κατά τη διάρκεια της 11ης διοργάνωσης του ράλι της Νότιας Αμερικής το 2019, περισσότερο από το ένα τρίτο των οδηγών και των συνοδηγών του Ντακάρ αγωνίστηκαν στην ήπειρό τους.

2020

Το κάλεσμα της Ανατολής

Η ιστορία συνεχίζεται για το Rally Dakar, που θα φιλοξενηθεί από τη μεγαλύτερη χώρα της Αραβικής Χερσονήσου. Η Σαουδική Αραβία είναι κολοσσιαία, τέσσερις φορές το μέγεθος της Γαλλίας, ένα μέρος όπου συνυπάρχουν όλων των ειδών τα εδάφη της ερήμου. Στους αμμόλοφους, αλλά και ταξιδεύοντας σε πιο ορεινές περιοχές και μερικές φορές σε πίστες, οι οδηγοί θα αναγνωρίσουν γνώριμο έδαφος… σε εντελώς νέο περιβάλλον.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ RALLY DAKAR ΟΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΙ 10 ΟΔΗΓΟΙ ΜΟΤΟ 2023

POS.
N° EXP.
DRIVE-TEAM
TEAM TIME VARIATION PENALITY
1 47
(ARG) KEVIN BENAVIDES
RED BULL KTM FACTORY RACING 44H 27′ 20”
00H 03′ 00”
2 8
(AUS) TOBY PRICE
RED BULL KTM FACTORY RACING 44H 28′ 03”
+ 00H 00′ 43” 00H 01′ 00”
3 10
(USA) SKYLER HOWES
HUSQVARNA FACTORY RACING 44H 32′ 24”
+ 00H 05′ 04” 00H 01′ 00”
4 7
(CHL) PABLO QUINTANILLA
MONSTER ENERGY HONDA TEAM 44H 46′ 22”
+ 00H 19′ 02” 00H 02′ 00”
5 42
(FRA) ADRIEN VAN BEVEREN
MONSTER ENERGY HONDA TEAM 44H 47′ 50”
+ 00H 20′ 30”
6 77
(ARG) LUCIANO BENAVIDES
HUSQVARNA FACTORY RACING 44H 50′ 02”
+ 00H 22′ 42” 00H 01′ 00”
7 18
(AUS) DANIEL SANDERS
RED BULL GASGAS FACTORY RACING 44H 53′ 17”
+ 00H 25′ 57” 00H 07′ 00”
8 11
(CHL) JOSE IGNACIO CORNEJO FLORIMO
MONSTER ENERGY HONDA TEAM 45H 18′ 41”
+ 00H 51′ 21”
9 15
(ESP) LORENZO SANTOLINO
SHERCO FACTORY 45H 45′ 13”
+ 01H 17′ 53” 00H 15′ 00”
10 33
(ARG) FRANCO CAIMI
HERO MOTOSPORTS TEAM RALLY 46H 05′ 24”
+ 01H 38′ 04” 00H 01′ 00”

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ RALLY DAKAR ΟΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΙ 10 ΟΔΗΓΟΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ 2023

POS.
N° EXP.
DRIVE-TEAM
TEAM TIME VARIATION PENALITY
1 200
(QAT) NASSER AL-ATTIYAH
(FRA) MATHIEU BAUMEL
TOYOTA GAZOO RACING 45H 03′ 15”
00H 01′ 10”
2 201
(FRA) SEBASTIEN LOEB
(BEL) FABIAN LURQUIN
BAHRAIN RAID XTREME 46H 24′ 04”
+ 01H 20′ 49” 00H 06′ 10”
3 230
(BRA) LUCAS MORAES
(DEU) TIMO GOTTSCHALK
OVERDRIVE RACING 46H 41′ 46”
+ 01H 38′ 31” 00H 02′ 00”
4 205
(ZAF) GINIEL DE VILLIERS
(ZAF) DENNIS MURPHY
TOYOTA GAZOO RACING 47H 34′ 27”
+ 02H 31′ 12” 00H 06′ 00”
5 217
(ZAF) HENK LATEGAN
(ZAF) BRETT CUMMINGS
TOYOTA GAZOO RACING 47H 39′ 38”
+ 02H 36′ 23” 00H 22′ 10”
6 210
(CZE) MARTIN PROKOP
(CZE) VIKTOR CHYTKA
ORLEN BENZINA TEAM 48H 43′ 59”
+ 03H 40′ 44”
7 220
(ARG) JUAN CRUZ YACOPINI
(ESP) DANIEL OLIVERAS CARRERAS
OVERDRIVE RACING 49H 30′ 24”
+ 04H 27′ 09” 00H 00′ 10”
8 224
(CHN) WEI HAN
(CHN) MA LI
HANWEI MOTORSPORT TEAM 49H 32′ 36”
+ 04H 29′ 21” 00H 01′ 00”
9 212
(ARG) SEBASTIAN HALPERN
(ARG) BERNARDO GRAUE
X-RAID MINI JCW TEAM 49H 45′ 53”
+ 04H 42′ 38” 00H 15′ 00”
10 206
(FRA) GUERLAIN CHICHERIT
(FRA) ALEX WINOCQ
GCK MOTORSPORT 50H 25′ 25”
+ 05H 22′ 10” 00H 01′ 10”

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ RALLY DAKAR ΟΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΙ 10 ΟΔΗΓΟΙ GUAD 2023

POS.
N° EXP.
DRIVE-TEAM
TEAM TIME VARIATION PENALITY
1 151
(FRA) ALEXANDRE GIROUD
YAMAHA RACING – SMX – DRAG’ON 56H 44′ 30”
00H 15′ 00”
2 154
(ARG) FRANCISCO MORENO FLORES
DRAGON 57H 27′ 41”
+ 00H 43′ 11”
3 163
(USA) PABLO COPETTI
DEL AMO MOTORSPORTS BY MOTUL 58H 37′ 25”
+ 01H 52′ 55” 00H 30′ 00”
4 153
(SVK) JURAJ VARGA
VARGA MOTORSPORT TEAM 59H 35′ 52”
+ 02H 51′ 22” 00H 48′ 00”
5 166
(CHL) GIOVANNI ENRICO
ENRICO RACING TEAM 61H 41′ 41”
+ 04H 57′ 11” 00H 41′ 00”
6 164
(ESP) TONI VINGUT
VISIT SANT ANTONI – IBIZA 65H 22′ 32”
+ 08H 38′ 02” 00H 15′ 00”
7 162
(LTU) LAISVYDAS KANCIUS
STORY RACING S.R.O. 76H 00′ 23”
+ 19H 15′ 53” 10H 31′ 00”
8 158
(ARG) CARLOS ALEJANDRO VERZA
VERZA RALLY TEAM 81H 35′ 00”
+ 24H 50′ 30”
9 159
(BRA) MARCELO MEDEIROS
TAGUATUR RACING TEAM 86H 47′ 55”
+ 30H 03′ 25” 18H 37′ 00”
10 169
(ARG) ALEJANDRO FANTONI
DRAG’ON 94H 47′ 16”
+ 38H 02′ 46” 10H 36′ 00”

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ RALLY DAKAR ΟΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΙ 10 ΟΔΗΓΟΙ ΦΟΡΤΗΓΩΝ 2023

POS.
N° EXP.
DRIVE-TEAM
TEAM TIME VARIATION PENALITY
1 502
(NLD) JANUS VAN KASTEREN
(POL) DAREK RODEWALD
(NLD) MARCEL SNIJDERS
BOSS MACHINERY TEAM DE ROOY IVECO 54H 03′ 33”
00H 15′ 00”
2 501
(CZE) MARTIN MACIK
(CZE) FRANTISEK TOMASEK
(CZE) DAVID SVANDA
MM TECHNOLOGY 55H 18′ 07”
+ 01H 14′ 34” 00H 03′ 20”
3 506
(NLD) MARTIN VAN DEN BRINK
(NLD) ERIK KOFMAN
(NLD) RIJK MOUW
EUROL TEAM DE ROOY IVECO 56H 43′ 55”
+ 02H 40′ 22”
4 511
(NLD) MITCHEL VAN DEN BRINK
(NLD) JARNO VAN DE POL
(ESP) MOISES TORRALLARDONA
EUROL TEAM DE ROOY IVECO 58H 06′ 02”
+ 04H 02′ 29” 00H 01′ 00”
5 505
(CZE) JAROSLAV VALTR
(CZE) RENE KILIAN
(CZE) TOMAS SIKOLA
TATRA BUGGYRA ZM RACING 59H 09′ 42”
+ 05H 06′ 09” 00H 09′ 30”
6 503
(CZE) MARTIN SOLTYS
(CZE) ROMAN KREJCI
(CZE) DAVID HOFFMANN
TATRA BUGGYRA ZM RACING 63H 12′ 16”
+ 09H 08′ 43” 00H 50′ 00”
7 512
(NLD) BEN VAN DE LAAR
(NLD) JAN VAN DE LAAR
(NLD) ADOLPH HUIJGENS
FRIED VAN DE LAAR RACING 64H 52′ 59”
+ 10H 49′ 26”
8 510
(NLD) RICHARD DE GROOT
(NLD) MARK LAAN
(NLD) JAN HULSEBOSCH
FIREMEN DAKAR TEAM 67H 48′ 48”
+ 13H 45′ 15” 00H 36′ 10”
9 509
(CZE) TOMAS VRATNY
(POL) BARTLOMIEJ BOBA
(CZE) JAROMIR MARTINEC
FESH FESH TEAM 68H 27′ 25”
+ 14H 23′ 52” 00H 03′ 10”
10 519
(JPN) TERUHITO SUGAWARA
(JPN) HIROKAZU SOMEMIYA
(JPN) YUJI MOCHIZUKI
HINO TEAM SUGAWARA 72H 58′ 33”
+ 18H 55′ 00” 00H 45′ 00”

Η πέμπτη έκδοση του ράλι στη Σαουδική Αραβία Rally Dakar θα διεξαχθεί από τις 5 έως τις 19 Ιανουαρίου 2024, ξεκινώντας από την χιλιόχρονη πόλη AlUla, διασχίζοντας τη χώρα με κατεύθυνση την Άδεια Συνοικία και τερματίζοντας στο Yanbu στις ακτές της Ερυθράς Θάλασσας. .
«Η πρόκληση θα είναι εξίσου τρομακτική με τον περασμένο Ιανουάριο», προειδοποιεί ο διευθυντής αγώνων David Castera, ο οποίος υπόσχεται στους αγωνιζόμενους τεράστιες εκτάσεις αμμόλοφων όπου οι δυσκολίες πλοήγησης θα συνοδεύουν τις τεχνικές προκλήσεις της διάσχισής τους.
Δημιουργήθηκε επίσης μια νέα μορφή σκηνής: στη «48ωρη σκηνή», θα υπάρχει χρονικό όριο για στάση (4 μ.μ.) πριν ξεκινήσετε ξανά την επόμενη μέρα (7 π.μ.) για να ολοκληρώσετε τη διαδρομή.
Ως μέρος του προγράμματος Dakar Future, η λειτουργία Mission 1000 προσφέρει στους κατασκευαστές την ευκαιρία να δοκιμάσουν οχήματα με καινοτόμες τεχνολογίες στο έδαφος του Ντακάρ: πάνω από εκατό χιλιόμετρα την ημέρα, με την απόδοσή τους να αξιολογείται σε ένα τεράστιο εργαστήριο. 

ALULA CAMP: RENDEZ-VOUS ΜΕ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ
Οι αγωνιζόμενοι του Rally Dakar ανακάλυψαν τα θαύματα του AlUla στην πρώτη έκδοση του ράλι στη Σαουδική Αραβία το 2020. Ωστόσο, αυτή τη φορά, θα έχουν την ευκαιρία να βυθιστούν ακόμη περισσότερο στην ατμόσφαιρα του αρχαιολογικοί χώροι χιλιάδων ετών: η αρχή της κατασκήνωσης εκκίνησης, η οποία είχε τεράστια επιτυχία μεταξύ των ανταγωνιστών στην παράκτια εκδοχή της, έχει πλέον επεκταθεί στην έρημο, με το μπιβουάκ να βρίσκεται κοντά στους μεγαλοπρεπείς ναούς που έχτισαν οι Ναβαταίοι. Αντλώντας έμπνευση από κτίρια που έχουν αντέξει στη δοκιμασία του χρόνου, αυτός είναι ο τέλειος τρόπος για να μπείτε σε λειτουργία περιπέτειας και ανακάλυψης πριν ξεκινήσετε τα χιλιάδες χιλιόμετρα της διαδρομής.

1 ΠΡΟΛΟΓΟΣ, 12 ΣΤΑΔΙΑ, 14 ΗΜΕΡΕΣ ΑΓΩΝΩΝ
Μετά από μια απαιτητική έκδοση που αποκάλυψε την ικανότητα αντίστασης των ανταγωνιστών, ο τόνος του Rally Dakar 2024 θα είναι εξίσου σεβασμός στις προσδοκίες τους όσον αφορά την πρόκληση. Η διαδρομή, η οποία θα καλύπτει μια ισοδύναμη απόσταση 5.000 χιλιομέτρων, των ειδικών διαδρομών συνεχίζει την εξερεύνηση του εδάφους της Σαουδικής Αραβίας, με το 60% των ολοκαίνουργιων τμημάτων. Συνολικά εννέα μπιβουάκ θα στηθούν σε μια μεγάλη έκταση δυτικά-ανατολικά, διασχίζοντας τη διαδρομή και προς τις δύο κατευθύνσεις μέχρι τον τελικό τερματισμό στο Γιανμπού, στις ακτές της Ερυθράς Θάλασσας.

ΣΤΑΔΙ 48 ΩΡΩΝ: ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΚΟΜΜΕΝΟΙ ΣΤΗΝ ΕΚΡΗΞΗ ΚΑΝΟΝΙΟΥ
Αυτή είναι μια νέα μορφή σκηνής, η οποία αμφισβητείται σε δύο ημέρες με τους περιορισμούς μιας διαδρομής μαραθωνίου, αν και οι αγωνιζόμενοι επιτρέπεται να βοηθούν ο ένας τον άλλον κατά τη διάρκεια της βραδιάς. Αλλά αυτή τη φορά, δεν θα υπάρχει επιλογή καντίνας ή συνοδών επισκευής, καθώς οι οδηγοί και τα πληρώματα θα είναι απλωμένα σε οκτώ διαφορετικά μπιβουάκ. Όταν τα ρολόγια χτυπούν στις 4 μ.μ., όλα τα οχήματα θα πρέπει να σταματήσουν στην επόμενη μπιβουάκ που θα συναντήσουν. Χωρίς σύνδεση και επομένως χωρίς ορατότητα των επιδόσεων των αντιπάλων τους, οι αγωνιζόμενοι θα κατασκηνώσουν και θα ξεκινήσουν ξανά στις 7 το πρωί της επόμενης ημέρας για να ολοκληρώσουν το υπόλοιπο τμήμα της διαδρομής. Ο απολογισμός θα μετρηθεί μετά από περίπου 600 χιλιόμετρα ειδικής διαδρομής.

EMPTY QUARTER: ΔΥΟ ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΕΡΕΣ
Η απέραντη έρημος του Empty Quarter θα είναι ο χώρος για την ολοκαίνουργια σκηνή 48 ωρών, με μια ειδική μορφή που ξεπερνά το χρονικό όριο που επιβάλλεται στην πρώτη σεκάνς. Το έδαφος προσφέρεται ιδιαίτερα για δύο ξεχωριστά μαθήματα, το ένα για μοτοσικλέτες και τετράτροχα και το άλλο για αυτοκίνητα και φορτηγά. Επομένως, οι κορυφαίες ομάδες της FIA δεν θα επωφεληθούν από τις πίστες που αφήνουν τα δίτροχα και θα πρέπει να πλοηγηθούν με βάση το ταλέντο τους. Το σύστημα «μπόνους» που απονέμεται σε ανοιχτήρια σκηνής μοτοσικλετών που εισήχθη στην προηγούμενη έκδοση θα χρησιμοποιηθεί κατ’ εξαίρεση.

Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα:

 

Exit mobile version