ENGINE POWER

Σαν σήμερα… Το ιταλικό GP του 1971 το πιο σφιχτό photo finish στην ιστορία της F1

F1:  Πριν από 52 χρόνια μέχρι σήμερα, στις 5 Σεπτεμβρίου 1971, το Ιταλικό GP πρόσφερε τον πιο σφιχτό τερματισμό στην ιστορία: μόλις έξι δέκατα χώριζαν τον Πίτερ Γκέθιν, νικητή, από τον Χάουντεν Γκάνλεϊ... ​​πέμπτο!

italiko-gp-1971-nikitis-agona-Gethin-leads-Peterson-in-slipstreaming
Peter Gethin (GB), Yardley BRM P 160 and Ronnie Peterson (SWE), March 711 Ford-Cosworth. Italian Grand Prix 1971. Autodromo di Monza.
Συντάκτης: Μιχάλης Κοντιζάς Χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά

F1: Πριν από 52 χρόνια… Το ιταλικό GP του 1971, ο πιο σφιχτός τερματισμός στην ιστορία της F1 με 5 οδηγούς να τους χωρίζει 1 δέκατο τον ένα από τον άλλο!

F1 Ιταλικό GP του 1971  :  Πριν από 52 χρόνια μέχρι σήμερα, στις 5 Σεπτεμβρίου 1971, το Ιταλικό Γκραν Πρι πρόσφερε τον πιο σφιχτό τερματισμό στην ιστορία: μόλις έξι δέκατα χώριζαν τον Πίτερ Γκέθιν, νικητή, από τον Χάουντεν Γκάνλεϊ… ​​πέμπτο!

Αν αυτή η διοργάνωση πρόκειται να επισημανθεί με μια λευκή πέτρα, δεν είναι μόνο λόγω της ταυτότητας του νικητή, αλλά και λόγω της βροχής των ρεκόρ που καταρρίφθηκαν με αυτήν την ευκαιρία, εκείνου του μικρότερου χάσματος μεταξύ των δύο πρώτων που διατηρείται ακόμα σήμερα.

Το 1971, η Monza στερήθηκε σικέιν και ήταν η ταχύτερη πίστα σε ένα πρωτάθλημα που παιζόταν ήδη υπέρ της Jackie Stewart. Ο Σκωτσέζος, ωστόσο, αρνείται το νούμερο 1 που του ανατέθηκε, από σεβασμό στον φίλο του Γιόχεν Ριντ, ο οποίος πέθανε εκεί ένα χρόνο νωρίτερα. Φοβούμενος την ιταλική δικαιοσύνη, η Lotus εκπροσωπείται μόνο από το στροβιλοκίνητο 56B του Emerson Fittipaldi, το οποίο εισήχθη κάτω από το αινιγματικό πανό της Worldwide Racing.

F1 Ιταλικό GP του 1971 :Από την άλλη, ο Μάτρα κάνει την επιστροφή του μετά την παράκαμψη του GP της Αυστρίας. Ο Jean-Pierre Beltoise υπό την επήρεια αναστολής της άδειας μετά το ατύχημα του στο Μπουένος Άιρες (ο Ignazio Giunti πέθανε στα 10.000 χλμ χτυπώντας το Matra από αέριο που πίεζε ο Γάλλος στην πίστα, κάτι που ήταν απαγορευμένο), μόνο ένα MS120B καταχωρείται για τον Chris Amon. Αυτό έχει αναθεωρηθεί διεξοδικά τόσο από πλευράς αεροδυναμικής, ειδικά σχεδιασμένης για τη Monza, όσο και από το κύκλωμα λίπανσης.

Τελικά κυκλοφόρησε, ο V12 πλέον αποδίδει έως και 460 ίππους, κάτι που δεν θα είναι υπερβολικό για να ανταγωνιστεί τους άλλους 12 κυλίνδρους της BRM και της Ferrari . Ωστόσο, τα κόκκινα μονοθέσια δυσκολεύονται αυτή τη σεζόν του 1971 και ο Άμον κυριαρχεί στις δοκιμές. Ωστόσο, ο Jacky Ickx είναι αυτός που πιστώνεται με τον καλύτερο χρόνο. Μέχρι τη στιγμή που η ομάδα Matra είχε διορθώσει το σφάλμα, το κοινό είχε φύγει

Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα:

 

Exit mobile version