Σεζόν IMSA 2023: Ο Pipo Derani, ο Alexander Sims και η Νο. 31 Whelen Cadillac καταγράφουν ένα δραματικό πρωτάθλημα σε μια αξέχαστη σεζόν ντεμπούτου για την κατηγορία Hybrid Prototype
DAYTONA BEACH, Φλόριντα – Είναι δίκαιο να πούμε ότι το 2023 ήταν η πιο αναμενόμενη σεζόν αγώνων σπορ αυτοκινήτων στη Βόρεια Αμερική στη μνήμη, αν όχι στην ιστορία.
Σεζόν IMSA 2023: Η κατηγορία Grand Touring Prototype (GTP) της IMSA, η οποία παρουσίασε ολοκαίνουργια αυτοκίνητα κατασκευασμένα με μια φόρμουλα που ονομάζεται LMDh, διέθετε ένα καινοτόμο και οικονομικά αποδοτικό υβριδικό σύστημα διαχείρισης ενέργειας που δημιούργησε συνάφεια με τη βιομηχανία επιβατικών αυτοκινήτων, καθώς και ιστορίες στην πίστα.
Η GTP παρήγαγε όχι μόνο τα πιο φρέσκα και αναμφισβήτητα πιο συναρπαστικά αγωνιστικά αυτοκίνητα που διαγωνίστηκαν στον κόσμο το 2023, αλλά η μάχη για το στέμμα της κατηγορίας στο Πρωτάθλημα IMSA WeatherTech SportsCar ήταν αναμφισβήτητα πιο στενή και πιο έντονη από οποιαδήποτε άλλη μεγάλη μορφή μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Έξι ζευγάρια οδηγών, που αντιπροσωπεύουν και τους τέσσερις ανταγωνιστικούς κατασκευαστές GTP – Acura, BMW, Cadillac και Porsche – μπήκαν στο Motul Petit Le Mans που τελειώνει τη σεζόν στο Michelin Raceway Road Atlanta στη διεκδίκηση πρωταθλήματος, με τις τρεις πρώτες συμμετοχές να απέχουν μόλις πέντε βαθμούς.
Ίσως δεν αποτελεί έκπληξη, σε μια χρονιά που χαρακτηρίζεται από καινοτόμο τεχνολογία, η συνέπεια αποδείχθηκε ότι ήταν το κλειδί για τον τίτλο. Το Νο. 31 Whelen Engineering Cadillac V-Series.R με οδηγούς πλήρους σεζόν τους Pipo Derani και Alexander Sims και τον πιλότο αντοχής Jack Aitken κέρδισε μόνο μία φορά (στο Mobil 1 Twelve Hours of Sebring), αλλά δύο επιπλέον βάθρα (WeatherTech Raceway Laguna Seca και Watkins Glen International) και ο περιορισμός των ζημιών αλλού ήταν αρκετός για να εξασφαλίσει ένα δεύτερο πρωτάθλημα IMSA για τον Derani και πρώτο για τον Sims.
- Δεν θες ταξί, θες Taxi.gr
- Επισκευή πλοίων με την 35ετη εμπειρία της A. Hilios LTD
- Συνέντευξη στον Kalle Rovanpera τον διπλό παγκόσμιο πρωταθλητή WRC
- Halloween F1 vs MotoGP : Πως περνάνε τα παλικάρια μας στις απόκριες;
- MotoGP Marquez: «Δεν σκέφτομαι να ταιριάξω με τον Rossi»
Σεζόν IMSA 2023: Η σύγκρουση του τίτλου έφτασε σε ένα δραματικό αποκορύφωμα με λίγο περισσότερο από μία ώρα να απομένει στο 10ωρο κλασικό Petit Le Mans αντοχής, όταν ο Derani και ο μακροχρόνιος αντίπαλος Filipe Albuquerque (Νο. 10 Konica Minolta Acura ARX-06) συναντήθηκαν στη στροφή 1. Ο Derani έκανε πέρασε από τη γωνία με ελαφριά ζημιά και η Νο. 31 Cadillac μπόρεσε να τερματίσει έκτη, ενώ η Albuquerque έκανε βαριά επαφή με τον τοίχο και αποκλείστηκε από τον αγώνα.
Αυτό έδωσε στο Νο. 31 ένα μαξιλάρι 21 πόντων στην τελική κατάταξη, προσθέτοντας στο πρωτάθλημα τρόπαιο που κέρδισε ο Derani στην κατηγορία Daytona Prototype international (DPi) το 2021.
Η νίκη της Cadillac στο πρωτάθλημα κατασκευαστών ήταν πιο ξεκάθαρη έναντι της Porsche και της Acura, με τους Sebastien Bourdais, Renger van der Zande και την Νο. 01 συμμετοχή της Cadillac Racing να προσθέτουν μια νίκη στον αγώνα WeatherTech Raceway και βάθρα στα Rolex 24 At Daytona και Petit Le Mans. Η αμερικανική μάρκα σάρωσε επίσης τον οδηγό του IMSA Michelin Endurance Cup (Derani, Sims και Aitken), την ομάδα (Νο. 31) και τις διακρίσεις του κατασκευαστή.
«Ήταν καταπληκτικοί 16 μήνες, με τόση δουλειά στα παρασκήνια από κάθε κατασκευαστή», παρατήρησε ο Derani, αναφερόμενος στις ασταμάτητες ομάδες ανάπτυξης που ανέλαβαν να προετοιμάσουν τα υβριδικά αυτοκίνητα GTP για ανταγωνισμό και μάχη καθ ‘όλη τη σεζόν του 2023.
«Χρειάστηκε τόση δουλειά για να φτάσουμε σε αυτό το πρωτάθλημα, αμέτρητες ώρες ύπνου – τόση προσπάθεια από όλους. Το να βρίσκομαι εδώ μετά από αυτό που πιστεύω ότι είναι το πιο απίστευτο φινάλε της σεζόν για το πρωτάθλημα, με τέσσερις κατασκευαστές να αγωνίζονται για το πρωτάθλημα, δείχνει πόσο σκληρό και πόσο ανταγωνιστικό είναι το πρωτάθλημα.
«Το να είσαι αυτός που φεύγει με το τρόπαιο ως πρωτάθλημα πρώτου κατασκευαστή είναι φανταστικό», πρόσθεσε ο Derani. “Είναι εκπληκτικό να είσαι μέλος της ομάδας της Cadillac.”
Σεζόν IMSA 2023: Το πρωτάθλημα ήταν το δεύτερο σε τρία χρόνια για την Derani και την Action Express Racing, την ομάδα που προετοιμάζει την Whelen Engineering Cadillac. Η Cadillac κέρδισε επίσης τα πρωταθλήματα Prototype το 2017 (με τον Wayne Taylor Racing) και το ’18 (Action Express).
«Πιστεύω ότι αυτό που το κάνει ξεχωριστό είναι ότι η οικογένεια της Cadillac πήρε μια διαφορετική εμφάνιση φέτος», δήλωσε ο Chris Mitchum, διευθυντής της Race Team Operations for Action Express Racing. «Πρέπει να δώσω ένα τεράστιο ευχαριστώ στον Chip Ganassi Racing (συμμετέχων στο Νο. 01 Cadillac) γιατί πραγματικά θυσιάστηκαν και μας βοήθησαν ως ομάδα όσο μπορούσαμε να τους βοηθήσουμε ποτέ. Ήταν πραγματικά μια, ενοποιημένη ομάδα. Ο ανταγωνισμός είναι υγιής και νομίζω ότι η GM να φέρει κοντά τις ομάδες μας ήταν πραγματικά ξεχωριστή και το έχουμε αποδείξει τώρα».
Άλλοι κατασκευαστές έφτασαν τη μάχη του πρωταθλήματος μέχρι το τέλος
Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα:
- F1 Βραζιλίας: Esteban Ocon αποκάλεσε τον Fernando Alonso «f***ing ηλίθιο»
- Συνεργείο μοτοσυκλετών Mpratakos Drag Factory 40 χρόνια δίπλα σας
- F1 Brazil: Η αυλαία του Βραζιλιάνικου GP κλείνει με εισβολή του κόσμου στον αγωνιστικό χώρο
- Μεγάλη πρόταση βόμβα από το εξωτερικό για το Motor Festival
Το Νο. 10 Acura, με οδηγούς τους Albuquerque και Ricky Taylor, δεν κατάφερε να κερδίσει έναν αγώνα, αλλά παρόλα αυτά οδήγησε τον αγώνα του πρωταθλήματος στην τελευταία ώρα της σεζόν. Τα κυριότερα σημεία της σεζόν τους ήταν η δεύτερη θέση στο Rolex 24 και το Canadian Tire Motorsport Park και η τρίτη στο Road America.
Ο ελέφαντας στην αίθουσα του πρωταθλήματος ήταν ο Νο. 60 Meyer Shank Racing με Curb-Agajanian Acura, που οδηγούσε ο Tom Blomqvist και ο Colin Braun με τον Helio Castroneves ως οδηγό αντοχής. Ηγήθηκαν της σειράς με τρεις νίκες σε αγώνες και δύο άλλα βάθρα, αλλά η Honda Performance Development ανέφερε ότι η ομάδα Νο. 60 βρέθηκε ότι μετά τη νίκη του Rolex 24 είχε χειραγωγήσει παράνομα την πίεση των ελαστικών. Στη συνέχεια εκτιμήθηκε ως ποινή 200 πόντων, αφήνοντας τους Braun, Blomqvist και το Νο. 60 να τερματίσουν τρίτοι στην τελική κατάταξη, μόλις ένα βαθμό πίσω από το Νο. 10 Acura.
Η Νο. 6 Porsche Penske Motorsport Porsche 963 και οι οδηγοί Mathieu Jaminet και Nick Tandy είχαν επίσης την προσφορά τους για πρωτάθλημα μετριάστηκε από μια ποινή μετά τον αγώνα. Κέρδισαν στο Λονγκ Μπιτς τον Απρίλιο και η αποστολή τους για τον τίτλο φάνηκε να κερδίζει δυναμική όταν κέρδισαν το Sahlen’s Six Hours of The Glen τον Ιούνιο, μόνο που το αυτοκίνητο απέτυχε στον τεχνικό έλεγχο λόγω παράνομης φθοράς της πλάκας ολίσθησης και μετακινήθηκε προς τα πίσω. της τάξης με τη σειρά φινιρίσματος. Η ποινή κόστισε στην Νο. 6 Porsche 130 πόντους. τερμάτισε μόλις 42 βαθμούς πίσω στην τελική κατάταξη, ισοβαθμώντας με το Νο. 7 αυτοκίνητο της Porsche Penske Motorsport και τους οδηγούς Matt Campbell και Felipe Nasr.
Η BMW είχε επίσης μια επιτυχημένη αρχική καμπάνια GTP, με τους Connor De Phillippi, Nick Yelloly και το Νο. 25 BMW M Team RLL BMW M Hybrid V8 να υποθέτουν τη νίκη που έχασε η No. 6 Porsche στο Watkins Glen. Οι De Phillippi και Yelloly διεκδίκησαν επιπλέον τερματισμούς στο βάθρο στο Sebring, το Long Beach, το Canadian Tire Motorsport Park και την Indianapolis για να τερματίσουν στην έκτη θέση στην κατάταξη, με μόλις 46 βαθμούς.
Ο ανταγωνισμός εντός πίστας στο GTP δεν θα μπορούσε να είναι πιο κοντά το 2023 και το 2024 θα μπορούσε να είναι ακόμα καλύτερο καθώς τα αυτοκίνητα υπόκεινται σε πρόσθετη εξέλιξη για ταχύτητα και αξιοπιστία. Με τη Lamborghini να εντάσσεται στην κατηγορία το 2024 και την Aston Martin να ακολουθεί το παράδειγμά της το 2025, το μέλλον φαίνεται εξαιρετικά λαμπρό για αγώνες σπορ αυτοκινήτων κορυφαίου επιπέδου στη Βόρεια Αμερική.