ENGINE POWER

Τα πιο σημαντικά γεγονότα, στατιστικά ενόψει του F1 Γκραν Πρι του Καναδά

ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ: Τα πιο σημαντικά γεγονότα, στατιστικά και ασήμαντα στοιχεία ενόψει του F1 Γκραν Πρι του Καναδά 2023 
Τα πιο σημαντικά γεγονότα, στατιστικά ενόψει του F1 Γκραν Πρι του Καναδά

F1 Γκραν Πρι του Καναδά : Η Formula 1 κάνει μια παράκαμψη από την Ευρώπη για τον επόμενο γύρο της σεζόν με ένα άλμα πέρα ​​από τον Ατλαντικό στον Καναδά. Ενόψει του Σαββατοκύριακου, το Need to Know είναι ο all-in-one οδηγός σας με στατιστικά, ασήμαντα στοιχεία, πληροφορίες και πολλά άλλα. 

Οι δύο πρώτες προπονήσεις στο Circuit Gilles Villeneuve θα πραγματοποιηθούν την Παρασκευή 16 Ιουνίου, ενώ θα ακολουθήσουν οι τελικές προπονήσεις και οι προκριματικές το Σάββατο 17 Ιουνίου και το ίδιο το F1 Γκραν Πρι του Καναδά την Κυριακή 18 Ιουνίου.

Ζωτικά στατιστικά στοιχεία  F1 Γκραν Πρι του Καναδά

  • Πρώτο Grand Prix – 1967 (Mosport)
  • Μήκος διαδρομής – 4.361 χλμ
  • Ρεκόρ γύρου – 1m 13.078s, Valtteri Bottas, Mercedes, 2019
  • Οι περισσότερες pole positions – Michael Schumacher και Lewis Hamilton (6)
  • Περισσότερες νίκες – Michael Schumacher και Lewis Hamilton (7)
  • Trivia – Ο Καναδάς φιλοξένησε τον μεγαλύτερο αγώνα στην ιστορία της F1 το 2011, με το ρολόι να σταματά στις τέσσερις ώρες, τέσσερα λεπτά και 39 δευτερόλεπτα
  • Στύλος διαδρομής μέχρι τη στροφή 1 σημείο πέδησης – 186 μέτρα
  • Οι προσπεράσεις ολοκληρώθηκαν το 2022 – 51
  • Πιθανότητα αυτοκινήτου ασφαλείας – 50%*
  • Πιθανότητα εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας – 50%*
  • Απώλεια χρόνου pit stop – 18,37 δευτερόλεπτα

Από τους τελευταίους έξι αγώνες στον Καναδά

FAN VIEW: Ο Max Verstappen έχει ένα σαφές πλεονέκτημα εδώ στην ψηφοφορία F1 Play , με πολύ λίγους παίκτες να πιστεύουν ότι δεν θα κερδίσει άλλη νίκη αυτό το Σαββατοκύριακο. Ο αστέρας της Red Bull μετράει περίπου το 90% αυτή τη στιγμή, ενώ είναι ενδιαφέρον ότι περισσότερο θυμίζουν τις ευκαιρίες του αντίπαλου της Mercedes, Lewis Hamilton, παρά αυτές του συμπαίκτη του, Sergio Perez.

need-to-know-grand-prix-canada-kanadiko-grant-pri-f1-formula1-formula-one-ta-panta-pou-prepei-na-xereis-diadromi-pista-circuit-map.

Η ετυμηγορία του οδηγού

Jolyon Palmer, πρώην οδηγός Renault F1: Ο Καναδάς είναι μια πολύ ωραία πίστα για οδήγηση και νιώθεις μια αίσθηση ατμόσφαιρας τριγύρω. Τα προεξέχοντα δέντρα του δίνουν την αίσθηση ενός πάρκου και έχει την αίσθηση ενός δρόμου – στην ουσία, είναι.

Υπάρχουν πολλές στροφές με αργή ταχύτητα, οι τοίχοι είναι πολύ κοντά σε πολλά σημεία, αλλά είναι μια υπέροχη πίστα. Χρειάζεστε ένα καλό μπροστινό μέρος για να μετατρέψετε το αυτοκίνητό σας σε σικέιν, που υπάρχουν σχεδόν παντού. Έπειτα, υπάρχει η φουρκέτα, η οποία σας εκτοξεύει σε μια περιοχή προσπέρασης στο τελευταίο σικέιν. Εάν δεν υπάρχει, ίσως θα μυρίσετε λίγο κάτι στη στροφή 1. Οι στροφές 1 και 2 είναι αρκετά δύσκολες επειδή πλησιάζετε στη στροφή 1 πολύ, πολύ γρήγορα, με τόξο προς τα δεξιά καθώς φρενάρετε και μετά εκσφενδονίζετε ταχύτητα προς τα αριστερά. Αν έχετε κάποια στιγμή να φτάσετε στη στροφή 1, είστε πραγματικά εκτός σύνδεσης ή κόβετε τη γωνία προς τη στροφή 2. Και το ζέσταμα των ελαστικών μερικές φορές δεν είναι το ιδανικό εδώ, ιδιαίτερα τις πιο ψυχρές μέρες στο Μόντρεαλ.

ON BOARD: Γύρος για το βραβείο Pirelli Pole Position 2022 του Max Verstappen στο Καναδικό Grand Prix

Τελευταίοι πέντε Καναδοί pole-sitters GP

  • 2022 – Μαξ Φερστάπεν (Ρεντ Μπουλ)
  • 2019 – Σεμπάστιαν Φέτελ (Ferrari)
  • 2018 – Σεμπάστιαν Φέτελ (Ferrari)
  • 2017 – Λιούις Χάμιλτον (Mercedes)
  • 2016 – Λιούις Χάμιλτον (Mercedes)

Τελευταίοι πέντε νικητές του F1 Γκραν Πρι του Καναδά

  • 2022 – Μαξ Φερστάπεν (Ρεντ Μπουλ)
  • 2019 – Λιούις Χάμιλτον (Mercedes)
  • 2018 – Σεμπάστιαν Φέτελ (Ferrari)
  • 2017 – Λιούις Χάμιλτον (Mercedes)
  • 2016 – Λιούις Χάμιλτον (Mercedes)

ΠΡΟΒΟΛΗ FAN: Ο Verstappen κυριαρχεί στις δημοσκοπήσεις της F1 Play για να είναι ταχύτερος σε έναν μόνο γύρο στο Μόντρεαλ. Ο Ολλανδός έχει περίπου το 75% των πρώτων ψήφων, με τον Πέρεθ να είναι πλέον πολύ μακρινός δεύτερος. Υπάρχει υποστήριξη, ωστόσο, για τον Χάμιλτον και την ανανεωμένη Mercedes.

 hamilton-f1-canada-grand-prix-formula-one-nikitis-win-lewis-formula1.
Ο Χάμιλτον κέρδισε τέσσερις από τους τελευταίους έξι αγώνες της F1 που διεξήχθησαν στον Καναδά (φωτογραφία 2019)

Κλειδιά στρατηγικής και ρύθμισης

Μπέρνι Κόλινς, πρώην στρατηγός της Aston Martin F1: Ο Καναδάς είναι ακραίος στην «Ευρωπαϊκή σεζόν» για να επιτρέψει τη διεξαγωγή του γεγονότος σε πιο ευνοϊκές καιρικές συνθήκες και περιλαμβάνει ομάδες που επιστρέφουν στις πτήσεις μετά από πολλά γεγονότα στα κανονικά αυτοκινούμενα τροχόσπιτά τους.

Τούτου λεχθέντος, πολύ μεταβλητός καιρός έπληξε το Circuit Gilles Villeneuve σε προηγούμενες επισκέψεις και είναι σύνηθες να βλέπουμε κρύες και υγρές μέρες ακολουθούμενες από ζεστές και ηλιόλουστες – που σημαίνει ένα ευρύ φάσμα συνθηκών λειτουργίας που πρέπει να αντιμετωπίσετε.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Μέσα στη μυστική αποθήκη που φιλοξενεί έναν θησαυρό από ιστορικά αυτοκίνητα McLaren F1

Οι μεγάλες ευθείες σε συνδυασμό με τις χαμηλές στροφές προάγουν ένα στήσιμο χαμηλής κάθετης δύναμης που απαιτεί υψηλή ταχύτητα στην ευθεία. Έχοντας αυτό κατά νου, πολλές ομάδες έχουν πάρει μια νέα μονάδα ισχύος σε αυτό το γεγονός στο παρελθόν λόγω των πλεονεκτημάτων της λειτουργίας φρέσκων εξαρτημάτων.

 need-to-know-grand-prix-canada-kanadiko-grant-pri-f1-formula1-formula-one-ta-panta-pou-prepei-na-xereis-mclaren

Το 2022, ένα Αυτοκίνητο Ασφαλείας και δύο Εικονικά Αυτοκίνητα Ασφάλειας οδήγησαν σε πολλούς οδηγούς να ρίξουν δύο φορές, αλλά ο αγώνας είναι τυπικά ένας αγώνας που χρησιμοποιεί τις πιο σκληρές ενώσεις. Γενικά είναι αρκετά δύσκολο να προσπεράσεις εδώ, με χαμηλή υποβάθμιση των ελαστικών, ενώ ένα σχετικό βασικό χαρακτηριστικό είναι ότι η πίστα έχει τη συντομότερη απώλεια pit lane της σεζόν.

Ένα άλλο σημείο που πρέπει να ληφθεί υπόψη είναι η προσέγγιση υψηλής ταχύτητας στην είσοδο στο pit, η οποία βρίσκεται δίπλα στο τελευταίο σικάν, που σημαίνει ότι οι οδηγοί που επιχειρούν ένα undercut ενώ τρέχουν κοντά πίσω από ένα αντίπαλο αυτοκίνητο είναι πιθανό να αναγκαστούν να φρενάρουν πολύ νωρίς μπαίνοντας στο pit lane. λίγα δέκατα που θα μπορούσαν να κάνουν τη διαφορά καθώς οι στρατηγικές παίζουν.

ΚΑΝΑΔΑΣ 2011: Καταρρακτώδης βροχή, ρεκόρ αυτοκινήτου ασφαλείας και φόρτιση Button – ο μεγαλύτερος αγώνας F1 που θυμούνται οι εμπλεκόμενοι

FAN VIEW: Το μεγάλο πράγμα που πρέπει να σημειωθεί εδώ είναι ότι ο Hamilton έχει μετατραπεί από αουτσάιντερ στο βάθρο μέχρι στιγμής το 2023 σε εικονικό λουκέτο για τον Καναδά. Έχει περισσότερες ψήφους F1 Play από τον Fernando Alonso στον αγώνα για να ενταχθεί στους Red Bulls στην πρώτη τριάδα αυτό το Σαββατοκύριακο. Οι αστέρες της Ferrari, Charles Leclerc και Carlos Sainz, φαίνονται και οι δύο ως μακρινοί πυροβολισμοί.

verstappen-max-niki-grand-prix-f1-grant-pri-formula1-kanadiko-gran-pri-nikitis-winner.
Ο Verstappen πήρε την pole position και τη νίκη στο Circuit Gilles Villeneuve την περασμένη σεζόν

Τρέχουσα μορφή

Η Red Bull διατήρησε το αήττητο του 2023 καθώς ο Verstappen έφτασε στη νίκη στην Ισπανία – η ομάδα που βρίσκεται 135 πόντους διαφορά από τη Mercedes στη βαθμολογία των κατασκευαστών και ο Ολλανδός 53 πόντους έναντι του συμπαίκτη της Perez στη μάχη των οδηγών .

Ωστόσο, ήταν ο πρώτος διπλός τερματισμός της Mercedes στο βάθρο της σεζόν την περασμένη φορά που την ανέβασε στην P2 ως τους πλησιέστερους αντιπάλους της Red Bull, με τα αναβαθμισμένα W14 – που δεν διαθέτουν πλέον την ιδέα του «zero-sidepod» – να δείχνουν πολλές υποσχέσεις από νωρίς.

Η Aston Martin, ωστόσο, θα προσπαθήσει να αντεπιτεθεί με το δικό της πακέτο ενημέρωσης αυτό το Σαββατοκύριακο, με τη Ferrari επίσης να θέλει να αξιοποιήσει περισσότερο τις πρόσφατες εξελίξεις της και την Alpine να πιέζει να διατηρήσει την ανοδική της τροχιά.

Αλλά σε ένα σφιχτά γεμάτο γήπεδο μέχρι στιγμής αυτή τη σεζόν, η McLaren, η Haas, η Alfa Romeo, η AlphaTauri και η Williams έχουν επίσης παρουσιάσει λάμψεις ρυθμού, υπογραμμίζοντας τη σημασία του να πατάς στο έδαφος τρέχοντας κάθε Σαββατοκύριακο, να καταλήξεις σε ένα αποτελεσματικό set-up. σκηνοθεσία και να μην κάνω κανένα λάθος…

FAN VIEW: Οι Άλπεις του Esteban Ocon και του Pierre Gasly, και οι McLarens του Lando Norris και του Oscar Piastri, φαντάζονται όλα να πάνε καλά αυτό το Σαββατοκύριακο στο Μόντρεαλ μέσω της F1 Play . Υπάρχει επίσης καλή υποστήριξη για τον Zhou Guanyu της Alfa Romeo – ήταν στους πόντους στην Ισπανία και πέρυσι έκανε έναν εξαιρετικό τερματισμό P8 στον Καναδά. 

Εμβληματική στιγμή

Ο Robert Kubica ενεπλάκη σε ένα τρομακτικό ατύχημα στο Grand Prix του Καναδά το 2007, με τόσο μεγάλο αντίκτυπο που τον ανάγκασε να χάσει τον επόμενο γύρο της σεζόν στις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου ο μελλοντικός τέσσερις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Sebastian Vettel έκανε ένα σημείο- σκοράροντας το ντεμπούτο στη F1.

Αλλά η επόμενη επίσκεψη του Πολωνού στο Μόντρεαλ ήταν πολύ πιο απολαυστική καθώς άρπαξε μια θέση στην πρώτη σειρά του grid και εκμεταλλεύτηκε το δράμα γύρω του – συμπεριλαμβανομένης μιας ασυνήθιστης σύγκρουσης μεταξύ του Lewis Hamilton και του Kimi Raikkonen στο pit lane – για να βγει νικητής.

Θα έπεφτε ως η μία και μοναδική νίκη του Kubica στο Grand Prix, με την πρόκληση του 2008 και της BMW Sauber για τον τίτλο του 2008 να σβήνει καθώς περνούσε η χρονιά και οι αντίπαλες ομάδες να τις ανέπτυξαν, αλλά παραμένει μια αξέχαστη στιγμή για τον ίδιο και την πατρίδα του.

Δείτε πώς εκτυλίχθηκαν όλα στο video player που ακολουθεί…

Διαβάσατε το άρθρο με τίτλο «Τα πιο σημαντικά γεγονότα, στατιστικά ενόψει του F1 Γκραν Πρι του Καναδά», όπου αναφέρθηκαν τα παρακάτω #tags (ετικέτες). Για περισσότερα σχετικά άρθρα επιλέξτε παρακάτω.
Post on Facebook Post on X (Twitter) Post on LinkEdin Send this post with WhatsApp Send this post with Viber E-mail Post
Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Μιχάλης Κοντιζάς

Ένας άνθρωπος που δεν γνώριζε τίποτα από τον κόσμο της μηχανοκίνησης αλλά κατάφερε να τον ενώσει στη μεγαλύτερη γιορτή της μηχανοκίνησης στην Ελλάδα στο Motor Festival και να δημιουργήσει την μοναδική τηλεοπτική εκπομπή το Engine Power που προβάλει καθημερινά αθλητές, καθημερινούς ήρωες και πρωταγωνιστές πανελλαδικά. Ένας άνθρωπος που συνεχίζει να νιώθει τίποτα, να νιώθει μηδέν, μπροστά στο μεγαλείο του χώρου και την αστείρευτη αγάπη του κόσμου για την μηχανοκίνηση. Σας παρουσιάζουμε τον Mr Zero... Μιχαήλ Κοντιζά!