ENGINE POWER

Ταϊλάνδη MotoGP: “Σαν χελώνα!” ο Raul Fernandez

Ταϊλάνδη MotoGP: "Σαν χελώνα!" - Ο Raul Fernandez ανυπομονεί για το εργοστασιακό «σύστημα» της Aprilia των Aleix Espargaro και Maverick Vinales.

Raul-Fernandez-aprilia-motogp-moto-gp-2023
Συντάκτης: Μιχάλης Κοντιζάς Χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά

Ταϊλάνδη MotoGP : Ο Raul Fernandez του RNF είναι πρόθυμος να πάρει στα χέρια του το μυστηριώδες «σύστημα» εκκίνησης που χρησιμοποιείται από την εργοστασιακή ομάδα Aprilia MotoGP των Aleix Espargaro και Maverick Vinales.

Οι Espargaro και Vinales δυσκολεύτηκαν συχνά να ξεφύγουν από τη γραμμή μέχρι περίπου τα μεσαία στάδια αυτής της σεζόν, με πιο γραφικά εικονογραφημένα στη Jerez, όταν ο προκριματικός Espargaro έχασε και από τα δύο KTM και στις τέσσερις εκκινήσεις αγώνων (συμπεριλαμβανομένων των επανεκκινήσεων).

Αν και εξακολουθεί να μην είναι σταθερό ταίρι για τις δυνατότητες του εργοστασίου Ducatis και των KTM, η Aprilia φαίνεται να έχει σημειώσει σημαντική πρόοδο έκτοτε.

Ο Espargaro προκρίθηκε στο εξωτερικό της πρώτης σειράς, στην τρίτη θέση, στο Buriram, μια θέση που διατήρησε με ασφάλεια στη στροφή 1 και στους αγώνες Sprint και της Κυριακής.

«Είμαι ικανοποιημένος», είπε ο Espargaro μετά το Buriram Sprint. «Το ξεκίνημά μου δεν ήταν κακό. Αλλά αν η ευθεία ήταν λίγο μεγαλύτερη, θα έχανα άλλες τρεις θέσεις. Τέλος πάντων, είμαι ικανοποιημένος που ήταν αρκετά αξιοπρεπής και δεν έχασα καμία θέση».

Ενώ η τελευταία αναβάθμιση εκτόξευσης της Ducati σημαίνει ότι τα εργοστασιακά GP23 πέφτουν πλέον ορατά χαμηλότερα στο έδαφος σε σύγκριση με τα Desmosedicis του 2022, η αιτία της προόδου της Aprilia (και των KTM) αυτή τη σεζόν είναι λιγότερο προφανής.

Μεγάλη προσοχή στην Aprilia εστιάστηκε στον συμπλέκτη, έναν τομέα όπου φάνηκε ότι η KTM και η Ducati ήταν μπροστά, με μια έκδοση άνθρακα που παρουσιάστηκε νωρίτερα φέτος.

Αν και μια τέτοια εργασία πιθανότατα βοήθησε, τα κουτσομπολιά των paddock στο Buriram πρότειναν ότι ορισμένα εργοστάσια έχουν επίσης μια μέθοδο βελτιστοποίησης της απελευθέρωσης του μοχλού συμπλέκτη.

Ταϊλάνδη MotoGP –  Raul Fernandez «Δεν έχουμε το σύστημα»

Ο Fernandez μίλησε μόνο για «το σύστημα», αλλά φάνηκε να επιβεβαιώνει ότι δεν είναι ο ίδιος ο συμπλέκτης.

«Το πρόβλημα είναι… Έχουμε διαφορετικούς συμπλέκτες να δοκιμάσουμε [κατά τη διάρκεια της σεζόν], αλλά αυτό που δεν έχουμε είναι το σύστημα που έχουν στο εργοστάσιο [Aprilias]», είπε ο Fernandez το Σάββατο, αφού έπεσε από τη 14η θέση στο grid. 18η.

«Επειδή στην εργοστασιακή [ομάδα] μπορούν να ξεκινήσουν λίγο πολύ καλά. Ξεκινάμε πολύ άσχημα. Είναι πολύ ευαίσθητο και δεν βρίσκουμε λύση. Λέω σε όλες τις συναντήσεις που έχω μαζί τους. Αν ξεκινήσουμε καλύτερα, θα κάνουμε καλύτερο αγώνα».

Το τι ακριβώς είναι αυτό το «σύστημα» παραμένει ασαφές.

Οι τεχνικοί κανόνες που καλύπτουν τους συμπλέκτες είναι σύντομοι, διευκρινίζοντας ότι, ενώ η χρήση υδραυλικών ή πνευματικών συστημάτων που τροφοδοτούνται γενικά δεν επιτρέπεται, γίνεται εξαίρεση για:

«Κανονικά υδραυλικά χειριστήρια χεριού/ποδιού, όπως κύριοι/σκλάβοι κύλινδροι για φρένα/συμπλέκτη, όπου η πίεση δημιουργείται και εκτονώνεται μόνο από τη δύναμη του αναβάτη.»

Τα συστήματα μετάδοσης διπλού συμπλέκτη (DSG), τα συστήματα συνεχούς μεταβλητής μετάδοσης (CVT) και τα συστήματα αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων δεν επιτρέπονται. «Επιτρέπονται χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων με αλλαγές ταχυτήτων υποβοηθούμενη από συστήματα ταχείας αλλαγής ταχυτήτων».

Το Crash.net κατανοεί ότι κάθε εργοστάσιο MotoGP πρέπει να παρέχει ένα σχηματικό διάγραμμα του συστήματος συμπλέκτη του στον Τεχνικό Διευθυντή.

Αυτό πρέπει να δείξει ότι ένας αναβάτης έχει τον πλήρη έλεγχο του συμπλέκτη, που σημαίνει ότι η απελευθέρωση του μοχλού θα πρέπει να σχετίζεται άμεσα με την κίνηση των πλακών του συμπλέκτη.

Για παράδειγμα, τα ηλεκτρονικά δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν «ανάμεσα» στις πλάκες του μοχλού και του συμπλέκτη, με τον τρόπο που μια ECU ερμηνεύει τις κινήσεις του γκαζιού για να παρέχει μια προκαθορισμένη έξοδο ροπής.

Μια θεωρία είναι ότι ορισμένα εργοστάσια μπορεί να έχουν βρει έναν τρόπο να βελτιστοποιήσουν την απελευθέρωση του μοχλού του συμπλέκτη

Με άλλα λόγια, ταιριάζουν με το πόσο γρήγορα ο μοχλός «αναπηδά» στην κανονική του θέση (όταν απελευθερώνεται από τον αναβάτη μετά το σβήσιμο των κόκκινων φώτων) με την ιδανική ταχύτητα απελευθέρωσης που απαιτείται για να τροφοδοτήσει την ισχύ. Τα ηλεκτρονικά Launch Control ήδη αποφασίζουν τις μέγιστες στροφές.

Ταϊλάνδη MotoGP: ‘Είμαστε σαν χελώνα!’

Ο Fernandez επιμένει ότι δεν γνωρίζει ποιο είναι το νέο «σύστημα» εκκίνησης της Aprilia – αλλά παραμένει ανένδοτος ότι λειτουργεί ξεκάθαρα:

«Αν κοιτάξω τα δεδομένα του [εργοστασιακού αναβάτη], είδα ότι η [επιτάχυνση] ταχύτητά του ανεβαίνει ψηλά και είμαστε σαν χελώνα! Πολύ αργά», χαμογέλασε μετά το Sprint.

«Δεν ξέρω τι έχουν, αλλά μπορούν να ξεκινήσουν πολύ, πολύ καλά και αν δω κάποιους αγώνες από την περασμένη χρονιά, είδα ότι ο Maverick είχε το ίδιο πρόβλημα με εμάς, με την ίδια μοτοσυκλέτα [2022].

«Έχουν κάτι καλύτερο γιατί αν όχι, γιατί ξεκινούν καλά; Και στην περίπτωσή μας, είναι πολύ δύσκολο».

Ο Fernandez και ο συμπαίκτης του Miguel Oliveira θα πρέπει να λάβουν το νέο σύστημα ως μέρος του πακέτου Aprilia 2023 που θα χρησιμοποιήσουν την επόμενη σεζόν.

Αλλά μετά από αγωνία όλη τη χρονιά, ο νεαρός Ισπανός έφυγε από την Ταϊλάνδη με λόγους να είναι αισιόδοξος για τους τελευταίους τρεις γύρους, αφού τελικά απέκτησε μια αξιοπρεπή απόδραση στο γκραν πρι της Κυριακής στην Ταϊλάνδη MotoGP.

«Δεν ξέρω γιατί [ξεκίνησα καλά], αλλά αυτό που μου αρέσει είναι ότι το κάναμε, οπότε τώρα μπορούμε να το κάνουμε ξανά», είπε. “Πρέπει να δούμε τι κάναμε [στα δεδομένα] και να αντιγράψουμε, να αντιγράψουμε, να αντιγράψουμε!”

Ο Fernandez έφτασε στη δωδέκατη θέση μετά τις πρώτες στροφές του γκραν πρι.

Ο νεαρός Ισπανός έφτασε στο υψηλό της ένατης θέσης πριν πέσει στη 15η θέση στα τελευταία στάδια λόγω της κούρασης από την έντονη ζέστη που εκπέμπει το RS-GP, η οποία επίσης έκανε τον Vinales να αποσυρθεί και τον Espargaro να παλέψει για ανάσα .

 

Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα:

Exit mobile version