Ταϊλάνδη, Ρουάντα, Νότια Κορέα… Ποιος θα είναι ο επόμενος νέος προορισμός για τη Formula 1;
Με την άνοδο της Formula 1 σε όλο τον κόσμο, αρκετές πόλεις και χώρες έχουν τοποθετηθεί για να φιλοξενήσουν ένα Grand Prix στο μέλλον. Ποιος θα διαδεχθεί τη Μαδρίτη ως νέος προορισμός για την F1; Κάνουμε απολογισμό των διαφόρων έργων που βρίσκονται σε εξέλιξη.Μπανγκόκ, Ταϊλάνδη
Αυτό είναι ίσως το έργο που έχει τις περισσότερες πιθανότητες να πετύχει στη λίστα μας. Ένα Grand Prix της Ταϊλάνδης θα ήταν στα χαρτιά για τα επόμενα χρόνια. Δεν είναι μυστικό: Η Formula 1 στοχεύει να κερδίσει ένα δεύτερο Grand Prix στη Νοτιοανατολική Ασία, με τη Σιγκαπούρη.
Σε κάθε περίπτωση, αυτή είναι η επιθυμία του Greg Maffei, CEO της Liberty Media: «Υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για την Ασία. Υπάρχουν πολλές χώρες που θέλουν έναν αγώνα Formula 1 και πραγματικά εξετάζουμε πού βρίσκονται και πού θα μπορούσαν να είναι οι οπαδοί μας, ποιος θα μπορούσε να συμμετάσχει σε έναν μεγάλο αγώνα και ποιος μπορεί ειλικρινά να αντέξει οικονομικά έναν αγώνα . Νομίζω ότι θα μπορούσαμε κάλλιστα να δούμε ένα δεύτερο [Grand Prix] στη Νοτιοανατολική Ασία», δήλωσε τον περασμένο Μάιο .
Αρκετές ενδείξεις υποδηλώνουν την άφιξη της Ταϊλάνδης στο ημερολόγιο της Formula 1: ο πρωθυπουργός της Ταϊλάνδης, Srettha Thavisin, ήταν ιδιαίτερα παρών στην Imola για το Grand Prix Emilia-Romagna για να συζητήσει με τον Stefano Domenicali, πρόεδρο της Formula 1, τον περασμένο Ιούνιο, επικεφαλής της κυβέρνησης. ανέφερε επίσης τις πόλεις της Μπανγκόκ και της Πατάγια, συμπεριλαμβανομένου του αεροδρομίου U-Tapao, για να φιλοξενήσουν ένα αστικό ή ημιαστικό κύκλωμα. Η Ταϊλάνδη θα ήταν τότε έτοιμη να διοργανώσει ένα Grand Prix το 2027 ή το 2028.
Incheon, Νότια Κορέα
Ωστόσο, η Ταϊλάνδη ανταγωνίζεται δύο άλλες χώρες: την Ινδονησία και ειδικά τη Νότια Κορέα, η οποία θα ήθελε να μπει ξανά στο ημερολόγιο της Formula 1 περισσότερα από δέκα χρόνια αργότερα. Στις αρχές της δεκαετίας του 2010, ο Yeongam φιλοξένησε τέσσερα Grand Prix μεταξύ 2010 και 2013, αλλά το έργο της πόλης που χτίστηκε γύρω από την πίστα ήταν μια οικτρή αποτυχία.
Αυτή τη φορά, η Νότια Κορέα επιστρέφει με νέα επιχειρήματα. Τον περασμένο Απρίλιο, η The Independent ανέφερε ότι η πόλη του Incheon είχε στείλει μια «επιστολή προθέσεων» στη Formula 1 για να φιλοξενήσει ένα αστικό Grand Prix το 2026. Επομένως, όχι Yeongam, αλλά ένα νέο έργο πίστας μόλις λίγα χιλιόμετρα από την πρωτεύουσα Σεούλ. Μια άλλη πιθανότητα: το Inje Speedium, το οποίο αναμένεται να φιλοξενήσει τον γύρο της Super Formula στη Νότια Κορέα το 2025 . Δύο τοπικές αιτήσεις προς το παρόν, αλλά οι οποίες θα μπορούσαν να μεταφερθούν σε εθνική κλίμακα κατά της Ταϊλάνδης.
Κιγκάλι, Ρουάντα
Αν η F1 στοχεύει σε ένα δεύτερο Grand Prix στην Ασία-Ειρηνικό, πάνω απ’ όλα στοχεύει σε ένα πρώτο Grand Prix στην Αφρική. Η Formula 1 δεν έχει επισκεφθεί την αφρικανική ήπειρο από το 1993 και το τελευταίο Γκραν Πρι Νότιας Αφρικής. Ωστόσο, τις τελευταίες εβδομάδες, δεν είναι το έθνος του ουράνιου τόξου που κρατά το σχοινί, αλλά η Ρουάντα. Η χώρα των 14 εκατομμυρίων κατοίκων γνωρίζει οικονομική ανάπτυξη και βασίζεται όλο και περισσότερο στην ήπια ισχύ της στον αθλητικό κόσμο προκειμένου να βελτιώσει την εικόνα της, τριάντα χρόνια μετά την τρομερή γενοκτονία των Τούτσι στη Ρουάντα.
«Είναι καιρός η Αφρική να γίνει μέρος του ημερολογίου της F1», δήλωσε ο Christian Gakwaya, πρόεδρος του Automobile Club της Ρουάντα, σε σχόλια που μεταδόθηκαν από το Motor Sport Magazine . Η Ρουάντα, ως χώρα, είναι δεσμευμένη και έτοιμη να φιλοξενήσει έναν αγώνα της Formula 1. Εργαζόμαστε στο επίσημο πλαίσιο της F1 και είμαστε σοβαροί για την προσφορά μας. (…) Με μεγαλύτερη ελευθερία βίζας και μια αεροπορική εταιρεία που εξυπηρετεί πολλούς προορισμούς, η Ρουάντα είναι το ιδανικό μέρος για την επιστροφή της Formula 1 στην Αφρική. »
Προς το παρόν, δεν έχει δοθεί καμία ένδειξη σχετικά με μια πιθανή έδρα ή μια πίστα που θα μπορούσε να διοργανώσει ένα Grand Prix της Formula 1, σύμφωνα με τις νέες πίστες αστικών περιοχών, οι οποίες γίνονται όλο και πιο πολλές στη F1, η πρωτεύουσα Κιγκάλι λειτουργεί ως φαβορί.
Εάν τα περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά (η πόλη βρίσκεται σε υψόμετρο 1.300 μέτρων) θα μπορούσαν να εμποδίσουν αυτήν την πίστα, ο Stefano Domenicali διαβεβαίωσε ότι βρίσκονται σε εξέλιξη σοβαρές συζητήσεις με τις τοπικές αρχές και την Automobile Club της Ρουάντα. «Είναι σοβαροί. Παρουσίασαν ένα καλό σχέδιο και έχουμε μια συνάντηση μαζί τους στα τέλη Σεπτεμβρίου. Αυτό θα είναι ένα συνεχιζόμενο έργο», είπε ο πρόεδρος της Formula 1 στο Motorsport.com . Ας μην ξεχνάμε επίσης ότι το Κιγκάλι θα φιλοξενήσει την τελετή απονομής των βραβείων της FIA τον Δεκέμβριο του 2024…
Kyalami, Νότια Αφρική
Είναι ένα πραγματικό θαλάσσιο φίδι εδώ και χρόνια: θα επιστρέψει η Formula 1 στη Νότια Αφρική, στο Kyalami, αφού την εγκατέλειψε το 1993; Κάθε χρόνο, το θέμα επανέρχεται στο τραπέζι, αλλά δεν έχει σημειωθεί σημαντική πρόοδος εδώ και αρκετούς μήνες. Πριν από δύο χρόνια, η Νότια Αφρική έφτασε πολύ κοντά στο να επιστρέψει στο ημερολόγιο για τη σεζόν του 2023, αλλά η υπογραφή κατέρρευσε την τελευταία στιγμή.
« Ήμουν μέρος αυτής (της οργάνωσης). Ο ανιψιός μου εργάστηκε στο έργο για 6 χρόνια. Ήταν μια στενή επικοινωνία, είπε η Νοτιοαφρικανή παγκόσμια πρωταθλήτρια Jody Scheckter στο Total Motorsport.com . Η [απαίτηση] του αφεντικού Kyalami έφτασε τελικά από 500.000 σε 2 εκατομμύρια, ήθελε να τα πάρει όλα. Η F1 είχε έρθει να υπογράψει. Είχαμε λάβει υποστήριξη από την κυβέρνηση και μερικούς από τους πλουσιότερους ανθρώπους στη Νότια Αφρική. Όλα ήταν στη θέση τους αλλά το εν λόγω άτομο από το Kyalami έγινε ξαφνικά πολύ άπληστο. Μόλις έφυγε η F1, άλλαξε εντελώς το παιχνίδι. Η κυβέρνηση συνειδητοποίησε ότι υπήρχε (εσωτερικός) αγώνας και αποχώρησε. »
Από τότε μαύρη οθόνη. Πάντα εκτιμάται από τους οπαδούς, η πίστα Kyalami περιμένει την ώρα της. Τον περασμένο Ιανουάριο, ο Mohammed Ben Sulayem με τη σειρά του επέστρεψε στη δυνατότητα διοργάνωσης ενός νέου Grand Prix στην Αφρική στο μέλλον. Σε μια συνέντευξη που δόθηκε στους Γερμανούς συναδέλφους μας από το Motorsport-Magazin , ο ηγέτης των Εμιράτων πίεσε για επιστροφή της F1 στην ήπειρο. «Έχουμε πολύ καλές επαφές στην Αφρική. «Πρέπει να δοθεί περισσότερη προσοχή στην Αφρική », δήλωσε ο πρόεδρος της FIA.
«Αν θέλουμε να αναπτυχθούμε εκεί, δεν μπορούμε να το κάνουμε από ψηλά. Δεν μπορώ να δώσω διαταγές, το νερό δεν κυλάει εδώ κάτω . Είναι το αντίθετο, πάει από κάτω προς τα πάνω. Πρέπει να ξεκινήσουμε από τη βάση , εξήγησε ο Mohammed Ben Sulayem για να διευκρινίσει ότι εξαρτάται από τη χώρα και τις αρμόδιες αρχές να αναπτύξουν για να επαναφέρουν τη F1 . Στη Νότια Αφρική έχουν μεγάλη ιστορία στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Από πέρυσι έχει γίνει πολύς λόγος για την επιστροφή της Formula 1 στο Kyalami. Θα ήταν σπουδαίο πράγμα για την Αφρική. Σκεφτόμαστε επίσης ένα πρωτάθλημα ηλεκτρικής ενέργειας που θα ήθελε να συμπεριλάβει την Αφρική. »
Η επιστροφή της Formula 1 στη Νότια Αφρική υποστηρίζεται επίσης από πολλές προσωπικότητες από τον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού και ορισμένους ίδιους τους οδηγούς. Ο Λιούις Χάμιλτον δήλωσε χαρακτηριστικά το 2023 ότι ήθελε «να αγωνιστεί εκεί πριν αποσυρθεί» . Εάν η πίστα Kyalami αναφέρεται τακτικά για να καλωσορίσει ξανά την πειθαρχία, η τελευταία θα πρέπει πρώτα να λάβει τον βαθμό 1 από τη FIA, υποχρεωτικό για να διοργανώσει ένα Grand Prix της F1. Αυτή τη στιγμή η πίστα είναι FIA Grade 2.
Οσάκα, Ιαπωνία
Φτάνουμε στα έργα που είναι λίγο πιο ασαφή και μεταξύ αυτών, αυτό της Οσάκα, στην Ιαπωνία. Πριν από την επέκταση της πίστας της Suzuka για πέντε χρόνια , η Μεγαλόπολη είχε υποβάλει αίτηση για να φιλοξενήσει ένα Grand Prix στην πόλη το 2025, στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Έκθεσης.
«Θα θέλαμε να προχωρήσουμε με μια αίτηση», δήλωσε ο πρόεδρος του τουριστικού γραφείου της Οσάκα, Hiroshi Mizohata . Η F1 δεν είναι πλέον ένας μεμονωμένος αγώνας αυτοκινήτων, αλλά έχει μετατραπεί σε ένα πλήρες πρόγραμμα ψυχαγωγίας. Αν κάνουμε κάθε βήμα, είναι πιθανό να προσελκύσουμε [Formula 1]. Χαιρετίζουμε κάθε ιδέα για την ανάληψη της πρόκλησης της ιδιωτικής διαχείρισης. Νομίζω ότι υπάρχουν προκλήσεις μπροστά μας, αλλά θα θέλαμε να συνεργαστούμε όσο το δυνατόν περισσότερο. » Η ιδέα ενός κυκλώματος πόλης, σε δημόσιους δρόμους, ευνοήθηκε.
Προφανώς, η παράταση του Ιαπωνικού Γκραν Πρι στη Suzuka διέλυσε αυτό το έργο στο μπουμπούκι… Λοιπόν, είναι πράγματι έτσι; Ήδη εκείνη την εποχή είχε ήδη αναφερθεί η ιδέα της συγκατοίκησης μεταξύ της Suzuka και της Osaka . Αλλά με τον πολλαπλασιασμό των εφαρμογών σε όλο τον κόσμο, εξακολουθεί να φαίνεται αρκετά συμβιβασμένο.
Barranquilla, Κολομβία
Σε αυτόν τον κατάλογο, το έργο της Κολομβίας είναι το λιγότερο σε εξέλιξη. Ωστόσο, το 2023, η χώρα της Νότιας Αμερικής δεν ήταν πολύ μακριά από μια συμφωνία για τη διοργάνωση ενός Grand Prix της Formula 1 στη Barranquilla. Δυστυχώς, η συμφωνία που επιτεύχθηκε μεταξύ της Μαδρίτης και της F1 για ένα Grand Prix το 2026 έθαψε τις ελπίδες της Κολομβίας.
«[Στις αρχές του 2023], έγινε κατά 95%, αλλά κάποιος κατέστρεψε τα πάντα και δεν ξέρω ποιος ή τι», εκμυστηρεύτηκε ο Χουάν Πάμπλο Μοντόγια τον Οκτώβριο του 2023 στις στήλες του La Semana . Πήγα στο Barranquilla με τους ηγέτες της Formula 1 για να εξετάσω τη διαδρομή. Όλα έγιναν, μόνο η υπογραφή έλειπε. Εξεταζόμασταν μια εγγραφή στο ημερολόγιο το 2028. Ωστόσο, κατέληξαν να δώσουν προτεραιότητα στη Μαδρίτη. »
Η Κολομβία, η οποία προωθούσε ένα Γκραν Πρι Καραϊβικής, φέρεται να έχει χάσει τις ελπίδες της να φιλοξενήσει τη Formula 1 στο εγγύς μέλλον. Αλλά οι επαφές που έγιναν με τις αρχές της F1 θα μπορούσαν να χρησιμεύσουν ως θεμέλιο για ένα νέο έργο τα επόμενα χρόνια. « Ίσως θα έχουμε ξανά την ευκαιρία μας το 2028, θα δούμε» κατέληξε ο πρώην Κολομβιανός οδηγός της Formula 1.
Δες πρώτος όλη την επικαιρότητα της μηχανοκίνησης στο Engine Power