Ενώ οι πρώτες μέρες του Lewis Hamilton στη Ferrari κυριάρχησαν στα διεθνή πρωτοσέλιδα για αρκετές εβδομάδες, ο Adrian Newey στην Aston Martin δεν έχει στερήσει προσοχής. Στις αρχές Μαρτίου, ο λαμπρός μηχανικός ανέλαβε το νέο του ρόλο από τη Red Bull , με την ευθύνη να εξετάσει τους νέους κανονισμούς του 2026 για να βοηθήσει τους Πράσινους να κάνουν τη μετάβαση όσο το δυνατόν πιο επιτυχημένη. «Την πρώτη μέρα, πήγαμε μια βόλτα προς την αεροδυναμική σήραγγα. Ήταν ενδιαφέρον να τον δούμε να μελετά την ενότητα, παρατηρώντας προσεκτικά ορισμένες πτυχές της τεχνολογίας του μοντέλου και του εξοπλισμού μέτρησης. “ αποκαλύπτει ο Andy Cowell, ο νέος διευθυντής της Aston Martin για τις πρώτες μέρες του Adrian Newey στην πανεπιστημιούπολη Silverstone. «Πολύ γρήγορα, ήταν ήδη πίσω στο γραφείο μηχανικών, αναλύοντας τους κανονισμούς του 2026 και σκεφτόταν τους συμβιβασμούς που απαιτούνται για να σχεδιάσει ένα γρήγορο αυτοκίνητο με αυτούς τους νέους κανόνες. »
Ο Adrian Newey έχει έναν χρόνο μπροστά του για να κάνει την Aston Martin να λάμψει, αλλά μέχρι τότε η βρετανική ομάδα έχει μια σεζόν να παίξει. Το 2024, η βρετανική ομάδα τερμάτισε πέμπτη στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, πολύ μακριά από τις μεγάλες φιλοδοξίες του ιδιοκτήτη τους. Η ομάδα του Fernando Alonso και του Lance Stroll έδειχνε ήδη επικεντρωμένη στο 2026, ακόμη και πριν από την έναρξη της τρέχουσας χρονιάς, όπου η απόδοσή της παραμένει μυστήριο για την ώρα. Οι δοκιμές πριν από τη σεζόν στο Μπαχρέιν αποκάλυψαν ότι πολλές ομάδες υστερούν. Αυτό υποδηλώνει μια δύσκολη χρονιά για την ομάδα του Λόρενς Στρολ. Θα ρισκάρει όμως ο Καναδός δισεκατομμυριούχος να θυσιάσει έναν ολόκληρο χρόνο για να στοιχηματίσει τα πάντα στο 2026;
Η Aston Martin περιμένει να δει πού βρίσκεται πριν πάρει μια απόφαση.
«Είναι κάτι που όλοι πρέπει να ισορροπήσουμε. “ διαβεβαιώνει ο Andy Cowell, όταν ρωτήθηκε για τη δυσκολία συμφιλίωσης της εξέλιξης των αυτοκινήτων του 2025 και του 2026 τους επόμενους μήνες. «Φέτος έχουμε 24 αγώνες στο καλεντάρι και ταυτόχρονα θέλουμε να συνεχίσουμε να εξελίσσουμε τα αυτοκίνητά μας. Έχουμε όμως και νέους κανονισμούς για το 2026, με διαφορετική αεροδυναμική, νέα συστήματα μετάδοσης κίνησης και διαφορετικά καύσιμα. Πώς μπορείτε λοιπόν να βρείτε τη σωστή ισορροπία σε έναν κόσμο όπου υπάρχει περιορισμός προϋπολογισμού και αεροδυναμικοί περιορισμοί σε CFD και αεροδυναμικές σήραγγες; Ο καθένας πρέπει να κάνει τις στρατηγικές του επιλογές και να καθορίσει την καλύτερη προσέγγιση. »
«Η άφιξη του Adrian φέρνει τεράστια εμπειρία και εξαιρετικό ανταγωνιστικό πνεύμα. » συνεχίζει ο άνθρωπος που προηγουμένως ήταν επικεφαλής του τμήματος κινητήρων της Mercedes . «Προς το παρόν, επιλέξαμε να τον βάλουμε να δουλέψει στο μονοθέσιο του 2026 και καταβάλλει μεγάλη προσπάθεια για να κατανοήσει όλα τα ζητήματα. Ίσως μετά τους πρώτους αγώνες, αφού εντοπίσουμε τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία του τρέχοντος αυτοκινήτου μας, θα μπορεί να προτείνει κάποιες αναβαθμίσεις για το αυτοκίνητο του 2025 , αλλά είμαστε μια ομάδα σε πλήρη μεταμόρφωση, με μια νέα αεροδυναμική σήραγγα και πολύ εξοπλισμό που αναπτύσσεται στο εργοστάσιο. Ο στόχος είναι όλα να συνεργαστούν με συνοχή και να βοηθήσουν στη δημιουργία της ομάδας και της νοοτροπίας που απαιτούνται για τη δημιουργία του ταχύτερου δυνατού αυτοκινήτου. »