ENGINE POWER

Θρυλική μονομαχία MotoGP: Όταν ο Rossi νίκησε τον Biaggi στο ντεμπούτο του στη Yamaha

Θρυλική μονομαχία MotoGP: Σαν σήμερα, έχουν περάσει ακριβώς 20 χρόνια από τότε που ο Valentino Rossi έκανε το ντεμπούτο του στη Yamaha...
Θρυλική μονομαχία MotoGP: Όταν ο Rossi νίκησε τον Biaggi στο ντεμπούτο του στη Yamaha

Θρυλική μονομαχία MotoGP:  O Valentino Rossi στη Νότια Αφρική το 2004 επικράτησε σε μια θρυλική μονομαχία με τον Μαξ Μπιάτζι. Μια κριτική.

Η 18η Απριλίου 2004 θα μείνει πιθανώς στη μνήμη πολλών οπαδών του MotoGP για πάντα. Γιατί εκείνη η Κυριακή ήταν μια πολύ ξεχωριστή μέρα στην ιστορία του παγκόσμιου πρωταθλήματος μοτοσυκλέτας. Ο Valentino Rossi γιόρτασε το ντεμπούτο του στη Yamaha στο Grand Prix της Νότιας Αφρικής και είχε μια συναρπαστική μονομαχία με τον αρχαίο αντίπαλο Max Biaggi . Ο θρύλος του MotoGP θριάμβευσε και προκάλεσε μια πικρή ήττα στην πρώην εργοδοσία της Honda ιδιαίτερα. Το Motorsport-Magazin.com ανατρέχει στα γεγονότα στο Welkom 20 χρόνια αργότερα.

Η αρχική θέση πριν από την έναρξη της σεζόν του 2004 στον αυτοκινητόδρομο της Φακίσας ήταν πολύ ιδιαίτερη: ο Rossi κυριάρχησε τα δύο πρώτα χρόνια της εποχής του MotoGP στην ομάδα της Repsol Honda κατά βούληση και κέρδισε δύο τίτλους παγκόσμιου πρωταθλήματος στη σειρά. Με το V5 Honda RC211V, ο νεαρός Ιταλός έτρεξε από νίκη σε νίκη και κυριολεκτικά έπαιξε με τους αντιπάλους του. Οι άλλοι κατασκευαστές δεν μπορούσαν καν να αρχίσουν να συμβαδίζουν. Ωστόσο, αυτό ακριβώς θα πρέπει να κάνει το HRC να μην επιδιώξει την επέκταση του συμβολαίου με τον Rossi με πλήρη δέσμευση.

Η Honda ήταν της άποψης ότι η δική της μοτοσυκλέτα ήταν τόσο καλή και ανώτερη που ένας άλλος αναβάτης μπορούσε επίσης να τη χρησιμοποιήσει για να κερδίσει νίκες και τίτλους. Δεδομένης της έλλειψης εκτίμησης, ο Rossi έψαξε γύρω του για εναλλακτικές και, εντελώς απροσδόκητα, αποφάσισε να στραφεί στον Ιάπωνα ανταγωνιστή του Yamaha , ο οποίος δεν είχε κερδίσει ούτε έναν αγώνα το 2003. Η Honda, με τη σειρά της, αντέδρασε με οργή στην απορριφθείσα επέκταση του συμβολαίου και ακολούθησε ο Πόλεμος των Ρόδων. Μεταξύ άλλων, το HRC αρνήθηκε στον Rossi να λάβει μέρος στις δοκιμές μετά τη σεζόν και μπόρεσε να καθίσει στο Yamaha YZR-M1 για πρώτη φορά το 2004.

thriliki-monomachia-motogp-rossi-nikise-ton-biaggi-sto-ntempouto-sti-yamaha

Θρυλική μονομαχία MotoGP-Rossi εναντίον Biaggi: Θρυλική μονομαχία MotoGP στη Νότια Αφρική

Στη συνέχεια, ο Rossi αντιμετώπισε μια πραγματική δοκιμασία στο Grand Prix της Νότιας Αφρικής το 2004. Έπρεπε να αποδείξει στον κόσμο πόσο καλός ήταν πραγματικά και ότι δεν ήταν μόνο η Honda που τον είχε φέρει σε τρεις τίτλους παγκοσμίου πρωταθλήματος στην πρώτη κατηγορία. Και ο Rossi τα κατάφερε: με πολύ κίνητρο, πήρε την pole position μπροστά από τους πρώτους της Honda Sete Gibernau και Biaggi, έτσι έβαλε την πρώτη βελόνα στις κατατακτήριες. Ωστόσο, το προβάδισμα ήταν μόνο ελάχιστο: 0,035 δευτερόλεπτα έναντι του Gibernau και 0,272 δευτερόλεπτα έναντι του Biaggi. Μπόρεσαν οι οδηγοί της Honda να αντεπιτεθούν στον αγώνα; Τελικά, 28 γύροι έπρεπε να ολοκληρωθούν στο Welkom. Αυτό ήταν εντελώς νέο έδαφος για τον Rossi που ποτέ δεν είχε κάνει τόσους πολλούς γύρους με μια κίνηση στη Yamaha. Πώς θα ήταν η απόδοση των ελαστικών; Πώς θα συμπεριφερόταν το ποδήλατο προς το τέλος του αγώνα; Εντελώς ασαφές.

Στις 18 Απριλίου 2004, όλα ήταν στη θέση τους για έναν συναρπαστικό αγώνα – και η έναρξη της σεζόν στη Νότια Αφρική δεν απογοήτευσε. Ο Rossi μπόρεσε να μείνει μπροστά στην αρχή και προσπάθησε να ξεφύγει αμέσως, αλλά δεν κατάφερε να ξεφύγει. Αντίθετα, ο Biaggi επιτέθηκε για πρώτη φορά στον τέταρτο γύρο, αλλά αμέσως δέχτηκε μια αντεπίθεση από τον Rossi. Ο Gibernau παρενέβη και η επόμενη επίθεση του Biaggi ακολούθησε στον έβδομο γύρο – αλλά και πάλι χωρίς επιτυχία. Ενώ ο Gibernau έπεσε αργά στους επόμενους γύρους, ο Biaggi έμεινε ακριβώς στο πίσω μέρος του αρχέγονου αντιπάλου του. Ο οδηγός της Honda πίεσε και έσπρωξε πριν ξεκινήσει την καυτή τελική φάση στον 23ο γύρο.

Ο Biaggi πέταξε δίπλα από τον Rossi στην πλάτη ευθεία και αρχικά έμεινε μπροστά. Ήθελε να ξεφύγει, αλλά ο Ρόσι δεν τον άφησε να ξεφύγει. Μάλλον, ο νεοφερμένος στη Yamaha αντέκρουσε με έναν ελιγμό σκληρού φρεναρίσματος στην προτελευταία στροφή στον 26ο γύρο, σπρώχνοντας τον Biaggi από την ιδανική γραμμή. Ο Rossi ξεκίνησε αμέσως το τελικό σπριντ και άνοιξε ένα μικρό κενό, το οποίο υπερασπίστηκε μέχρι τη γραμμή του τερματισμού. Ο Biaggi τα έδωσε ξανά όλα, αλλά δεν βρισκόταν πλέον σε απόσταση αναπνοής: τελικά ήταν 0,210 δευτερόλεπτα λίγο. Ο συμπατριώτης Rossi το έκανε στην πραγματικότητα, κέρδισε το ντεμπούτο του στη Yamaha. Το φαινομενικά ακατόρθωτο είχε συμβεί. Όλοι οι επικριτές αποδείχτηκαν λάθος και η πρώην εργοδότης Honda ταπεινώθηκε εξαιρετικά.

thriliki-monomachia-motogp-rossi-nikise-ton-biaggi-sto-ntempouto-sti-yamaha

Νίκη στο ντεμπούτο της Yamaha: Ο Rossi γράφει ιστορία στο MotoGP

Θρυλική μονομαχία MotoGP: Αυτό που ακολούθησε ήταν μια εικόνα για την αιωνιότητα: Λίγο μετά τη διέλευση της γραμμής τερματισμού, ο Rossi σταμάτησε στο πλάι της πίστας και κάθισε δίπλα στη μοτοσυκλέτα του, εντελώς εξουθενωμένος και με δυσπιστία, και στη συνέχεια της έδωσε ένα φιλί στο μπροστινό μέρος. Η αρχή ενός ονειρεμένου γάμου με τη Yamaha. Μια ματιά στα αποτελέσματα των συναδέλφων του δείχνει πόσο δυνατή ήταν στην πραγματικότητα η απόδοση του Rossi στη Welkom. Στα προκριματικά, ο Marco Melandri, ο δεύτερος καλύτερος Yamaha στο P7, ήταν ήδη 0,649 δευτερόλεπτα λιγότερος από τον χρόνο pole του Rossi. Ο Carlos Checa τερμάτισε στην 14η θέση, ο Norick Abe στην P18. Στον ίδιο τον αγώνα, η τριάδα τερμάτισε μόνο στις θέσεις εννέα προς έντεκα, με διαφορά μεγαλύτερη από μισό λεπτό.

Η πρώτη νίκη της Yamaha στο MotoGP από τον Οκτώβριο του 2002 στη Μαλαισία [εκείνη την εποχή με τον Biaggi, σημ.] οφειλόταν αποκλειστικά στην εντυπωσιακή απόδοση του Rossi, ο οποίος είχε επίσης πετύχει κάτι ιστορικό. Ο Ιταλός έγινε ο πρώτος αναβάτης στην ιστορία του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Μοτοσικλέτας που κέρδισε δύο αγώνες στη σειρά σε διαφορετικές μάρκες. Ένα μοναδικό επίτευγμα που κανένας άλλος αναβάτης MotoGP δεν μπόρεσε να μιμηθεί από τότε. Το τι επρόκειτο να συμβεί τους μήνες και τα χρόνια μετά τις 18 Απριλίου 2004 είναι γνωστό. Ο Rossi στέφθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής για έκτη φορά το 2004, για πρώτη φορά με τη Yamaha. Ακολούθησαν άλλοι τρεις τίτλοι Παγκοσμίου Κυπέλλου το 2005, το 2008 και το 2009.

thriliki-monomachia-motogp-rossi-nikise-ton-biaggi-sto-ntempouto-sti-yamaha

Ο Valentino Rossi φιλάει τη Yamaha M1 του μετά τη νίκη στη Νότια Αφρική, Φωτογραφία:

Θρυλική μονομαχία MotoGP: Καμία επιστροφή στην Αφρική από το GP της Νότιας Αφρικής το 2004

Το Grand Prix της Νότιας Αφρικής του 2004 ήταν επίσης ο τελευταίος αγώνας στον αυτοκινητόδρομο Phakisa του Welkom που δεν επέστρεψε το 2005. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό: από τις 18 Απριλίου 2004, η κορυφαία κατηγορία γενικά δεν έχει πραγματοποιήσει ούτε έναν αγώνα σε αφρικανικό έδαφος. Κάθε τόσο υπήρχαν φήμες για προγραμματισμένη επιστροφή στην Αφρική, αλλά δεν έγιναν ποτέ συγκεκριμένες. Και έτσι η θρυλική μονομαχία μεταξύ Rossi και Biaggi στο Welkom πιθανότατα θα μείνει στη μνήμη μας ως ο τελευταίος αγώνας MotoGP στη Νότια Αφρική για μερικά χρόνια ακόμα.

Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα:

 

Διαβάσατε το άρθρο με τίτλο «Θρυλική μονομαχία MotoGP: Όταν ο Rossi νίκησε τον Biaggi στο ντεμπούτο του στη Yamaha», όπου αναφέρθηκαν τα παρακάτω #tags (ετικέτες). Για περισσότερα σχετικά άρθρα επιλέξτε παρακάτω.
Post on Facebook Post on X (Twitter) Post on LinkEdin Send this post with WhatsApp Send this post with Viber E-mail Post
Εγγραφείτε στα Σελίδα του του Sportime στην πλατφόρμα των Google news για άμεση κι έγκυρη ενημέρωση.
Μιχάλης Κοντιζάς

Ένας άνθρωπος που δεν γνώριζε τίποτα από τον κόσμο της μηχανοκίνησης αλλά κατάφερε να τον ενώσει στη μεγαλύτερη γιορτή της μηχανοκίνησης στην Ελλάδα στο Motor Festival και να δημιουργήσει την μοναδική τηλεοπτική εκπομπή το Engine Power που προβάλει καθημερινά αθλητές, καθημερινούς ήρωες και πρωταγωνιστές πανελλαδικά. Ένας άνθρωπος που συνεχίζει να νιώθει τίποτα, να νιώθει μηδέν, μπροστά στο μεγαλείο του χώρου και την αστείρευτη αγάπη του κόσμου για την μηχανοκίνηση. Σας παρουσιάζουμε τον Mr Zero... Μιχαήλ Κοντιζά!