Thunderclap για τον Andretti F1: η FIA κάνει πίσω και τους συμβουλεύει να αγοράσουν μια υπάρχουσα ομάδα!
Andretti F1 FIA: Η FIA θέλει ακόμα GM… αλλά όχι ως νέα ομάδα και με νέο εισιτήριο εισόδου από 200 στα 600 εκατομμύρια δολάρια;Andretti F1 FIA: Ο επί μακρόν υποστηρικτής της άφιξης του Andretti-Cadillac ως η ενδέκατη ομάδα στη Formula 1, ο Mohammed Ben Sulayem υπαναχώρησε στο Μονακό. Ο πρόεδρος της FIA συμβουλεύει τώρα την αμερικανική φυλή να αγοράσει μια υπάρχουσα ομάδα για να φτάσει στη F1.
Το σύντομο κοινό δελτίο τύπου μεταξύ της Formula 1 και της FIA, που δημοσιεύτηκε στις 15 Μαΐου, μας είχε ήδη προειδοποιήσει: τα δύο μέρη εργάζονταν για να κατευνάσουν τις εντάσεις και να ζεστάνουν τη συνεργασία τους, η οποία είχε γίνει πολύ ψυχρή μετά το επεισόδιο της πιθανής άφιξης της Andretti-Cadillac στην κορυφαία κατηγορία. Μια άφιξη που εγκρίθηκε (και υποστηρίχθηκε) από τη FIA τον Οκτώβριο του 2023 , αλλά αρνήθηκε κατηγορηματικά από τη Formula 1 και την FOM τον περασμένο Ιανουάριο.
Δεν χρειάστηκε να περιμένουμε πολύ για να δούμε τα αποτελέσματα αυτής της ανακοινωθείσας συμφιλίωσης: στο περιθώριο του Grand Prix του Μονακό, ο Mohammed Ben Sulayem απλώς αντέστρεψε την υποστήριξή του στο αμερικανικό έργο. Ο πρόεδρος της FIA, ο οποίος πάντα υποστήριζε την υποψηφιότητα του Andretti-Cadillac και την άφιξη μιας νέας ομάδας στη Formula 1, άλλαξε πορεία: τώρα, ο πρώην οδηγός των Εμιράτων συμβουλεύει τον Michael Andretti και την ομάδα του να αγοράσουν μια υπάρχουσα ομάδα το πλέγμα για να συμμετάσχετε στην πειθαρχία!
Andretti F1 FIA: «Δεν έχω καμία αμφιβολία ότι η FOM (Formula One Management) και η Liberty Media θα ήθελαν να δουν άλλες ομάδες, υπό την προϋπόθεση ότι είναι [κατασκευαστές αυτοκινήτων] », δήλωσε ο Mohammed Ben Sulayem στο Πριγκιπάτο , αναφέρει το Reuters . Θα τους συμβούλευα (Andretti-Cadillac) να αγοράσουν άλλη ομάδα, όχι να έρθουν ως 11άδα. Νομίζω ότι κάποιες ομάδες πρέπει να ανανεωθούν. Ποιό είναι καλύτερο? Έχουν 11 ομάδες να κάνουν τους αριθμούς ή 10 και να είναι ανταγωνιστικές; Εξακολουθώ να πιστεύω ότι πρέπει να έχουμε περισσότερες ομάδες, αλλά όχι οποιαδήποτε ομάδα. Καλές ομάδες. Δεν είναι θέμα αριθμών, είναι θέμα ποιότητας. » Stefano Domenicali, φύγε από αυτό το σώμα!
Andretti F1 FIA: Η FIA θέλει ακόμα GM… αλλά όχι ως νέα ομάδα
Ανατροπή και τεράστιο πλήγμα για τον Andretti Global, του οποίου οι πιθανότητες να μπει στο grid ως η ενδέκατη ομάδα έχουν μειωθεί στο τίποτα. Η απαισιοδοξία είχε ήδη εξαπλωθεί στις τάξεις της αμερικανικής φατρίας πριν από λίγες ημέρες, μετά τη συγκλονιστική δήλωση του Γκρεγκ Μαφέι, προέδρου της Liberty Media, στον Μάριο Αντρέτι. « Ο κύριος Μαφέι διέκοψε τη συζήτηση και είπε: «Μάριο, θέλω να σου πω ότι θα κάνω ό,τι περνάει από το χέρι μου ώστε ο Μάικλ (ο Αντρέτι, ο γιος του) να μην μπει ποτέ στη Formula 1 », διαβεβαίωσε ο παγκόσμιος πρωταθλητής του 1978 με το NBC .
Παρά αυτή την απότομη αλλαγή κατεύθυνσης, ο Mohammed Ben Sulayem εξακολουθεί να θέλει να δει τον Andretti – ή μάλλον, τη General Motors με την Cadillac – να φτάνει στη Formula 1 μέσω εξαγοράς. Ο πρόεδρος της FIA πιστεύει ότι η παρουσία μιας 100% αμερικανικής ομάδας θα ήταν ένα πραγματικό συν για την πειθαρχία… και οι υποψήφιοι για πώληση θα ήταν αρκετά πολλοί σύμφωνα με τον ίδιο.
«Χωρίς να αναφέρω ονόματα, υπάρχουν ομάδες που αγωνίζονται… που αγωνίζονται για τις επιδόσεις τους, οι οποίες αγωνίζονται ακόμη και για τη διαχείρισή τους », δήλωσε ο Μοχάμεντ Μπεν Σουλεϊέμ χωρίς να αναφέρει ονόματα ( Haas ; Alpine ?) . Είναι να έχεις την κατάλληλη ομάδα, να μην χάνεις την ευκαιρία ή την ευκαιρία να δεις μια ομάδα όπως η General Motors να φτάνει στη Formula 1 με μονάδα ισχύος. Φανταστείτε τον αντίκτυπο. Έχουμε τρεις αγώνες στην Αμερική. Έχουμε τόσο μεγάλη βάση θαυμαστών. Αλλά δεν έχουμε μια (αμερικανική) ομάδα αντάξια του ονόματος. Είμαι πολύ χαρούμενος που η Ford είναι εκεί (με τη Red Bull από το 2026), αλλά φανταστείτε [την άφιξη της GM] με Αμερικανούς οδηγούς. » Ωραία για τη Haas.
Νέο εισιτήριο εισόδου στα 600 εκατομμύρια δολάρια;
Andretti F1 FIA: Εκτός από το αρχείο Andretti-Cadillac, ο Mohammed Ben Sulayem επέστρεψε επίσης στις διαπραγματεύσεις για τις επόμενες Συμφωνίες Concorde για το 2026, συμπεριλαμβανομένης της αύξησης του εισιτηρίου εισόδου – το διάσημο ταμείο κατά της αραίωσης – το οποίο θα μπορούσε να αυξηθεί από 200 σε 600 εκατομμύρια δολάρια σύμφωνα με τον πρόεδρο της FIA. Ο τελευταίος ανέφερε επίσης τον κατευνασμό μεταξύ της FIA και της Formula 1 μετά το προαναφερθέν δελτίο τύπου που δημοσιεύτηκε στα μέσα Μαΐου.
« Η ειρήνη είναι πάντα καλή, δεν μπορούμε να έχουμε περιττά προβλήματα συνέχεια. Όλοι καταλαβαίνουμε ότι πρέπει να προχωρήσουμε και ότι ο μόνος τρόπος για να γίνει αυτό είναι να έχουμε πολύ περισσότερη διαύγεια μεταξύ μας. Είμαστε στο ίδιο σκάφος και αυτό που θέλουμε είναι η βιωσιμότητα της επιχείρησης. Στεκόμαστε δίπλα στο FOM σε επιχειρηματικά θέματα. Είμαστε συνεργάτες και πρέπει επίσης να ξεχάσουμε τα μικρά πράγματα και να βρούμε μια λύση για να λύσουμε αυτά τα προβλήματα. » Χωρίς αμφιβολία, μετά από μια τέτοια αλλαγή κατεύθυνσης, ο Ben Sulayem ελπίζει να σβήσει τη φωτιά μεταξύ της FIA και της F1… και επομένως είναι ο Andretti που πληρώνει το τίμημα.
Δες πρώτος όλη την επικαιρότητα της μηχανοκίνησης στο Engine Power
Μιχάλης Κοντιζάς
Ένας άνθρωπος που δεν γνώριζε τίποτα από τον κόσμο της μηχανοκίνησης αλλά κατάφερε να τον ενώσει στη μεγαλύτερη γιορτή της μηχανοκίνησης στην Ελλάδα στο Motor Festival και να δημιουργήσει την μοναδική τηλεοπτική εκπομπή το Engine Power που προβάλει καθημερινά αθλητές, καθημερινούς ήρωες και πρωταγωνιστές πανελλαδικά. Ένας άνθρωπος που συνεχίζει να νιώθει τίποτα, να νιώθει μηδέν, μπροστά στο μεγαλείο του χώρου και την αστείρευτη αγάπη του κόσμου για την μηχανοκίνηση. Σας παρουσιάζουμε τον Mr Zero... Μιχαήλ Κοντιζά!
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η Cadillac Hertz Team JOTA αποκαλύπτει τους οδηγούς της για το WEC 2025
Η Cadillac Hertz Team JOTA ανακοίνωσε τους έξι οδηγούς της για τη σεζόν WEC 2025, με δύο Γάλλους και έναν παγκόσμιο πρωταθλητή της Formula 1.
Πώς μπορεί ο Max Verstappen να στεφθεί παγκόσμιος πρωταθλητής στο Λας Βέγκας;
Με 62 πόντους μπροστά από τον Λάντο Νόρις, ο Μαξ Φερστάπεν θα έχει έναν πρώτο αγώνα πόντους για να κερδίσει ένα τέταρτο παγκόσμιο στέμμα στη F1 κατά τη διάρκεια του Γκραν Πρι του Λας Βέγκας (21-23 Νοεμβρίου). Να πώς.
Για τον Esteban Ocon, ο Bearman είναι ένα «εξαιρετικό ταλέντο»
Ο Esteban Ocon επαίνεσε το «αξιοσημείωτο ταλέντο» του μελλοντικού συμπαίκτη του στη Haas, Ollie Bearman, μετά την απόδοση του νεαρού Βρετανού στο Αζερμπαϊτζάν.