O Τιτανικός συνεχίζει και παίρνει ζωές δισεκατομμυριούχων: Ακαριαίος ήταν ο θάνατος των πέντε επιβατών του τουριστικού υποβρυχίου Titan μετά την καταστροφική αποσυμπίεση που συνέβη λίγο πριν να φτάσουν στο ναυάγιο του Τιτανικού, όπως εξηγούν ειδικοί γιατροί.
O Τιτανικός και ο μύθος συνεχίζεται... Οι θάνατοι και των πέντε θα πρέπει να ήταν γρήγοροι και χωρίς πόνο, καθώς θα πέθαναν αμέσως από τις εξαιρετικές πιέσεις που ασκούνται σε τέτοια βάθη εξήγησε ο πρώην διευθυντής υποβρύχιας ιατρικής στο Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ, Ντέιλ Μολ. «Όλα θα ήταν τόσο ξαφνικά που δεν θα κατάλαβαν ποτέ ότι υπήρξε κάποιο πρόβλημα ή τι τους συνέβη. Είναι σαν να είσαι εδώ τη μια στιγμή και την επόμενη όλα έχουν σβήσει. Είσαι ζωντανός στο ένα milisecond και νεκρός στο επόμενο» εξήγησε ο Αμερικανός επιστήμονας.
Τιτανικός και υποβρύχιο Titan… Κατά τον ίδιο η εκδοχή του να ήταν εγκλωβισμένοι στο Titan σε τέτοια βάθη θα ήταν μια πολύ χειρότερη εναλλακτική: «Δεν μπορείτε να φανταστείτε πώς θα ήταν. Είναι κρύο και το οξυγόνο ξέρεις ότι σου τελειώνει». «Αφού δεν μπορούμε να τους έχουμε πίσω, τότε αυτό είναι το καλύτερο σενάριο» κατέληξε ο Αμερικανός γιατρός.
Την ίδια ώρα ανατριχιαστικό είναι το βίντεο που δημοσιεύτηκε στο TikTok και προσπαθεί να εξηγήσει το τι συνέβη στο βαθυσκάφος όταν υπέστη την καταστροφική αποσυμπίεση (ενδόρρηξη). Σύμφωνα με τους δημιουργούς του βίντεο με την «έκρηξη» ο αέρας στο βαθυσκάφος θα έφτανε τις θερμοκρασίες που επικρατούν στην επιφάνεια του Ήλιου ενώ το κέλυφος του Titan θα γινόταν συντρίμμια μέσα σε μόλις 30 milisecond.
Και έτσι τελειώνει, όπως ξέραμε ότι θα τελείωνε: όπως η ιστορία του ίδιου του Τιτανικού. Για μέρες προσπαθούσαμε να κρατήσουμε την ελπίδα ζωντανή. Τροφοδοτούσαμε τη φαντασία μας με τα νέα για τους ήχους στο κύτος του σκάφους, αφού μας έδινε ώθηση η σκέψη ότι ο μυθικός Γάλλος υποβρυχιολόγος Paul Henri Nargeolet είχε βγει από κάθε είδους προηγούμενες υποβρύχιες κρίσεις.
Στην πραγματικότητα, μέσα στην καρδιά μας, γνωρίζαμε την κατάληξη – ότι και οι πέντε γενναίες ψυχές στο OceanGate Titan ήταν νεκρές. Τώρα φαίνεται ότι οι ακουστικοί ανιχνευτές του αμερικανικού ναυτικού είχαν ακούσει τον θόρυβο της κατάρρευσης ήδη από την Κυριακή και φοβήθηκαν τα χειρότερα. Το μυστήριο τελείωσε και η ηθικολογία αρχίζει. Τι είναι ο Τιτανικός; Ποιο είναι το νόημα αυτής της καταστροφής της 15ης Απριλίου 1912 που εξακολουθεί να απασχολεί τόσο πολύ τους ανθρώπους ώστε να είναι πρόθυμοι να ρισκάρουν τη ζωή τους για να πάνε να δουν το ναυάγιο; Ο Τιτανικός είναι μια από τις πιο ισχυρές μεταφορές του σύγχρονου κόσμου.
Είναι το σύμβολο της ανθρώπινης φιλοδοξίας και υπερηφάνειας και του τρόπου με τον οποίο μπορεί να καταστραφεί από τα στοιχεία της φύσης. Είναι ένας μύθος για το πώς ένα υποτιθέμενα αβύθιστο κομμάτι αστραφτερής και πολυτελούς νέας τεχνολογίας – κατασκευασμένο από 50.000 τόνους χάλυβα – θα μπορούσε να διαρραγεί από τίποτα πιο περίπλοκο από ένα κομμάτι παγωμένου νερού. Όταν σκεφτόμαστε τον Τιτανικό, θυμόμαστε τις αιώνιες τραγικές αλήθειες: ότι η ύβρις προσκαλεί τη νέμεση, ότι ο άνθρωπος προτείνει και ο Θεός διατάζει, ότι τα μονοπάτια της δόξας οδηγούν μόνο στον τάφο – και ότι κανένα ποσό μετρητών δεν μπορεί να σε βοηθήσει να ξεγελάσεις τον θάνατο.
Τιτανικός Astor, Straus, Guggenheim: βυθίστηκαν με τις λευκές γραβάτες τους και τα παπούτσια τους στα παγωμένα νερά μαζί με όλους τους άλλους. Ως ιστορία θεϊκής τιμωρίας για την ανθρώπινη υπερβολική αυτοπεποίθηση, ο Τιτανικός είναι η πιο συναρπαστική ιστορία μετά τον Πύργο της Βαβέλ. Τώρα οι πέντε, συμπεριλαμβανομένου του Βρετανού επιχειρηματία Χάμις Χάρντινγκ, έχουν προσθέσει ένα δικό τους κεφάλαιο. Θρηνούμε για όλους αυτούς και η καρδιά μας σφίγγεται ιδιαίτερα από την αφήγηση του 19χρονου Suleman Dawood, ο οποίος ήταν λίγο νευρικός αλλά ήθελε να βεβαιωθεί ότι ο μπαμπάς του θα είχε μια υπέροχη Ημέρα του Πατέρα.
Βλέπουμε την τραγωδία όλων αυτών – και βλέπουμε τις ειρωνείες. Πήγαν να διαλογιστούν για την ανθρώπινη θνησιμότητα, και πρόσθεσαν οι ίδιοι στον φόρο αίματος του Τιτανικού. Πήγαν να παρακολουθήσουν αυτό το ερημικό έκθεμα της ματαιότητας των ανθρώπινων επιθυμιών – και απέδειξαν με τραγικό τρόπο το νόημα.
Η αποστολή κατέβηκε 2,4 μίλια στα μαύρα βάθη του Ατλαντικού, για να σκεφτεί μια μεγάλη αλήθεια: ότι όλη η εφευρετικότητα και η μηχανική μας ιδιοφυΐα μπορεί να κατακλυστεί σε μια στιγμή από μια κακόβουλη μητέρα φύση – και έγιναν οι ίδιοι θύματα αυτής της αλήθειας.
Όπως έχει επισημάνει ο ίδιος ο Τζέιμς Κάμερον, ο σκηνοθέτης της ταινίας, υπάρχουν αλλόκοτες απηχήσεις μεταξύ του ταξιδιού του OceanGate Titan και του ταξιδιού του ίδιου του Τιτανικού. Όπως ο καπετάνιος που συνέχισε μέσα στη νύχτα χωρίς φεγγάρι, παρόλο που του είχαν πει ότι υπήρχε πάγος μπροστά του, είναι σαφές ότι συνέχισαν με μια λανθασμένη εμπιστοσύνη στη δομή τους από ανθρακονήματα και τιτάνιο – όπως η λανθασμένη εμπιστοσύνη εκείνων των μηχανικών του Τιτανικού που πίστευαν ότι με 16 στεγανά διαμερίσματα το κύτος του πανίσχυρου πλοίου θα ήταν ανίκανο να πλημμυρίσει.
Ξέρω ότι θα υπάρξουν πολλοί που θα πουν ότι ο Χάρντινγκ και οι τυχοδιώκτες συνάδελφοί του ήταν ανόητοι και ότι χρειαζόμαστε κανονισμούς κατά της πειραματικής αυτής τεχνολογίας. Ακόμη και πριν από την είδηση της κατάρρευσης, η αριστερή σφαίρα του Twitter πλημμύρισε από κριτική: ότι αυτοί οι άνθρωποι είχαν περισσότερα χρήματα από ό,τι λογική και ότι δεν θα έπρεπε να σπαταλάμε τεράστιες ποσότητες χρημάτων των φορολογουμένων προσπαθώντας να τους σώσουμε. Μας είπαν ότι δεν θα έπρεπε να ξοδεύουμε τόση συναισθηματική ενέργεια σε μερικά μέλη της πλουτοκρατικής ελίτ, όταν τόσοι άλλοι μόλις έχασαν τη ζωή τους στη Μεσόγειο, όπου ανατράπηκε ένα σκάφος γεμάτο μετανάστες.
Με τα καυστικά λόγια του σχολιαστή Ash Sarkar για τον Τιτανικός: Αν οι υπερπλούσιοι μπορούν να ξοδεύουν 250.000 δολάρια για ματαιοδοξίες 2,4 μίλια κάτω από τον πυθμένα του ωκεανού, τότε δεν φορολογούνται αρκετά… Εμείς έχουμε καλά χρηματοδοτούμενες δημόσιες υπηρεσίες, αυτοί σώζονται από την ύβρη τους. Τι να μην αρέσει;
Λοιπόν, Ash, χωρίς να υποβαθμίζω καθόλου την τραγωδία των μεταναστών, επιτρέψτε μου να σας πω πώς αισθάνομαι για εκείνους που συμμετείχαν στην αποστολή του Τιτανικού. Ο Τιτανικός νομίζω ότι γεννά ήρωες.
O Τιτανικός συνεχίζει και παίρνει ζωές : Πήγα για πρώτη φορά για κατάδυση το 1988, σε εκείνους τους μεγάλους κοραλλιογενείς βράχους στα ανοικτά του Σαρμ Ελ Σέιχ. Κατέβηκα στα 33 μέτρα, κοίταξα ψηλά από το σκοτεινό μπλε σκοτάδι και είδα το μακρινό φως του ήλιου να παίζει στην επιφάνεια και σκέφτηκα – πραγματικά δεν θέλω αυτό το σετ να αποτύχει τώρα. Ήξερα ότι θα πνιγόμουν. Έτσι, δύσκολα μπορώ να φανταστώ το κουράγιο που χρειάζεται για να κατέβεις σχεδόν 4.000 μέτρα κάτω, σε ένα σκάφος τόσο φαινομενικά εύθραυστο, όπου δεν υπάρχει καθόλου φως και δεν υπάρχει κανένας τρόπος να ξέρεις πού βρίσκεσαι.
Ο λόγος για τον οποίο το έχουν κάνει τόσο λίγοι άνθρωποι είναι επειδή χρειάζεται τόσο θάρρος– και ακριβώς επειδή η αγορά είναι τόσο μικρή και μη ανεπτυγμένη και κατοικείται μόνο από διψασμένους για ρίσκο δισεκατομμυριούχους, οι μηχανές είναι ακόμη λίγο πειραματικές. Αν και μέχρι να κατακτήσουμε αυτή τη μορφή πλοήγησης, η ανθρωπότητα θα συνεχίσει να ζει στην άγνοια.
Κοιτάξτε την υδρόγειό μας, αυτή την όμορφη σφαίρα που διασχίζεται καθημερινά από τα αεροπλάνα, όπου σχεδόν κάθε σπιθαμή γης έχει εξερευνηθεί από πόλο σε πόλο. Είναι κατά 70% γαλάζια, καλυμμένη από θάλασσες και ωκεανούς, μερικές φορές με βάθος υπερδιπλάσιο από αυτό που είχε ο Τιτανικός. Είναι συγκλονιστικό το γεγονός ότι από τον κόσμο που βρίσκεται κάτω από τους ωκεανούς, μόνο το ένα πέμπτο περίπου έχει χαρτογραφηθεί. Έχουμε μεγαλύτερη άγνοια για το υποθαλάσσιο τοπίο της Γης απ’ ό,τι για την επιφάνεια του Άρη.
Ορισμένοι λένε ότι αυτός ο υποθαλάσσιος κόσμος είναι γεμάτος πλούτο- όπως τα σπάνια μέταλλα που τόσο επειγόντως χρειαζόμαστε για τις μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων, άφθονα οζίδια που θα μπορούσαν να συλλεχθούν χωρίς να καταστραφεί το θαλάσσιο περιβάλλον. Άλλοι δεν είναι τόσο σίγουροι. Αλλά πώς μπορούμε να ξέρουμε αν δεν κοιτάξουμε; Και γιατί η ευκαιρία να κοιτάξουμε αυτόν τον κόσμο θα πρέπει να προορίζεται για ελάχιστους;
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η αποστολή αυτή ήταν τόσο σημαντική και θα πρέπει να εκτιμηθεί από τους αριστερούς καθώς και από όλους τους άλλους. Ναι, υπήρχαν κίνδυνοι και προειδοποιήσεις. Αλλά κάθε μεγάλη πρόοδος πρέπει αναπόφευκτα να περιλαμβάνει πειράματα και εξοπλισμό που μπορεί να φαίνεται, εκ των υστέρων, επικίνδυνα ανεπαρκής.
Κοιτάξτε τους διαβήτες και το χαρτί γραφικών με τα οποία οι πρώτοι αστροναύτες υπολόγισαν τη θέση τους στο διάστημα. Κοιτάξτε εκείνες τις πρώτες ιπτάμενες μηχανές – περίεργα κατασκευάσματα από δέρμα, καμβά και ξύλο. Ήταν θανατηφόρες – και όμως κανείς δεν προσπάθησε να τις ρυθμίσει. Η όλη ιδέα ήταν καινούργια.
Ο Χάρντινγκ και οι συνεργάτες του προσπαθούσαν να κάνουν ένα νέο βήμα για την ανθρωπότητα, να εκλαϊκεύσουν τα υποθαλάσσια ταξίδια, να εκδημοκρατίσουν τον πυθμένα του ωκεανού. Γνώριζαν τους κινδύνους. Με τα αθάνατα λόγια του καπετάνιου Σκοτ, λίγο πριν πεθάνει από το κρύο της Ανταρκτικής: “Πήραμε ρίσκα, ξέραμε ότι τα πήραμε- τα πράγματα εξελίχθηκαν εις βάρος μας, και επομένως δεν έχουμε λόγο για παράπονο…“.
Ο Χάρντινγκ και οι φίλοι του πέθαναν για έναν σκοπό (την προώθηση των συνόρων της ανθρώπινης γνώσης και εμπειρίας) που είναι τυπικά βρετανικός και με γεμίζει υπερηφάνεια.
Τιτανικός και υποβρύχιο Titan : Πώς σκοτώνει η πίεση σε τέτοια βάθη .
Σύμφωνα με το BBC, που προσπαθεί να διερευνήσει τι συνέβη με το βαθυσκάφος Titan όταν βρέθηκε κοντά στον Τιτανικό, καθώς τα συντρίμμια του βρέθηκαν σε απόσταση περίπου 500 μέτρων από το ναυάγιο, σε όσο μεγαλύτερο βάθος βρίσκεται κανείς τόσο μεγαλύτερη είναι η πίεση που ασκείται από το νερό που βρίσκεται από πάνω σου. Αν και ακόμα παραμένει αδιευκρίνιστο το τι ακριβώς συνέβη, ειδικοί εξηγούν ότι πιθανότατα η αιτία της τραγωδίας με τους πέντε νεκρούς κρύβεται σε κάποια «μικρή αδυναμία» στο εξωτερικό κέλυφος του τουριστικού υποβρυχίου. Η πίεση στην θάλασσα μετράται με ατμόσφαιρες με κάθε μια εξ αυτών να ισούται με πίεση 6,6 κιλών ανά τετραγωνική ίντσα. Οι ατμόσφαιρες αυξάνονται κατά μια κάθε 10 μέτρα που διανύονται σε βάθος. Επομένως στα 3.000 μέτρα, περιοχή στην οποία εκτιμάται ότι σημειώθηκε η καταστροφική αποσυμπίεση, η πίεση πρέπει να ήταν 300 φορές μεγαλύτερη από αυτή στην επιφάνεια. Σημειώνεται ότι το ναυάγιο του Τιτανικού βρίσκεται στην αποκαλούμενη «Ζώνη του Μεσονυκτίου», χωρίς φως και με θερμοκρασίες της τάξης των 4 βαθμών Κελσίου. Όποια μορφή ζωής υπάρχει εκεί να έχει προσαρμοστεί στις ακραίες πιέσεις, το κρύο και το σκοτάδι, προσαρμογή που προκαλεί τον θάνατό των ζώων αυτών όταν ανεβαίνουν στην επιφάνεια της θάλασσας.
Η ανακοίνωση της Oceangate για τα πέντε θύματα Ανακοινώνοντας τον θάνατο του Βρετανού δισεκατομμυριούχου Χάμις Χάρτινγκ, του Γάλλου εξερευνητή Πιερ Ανρί Ναρζολέ, του Πακιστανου μεγιστάνα, Σαζάντα Νταγούντ, του 19χρονου γιου του, Σουλεμάν, και του διευθύνοντος συμβούλου της, Στόκτον Ρας η Oceangate το βράδυ της Πέμπτης ελάχιστα λεπτά πριν τις επίσημες ανακοινώσεις της αμερικανικής ακτοφυλακής ανέφερε: «Αυτοί οι άνδρες ήταν αληθινοί εξερευνητές που μοιράζονταν ένα ξεχωριστό πνεύμα περιπέτειας και ένα βαθύ πάθος για την εξερεύνηση και την προστασία των ωκεανών του κόσμου. Οι καρδιές μας είναι με αυτές τις πέντε ψυχές και κάθε μέλος των οικογενειών τους αυτή την τραγική στιγμή. Λυπούμαστε για την απώλεια της ζωής και τη χαρά που έφεραν σε όλους όσους γνώριζαν». «Αυτή είναι μια εξαιρετικά θλιβερή στιγμή για τους αφοσιωμένους υπαλλήλους μας που είναι εξουθενωμένοι και θρηνούν βαθιά για αυτήν την απώλεια. Ολόκληρη η οικογένεια της OceanGate είναι βαθιά ευγνώμων για τους αμέτρητους άντρες και γυναίκες από πολλούς οργανισμούς της διεθνούς κοινότητας που επέσπευσαν μεγάλο εύρος πόρων και εργάστηκαν τόσο σκληρά σε αυτήν την αποστολή. Εκτιμούμε τη δέσμευσή τους να βρουν αυτούς τους πέντε εξερευνητές και τις μέρες και τις νύχτες της ακούραστης εργασίας τους για την υποστήριξη του πληρώματος μας και των οικογενειών τους» συνέχιζε η ανακοίνωση της Oceangate που κατέληξε ως εξής: «Αυτή είναι μια πολύ θλιβερή στιγμή για ολόκληρη την κοινότητα των εξερευνητών και για καθένα από τα μέλη της οικογένειας όσων χάθηκαν στη θάλασσα. Ζητάμε με σεβασμό να γίνει σεβαστή η ιδιωτική ζωή αυτών των οικογενειών κατά τη διάρκεια αυτής της πιο οδυνηρής στιγμής».
O Πολ Ανρί Ναρζολέ, δύτης και βετεράνος του Πολεμικού Ναυτικού ήταν ένας από αυτούς που βρήκαν τραγικό θάνατο στο βαθυσκάφος «Titan», με τον θετό γιό του, Τζον Πασκάλ να ισχυρίζεται στην Daily Mail πως σκεφτόταν να του πεί, αφού γυρίσει απο αυτό το ταξίδι, να σταματήσει τις εξερευνήσεις… στα βαθιά.
Σε δηλώσεις του στην «Daily Mail», ο 31χρονος Πασκάλ επισημαίνει ότι: «Όποιος μπαίνει σε αυτά τα υποβρύχια γνωρίζει τους κινδύνους ποσο περισσότερο στον Τιτανικός ».
« Τιτανικός »: «Σκεφτόμουν να του πω να σταματήσει τις εξερευνήσεις» – Τι λέει ο θετός γιος του «Mr.Τιτανικός»
Ο θετός γιός του Πολ Ανρί Ναρζολέ μετά την τραγική είδηση για το βαθυσκάφος, εξηγεί πως: «Ολη αυτή την εβδομάδα που πέρασε, πίστευα ότι θα μπορούσε να συμβεί ένα θαύμα. Ξέρω ότι λάτρευε τον ωκεανό και κυρίως τον Τιτανικό, αλλά σκεφτόμουν να του πω όταν επέστρεφε από αυτό το ταξίδι, να σταματήσει τις εξερευνήσεις στα βαθιά νερά». Ήταν τέτοια η αγάπη του Ναρζολέ για οτιδήποτε αφορούσε τον Τιτανικό, που ο Πασκάλ τον περιγράφει τον ως «τον παγκόσμιο ειδικό του Τιτανικού», ενώ διήυθυνε και πολλές καταδύσεις στο ναυάγιο.
Πρόεδρος της ΜΚΟ, Titanic International Society: Καιρός να σκεφτούμε εάν πρέπει να σταματήσουν οι αποστολές στο ναυάγιο του Τιτανικού
Είναι καιρός να εξετάσουμε εάν θα πρέπει να σταματήσουν οι αποστολές στο ναυάγιο του Τιτανικού, μετά τον θάνατο των πέντε επιβαινόντων στο βαθυσκάφος Titan, δήλωσε σήμερα (23/6) ο πρόεδρος της Titanic International Society, μιας ΜΚΟ που ιδρύθηκε το 1989 με σκοπό τη διαφύλαξη της ιστορικής μνήμης γύρω από το διασημότερο ναυάγιο παγκοσμίως.
Το βαθυσκάφος Titan διαλύθηκε εξαιτίας καταστροφικής αποσυμπίεσης περίπου 500 μέτρα μακριά από το ναυάγιο του Τιτανικού, με αποτέλεσμα να βρουν φρικτό θάνατο οι πέντε επιβαίνοντες: ο 61χρονος αμερικανός ιδρυτής της OceanGate Expeditions Στόκτον Ρας, ο 77χρονος γάλλος ωκεανογράφος Πολ-Ανρί Ναρζολέ, ο 59χρονος βρετανός δισεκατομμυριούχος Χάμις Χάρντινγκ, ο 48χρονος πακιστανός επιχειρηματίας Σαχζάντα Νταγούντ και ο 19χρονος γιος του, Σουλεμάν.
Εξήγησε πως αντί για επανδρωμένα βαθυσκάφη θα μπορούν στο εξής να καταδύονται μόνο τηλεχειριζόμενα ρομποτικά σκάφη, όπως εκείνα που χρησιμοποιήθηκαν για τη 3D χαρτογράφηση της περιοχής του ναυαγίου, το περασμένο καλοκαίρι. Δεν παρέλειψε να εκφράσει τη βαθύτατη θλίψη του για το τραγικό δυστύχημα, υπογραμμίζοντας πως «θα μπορούσε να έχει αποφευχθεί». Ο Τσαρλς Χάας απέτισε φόρο τιμής στον θρυλικό ωκεανογράφο Πολ-Ανρί Ναρζολέ, επισημαίνοντας την «απαράμιλλη» γνώση του για το ναυάγιο του Τιτανικού. Με εμπειρία περίπου 25 ετών, «είχε καταδυθεί στο ναυάγιο του Τιτανικού περισσότερες φορές από οποιονδήποτε άλλον στον πλανήτη», σημείωσε.
Το βαθυσκάφος Titan είχε πραγματοποιήσει άλλες δύο αποστολές στο ναυάγιο του Τιτανικού, το 2021 και το 2022. Η τρίτη αποστολή έμελλε να είναι μοιραία. Ο Χάας υπογραμμίζει ότι θα πρέπει να διεξαχθεί ενδελεχής έρευνα για την αποστολή του Titan. «Πιστεύουμε ότι μια εκτενής, εμπεριστατωμένη έρευνα από την Ακτοφυλακή των ΗΠΑ και το Εθνικό Συμβούλιο για την Ασφάλεια των Μεταφορών (NTSB) ή/και από τις αντίστοιχες υπηρεσίες του Καναδά είναι επιβεβλημένη», αναφέρει. Θεωρεί πως πρέπει να διερευνηθούν μεταξύ άλλων τα συστήματα ασφαλείας και επικοινωνίας του βαθυσκάφους, τα τεχνικά του χαρακτηριστικά, καθώς και ο σχεδιασμός για την αντιμετώπιση έκτακτης ανάγκης.
Επιπλέον, υπογραμμίζει ότι θα πρέπει να απαιτείται η επιθεώρηση ανά τακτά διαστήματα τέτοιων βαθυσκαφών που χρησιμοποιούνται για επανδρωμένες αποστολές. «Όπως ο Τιτανικός δίδαξε στον κόσμο μαθήματα ασφαλείας, το ίδιο θα πρέπει να γίνει με αφορμή την καταστροφή του Titan», εξήγησε. Το 2019 βιντεοσκοπήθηκαν οι πρώτες εικόνες ανάλυσης 4Κ του Τιτανικού. Μέχρι τότε, το ναυάγιο δεν είχε δεχθεί επισκέπτες τα προηγούμενα 14 χρόνια.
Το βίντεο που δείχνει τι έχει συμβεί O Τιτανικός συνεχίζει και παίρνει ζωές… Ακαριαίος ήταν ο θάνατος των πέντε επιβατών του τουριστικού υποβρυχίου Titan μετά την καταστροφική αποσυμπίεση που συνέβη λίγο πριν να φτάσουν στο ναυάγιο του Τιτανικού, όπως εξηγούν ειδικοί γιατροί.