ENGINE POWER

Το μέλλον της KTM στο MotoGP είναι όλο και πιο αβέβαιο

Εάν η KTM καθησυχάσει για την οικονομική της κατάσταση, φαίνεται ότι η δέσμευσή της στο MotoGP στο μέλλον διακυβεύεται όλο και περισσότερο.

to-mellon-tis-ktm-sto-motogp-ine-olo-ke-pio-aveveo
Συντάκτης: Μιχάλης Κοντιζάς Χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά

Πριν από λίγες εβδομάδες, η KTM ανακοίνωσε ότι δρομολογεί διαδικασίες για την αποφυγή της αφερεγγυότητας. Εν μέσω κρίσης αρκετών μηνών, η κατάσταση δεν φαινόταν να βελτιώνεται. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η ομάδα αποφάσισε να καταφύγει σε αυτά τα έκτακτα μέτρα.

Με χρέη πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ, η εταιρεία σταμάτησε κυρίως να πληρώνει τους μισθούς της, σταμάτησε την παραγωγή της για το 2025 και ξεκίνησε μια διαδικασία απολύσεων εκατοντάδων. Αρκετές από τις θυγατρικές της έχουν κηρυχθεί σε πτώχευση, αν και αυτό δεν αφορά προς το παρόν τον ανταγωνισμό.

Σύμφωνα με τις δηλώσεις της μάρκας, φαίνεται ότι η κατάσταση βελτιώνεται. Λίγο πριν τις γιορτές, ο όμιλος Pierer Mobility AG διαβεβαίωσε ότι βρίσκεται σε συζητήσεις με πιθανούς επενδυτές. Στο δελτίο τύπου της, η μάρκα δηλώνει ότι οι τελευταίοι είναι τόσο υφιστάμενοι συνεργάτες όσο και νέοι επενδυτές.

«Ο στόχος της επενδυτικής διαδικασίας είναι οι επενδυτές να επιτύχουν την απαραίτητη αύξηση κεφαλαίου σε μετρητά. Εγγραφείτε στα χρηματοοικονομικά μέσα της Pierer Mobility AG. Αυτά τα μετρητά πρόκειται να χρησιμοποιηθούν για την ενίσχυση του Pierer Mobility Group, ιδίως της KTM AG. »

Στη συνέχεια θα πρέπει να ληφθούν αποφάσεις από γενική συνέλευση, προκειμένου να ολοκληρωθεί η διαδικασία. Ενώ βρισκόταν στην Αυστρία, ο Pedro Acosta, ο οποίος θα οδηγήσει για την επίσημη ομάδα της KTM την επόμενη χρονιά, επισκέφτηκε τα κεντρικά γραφεία της εταιρείας. Μετά από συνέντευξη με τους μάνατζερ της μάρκας, ο Ισπανός δήλωσε ανακουφισμένος, σημάδι ότι τα πράγματα πάνε στη σωστή κατεύθυνση.

Ένα τελικά αβέβαιο μέλλον στο MotoGP;

Έκθεση που δημοσίευσε η ένωση πιστωτών AKV Europe, ωστόσο, υποδηλώνει το αντίθετο. Η έκθεση ακρόασης αφερεγγυότητας ανακοίνωσε πολύ λιγότερο ρόδινα μέτρα για τα προγράμματα ανταγωνισμού της KTM.

«Για τη μείωση του κόστους, σχεδιάζεται η εγκατάλειψη του MotoGP Moto3/Moto2. Προκειμένου να μειωθεί το κόστος παραγωγής, εξετάζονται οι δυνατότητες (μερικής) μεταφοράς της παραγωγής. Πρέπει να πραγματοποιηθεί διακοπή της παραγωγής μέχρι το τέλος της κατάστασης του σχεδίου υγιεινής. »

Άρα όχι πολύ ενθαρρυντικά νέα. Ωστόσο, θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι τα τέλη Ιανουαρίου για να μάθουμε περισσότερα. «Οι πιστωτές μπορούν ακόμα να υποβάλουν τις αξιώσεις τους στο πτωχευτικό δικαστήριο μέσω του AKV μέχρι τη λήξη της προθεσμίας υποβολής εκθέσεων στις 16/01/2025. Οι επόμενες καταστάσεις θα πραγματοποιηθούν στις 24/01/2025. »

Το ζήτημα της αποχώρησης της KTM από το MotoGP, ωστόσο, τίθεται μακροπρόθεσμα. Σύμφωνα με συμβόλαιο με την Dorna μέχρι το τέλος του 2026, εάν η KTM αποχωρούσε από το MotoGP πριν από το τέλος του τελευταίου, κάτι που έκανε η Suzuki το 2022, θα έπρεπε να πληρώσει βαριές οικονομικές κυρώσεις. Ως εκ τούτου, είναι πιθανό ότι θα ήταν πιο βιώσιμο για τη μάρκα να συνεχίσει στην πειθαρχία, μειώνοντας παράλληλα τον προϋπολογισμό της.

Δες  όλη την επικαιρότητα της μηχανοκίνησης στο Engine Power

Exit mobile version