Βρίσκεται στο Hohenstein-Ernstthal, στην περιοχή της Σαξονίας που συνορεύει με την Τσεχία, το Sacshenring απέχει μόλις 3.671 χιλιόμετρα, καθιστώντας το όχι μόνο το συντομότερο, αλλά και το πιο αργό σιρκουί της σεζόν του MotoGP. Έχει την ιδιαιτερότητα να τρέχει αριστερόστροφα, με δέκα στροφές προς τα αριστερά, τρεις προς τα δεξιά και μια μικρή ευθεία 700 μέτρων. Λογικά, αυτή η διάταξη είναι πολύ απαιτητική στην αριστερή πλευρά των ελαστικών και οι αναβάτες θα περνούν πολύ χρόνο σε υψηλές γωνίες κλίσης και σε διάφορες ταχύτητες.
Πέρυσι, παρά την υπερβολική ζέστη που μείωσε την πρόσφυση, ο Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team) σημείωσε νέο ρεκόρ γύρου σιρκουί όλων των εποχών 1 λεπτό 19 σ. 765, ξεπερνώντας τον χρόνο του 2019 (1 λεπτό 20 σ. 195) του Marc Marquez (Ομάδα Repsol Honda). Το 2022, η Τον αγώνα κέρδισε ο Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha MotoGP), μπροστά από τον Johann Zarco (Prima Pramac Racing) και τον Jack Miller (Ducati Lenovo Team).
Ο Marc Marquez (Repsol Honda Team) έχει 11 νίκες στην πίστα σε όλες τις κατηγορίες, αλλά φτάνει στη Γερμανία μετά από μια απογοητευτική ήττα στο μπροστινό μέρος στο Mugello.
MotoGP Marc Marquez
« Όταν έχετε ένα δύσκολο Σαββατοκύριακο, το καλύτερο πράγμα που μπορεί να συμβεί είναι να πάτε αμέσως σε αγώνες – και αυτό ακριβώς πρέπει να κάνουμε. Φτάνουμε στο Sachsenring, ένα κομμάτι που πάντα απολάμβανα πολύ και είχα μεγάλη επιτυχία. Φυσικά, φτάνω θέλοντας να τα πάω καλά, η εστίασή μου και η αποφασιστικότητά μου είναι στο 100% όπως πάντα. Θα υπάρξουν πολλοί αμφισβητίες φέτος και πρέπει να δουλέψουμε καλά από την αρχή του Σαββατοκύριακου για να προετοιμαστούμε για το Σάββατο και την Κυριακή και να συνεχίσουμε να δουλεύουμε με τη Honda για να βελτιωθούμε .»
Ο συμπαίκτης του Marc στη Repsol Honda, Joan Mir, συνετρίβη στο Mugello και δεν θα συμμετάσχει στο γερμανικό GP. Θα ταξιδέψει στην Πάλμα για να επισκεφτεί τον έμπιστο τραυματολόγο του, τον Δρ. Χουάν Γκαρσίας, για να αξιολογήσει το καλύτερο σχέδιο θεραπείας και αποκατάστασης του τραυματισμού στο δεξί του χέρι, προκειμένου να επιστρέψει το συντομότερο δυνατό. Ο Mir δεν θα αντικατασταθεί για το γερμανικό GP. Ο Pecco Bagnaia φτάνει στη Γερμανία με προβάδισμα 21 πόντων το 2023, αλλά οι αναμνήσεις του από το Sachsenring πέρυσι δεν είναι όλες καλές.
MotoGP Francesco Bagnaia
« Το Σαββατοκύριακο στο Mugello ήταν πραγματικά τέλειο και μου έδωσε την κατάλληλη ενέργεια για να αντιμετωπίσω αυτό το αγωνιστικό Σαββατοκύριακο και στη Γερμανία. Γνωρίζω πολύ καλά την πίστα της Τοσκάνης. Έχω χαζέψει πολύ εκεί και αυτό με βοήθησε, αλλά το συναίσθημα με το Desmosedici μου επέτρεψε να κάνω τη διαφορά. Ελπίζω να μπορέσω να ξαναβρώ αυτά τα συναισθήματα αμέσως στο Sachsenring: ο στόχος θα είναι πάντα ο ίδιος. Να δουλέψω καλά από τις πρώτες συνεδρίες και να φτάσω όσο πιο έτοιμος γίνεται για το Sprint και τον αγώνα της Κυριακής .»
Το Sachsenring ήταν το σκηνικό της πιο πρόσφατης νίκης του Fabio Quartararo. Ο Mugello ήταν σκληρός, αλλά μάθαμε από τα λάθη. Πέρυσι κέρδισα στο Sachsenring, αλλά το θέμα με αυτό το κομμάτι είναι ότι είναι αρκετά στενό. Αυτό κάνει τις προσπεράσεις πιο δύσκολες, οπότε πρέπει να πάμε καλά την Παρασκευή. Πρέπει να ξεκινήσουμε όσο το δυνατόν πιο μπροστά στο μπροστινό μέρος του grid .”
Ο Marco Bezzecchi ήταν δεύτερος στο Sprint το περασμένο Σαββατοκύριακο, αλλά η Κυριακή ήταν ακριβή στη βαθμολογία καθώς βρίσκεται τώρα 20 βαθμούς πιο πίσω στη Bagnaia.
Marco Bezzecchi
« Είμαι χαρούμενος που επιστρέφω σε τροχιά: παρά την τοποθέτηση, ο αγώνας της Κυριακής άφησε μια πικρή γεύση στο στόμα μου. Περίμενα περισσότερα, ήμασταν πολύ δυνατοί και συνεπείς όλο το Σαββατοκύριακο και ήθελα να επαναλάβω τον εαυτό μου και στον μεγάλο αγώνα. Δυστυχώς κάτι δεν λειτούργησε, που είναι ένας ακόμη λόγος για να επιστρέψω αμέσως στα δεδομένα και να δώσω τον καλύτερό μου εαυτό στην πίστα. Αυτό το κομμάτι είναι αναμφισβήτητα ασυνήθιστο, ιδιαίτερο, αλλά πάντα κατάφερνα να είμαι γρήγορος. Ο στόχος είναι να είσαι σταθερός από το και να παλεύεις με τους πιο δυνατούς αναβάτες σε όλες τις αποστάσεις. ”
Στην KTM ήταν μια μικτή τσάντα στο Mugello, αλλά το αυστριακό εργοστάσιο έφυγε με κάποια σταθερά σημεία. Ο Brad Binder είναι τέταρτος στην κατάταξη του πρωταθλήματος, ενώ ο νέος συμπαίκτης Jack Miller συνεχίζει να δείχνει κάποια σοβαρή ταχύτητα μόλις έξι γύρους στο RC16. Η KTM έχει βάθρο στην πίστα και ο Miller έχει επίσης σε διαφορετικά μηχανήματα.
Μερικοί μεγάλοι νικητές στο Mugello, ακόμα κι αν δεν είχαν φτάσει στο πρώτο σκαλί, ήταν ο Jorge Martin της Prima Pramac Racing και ο Johann Zarco. Τόσο στο βάθρο του GP όσο και ο Martin που επισκέφτηκε επίσης το βήμα του Sprint, ήταν μια καλή συλλογή πόντων και μια εντυπωσιακή επίδειξη ταχύτητας. Έχοντας επίσης στο παρελθόν μια δύσκολη πίστα για τον Martin, η ανάκαμψη είναι αξιοσημείωτη – και τον ανέβασε στην τρίτη θέση της βαθμολογίας.
Ο Luca Marini (Mooney VR46 Racing Team) εντυπωσίασε επίσης στο Mugello. Παρά το τραυματισμένο χέρι του, κράτησε ένα σταθερό αποτέλεσμα στο Sprint και πάλεψε με τον Zarco σχεδόν μέχρι το τέλος του αγώνα GP για αυτό το βάθρο την Κυριακή.
Λούκα Μαρίνη
Λαμβάνοντας υπόψη την τρέχουσα φυσική μου κατάσταση, το κομμάτι Sachsenring είναι φανταστικό! Πέρα από την ειρωνεία, υπάρχει μόνο ένα δεξιό τμήμα πέδησης σε ολόκληρη την πίστα. Ιδανικό για τον καρπό γιατί σημαίνει ότι έχετε πολλά σημεία για ανάκτηση κατά τη διάρκεια ενός γύρου. Αξιοποίησα στο έπακρο αυτές τις μέρες για να ανακάμψω, ο στόχος είναι να φτάσω στην Παρασκευή στο 100% με θεραπεία και φυσιοθεραπεία. Το πραγματικό πρόβλημα δεν είναι τόσο ο πόνος όσο το να μην έχεις τη δύναμη να χειριστείς σωστά το ποδήλατο. Φυσικά, η στιγμή είναι πολύ θετική και αυτό θα μου δώσει επιπλέον κίνητρο να κρατηθώ και να δώσω τον καλύτερό μου εαυτό για να φτάσω πιο κοντά στο βάθρο ».
Ο Aleix Espargaro (Aprilia Racing) οδήγησε επίσης το φράγμα του πόνου σε μια περισσότερο από σταθερή έκτη θέση και ο Enea Bastianini (Ducati Lenovo Team) επέστρεψε από τραυματισμό, αλλά δεν έχει επιστρέψει σε πλήρη φυσική κατάσταση. Ωστόσο, επέστρεψε κατευθείαν στην πρώτη δεκάδα.
Ενέα Μπαστιιανιάνι
«Χαίρομαι που μπορώ να επιστρέψω αμέσως στην τροχιά. Το Σαββατοκύριακο στο Mugello ήταν θετικό, και παρόλο που δυσκολεύτηκα πολύ στον αγώνα, κατάφερα να πάρω ένα αποτέλεσμα που δεν περίμενα ποτέ στην αρχή. Χρειάζεται ακόμα χρόνος για να είμαστε 100%, αλλά το Sachsenring θα είναι λιγότερο απαιτητικό από την πίστα που αγωνιστήκαμε το περασμένο Σαββατοκύριακο, οπότε ελπίζω να τα πάω ακόμα καλύτερα στο γερμανικό GP. ”
Η ιστορία της χρονιάς του Alex Marquez μέχρι στιγμής είναι σοβαρός ρυθμός, μερικά λάθη και μια μεγάλη ατυχία, αλλά τα δύο τελευταία δεν ακυρώνουν το πρώτο και δεν μπορεί να μετρηθεί εκτός μάχης στο μέτωπο. Ο Maverick Viñales (Aprilia Racing) μόλις έχασε το Q2 την Παρασκευή στην Ιταλία και δεν βελτιώθηκε από εκεί, αλλά σίγουρα έχει τις δυνατότητες. Έπειτα, υπάρχει ο Miguel Oliveira (Ομάδα CryptoData RNF MotoGP), ο οποίος έπεσε έξω στο Mugello και θα θέλει μερικούς πόντους, παρόλο που αυτός ο ώμος εξακολουθεί να τον ενοχλεί, και ο συμπαίκτης Raul Fernandez θέλει να βρει αυτή τη φόρμα της Παρασκευής μετά από μια πιο δύσκολη στιγμή, μόλις σβήσουν τα φώτα.
Μιγκέλ Ολιβέιρα
Προφανώς μετά το αποτέλεσμα που είχαμε στο Mugello, ανυπομονούμε και είμαστε χαρούμενοι που αυτή την εβδομάδα έχουμε ήδη την ευκαιρία να λυτρωθούμε για να πάρουμε ένα ωραίο αποτέλεσμα για την ομάδα. Το Sachsenring είναι ένα κομμάτι που μου αρέσει. Είδα ότι οι Aprilia ήταν ανταγωνιστικές εκεί πέρυσι, οπότε θέλω να τα πάω καλά εκεί και να δω αν μπορούμε να φτάσουμε λίγο πιο κοντά στην πλήρη ανάρρωσή μου στο 100% .
Ραούλ Φερνάντεθ
« Μου αρέσει αυτό το κομμάτι! Πέρυσι, είχα έναν από τους καλύτερους αγώνες μου στο Sachsenring και ανυπομονώ να επιστρέψω εκεί. Ο Mugello ήταν μια καλή «προπόνηση» για εμάς. Ένιωσα το χέρι μου να βελτιώνεται πολύ, κάτι που είναι πολύ σημαντικό τώρα. Ερχόμαστε στη Γερμανία με πολύ καλή νοοτροπία. Κάναμε καλή δουλειά στην Ιταλία, αν και είχα κάποια σωματικά προβλήματα εκεί. Είμαι όμως πολύ ενθουσιώδης και πιστεύω σε εμάς. Νομίζω ότι το Sachsenring θα είναι μια καλή πίστα για εμάς .”
Ο πρωτάρης Augusto Fernandez (GASGAS Factory Racing Tech3) διατηρεί το ρεκόρ πόντων του κάθε Κυριακή δίπλα μόνο στους Quartararo και Morbidelli, αλλά μετά από αυτό το τέταρτο στη Γαλλία, το P15 δεν ήταν ο στόχος στο Mugello, οπότε θα θέλει περισσότερους. Το ίδιο θα κάνει και ο Fabio Di Giannantonio (Gresini Racing MotoGP), ο οποίος γλίστρησε λίγο προς τα πίσω την τελευταία φορά.
Augusto Fernandez
« Ανυπομονώ να ξεκινήσω την εβδομάδα του αγώνα στο Sachsenring, είναι μια πίστα από την οποία έχω πολύ καλές αναμνήσεις. Κέρδισα την περασμένη σεζόν στο Moto2 και ήταν ένας από τους καλύτερους αγώνες μου της χρονιάς. Για αυτούς τους λόγους, ελπίζω να περάσουμε καλύτερα από ό,τι στο Mugello, γιατί δεν ήταν εύκολο Σαββατοκύριακο. Ανυπομονώ να πάω εκεί και να συνεχίσω να δουλεύω με την ομάδα. “
Εν τω μεταξύ, ο Takaaki Nakagami (LCR Honda Idemitsu) πήρε μερικούς πόντους την Κυριακή, αλλά είχε μόνο τον Marquez ως σημείο αναφοράς στη Honda, και αυτό θα συνεχιστεί στη Γερμανία – χωρίς κανένα μέτριο σημείο αναφοράς. Ο Joan Mir (Repsol Honda Team) θα συμμετάσχει στον αγώνα το Σαββατοκύριακο και δεν θα αντικατασταθεί, και ο Alex Rins (LCR Honda Castrol) θα μείνει εκτός δράσης για κάποιο χρονικό διάστημα μετά το σπάσιμο του ποδιού του. Η LCR επίσης δεν θα τον αντικαταστήσει. Ο Jonas Folger, εν τω μεταξύ, θα συνεχίσει να έχει καθήκοντα για το GASGAS Factory Racing Tech3 στον χώρο όπου ανέβηκε στο βάθρο της κορυφαίας κατηγορίας του. Προηγουμένως, η μεγαλύτερη ξηρασία νίκης του Marc Marquez ήταν οι 581 ημέρες μεταξύ της Βαλένθια το 2019 και του Γερμανικού Γκραν Πρι του 2021. Από την πιο πρόσφατη νίκη του στην Emilia-Romagna το 2021, τώρα θα είναι 602. Η Γερμανία θα δώσει ίσως στον Ισπανό μια καλή ευκαιρία σε ένα μέρος που έχει αποδειχθεί τόσο χαρούμενο κυνηγετικό πεδίο.
Πόντοι Πρωταθλήματος MotoGP
Moto2
Αν η Γαλλία ήταν μια ανατροπή, ο Mugello ήταν μια άλλη, καθώς ο Pedro Acosta (Red Bull KTM Ajo) ανταπέδωσε με στυλ για να κυριαρχήσει στο ιταλικό GP. Αλλά ο Tony Arbolino (Elf Marc VDS Racing Team), παρά το δύσκολο Σαββατοκύριακο, βρήκε κάτι περισσότερο από ένα βήμα την ημέρα του αγώνα για να πάρει δεύτερο και πολύτιμους 20 βαθμούς. Αυτό του αφήνει ένα υγιές κενό στην κορυφή του Πρωταθλήματος σε διακριτικότητα.
Πίσω από αυτό το δίδυμο, ο Jake Dixon (Autosolar GASGAS Aspar Team) επέστρεψε στο βάθρο και λέει ότι είναι εκείνο το πρώτο μέρος του αγώνα όπου πρέπει να επικεντρωθεί στο να κάνει ένα βήμα προς τα εμπρός, και αυτό ίσχυε με έναν διαφορετικό τρόπο μιας άλλης αιώνιας απειλής στο το μπροστινό μέρος: Alonso Lopez (MB Conveyors SpeedUp). Είχε μια συνάντηση με τον Sam Lowes (Elf Marc VDS Racing Team), έκανε την πρώτη του προσπάθεια για μεγάλο γύρο και στη συνέχεια έπρεπε να κάνει άλλη… αλλά κατάφερε να επιστρέψει αρκετά στη συνέχεια.
Πόντοι Πρωταθλήματος Moto2
Moto3
Ο αρχηγός του πρωταθλήματος Daniel Holgado (Red Bull KTM Tech3) σημείωσε μια πειστική απόδοση στο Mugello. Μετά από έναν αγώνα πέντε κατευθύνσεων για τη νίκη, ο Holgado βρέθηκε στην κορυφή για άλλη μια φορά. Ο Deniz Öncü (Red Bull KTM Ajo) έχασε σχεδόν καθόλου τη νίκη στο Mugello και σύρθηκε στην ευθεία, μια πρόκληση που θα έπρεπε να είναι λίγο μικρότερη για τον ψηλότερο πλέον αναβάτη στη Γερμανία. Ο Ayumu Sasaki (Liqui Moly Husqvarna Intact GP), βρίσκεται τώρα σε μια σταθερή πορεία στο μπροστινό μέρος και στο βάθρο στην Ιταλία, θα θέλει επίσης να απειλήσει, όπως και ο Jaume Masia (Leopard Racing). Ο πρωτάρης David Alonso (Valresa GASGAS Aspar) θα θέλει να συνεχίσει να εντυπωσιάζει και εκείνοι που είχαν πέναλτι στη Γερμανία θα είναι πίσω στο μείγμα, συμπεριλαμβανομένου του Joel Kelso.
Πόντοι Πρωταθλήματος Moto3
MotoE
Ο γύρος 2 δεν θα μπορούσε πραγματικά να ήταν καλύτερος για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα FIM Enel MotoE 2023, με δύο ακόμη διαφορετικούς νικητές, έναν θεαματικό ξηρό καιρό και στη συνέχεια μια κοντινή αναμέτρηση στο βρεγμένο. Και με την ηλεκτρική σειρά να σπάει το φράγμα των 280 χλμ/ώρα! Έχει κλείσει τα πάντα στο δρόμο προς τον Γύρο 3, με τον Jordi Torres (Openbank Aspar Team) τώρα μόλις δύο βαθμούς μπροστά από τον Matteo Ferrari (Felo Gresini MotoE) και τον Hector Garzo (Dynavolt Intact GP MotoE) μόλις τέσσερις από την κορυφή.
Πως έγινε αυτό? Ο Torres πήρε μερικούς σταθερούς πόντους στο Mugello, αλλά, αφού δεν είχε οδηγήσει σε καμία κατηγορία από το 2014, είχε ένα πιο δύσκολο Σαββατοκύριακο και δεν μπόρεσε να παλέψει για το βάθρο. Η Ferrari, εν τω μεταξύ, πήρε δύο ακόμη τερματισμούς στο βάθρο αφού πάλεψε και για τις δύο νίκες.
Ωστόσο, ο Garzo είχε ένα καλό Σαββατοκύριακο συνολικά, παίρνοντας δύο κορυφαία εξάδα και κέρδισε πολύ λίγο από τον Torres. Και τώρα, έχουμε έναν άλλο υποψήφιο ξανά στη δράση: τον Eric Granado (LCR E-Team). Ο πρώτος αγώνας του Βραζιλιάνου πίσω από τραυματισμό ήταν σταθερός, αλλά ο δεύτερος ήταν εκπληκτικός. Κατακτώντας τις καταρρακτώδεις συνθήκες, κέρδισε την 11η νίκη του στο MotoE και έκανε τη διαφορά του από τον Γύρο 2 με ουσιαστικούς 35 πόντους – μόλις έναν λιγότερο από τη Ferrari καθώς οι δύο ήταν οι πρώτοι σκόρερ. Η Γρανάδο είναι τώρα 28 βαθμούς μακριά από την κορυφή, που είναι πολύ πιο κοντά από τους 45 που ήταν πριν από το Σαββατοκύριακο. Το Sachsenring, ωστόσο, είναι μια εντελώς νέα πρόκληση. Φιλοξένησε τον πρώτο αγώνα MotoE το 2019, αλλά πολλά έχουν αλλάξει από τότε – κυρίως το Ducati V21L που έσπασε ρεκόρ γύρων σε κάθε χώρο μέχρι στιγμής. Κανένας που επιστρέφει στην έδρα το 2023 δεν έχει ανέβει ούτε στο βάθρο, αν και ο Garzo έφτασε πιο κοντά καθώς ήρθε τέταρτος στο σπίτι.
Πόντοι Πρωταθλήματος MotoE
Ώρες προγράμματος Σαββατοκύριακου Sacshenring MotoGP 2023
στην AEST
Formula 1: Στον «αέρα» το Grand Prix του Καναδά λόγω των δασικών πυρκαγιών στο Κεμπέκ
Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός σώζει ζωές
Τα αποτελέσματα του αγώνα της Ανάβασης Κύμης
WRC: 5 αξέχαστες στιγμές στο Wolf Power Stage στο Rally Italia της Σαρδηνίας
H CFMOTO & Mpratakos Drag Factory προχωράνε μαζί…