Το παιδί και τα μάτια σου – Παιδί στο Αυτοκίνητο!
Τα ατυχήματα στους ελληνικούς δρόμους δυστυχώς είναι ένα σύνηθες φαινόμενο με ολέθριες, σε πολλές περιπτώσεις, επιπτώσεις. Η ασφάλεια των παιδιών αδιαμφισβήτητα πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα για κάθε γονέα.Σαββατοκύριακο και ήρθε η ώρα για βόλτα για αποδράσεις στη φύση για κάποιο διήμερο ταξίδι με την οικογένεια. Μαζεύεις πράγματα τρόφιμα, βαλίτσες, τσάντες, κινητά, tablet, την οικογένεια, τα μυαλά σου, τα πακετάρεις όλα στο αμάξι βάζεις μπρος πιάνεις το τιμόνι και έφυγες…
Πόσες ασυνείδητες ενέργειες γίνονται σε ένα ταξίδι, σε μια βόλτα; Θα μπορούσαμε να πούμε σχεδόν όλα! Απλά καθημερινά και ασυνείδητα τραυματιζόμαστε, πεθαίνουμε ρισκάρουμε τις ζωή μας αλλά και των δικών μας. Τα παιδιά και τα μάτια μας… Πλέον το θέμα της υπογεννητικότητας είναι Νο1 αγκάθι της σημερινής ελληνικής κοινωνίας μας. Τα ατυχήματα στους ελληνικούς δρόμους δυστυχώς είναι ένα σύνηθες φαινόμενο με ολέθριες, σε πολλές περιπτώσεις, επιπτώσεις. Η ασφάλεια των παιδιών αδιαμφισβήτητα πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα για κάθε γονέα. Θλιβερό είναι τα στοιχεία που δείχνουν πως στην Ελλάδα μόνο 1 στους 4 γονείς χρησιμοποιεί παιδικά καθίσματα, ενώ πολλοί γονείς αγνοούν τους βασικούς κανόνες ασφαλείας αλλά και τι ακριβώς προβλέπει η νομοθεσία και ο Κ.Ο.Κ σε σχέση με την παραμονή των παιδιών στο αυτοκίνητο.
Τι λένε τα στατιστικά νούμερα για την Ελλάδα. Έχει υπολογιστεί ότι τα παιδικά καθίσματα αυτοκινήτου, όταν χρησιμοποιούνται σωστά, αποτρέπουν κατά 71% τα θανατηφόρα ατυχήματα και κατά 67% τους σοβαρούς τραυματισμούς. Δυστυχώς, μέχρι σήμερα, παιδικά καθίσματα αυτοκινήτου αγοράζουν μόνο το 48% των γονιών που μένουν στην Αθήνα και έχουν αυτοκίνητο, και ακόμα λιγότεροι (27%) στην επαρχία, ενώ, μόλις το 1% αγοράζουν πιο σύγχρονων προδιαγραφών κάθισμα ασφαλείας, που είναι ειδικό για το βάρος, την ηλικία, το ύψος του παιδιού και παρέχει την μέγιστη προστασία. Στατιστικές δείχνουν ότι 35% των παιδιών ηλικίας από 13 ετών και μικρότερα, που σκοτώθηκαν σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα, κάθονταν στο μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου. Κ.Ο.Κ για ασφαλή μεταφορά μωρών και ανηλίκων.
Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας στο θέμα της χρήσης των παιδικών καθισμάτων είναι αρκετά συγκεκριμένος τονίζοντας πως: «Για τη μεταφορά παιδιών ηλικίας μικρότερης των 12 ετών με αυτοκίνητο, είναι υποχρεωτική η χρήση ειδικών μέσων συγκράτησης και προστασίας όπως καθισμάτων, ζωνών ασφαλείας κ.λπ. Ο Κ.Ο.Κ όμως αναφέρει ρητά κανονισμούς και για τους γονείς, τονίζοντας πως είναι υποχρεωτική η χρήση των παιδικών καθισμάτων στο πίσω μέρος της καμπίνας του αυτοκινήτου και μόνο, ενώ απαραίτητη είναι και η χρήση ζώνης ασφαλείας στον συνοδό γονέα που κάθεται μπροστά.
Ο βασικότερος λόγος που πρέπει να χρησιμοποιούμε την ζώνη ασφαλείας τόσο σε εμάς όσο και στα παιδιά μας είναι για την ύψιστη προστασία. Ο δεύτερος σημαντικότερος λόγος είναι για να αποκτήσουν τα παιδιά μια συγκεκριμένη σωστή οδική συμπεριφορά στο αυτοκίνητο. Δείτε ένα βίντεο με το αποτέλεσμα ανά περίπτωση θέσης των παιδιών στο αυτοκίνητο:
Κλείνοντας το τελευταίο που θα μπορούσαμε να κάνουμε είναι να σας υπενθυμίσουμε κάποιες ενέργειες που δεν πρέπει καθόλου μα καθόλου να τις κάνετε ασυνείδητα αλλά με την ευλάβεια και την προσοχή που αξίζει η ζωή η δική σας και της οικογένειας σας.
Συμβουλές για μέγιστη ασφάλεια για τα παιδιά στο Αυτοκίνητο
- Ενεργοποιούμε τις παιδικές ασφάλειες στις πίσω πόρτες του αυτοκινήτου
- Τοποθετούμε το παιδί μας σωστά ανάλογα με την ηλικία σε ανάλογο κάθισμα με βάση τις οδηγίες του Κ.Ο.Κ.
- Απενεργοποιούμε τα πίσω ηλεκτρικά παράθυρα
- Φροντίζουμε πάντα να έχουμε ασφάλεια αυτοκινήτου ώστε να είμαστε απόλυτα καλυμμένοι ότι και αν συμβεί τόσο εμείς όσο και τα παιδιά μας
- Δεν βάζουμε ποτέ αντικείμενα στην εταζέρα γιατί μπορεί να εκτοξευτούν μπροστά
- Αντικαθιστούμε πάντα το παιδικό κάθισμα μετά από ένα ατύχημα
Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα:
Παρέα με τον μάστορα οδηγούμαστε σένα ναυάγιο φάντασμα
WRC και η ιστορία έγραψε στην Ελλάδα, Μοσχούς, Siroco, Jigger, Βωβός, Κύρκος…
Όλα παγώνουν στον μηχανοκίνητο αθλητισμό
Παρέα με τον μάστορα: Κλωνοποιήθηκα ως μάστορας με μια Lamborghini
Ο Χαράλαμπος Χρυσανθόπουλος ζει μόνο για το DRIFT!!! +1000hp