ENGINE POWER

Top 10 Οι πιο περίεργοι κανόνες της Formula 1

Οι πιο περίεργοι κανόνες της Formula 1: Η F1 έχει δεχθεί αρκετή κριτική λόγω της ασφάλειάς, ας ρίξουμε μια ματιά σε μερικούς περίεργους και ενδιαφέροντες κανόνες από τη F1 .

top-10-i-pio-periergi-kanones-tis-formula-1
Συντάκτης: Μιχάλης Κοντιζάς Χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά

Περίεργοι κανόνες της Formula 1: Η Formula 1 θεωρείται συχνά ως ένας πολύ λαμπερός τύπος αγώνων. Η Formula 1 αποτελείται από μια σειρά αγώνων γνωστών ως Grand Prix. Μπορείτε να δείτε τους αγώνες σε όλο τον κόσμο και όλες οι πίστες είναι κορυφαίες και μερικές από τις πιο όμορφες που έχουν δει ποτέ, από τη Βραζιλία μέχρι τη Σιγκαπούρη.

Αλλά το λαμπερό άθλημα έχει δεχθεί αρκετή κριτική λόγω της ασφάλειάς του και των χρημάτων που ξοδεύονται για αυτό. Ας ρίξουμε μια ματιά σε μερικούς περίεργους και ενδιαφέροντες κανόνες από τη F1 .

Οι πιο περίεργοι κανόνες της Formula 1

1. Ελαστικά με αυλακώσεις

Τα ελαστικά στα μονοθέσια της Formula 1 έχουν γίνει αιτία πολλών επικρίσεων όλα αυτά τα χρόνια, ειδικά τα τελευταία δύο χρόνια. Αλλά αυτό που το ξεκίνησε για πολύ κόσμο ήταν η εισαγωγή των ελαστικών αυλακώσεων. Αυτό έγινε το 1998, τα μπροστινά ελαστικά έχουν 3 αυλακώσεις και τα πίσω 4 αυλάκια. Μετά από κάποιο χρονικό διάστημα, τα ελαστικά με αυλακώσεις αντικαταστάθηκαν και πάλι από γυαλιστερά ελαστικά που επέτρεψαν στα αυτοκίνητα να κινούνται πιο γρήγορα.

Περίεργοι κανόνες της Formula 1: 2. Η τελευταία κούρσα δίνει διπλούς βαθμούς

Η Formula 1 υπόκειται πάντα σε αλλαγές, αλλά το 2014 εισήχθησαν νέοι κανόνες που έκαναν τον τελευταίο αγώνα σε μια σεζόν να δίνει διπλάσιους πόντους από τους συνηθισμένους, αλλά μόνο στους οδηγούς που τερματίζουν πρώτοι. Ο λόγος που εφαρμόστηκαν οι κανόνες ήταν για να γίνει πιο δύσκολο για τον Sebastian Vettel και τη Red Bull, καθώς είχαν ήδη κερδίσει το πρωτάθλημα οδηγών και κατασκευαστών.

3. Συγκεντρωτική πρόκριση

Οι κανόνες για την πρόκριση είναι πολύ ενοχλητικοί για τους περισσότερους οπαδούς, αλλά οι σκληροπυρηνικοί το έχουν πιο δύσκολο. Υπήρξαν πολλοί φρικτές κανόνες όσον αφορά την πρόκριση. Η συνολική πρόκριση ήταν ένας από αυτούς τους φρικτούς κανόνες και εμφανίστηκε για πρώτη φορά σε αγώνες το 2005 και εφαρμόστηκε για να διορθωθεί ένα πρόβλημα που στην πραγματικότητα δεν υπήρχε. Αυτό σήμαινε ότι οι οδηγοί θα έκαναν δύο γύρους μίας βολής, έναν με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και έναν με γεμάτο ρεζερβουάρ και στη συνέχεια να έπαιρναν συνολικό χρόνο και από τους δύο, φυσικά απέτυχε.

Περίεργοι κανόνες της Formula 14. Πρόκριση αποβολής

Για άλλη μια φορά μπέρδεψαν τη διαδικασία πρόκρισης. Αυτοί οι κανόνες εισήχθησαν το 2016 και ακόμη και μετά την καταστροφή του 2005, η Formula 1 ήθελε να ξεπεράσει τον εαυτό της. Αυτό ήταν παρόμοιο με το αρχικό σύστημα των τριών μερών, αλλά σε κάθε μέρος το πιο αργό αυτοκίνητο εξαφανιζόταν κάθε 90 δευτερόλεπτα. Πολλοί κατάλαβαν ότι αυτό θα ήταν πολύ βαρετό και στο τέλος το όλο θέμα ακυρώθηκε.

5. Πιστοποίηση καυσίμων

Νόμιζες ότι τελείωσε, άλλη μια αλλαγή πρόκρισης. Φαίνεται ότι βλέπουν ένα ανύπαρκτο πρόβλημα με την πρόκριση, αλλά οι οπαδοί, οι οδηγοί και οι ομάδες δεν συμφωνούν πραγματικά μαζί τους. Αυτό εισήχθη το 2006 και δεν άρεσε αμέσως. Ο κανόνας έλεγε ότι οι 10 κορυφαίοι οδηγοί θα πήγαιναν στο τρίτο μέρος, ώστε να ξοδέψουν άλλα 15 λεπτά σπαταλώντας καύσιμα πριν τελειώσουν τους γύρους τους και στη συνέχεια να πάρουν τα καύσιμα πίσω πριν τον αγώνα.

Περίεργοι κανόνες της Formula 1: 6. Κλείσιμο pit lane για αυτοκίνητο ασφαλείας

Το αυτοκίνητο ασφαλείας αποτελούσε πάντα πρόβλημα για τους αξιωματούχους της F1 για κάποιο λόγο. Αλλά το 2007 οι κανόνες για το αυτοκίνητο ασφαλείας άλλαξαν. Ο κανόνας έλεγε ότι μόλις το αυτοκίνητο ασφαλείας βρισκόταν στην πίστα, το pit lane θα έκλεινε και όλα τα αυτοκίνητα θα παρατάσσονταν και θα περίμεναν. Μετά από αυτό θα άνοιγε αλλά η έξοδος θα έμενε κλειστή. Ο κανόνας καταργήθηκε.

7. Αυτοκίνητα που είναι στενά

Ένας άλλος φρικτός κανόνας που εισήχθη το 1998. Αποφασίστηκε ότι τα αυτοκίνητα πρέπει να είναι πιο στενά, γεγονός που με τη σειρά του έκανε πολύ πιο δύσκολη την οδήγηση των αυτοκινήτων. Και για να ρίξουμε λάδι στη φωτιά τα αυτοκίνητα έμοιαζαν τρομερά. Ο κανόνας έμεινε εκεί για χρόνια, αλλά το 2017 τα αυτοκίνητα έγιναν ξανά φαρδιά.

8. DRS

Οι οπαδοί ήταν πάντα διχασμένοι όταν πρόκειται για DRS. Αλλά φαίνεται ότι οι περισσότεροι θαυμαστές είναι ενάντια στην ιδέα. Το DRS σημαίνει σύστημα μείωσης οπισθέλκουσας, βασικά είναι το σύστημα που θα προωθούσε την προσπέραση. Φυσικά αυτό ακούγεται πραγματικά υπέροχο, αλλά πολλοί θαυμαστές πιστεύουν ότι θα ήταν σαν απάτη. Πολλοί θαυμαστές λένε ότι υπάρχουν πολλά περισσότερα στους αγώνες από το να προσπερνάς.

9. Σημείο για τον ταχύτερο γύρο

Πολλοί πιστεύουν ότι η δεκαετία του ’50 ήταν τα καλύτερα χρόνια της Formula 1, και κάποιοι λένε ότι προσπαθούσε ακόμα να βρει τη βάση της τότε. Ό,τι νομίζετε ότι ήταν σίγουρα ενδιαφέρον και μας έδωσε τη σύγχρονη Formula 1 που αγαπάμε σήμερα. Ένα άλλο πράγμα για το οποίο φημίζεται η εποχή της F1 είναι ένας περίεργος κανόνας, που έδωσε στους οδηγούς έναν επιπλέον βαθμό για τον ταχύτερο γύρο, κάτι που οδήγησε σε πολλή σύγχυση και ανακρίβειες.

10. Υβριδικοί κινητήρες V6

Περίεργοι κανόνες της Formula 1: Ποτέ δεν μπορείς να ευχαριστήσεις τους πάντες στον κόσμο των αγώνων αυτοκινήτων, ακόμα και όταν αμφισβητούνται οι κινητήρες. Πολλοί θαυμαστές θέλουν να χάσουν τους κινητήρες V6 που χρησιμοποιούνται αυτή τη στιγμή για κινητήρες V10, καθώς πιστεύουν ότι οι κινητήρες V6 δεν είναι για πίστες αγώνων.

Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο. Πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και τα παρακάτω θέματα:

 

Exit mobile version